Pagina 1 din 1

Liniile inghetate ale Brasovului

MesajScris: 09 Feb 2014, 16:39
de Andrei98
Avand in vedere ca seria "Garile inghetate ale Bucurestiului" se apropie de sfarsit si pentru ca iarna are un farmec aparte am decis sa deschidem un nou subiect despre liniile ferate din judetul Brasov. In prima faza vom aborda linia secundara 403 Harman - Intorsura Buzaului cu o lungime de 29 km si o declivitate medie de 10 la mie pe care se circula pe baza de ordin cu cale libera.

Linia incepe in faza initiala pe o portiune de ses de 11 km pana la statia Budila pe care se circula cu o viteza de 80km/h, dupa aceasta statie, viteza fiind redusa la 65km/h.

1782018_508884045896007_1208498028_n.jpg
Statia Harman vazuta dinspre N-E


Statia Harman prevazuta cu 5 linii din care 4 electrificate iar o linie pentru rampa de descarcare a marfurilor se afla la 7 km de Brasov.

1623755_508884312562647_339732109_n.jpg
Statia Harman cotropita de razele soarelui ce tocmai rasarisera de dupa Muntii Intorsurii

1782175_508884365895975_656053671_n.jpg
Vedere spre Brasov cu cele 5 linii ale statiei Harman

1798046_508883275896084_727468175_n.jpg
Vedere spre prejmer

1619556_508883219229423_958020108_n.jpg
Statia Harman vazuta dinspre sosea

1157412_508884332562645_746785786_n.jpg
Vagon inghetat in statia Harman

995857_508884089229336_268399902_n.jpg
Tablou de garare in statia Harman


Ea a fost construita la darea in folosinta a sectiei Brasov-Targu Secuiesc inaugurata la 11 octombrie 1891 conform placutei atasate in poza de mai jos:

1654334_508882329229512_584462705_n.jpg


Urmatoarea statie de pe traseul nostru este Budila care se afla dupa viaductul ce traverseaza Valea Tarlungului,rau ce aprovizioneaza orasul Brasov cu apa potabila.

1.jpg
Statia Budila vazuta dinspre S-E


2.jpg
Statia Budila vazuta din partea opusa liniilor


3.jpg
Intrare in fosta sala a pasilor pierduti de la Budila


4.jpg
Viaductul de peste Valea Tarlungului


Aceasta a fost inaugurata la 25 iunie 1931 si conform proiectelor vremii prin aceasta urmau sa treaca trenuri care asigurau legatura cu Dobrogea, respectiv port Constanta pe podul de peste Dunare ce urma sa fie construit la Giurgeni - Vadu Oii (in apropiere de Harsova).

5.jpg
Macaz cu contra greutate pe viaductul de peste Valea Tarlungului


6.jpg
Rampa de descarcare a statiei Budila


7.jpg
Valea Tarlungului


8.jpg
Localitatea Budila si V. Tarlungului in amonte


9.jpg
Macaz la iesirea din Budila spre Teliu


10.jpg
Inductor la iesirea din Budila spre Teliu


De la aceasta statie incepe o declivitate de 11 la mie ce urmeaza sa treaca prin CEA MAI LUNGA comuna din Romania,Teliu.

11.jpg
Localitatea Budila vazuta din departare


12.jpg
Statia Budila


13.jpg
Vedere spre Teliu


Intre aceste doua localitati se afla si un tunel in curba lung de ~ 500-600 m ce a fost prevazut (pozat) pentru doua fire de circulatie.

14.jpg
Ne apropiem de tunel...


15.jpg
Gura de intrare in tunel dinspre Budila


16.jpg


17.jpg
Gura tunelului dinspre Teliu


18.jpg
Pana si natura ingheata...


19.jpg
Vantul sculptand in zapada...


20.jpg
...iti da impresia ca te aflii intr-un desert de nisipuri albe.


Aici se incheie primul episod din foto-reportajul nostru.
Va urma...

