Automotoarele x72500 ale RegioCalatori

Utilaje de cale / Railway maintenance vehicles

Automotoarele x72500 ale RegioCalatori

Mesajde Andrei98 pe 06 Aug 2018, 20:37

In cursul zile de astazi au patruns in tara prin Curtici doua astfel de automotoare care au fost achizionate de catre RegioCalatori(fostul Regiotrans).
Din cate am inteles vor fi folosite pe ruta Brasov-Iasi.
Iata si o fotografie cu unul dintre acestea facuta azi la Curtici de catre Apetraritei Silviu:
38691001_10214952363214884_861695551974932480_n.jpg
Autor foto: Apetraritei Silviu


Cateva date tehnice:
Fabricant: Alstom
Fabricate in perioada: 1997-2002;
Compunere: 2 sau 3 unitati;
Cuple: UM3;
Lungime totala: 52,9 metri(2 unitati) si 78,5 metri(3 unitati);
Latime: 2905mm;
Inaltime: 4218mm;
Masa: 116t(2 unitati) si 161t(3 unitati);
Ampatament: 19000mm;
Ecartament: 1435mm;
Motorizare: 4 motoare termice MAN D 2866 LUE 602 cu 6 cilindri in linie si cu o cilindree de 12000cm3;
Transmisie: Hidraulica Voith;
Putere continua: 1200kW;
Capacitate rezervoare: 2 rezervoare a cate 1859 litri;
Viteza maxima: 160km/h;

Iata alte doua fotografii cu acestea:
38614782_10214952363494891_4094524440765792256_n.jpg
Autor foto: Apetraritei Silviu

38614612_10214952364174908_1025057613785595904_n.jpg
Autor foto: Apetraritei Silviu

Deocamdata am creat aici subiectul pentru ca nu ii este inca atribuita o clasa si la automotoare nu avem vreun subforum cu "Diverse".
Cont YouTube:Andrei Cezar
Flickr:Andrei.CFRbv
Avatar utilizator
Andrei98


Mesaje: 892
Membru din: 15 Iul 2013, 11:27
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Automotoarele x72500 ale RegioCalatori

Mesajde Daniel pe 08 Aug 2018, 12:10

Or fi oke, or fi mult mai moderne decat ce au avut ei pana acum, dar nu au pe unde alerga cu viteze sporite, in special intre Brasov si Iasi. Tot incet vor merge, ca asta e infrastructura. In rest iau ochii calatorilor si atat. E mai mult o manevra de imagine la momentul actual.

P.S. La capitolul mentenanta sunt curios cum vor sta pentru ca materialul rulant francez de generatie mai noua este extrem de pretentios si nu e facut pentru o infrastructura slaba. S-a pus accentul pe anumite performante si mai putin pe anduranta in conditiile spartane de la noi - era si normal francezii avand cea mai buna infrastructura din Europa. :mrgreen:
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9757
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Automotoarele x72500 ale RegioCalatori

Mesajde Andrei98 pe 08 Aug 2018, 19:16

Am vazut ca in total au achizitionat 60 de astfel de automotoare de frica a ceea ce se va intampla in 2019, si anume:

Intrarea pe piaţa românească de transport feroviar a unor operatori occidentali, din 2019, ar putea elimina transportatorii autohtoni !

Piaţa de transport feroviar de călători din România va deveni concurenţială într-o manieră mult mai adâncă decât până acum, odată cu intrarea în vigoare a Pachetului 4 Feroviar, în 2019, iar posibila intrare pe această piaţă a unor operatori occidentali de anvergură ai unor state vestice - care beneficiază de susţineri puternice naţionale la nivel guvernamental şi comunitar - ar putea duce la scoaterea de pe piaţă a "celor mici" sau a celor de stat nesusţinuţi la nivel politic de către Bucureşti, atrage atenţia, într-o analiză de specialitate, Viorel Lucaci, inspector de stat la Autoritatea de Siguranţă Feroviară Română (ASFR).

Potrivit acestuia, investiţiile masive în parcul de vehicule feroviare ale companiei CFR Călători sunt imperios necesare, chiar urgente.

"Nu de acum, ci de cel puţin cinci ani. Mă refer la achiziţii efective de vehicule noi şi moderne, nu obligatoriu la activităţi de întreţinere sau modernizare. Nu poţi să 'cârpeşti' şi să 'prelungeşti' la infinit ceva pe care fie deja ai 'cârpit' de nenumărate ori, fie este vechi şi obosit moral. La un moment dat va ceda definitiv. Totuşi, o pondere însemnată din parcul SNTFC este formată din vehicule cu o stare tehnică relativ bună - preponderent în categoria vagoanelor de călători, dar nu în totalitate", spune specialistul.

În opinia acestuia, optica în ceea ce priveşte parcul trebuie să fie una clară, atât la operatorii de transport feroviar (OTF) de stat, cât şi la cei privaţi, fiind necesară schimbarea totală a arhitecturii parcului de vehicule. Cu alte cuvinte, ar trebui să se facă trecerea către trenurile de tip rame (EMU) şi automotoare (DMU) şi treptat, în paralel, să se renunţe la trenurile cu compunere clasică din locomotive şi vagoane.

"Aceasta nu înseamnă că trebuie casate toate locomotivele şi vagoanele existente. Exploatarea pe scară largă a EMU şi DMU în statele vestice a relevat o serie de avantaje evidente pentru operatori şi pentru administratorul de infrastructură feroviară (consumuri energetice reduse, modularitatea capacităţii ofertate, creşterea gradului de disponibilitate a vehiculelor, menajarea infrastructurii, facilitatea lucrărilor de întreţinere etc.). Viitorul transportului feroviar de călători este al trenurilor cu compunere compactă. Acest deziderat ar trebuit să constituie o prioritate în strategiile OTF, dar şi ale Autorităţii de Reformă Feroviară (ARF) în materie de parc de vehicule achiziţionate, destinate tuturor operatorilor, proporţional cu cota de piaţă a fiecăruia", a subliniat Viorel Lucaci.

Lucaci a explicat şi contextul în care se impune necesitatea acestor investiţii în material rulant.

"Semnalele vizibile la orizont sunt acelea că piaţa de transport feroviar de călători din România va deveni concurenţială într-o manieră mult mai adâncă decât până acum. Acest scenariu se întrevede sub auspiciile Pilonului Tehnic şi ale celui de Guvernanţă ale Pachetului 4 Feroviar, care se vor aplica începând cu anul 2019. Fără un parc adaptat şi corect dimensionat pe tipuri de vehicule, SNTFC în particular şi OTF privaţi în general, nu vor putea face faţă viitoarelor provocări concurenţiale de pe piaţă. Tendinţa aceasta se va manifesta la nivelul Europei de Est, nu doar al României. Este vorba despre o posibilă intrare în forţă pe piaţa românească în viitorul apropiat a unor operatori occidentali de anvergură - aceştia fiind de fapt entităţi naţionale sau de sorginte transnaţională - ce au în spate susţineri puternice naţionale la nivel guvernamental şi comunitar (în cercurile de la Bruxelles) - ai unor state vestice care, prin introducerea în exploatare a unor vehicule superioare ca performanţe, mult mai moderne", a explicat el .

Prin aplicarea unor tarife de dumping într-o primă etapă, aceşti operatori ar putea oblitera cota de piaţă şi capacitatea celor autohtoni (de stat şi privaţi deopotrivă), susţine Viorel Lucaci.

"Altfel spus, aceşti mari operatori vor balansa piaţa şi ar putea astfel surclasa din punct de vedere al cotei de piaţă atât operatorul naţional de transport feroviar de călători, cât şi pe cei câţiva privaţi autohtoni. Surclasarea iniţială, probabil, va fi urmată de scoaterea de pe piaţă a 'celor mici' sau a celor de stat, dar nesusţinuţi la nivel politic de către Bucureşti. (...) Scenariul respectiv ar avea cele mai mari şanse de materializare pe porţiunea românească a Culoarului IV Pan-european, imediat după finalizarea reabilitării întregii distanţe Curtici - Braşov - Constanţa. Va urma Culoarul IX, probabil. Celelalte magistrale din reţeaua CFR nu sunt excluse", avertizează specialistul.

Mijloacele de acţiune ale viitoarei "acaparări" a pieţei ar putea acţiona pe fondul următoarelor aspecte: condiţiile impuse de respectarea tuturor prevederilor specificaţiilor tehnice de interoperabilitate (STI), în special cele corespunzătoare subsistemelor "exploatare şi gestionarea traficului', "control-comandă şi semnalizare' şi "material rulant - material rulant de călători şi locomotive"; preluarea de către Agenţia Uniunii Europene pentru Căile Ferate (ERA) a gestionării investiţiilor legate de ERTMS pe culoarele de transport feroviar reabilitate; cerinţele dure pe care le presupune materializarea conceptului de "spaţiu feroviar unic european"; viitoarea trecere către certificatele de siguranţă unice la nivel european emise de ERA pentru operatorii ce exploatează trenuri în trafic internaţional şi către autorizaţiile de siguranţă unice pentru administratorii de infrastructură feroviară.

