Pagina 1 din 1

Plasser&Theurer EM 146 TMC

MesajScris: 26 Sep 2010, 00:14
de zofei.2006
Un automotor de 5.000.000 de euro,unic în România, are în grijă siguranţa trenurilor

În Remiza de la Mogoşoaia a CFR, ziariştii de la Libertatea au găsit cel mai nou şi performant vehicul de întreţinere a şinelor şi de depistare a neregulilor pe calea ferată: automotorul de diagnoză a căii şi a liniei de contact. În întregime computerizat, plin de senzori, camere de luat vederi, proiectoare puternice şi antene, automotorul, în valoare de 5 milioane de euro, este singurul vehicul de acest fel din România.

thumb_612_x_0_4178-189251-tren.jpg


Ai zice că atâta timp cât există şi funcţionează automotorul garat la Mogoşoaia, nu se pot întâmpla accidente feroviare din cauza stării căii ferate. Automotorul multicolor este, ca dotare şi mod de funcţionare, printre cele mai noi mijloace de verificare a căii ferate din Europa.

thumb_612_x_0_4178-189252-reporter.jpg


Sistemul arată cu o precizie mare unde trebuie efectuate reparaţii la calea ferată, ce este defect sau deteriorat, porţiunile uzate ori pe cele pentru care trebuie impuse restricţii de viteză sau totale. Indiferent de viteza cu care se deplasează vehiculul în timpul operaţiunii, frecvenţa de măsurare este din 25 în 25 de centimetri.

“Acest lucru înseamnă că precizia şi eficienţa măsurătorilor sunt foarte mari. Sistemul nu greşeşte niciodată. Nu există defecte care să nu poate fi semnalate. Sistemul este o bijuterie”, spune pentru Libertatea ing. Marcel Bănuţă, 44 de ani, conducătorul automotorului şi specialist în sisteme de măsurare.

Acesta culege datele de pe calea ferată prin camere de luat vederi şi numeroşi senzori montaţi cu predilecţie pe şasiul vehiculului, în zona osiilor. Dispozitivele măsoară geometria căii de rulare în ansamblu, dar şi pe cea a şinelor. Astfel, se determină gradul de uzură a căii ferate şi se aplică măsurile de siguranţă a circulaţiei.


thumb_612_x_0_4178-189253-camere.jpg



Automotorul determină, de asemenea, şi funcţionalitatea căii electrice care alimentează garniturile. Pentru aceasta, vehiculul este prevăzut cu un pantograf destinat exclusiv presării cablurilor electrice şi verificării rezistenţei lor, dar şi cu camere de luat vederi care observă starea firelor electrice alimentate cu 27.000 de volţi.

Datele preluate sunt trimise către sistemul de computere, care le procesează în timp real şi le afişează pe monitoare, unde sunt studiate de către specialişti. Informaţiile sunt, de asemenea, stocate pe suport video.

Şapte oameni în echipaj
Echipajul automotorului este format din doi mecanici, trei specialişti în calea ferată şi doi în liniile electrice. Vehiculul are mai multe încăperi: o sală de proiecţie, unde aceştia studiază colectiv datele, o cameră de preluare a informaţiilor, unde se află şi rack-ul sistemului computerizat, cuşete pentru deplasările mai lungi, duşuri şi toalete, o mică bucătărie. Vehiculul este prevăzut până şi cu sistem de încălzire prin podea.

thumb_612_x_0_4178-189255-conductor.jpg


http://www.libertatea.ro/stire/iata-bodyguardul-cailor-ferate-259117.html

Re: Plasser&Theurer EM 146 TMC

MesajScris: 26 Sep 2010, 00:32
de zofei.2006
Cateva poze mai explicite cu Plasser&Theurer EM 146 TMC bonus si o filmare .



