In vara anului 2010, un grup de studenti de la Universitatea Ovidius din Constanta, au "lansat" un nou vehicul feroviar. Este vorba de o de un autoturism Dacia 1310, capabil sa mearga pe calea ferata.
Dacia la care au lucrat aproximativ 300 de studenti a primit oficial „botezul drumului de fier“
Proiect de viitor al studentilor de la „Ovidius“: o Ambulanta care sa poata fi pusa pe sine, pentru a interveni in cazul unor evenimente pe calea ferata
Specializarea Autovehicule Rutiere a Facultatii de Inginerie Mecanica, Industriala si Maritima din cadrul Universitatii „Ovidius“ Constanta, in colaborare cu Societatea Regionala de Transport Feroviar Public de Calatori Constanta SA, a lansat, ieri, prototipul de autoturism TrenD, autovehicul-hibrid, rutier si feroviar.
Cu aceasta ocazie, a avut loc si un test demonstrativ, asadar, in sfarsit, prototipul a primit oficial botezul drumului de fier pe sinele Reviziei de Vagoane Calatori Constanta.
Coordonatorul Specializarii Autovehicule Rutiere a Facultatii de Inginerie Mecanica, Industriala si Maritima, prof.univ.ec.dr.ing. Laurentiu-Claudiu Manea, a precizat ca aproximativ 300 de studenti ai specializarii Autovehicule Rutiere au lucrat la acest proiect.
TrenD poate circula, la ora aceasta, cu o viteza de aproximativ 60 km/h, in timp ce consumul de combustibil estimat este de 4 litri la 100 kilometri parcursi.
La proiect se va lucra, insa, in continuare, asadar, generatiile viitoare de studenti vor aduce, cu siguranta, imbunatatiri.
TrenD nu este, de altfel, primul prototip la care studentii au muncit, de-a lungul anilor. In viitorul apropiat, acestia vor incerca sa puna o Ambulanta pe sine, care sa intervina in cazul unor evenimente pe calea ferata.
Anca CHICU
observator.ro
-----
Trenule, masina mica. nu mai e doar un refren, e realitate si e inventia unor studenti. Vehiculul se numeste Tren D si este, mai exact, o Dacia 1300 care merge pe sine. "Bolidul" se hraneste cu patru litri la suta de kilometri si atinge incredibila viteza de 60 de kilometri pe ora.
Tren vine de la obisnuitul mijloc de transport de pe calea ferata iar marele D de la batrana autohtona Dacia. Trei ani au muncit la proiect studentii de la Facultatea de Inginerie Mecanica din Constanta. Efortul a meritat. In vremurile astea grele, pare ca au inventat masina ideala.
"Ideea a plecat de la dorinta de a crea un vehicul de cale care sa necesite costuri minime ca si investitie si intretinere", a declarat Cristina Weler, unul dintre participantii la proiect.
"Se doreste a fi o ambulanta pentru interventii in conditii speciale pe calea ferata sau in conditii de inundatii", a explicat Laurentiu Manea, porfesor coordonator al proiectului.
Studentii vor sa revolutioneze complet lumea automobilistica. In asteptarea dezvoltarii infrastructurii feroviare se gandesc la alt proiect - un vehicul cu motor termic, ce va functiona cu gaz, benzina si alcool.
impreunadamviatapovestilor.a1.ro
-----
Maşina este folosită acum pentru intervenţiile rapide în cazul unor accidente feroviare. Ea are un sistem de rulare nou, frâne adaptate şinelor de tren şi un motor modificat pentru consum redus.
O Dacie veche a fost transformată într-un vehicul uşor şi rapid de intervenţie în caz de accidente feroviare. Metamorfoza a fost realizată, după trei ani de muncă, de câţiva studenţi şi absolvenţi ai Facultăţii de mecanică din Constanţa.
Dacia de cale ferată şi-a făcut ieşirea în lume pe o linie de manevră a gării din Constanţa. Maşinuţa a primit un sistem de rulare nou, frâne adaptate noii sale destinaţii şi un motor modificat pentru consum redus.
“Ideea a pornit din dorinţa de a interveni în cazurile accidentelor feroviare cu uşurinţă şi cu costuri reduse”, a spus dispecerul de circulaţie al CFR Călători, Cristina Weber.
Realizatorii spun că vehiculul va putea fi folosit în cazul unor accidente sau catastrofe naturale pe calea ferată. Asta pentru că este uşor de manevrat şi poate ajunge repede în zonele de intervenţie. În plus, ar putea reprezenta punctul de pornire în dezvoltarea unor vehicule pentru transportul călătorilor.
“Pe calea ferată circulă destule astfel de utilaje, dar sub producţie străină. Şi de ce nu am putea face noi? Potenţial există”, a spus şeful districtului CFR, Tiberiu Botez.
Dacia de cale ferată este prima etapă a unui proiect ambiţios.
“Un vehicul ecologic care să poată să meargă şi pe apă, şi pe căile ferate, pe zăpezi foarte mari. Sperăm că îl vom realiza în câţiva ani”, a spus profesorul coordonator al proiectului, Laurenţiu Manea.
Maşina feroviară poate atinge viteza maximă de 100 de kilometri pe oră şi consumă doar 4 litri la sută.
stiri.mersultrenurilor.ro
-----
Au facut din Dacie tren
O Dacie 1310 a fost transformata, dupa trei ani de munca, intr-un vehicul care sa ruleze pe calea ferata. Masina-tren va interveni in situatii de urgenta.
INVENTIE. Bizara Dacie are roti de tren si merge ca unsa pe sineCativa studenti ai Facultatii de Mecanica din Constanta si-au realizat visul: o batrana Dacie care sa mearga cu 100 de kilometri pe ora pe sine. Vehiculul a fost dotat cu roti de tren, i s-a modificat sistemul de franare, iar motorul a fost adaptat pentru un consum de doar 4 litri de benzina la suta de kilometri! Botezul Daciei-tren s-a produs pe o linie de manevra a garii din oras. "Ideea a pornit din dorinta de a interveni in cazurile accidentelor feroviare cu usurinta si cu costuri reduse", a declarat, pentru Realitatea TV, dispecerul de circulatie al CFR Calatori, Cristina Weber.
cancan.ro
-----
Inedit: O Dacie care merge pe calea ferată
Maşina este folosită acum pentru intervenţiile rapide în cazul unor accidente feroviare. Ea are un sistem de rulare nou, frâne adaptate şinelor de tren şi un motor modificat pentru consum redus.
O Dacie veche a fost transformată într-un vehicul uşor şi rapid de intervenţie în caz de accidente feroviare. Metamorfoza a fost realizată, după trei ani de muncă, de câţiva studenţi şi absolvenţi ai Facultăţii de mecanică din Constanţa.
Dacia de cale ferată şi-a făcut ieşirea în lume pe o linie de manevră a gării din Constanţa. Maşinuţa a primit un sistem de rulare nou, frâne adaptate noii sale destinaţii şi un motor modificat pentru consum redus.
"Ideea a pornit din dorinţa de a interveni în cazurile accidentelor feroviare cu uşurinţă şi cu costuri reduse", a spus dispecerul de circulaţie al CFR Călători, Cristina Weber.
Realizatorii spun că vehiculul va putea fi folosit în cazul unor accidente sau catastrofe naturale pe calea ferată. Asta pentru că este uşor de manevrat şi poate ajunge repede în zonele de intervenţie. În plus, ar putea reprezenta punctul de pornire în dezvoltarea unor vehicule pentru transportul călătorilor.
"Pe calea ferată circulă destule astfel de utilaje, dar sub producţie străină. Şi de ce nu am putea face noi? Potenţial există", a spus şeful districtului CFR, Tiberiu Botez.
Dacia de cale ferată este prima etapă a unui proiect ambiţios.
"Un vehicul ecologic care să poată să meargă şi pe apă, şi pe căile ferate, pe zăpezi foarte mari. Sperăm că îl vom realiza în câţiva ani", a spus profesorul coordonator al proiectului, Laurenţiu Manea.
Maşina feroviară poate atinge viteza maximă de 100 de kilometri pe oră şi consumă doar 4 litri la sută.
Adrian Olariu
realitatea.net
http://webtv.realitatea.net/actual/o-dacie-a-fost-transformata-intr-un-vehicul-care-merge-pe-sinele-de-tren
http://videonews.antena3.ro/action/viewvideo/53132/Tren-D-masina-care-circula-pe-sine/