În acest context, Viorel Lucaci atrage atenţia asupra faptului că exigenţele respective nu vor putea fi satisfăcute nici măcar parţial de către OTF de stat şi privaţi din România, fără a efectua schimbări ample de paradigmă în activitatea lor şi fără investiţii uriaşe aferente.

"În plus, va fi nevoie de o politică coerentă la nivel decizional. Altfel, opţiunile vor fi inexistente, iar actorii feroviari autohtoni mai mult ca sigur vor pierde competiţia cu cei puternici din exterior. Toate aceste considerente sunt valabile atât pentru transportul feroviar de călători, cât şi cel ce marfă. Trebuie înţeles pe deplin faptul că reţeaua feroviară europeană în ansamblu a devenit deja un teren continuu (interoperabil) pe care se duc lupte tot mai puternice pentru piaţă. Unui asemenea gen de provocări ar trebui să fie pregătiţi factorii de la noi să îi facă faţă. Nu jocurilor interne de mică anvergură, intereselor sindicale sau diverselor răzbunări politice. Nu va fi simplu deloc. Valabil deopotrivă pentru Ministerul Transporturilor, ARF, OTF de stat şi privaţi, precum şi alte instituţii sau organizaţii ale căror activităţi sunt legate de transportul pe calea ferată", spune acesta.

În plus, el atrage atenţia asupra faptului că, în acest context comunitar european, Vestul se "înarmează" (prin investiţii considerabile, cercetare inginerească, susţinere politică şi lobby european) mult mai repede şi mai eficient decât Estul.

Sursa: Click

Se pare ca numai printr-o astfel de actiune se mai poate civiliza transportul feroviar din Romania...
Cont YouTube:Andrei Cezar
Flickr:Andrei.CFRbv
Avatar utilizator
Andrei98


Mesaje: 892
Membru din: 15 Iul 2013, 11:27
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Automotoarele x72500 ale RegioCalatori

Mesajde Daniel pe 08 Aug 2018, 21:32

Nu cred ca marii operatori europeni vor intra pentru ca infrastructura e praf. In plus "cascavalul" iese de la marfa nu din subventii de la Stat pentru calatori. Pe de alta parte sa luam in calcul ca in mai putin de zece ani U.E. va fi istorie pentru ca vor iesi in viitorul apropiat Italia si Austria. E posibil si Franta pana la urma si cam totul va deveni istorie... Cred ca sunt si multe speculatii la mijloc. :mrgreen:
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9757
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Automotoarele x72500 ale RegioCalatori

Mesajde Andrei98 pe 09 Aug 2018, 00:04

Ai uitat sa mentionezi de Ungaria si Polonia ca si ei au mai avut niste neintelegeri cu UE deoarece nu le convine cand sunt stransi cu usa si fortati sa faca ceea ce nu prea vor. Prea multe firme straine oricum nu cred ca vor aparea, doar dupa ce se vor face niste lucrari serioase de modernizare a liniilor nu unele care sa dureze 20 de ani.
Cont YouTube:Andrei Cezar
Flickr:Andrei.CFRbv
Avatar utilizator
Andrei98


Mesaje: 892
Membru din: 15 Iul 2013, 11:27
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Automotoarele x72500 ale RegioCalatori

Mesajde Daniel pe 09 Aug 2018, 20:55

Ca o paranteza, egoismul Germaniei a dus la destramarea U.E. Daca nu erau asa de lacomi, poate mai avea vreun viitor. Recent Trump a sugerat Frantei sa iasa din UE. La fel a facut acum vreo 2 ani cu U.K. si iata ca anul asta ies. Cred ca situatia este evidenta la fel ca si viitorul uniunii. Gata cu "geopolitica". :mrgreen:
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9757
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Automotoarele x72500 ale RegioCalatori

Mesajde 133 313 pe 10 Aug 2018, 09:04

Esti sigur de ceea ce zici? Ca mie mi se pare ca toti imigrantii vor sa ajunga in Germania, nu in Romania sau Polonia! :mrgreen: :ugeek:
De fapt "stabilimentele" roman si polonez au fost cam prea lacome si au concluzionat ca nu pot sa ofere unui migrant cat poate Germania. De fapt Romania nu este in stare sa ofere nici cetatenilor altceva decat circ, cu politicieni, cu securisti, cu anaf, cu justitie, cu casa de pensii in mod special, cu tot ce este la stat si se poate antrena in circus maximus! :clap: :evil: Si acum ca li se goleste plantatia de iobagi... nu stiu cum sa dea inadarat sa iasa din UE, sa iasa din NATO, sa faca pe :twisted: in patru sa mai ingradeasca din libertatea de miscare a cetateanului. Evident ca din treaba asta nimeni nu va castiga nimic, toata lumea doar va pierde. Romanii vor continua exodul chiar si daca s-ar pune problema sa treaca granita ilegal. :dance:
Aceste stabilimente esteuropene au ramas cu pensionarii pe cap executand niste acte monstruoase de tradare pentru niste spagi colosale. Sa le fie de bine! Pensionarii pot sa decida ce vor, daca vor, dar deja o fac pe barba lor.

Si alde Trump are cam aceeasi problema cu Romania. Nu prea (mai) vor migrantii sa ajunga pe la ei, sau cel putin nu cei cu filozofia de iobagi. Si atunci a bagat-o pe aia cu "America first", sa dam de lucru la proletariat sa toarne copii, ca risca imperiul Trump sa ramana fara iobagi! Ete partz. Or sa mearga din rau in mai rau, cand intra pe avarie cu numarul de cetateni or sa inceapa sa incerce sa bage constrangeri din ce in ce mai mari. Si reactia populara va fi perfect negativa.

P.S. Eu prin lacomie inteleg si coruptia, adica spaga. :ugeek: Iar asta nu poate fi musamalizata cu doar doua televiziuni, datorita dimensiunii fenomenului. :twisted:
133 313


Mesaje: 244
Membru din: 27 Iul 2017, 09:04

Re: Automotoarele x72500 ale RegioCalatori

Mesajde Daniel pe 10 Aug 2018, 16:14

Au ajuns in Germania ca i-a chemat tanti Merkel care vroia sclaveti pe bani putini ca nemtii s-au puturosit si nu mai muncesc asa cum o faceau pe vremuri. De ce sa primim noi toti ciumpalezii pe care i-au invitat altii in Europa? Din NATO nu iese nimeni ca aia e o chestie serioasa si necesara. Dar UE a devenit o fantoma a ceea ce a fost candva. Si aici inchei discutia ca nu ma pasioneaza politica si laturile aferentei ei - pentru asta exista Facebook, televiziuni de scandal sau alte forumuri despre care chiar tu ziceai ca s-au politizat. Ori discutam de pasiunea noastra, ori ne mutam pe alte sit-uri sa discutam "politica". Pe mine nu ma atrage. :)
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9757
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Automotoarele x72500 ale RegioCalatori

Mesajde 133 313 pe 10 Aug 2018, 21:22

Ei nah... cand curgeau spagile era buna UE, cand nu mai curg, instant nu mai e buna UE... si e buna... Turcia(?) :ugeek: Fara UE o sa ajungem in secolul 24 tot cu locomotiva EA si derivatele, patent ASEA 1960 toamna. Poate acum ca se liberalizeaza piata or sa se prezinte cativa operatori si cu cateva "portative" din alea de la Siemens. :mrgreen:
Ultima oară modificat de 133 313 pe 10 Aug 2018, 21:25, modificat 1 dată în total.
133 313


Mesaje: 244
Membru din: 27 Iul 2017, 09:04

Re: Automotoarele x72500 ale RegioCalatori

Mesajde Daniel pe 10 Aug 2018, 21:24

Nu ma intereseaza ce curgea ce nu curgea, aici e forum de trenuri si transport in comun, nu pagina de politica. Multumesc anticipat. :dance:
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9757
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Automotoarele x72500 ale RegioCalatori

Mesajde 133 313 pe 10 Aug 2018, 21:27

Fiecare forum are "politica" lui si cine nu e de acord cu ea in general isi ia jucariile si pleaca, chestie probata si verificata. Si politica antiUE tot politica se cheama. Si e destructiva rau. Ideea este ca e bine sa exercitam precautie sa nu ne para rau peste un an doi. Nu suntem noi tocmai imperiul coroanei sa ne doara in basca de UE. Doar daca suntem pensionati definitiv, in fata televizorului. :lol: Dar nici atunci.
133 313


Mesaje: 244
Membru din: 27 Iul 2017, 09:04


Înapoi la ALTE CATEGORII (material rulant de alt tip) / OTHER type of rolling stock

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 1 vizitator

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style by Webdesign www, książki księgarnia internetowa podręczniki