Automotor de DIAGNOZA CAII si a LINIEI de CONTACT.jpg

Automotor de DIAGNOZA CAII si a LINIEI de CONTACT.jpg

Automotor de DIAGNOZA CAII si a LINIEI de CONTACT (01).jpg

^010000010D_fOI 1.jpg

IMG_5251.jpg

IMG_5254.jpg

IMG_5532.jpg

IMG_5537.jpg

IMG_5539.jpg

IMG_5540.jpg

IMG_5541.jpg

Re: Plasser&Theurer EM 146 TMC

MesajScris: 26 Sep 2010, 00:47
de Daniel
Pentru CFR este intr-adevar o realizare de exceptie achizitionarea acestui utilaj. L-am vazut si eu de mai multe ori pe cateva magistrale. Cred ca isi face treaba cu succes.

Re: Plasser&Theurer EM 146 TMC

MesajScris: 26 Sep 2010, 00:54
de Trifu22
si noi ne facem treaba cu mult succes! Cativa oameni de la Infrastructura au vizualizat rubrica de la noi de pe forum "Defecte in infrastructura feroviara" si ghici ce? ACESTEA AU FOST REMEDIATE!

Re: Plasser&Theurer EM 146 TMC

MesajScris: 26 Sep 2010, 09:11
de Vladyz
Este o adevarata bijuterie! De am avae fiecare depou o asemenea "UZINA" pe roti :)

Re: Plasser&Theurer EM 146 TMC

MesajScris: 26 Sep 2010, 16:31
de EA033
Nu este nevoie de mai multe astfel de automotoare de diagnoza a caii. Pentru divizia de Infrastructura de la noi este suficient unul singur, deoarece aceste este folosit destul de rar pentru a expertiza starea diferitelor sectii de circulatie din tara.

Au fost situatii cand el a fost imprumutat si la alte retele de cale ferata care nu sunt dotate cu asa ceva.

Re: Plasser&Theurer EM 146 TMC

MesajScris: 27 Sep 2010, 00:18
de zofei.2006
Asa e a fost inprumutat la bulgari si unguri, recent a fost si in Polonia la verificat.
Mare pacat ca se folosesc jegurile alea de vagone depasite fizic si moral :evil: :evil: .

Re: Plasser&Theurer EM 146 TMC

MesajScris: 14 Ian 2011, 17:50
de mikeattila
da nu numai.....mai dau si erori la masuratori, iar cind verifici pe teren gasesti cu totul altceva :? era si timpul sa apara TMC-ul pentru ca aveam mare nevoie sa stim pe ce stam?

Re: Plasser&Theurer EM 146 TMC

MesajScris: 15 Ian 2011, 01:21
de zofei.2006
Ma intreb asa daca tot au dat 5 milioane de euro pe acest Plasser&Theurer EM 146 TMC la ce mai folosesc acele vagoane depasite fizic si moral care dau rateuri, iar automotoru cam someaza prin Mogosoaia ?

Re: Plasser&Theurer EM 146 TMC

MesajScris: 15 Ian 2011, 01:26
de Trifu22
evident ca cineva a castigat dupa urma licitatiei!

Re: Plasser&Theurer EM 146 TMC

MesajScris: 23 Ian 2011, 18:57
de mikeattila
TMC este un utilaj foarte scump de acea sunt poate 2 buc in tara daca nu ma insel.

Re: Plasser&Theurer EM 146 TMC

MesajScris: 24 Ian 2011, 22:13
de zofei.2006
Doar o bucata avem la ora actuala in parc, care mai mult someaza !!!!!!

Re: Plasser&Theurer EM 146 TMC

MesajScris: 09 Iun 2018, 14:08
de Daniel
Ei bine, numai ieri ce am suprins acest automotor pe liniile statiei Pitesti Sud. Probabil se afla acolo datorita lucrarilor care se fac de ceva vreme pe anumite sectoare ale liniei 901, alaturi de alte utilaje ale CFR S.A. Hai sa vedem cateva imagini cu aceasta:

EM 146 TMC la Pitesti Sud.jpg
Foto: Daniel / © Aprilie 2018
Vazuta dinspre capatul A al statiei.jpg
Foto: Daniel / © Aprilie 2018
Vedere laterala.jpg
Foto: Daniel / © Aprilie 2018


Important este ca de ceva vreme lucrurile au inceput sa se miste si sa se mai faca treaba. :dance: