Info seria "Z"

Info seria "Z"

Mesajde Daniel pe 25 Iul 2010, 16:52

Definitie: Vagon cisterna cu rezervor metalic, pentru transportul produselor lichide sau gazoase.

Zas(1) in convoi.jpg
Zas(1) in convoi / Foto: Daniel


Utilizare: destinate transportului produselor petroliere albe si negre, acid sulfuric, bitum, ulei de floarea soarelui, alcool etilic, etc.

Vagon CFR Zaes(4) sn 7982.JPG
Vagon CFR Zaes(4) sn 7982 / Foto: EA033


Caracteristici constructive ale seriei:

Sasiul: are atat console egale cat si console inegale, functie de tipul vagonului. In prezent, fisa UIC 573 prevede ca la noile vagoane sasiul sa aiba console egale cu lungimea de 1.900mm

Recipientul: este cilindric orizontal, cu fundurile sferice racordate, elipsoidale, semisferice, etc. Recipeintele sunt executate prin sudare. Fixarea lor pe sasiu se face prin intermediul unor suporti sudati pe sasiu. Pentru vizitare, unele recipiente sunt prevazute la interior cu o scara de acces. La vagoanele ce transporta acid sulfuric domul este prevazut cu racorduri pentru umplere, golire, aerisire, descarcarea facandu-se prin absorbtie.

Pentru transportul produselor petroliere vagoanele sunt executate in doua variante:
- pentru produse albe, fara serpentina de incalzire;
- pentru produse negre si motorina, cu serpentina de incalzire.

Fiecare recipient este prevazut cu o placa de timbru ce contine date privind denumirea fabricantului, anul fabricatiei, presiunea maxima admisibila, temperatura maxima si cea minima de lucru, capacitatea si numarul de fabricatie, etc

Produsele petroliere transportate produc gaze ce maresc presiunea in interiorul cisternei. De aceea sunt prevazute cu supapa de siguranta pentru prevenirea suprapresiunii. Numai la vagoanele cu cisterna inchisa ermetic nu este necesara montarea acestei supape (ex: cele tip Zaes de 68 si 73mc).

Pentru prevenirea riscului de deformare a recipientului, sunt montate supape de aspiratie. Ce se sigileaza dupa ce cisternele au fost incarcate hidraulic si corespund probelor.

Incarcarea vagoanelor:

1. Pentru transport produse petroliere: Se face prin cadere libera, prin doma, in timp ce dipozitivul de golire trebuie sa ramana inchis., la fel ca si robinetii laterali de golire precum si capacele montate.

2. Pentru transport acid sulfuric: Cele ce transporta H2SO4 cu co concentratie minima de 78% sunt incarcate pe la partea superioara a recipientului prin racordul de incarcare al dispozitivului de incarcare-descarcare, in locuri special amenajate. Aceste vagoane sunt de obicei cantarite dupa incarcare (deoarece s-a renuntat la plutitorul ce indica limitele maxime si minime de incarcare), apoi se verifica racordurile de umplere si capacele domei si se sigileaza in vederea circulatiei pe calea ferata.

Descarcarea vagoanelor:

La cele ce transporta produse petroliere exista un sistem compus dintr-un dispozitiv central de golire cu robineti laterali de golire. Golirea se face gravitational cu capacul de la gura de umplere deschis. Pentru evitarea acumularilor de electricitate statica, in timpul acestei opertiuni, vagoanele sunt legate la prizele de punere la masa.
La cele ce transporta H2SO4 descarcarea se face prin sifonare, dupa racordul conductei de descarcare a statiei la racordul de descarcare al vagonului.

In cazul vagoanelor pentru transport bitum cald temperatura maxima la incarcare-descarcare a bitumului trebuie sa fie de 210ËšC. De aceea, la descarcare bitumul este incalzit pentru fluidizare de la o instalatie cu abur exterioara.

Spalarea vagoanelor. Ele se impart in IV grupe in statia de spalare:
-grupa I – vagoane in care se vor incarca produse negre de acelasi fel,
-grupa II – vagoane ce a servit transportului de produse negre si urmeaza a transporta produse albe,
-grupa III – vagoane ce transporta produse de mare vascozitate,
-grupa IV – vagoane ce urmeaza sa intre in reparatie.

In statia de spalare vagoanele se aburesc 4 ore pentru scurgerea resturilor vascoase si degazare, se spala cu apa fierbinte si eventual detergenti, se limpezesc cu apa rece si se sufla cu aer pentru uscare si aerisire. La cele ce transporta H2SO4 se introduce clorura de calciu pentru neutralizare si diminuarea efectului coroziv.

In functie de marfurile transportate exista mai multe tipuri de vagon cisterna:

Z, Zas – produse petroliere albe; acid sulfuric.
Zes, Zaes – produse petroliere negre;
Zas – ulei de floarea soarelui si alcool etilic;
Zaekks – bitum cald.
Zagkks – de obicei gaz.