Re: Liniile inghetate ale Brasovului

MesajScris: 10 Feb 2014, 20:08
de Daniel
Un reportaj de exceptie! Ati facut treaba buna si nu pot decat sa va felicit! :clap: :clap: :clap: Ce apreciez eu cel mai mult este atmosfera in care cititorul este indrodus odata cu vizualizarea acestor imagini si titlurile date acestora, extrem de inspirate. Nu ati folosit fel de fel de surogate pe post de metafore, nelalocul lor si ati punctat foarte bine lucrurile importante de pe traseu. :dance:

Re: Liniile inghetate ale Brasovului

MesajScris: 10 Feb 2014, 20:14
de Andrei98
Multumim pentru aprecieri! :D

Re: Liniile inghetate ale Brasovului

MesajScris: 11 Feb 2014, 10:57
de bitter
Urmeaza localitatea cifrei 3. Aflati de ce in episodul urmator

Re: Liniile inghetate ale Brasovului

MesajScris: 12 Feb 2014, 20:57
de Daniel
Pana vom afla ce se "ascunde" in spatele cifrei 3, ar trebui mentionat faptul ca tunelul dinspre Teliu (al doilea din imagini) este la ora actuala cel mai lung tunel din Romania: 4.369,5 m. Tunelul a fost construit de catre compania austriaca Julius Berger, intre anii 1924 - 1929, numele acestui tunel fiind dat de paraul omonim pe valea caruia trece aceasta linie. Este adevarat, ca aceeasi companie, incepuse in anul 1913 lucrarile pentru un alt tunel, deja celebru tunel "Izvor" ce urma sa aiba o lungime de 5918 m, fiind secondat de un altul de circa 4000m lungime (dupa anumite surse). Lucrarea nu s-a concretizat niciodata fiind abandonata din cauza scaderii importantei comerciale a liniei proiectate intre Sinaia si Moroieni.

:dance:

Re: Liniile inghetate ale Brasovului

MesajScris: 12 Feb 2014, 21:17
de Andrei98
Eu inca nu am pus poze cu acel tunel, doar cu cel de dupa Budila ce are doar 500-600m lungime.

Re: Liniile inghetate ale Brasovului

MesajScris: 12 Feb 2014, 21:27
de Daniel
Oke. Nu stiu de ce am avut impresia ca ai fi pus o poza si cu celalalt tunel. Acum m-am uitat mai bine si am observat ca inca nu ai atins si acel tunel. Oricum, informatia conteaza. ;)

Re: Liniile inghetate ale Brasovului

MesajScris: 12 Feb 2014, 22:45
de Andrei98
Acuma sunt in dilema si cu lungimea tunelului... unii zic ca are 4.850, alti 4.900 altii 4.369.5, eu nu stiu ce sa mai cred...

Re: Liniile inghetate ale Brasovului

MesajScris: 13 Feb 2014, 06:41
de bitter
Eu cred ca adevarul e undeva la mijloc. Dar toate la timpul lor

Re: Liniile inghetate ale Brasovului

MesajScris: 13 Feb 2014, 14:14
de Daniel
Cel mai sigur este, daca iti functioneaza plug in-ul GoogleEarth sa masori distanta dintre cele doua guri ale tunelului si in mod sigur vei avea un rezultat apropiat de realitate. :dance:

Re: Liniile inghetate ale Brasovului

MesajScris: 19 Feb 2014, 21:02
de Drakkar electric
Cand vom vedea continuarea serialului? As vrea sa vad mai multe imagini de pe aceasta linie istorica pentru ca ea a luat nastere cu scopul de a facilita accesul austro-ungarilor la portul Braila si dupa 1918 a avut rolul de a lega mai strans romanii de peste Carpati chiar daca nu si-a atins acest scop deoarece proiectul din ce stiu a fost abandonat. M-ar interesa daca ati pozat si in celebrul tunel de la Teliu, cel mai lung din Romania.

Re: Liniile inghetate ale Brasovului

MesajScris: 19 Feb 2014, 23:34
de Andrei98
Cel mai posibil in weekend. Vor urma si poze cu acel tunel, dar toate la timpul lor :whistle:

Re: Liniile inghetate ale Brasovului

MesajScris: 21 Feb 2014, 16:36
de Drakkar electric
Astept cu nerabdare pentru ca nu am fost niciodata la acel tunel si vreau sa vad cum arata daca aveti si poze dinauntru. :)

Re: Liniile inghetate ale Brasovului

MesajScris: 21 Feb 2014, 20:25
de bitter
In interior voi face la vara o expeditie. Amatori? :-D

Re: Liniile inghetate ale Brasovului

MesajScris: 21 Feb 2014, 21:14
de Daniel
Eu ma ofer. Sa vedem cine de pe acest forum va veni cu noi - nu acceptam membri de pe "forumtomberoane" sau din gasca lu' Iasmin. :lol: