Avand in vedere ca seria "Garile inghetate ale Bucurestiului" se apropie de sfarsit si pentru ca iarna are un farmec aparte am decis sa deschidem un nou subiect despre liniile ferate din judetul Brasov. In prima faza vom aborda linia secundara 403 Harman - Intorsura Buzaului cu o lungime de 29 km si o declivitate medie de 10 la mie pe care se circula pe baza de ordin cu cale libera.
Linia incepe in faza initiala pe o portiune de ses de 11 km pana la statia Budila pe care se circula cu o viteza de 80km/h, dupa aceasta statie, viteza fiind redusa la 65km/h.
Statia Harman prevazuta cu 5 linii din care 4 electrificate iar o linie pentru rampa de descarcare a marfurilor se afla la 7 km de Brasov.
Ea a fost construita la darea in folosinta a sectiei Brasov-Targu Secuiesc inaugurata la 11 octombrie 1891 conform placutei atasate in poza de mai jos:
Urmatoarea statie de pe traseul nostru este Budila care se afla dupa viaductul ce traverseaza Valea Tarlungului,rau ce aprovizioneaza orasul Brasov cu apa potabila.
Aceasta a fost inaugurata la 25 iunie 1931 si conform proiectelor vremii prin aceasta urmau sa treaca trenuri care asigurau legatura cu Dobrogea, respectiv port Constanta pe podul de peste Dunare ce urma sa fie construit la Giurgeni - Vadu Oii (in apropiere de Harsova).
De la aceasta statie incepe o declivitate de 11 la mie ce urmeaza sa treaca prin CEA MAI LUNGA comuna din Romania,Teliu.
Intre aceste doua localitati se afla si un tunel in curba lung de ~ 500-600 m ce a fost prevazut (pozat) pentru doua fire de circulatie.
Aici se incheie primul episod din foto-reportajul nostru.
Va urma...