Tipuri de vagoane si caracteristici ale acestora:

Zes

Vagon cisterna tip Zes.jpg
Vagon cisterna tip Zes / Foto: EA033


Serie numerica: 7370
Uzina constructoare: Meva T. Severin, Umerva Ploiesti
An fabricatie: 1969 - 1971
Lungimea peste tampoane: 10.140mm
Ampatamentul vagonului: 5.700mm
Volum util recipient: 30mc
Lungime recipient: 8.050mm
Diametru recipient: 2.184mm
Tip frana: Hik, KE
Tara: 13.5t
Diametrul de rulare: 1000mm
Viteza maxima: 100km/h
Transporta: produse albe si negre

Vagon tip Zes al CFR.JPG
Vagon tip Zes al CFR / Foto: EA033

Vagon Zes sn 7372 al GFR intr-un tren mixt.JPG
Vagon Zes sn 7372 al GFR intr-un tren mixt / Foto: EA033

Vagon CFR Zes.JPG
Vagon CFR Zes / Foto: EA033


Zaes(1)

Zaes(1).jpg
Sursa: Editura ASAB. Schema a unui vagon tip Zaes(1)


Serie numerica: 7889, 7880 si 7880, 7881
Uzine constructoare: 23 August, Bucuresti, Grivita Rosie Bucuresti (7889 si 7880); Gh. Dimitrov Sofia (7880 si 7881)
An fabricatie: 1965-1969 (8989), 1969-1971(7880), 1974-1976 (780 si 7881 Bg)
Lungimea peste tampoane: 12.510mm (seriile romanesti) si 12.530mm (cele bulgaresti)
Ampatamentul vagonului: 7.120mm
Volum util recipient: 60mc (ro) si 61mc(bg)
Lungime recipient: 10.300mm
Diametru recipient: 2.800mm
Tip boghiu: ORE

Zaes(2)

Zaes(2).JPG
Zaes(2) / Foto: EA033


Serie numerica: 7881, 7882
Uzine constructoare: Meva T. severin, Romvag Caracal (7881) si Meva T. Severin (7882)
An fabricatie: 1975-1976 (7881) si 1977-1978 (7882)
Lungimea peste tampoane: 12.660mm
Ampatamentul vagonului: 7.120mm
Volum util recipient: 60mc
Lungime recipient: 10.300mm
Diametru recipient: 2.800mm
Tip boghiu: H
Tip frana: KE
Tara: 24.5t
Diametrul de rulare: 920mm
Viteza maxima: 100km/h
Transporta: produse petroliere (7881) si ulei de floarea soarelui (7882)

Zaes(2) cu boghiuri tip H.JPG
Zaes(2) cu boghiuri tip H / Foto: EA033



Zaes(3)

Zaes(3) seria numerica 7883.jpg
Zaes(3) seria numerica 7883 / Foto: EA033


Serie numerica: 7882, 7883 si 7778
Uzine constructoare: Meva T. Severin
An fabricatie: 1976-1978 (7882), 1979 (7883) si 1980 (7778)
Lungimea peste tampoane: 12.660mm (7882) si 12.160mm (7883, 7778)
Ampatamentul vagonului: 7.120mm
Volum util recipient: 60mc
Lungime recipient: 10.300mm
Diametru recipient: 2.800mm
Tip boghiu: Y25 Cs2
Tip frana: KE
Tara: 24.5t (7882) si 24.0t (7883, 7778)
Diametrul de rulare: 920mm
Viteza maxima: 100km/h
Transporta: produse petroliere


Zaes(4)

Zaes(4) seria numerica 7991.jpg
Zaes(4) seria numerica 7991 / Foto: Daniel


Serie numerica: 7991, 7993
Uzine constructoare: Meva T. Severin si S.C. CTF Bucuresti, sucursala Ploiesti
An fabricatie: 1988
Lungimea peste tampoane: 13.440mm
Ampatamentul vagonului: 8.440mm
Volum util recipient: 68mc
Lungime recipient: 11.520mm
Diametru recipient: 2.800mm
Tip boghiu: Y25
Tip frana: KE
Tara: 24.9t
Diametrul de rulare: 920mm
Viteza maxima: 100km/h
Transporta: produse albe si negre

Detaliu inscriptii Zaes(4).jpg
Detaliu inscriptii Zaes(4) / Foto: Daniel

Inscritptii limita de incarcare, unghi de rupere la trecerea peste pasarelele de ferry-boat, etc Zaes(4) sn 7993.jpg
Inscritptii limita de incarcare, unghi de rupere la trecerea peste pasarelele de ferry-boat, etc Zaes(4) sn 7993 / Foto: Daniel

Temperatura la care se lucreaza cu recipientul unui Zaes(4).jpg
Temperatura la care se lucreaza cu recipientul unui Zaes(4) / Foto: Daniel

Alte semne si inscriptii Zaes(4).jpg
Alte semne si inscriptii Zaes(4) / Foto: Daniel

Anasmblu frane si robinet de golire la Zaes(4) sn 7993.jpg
Ansamblu frane si robinet de golire la Zaes(4) sn 7993 / Foto: Daniel

Cilindru de aer al franei si robinet lateral de golire Zaes(4).jpg
Cilindru de aer al franei si robinet lateral de golire Zaes(4) / Foto: Daniel

Frana tip KE a unui Zaes(4).jpg
Frana tip KE a unui Zaes(4) / Foto: Daniel

Detaliu boghiu Y25 Zaes(4).jpg
Detaliu boghiu Y25 Zaes(4) / Foto: Daniel

Zaes(4) seria numerica 7993.jpg
Zaes(4) seria numerica 7993 / Foto: Daniel



Zaes(5)

Zaes(5) seria numerica 7883.jpg
Zaes(5) seria numerica 7883 / Foto: Daniel


Serie numerica: 7878, 7882, 7883
Uzine constructoare: Gh. Dimitrov Sofia (Bg)
An fabricatie: 1980 (7878), 1977/78 (7882) si 1979 (7883)
Lungimea peste tampoane: 14.420mm
Ampatamentul vagonului: 8.200mm
Volum util recipient: 71mc
Lungime recipient: 11.920mm
Diametru recipient: 2.800mm
Tip boghiu: Y25
Tip frana: KE
Tara: 21.3t
Diametrul de rulare: 920mm
Viteza maxima: 100km/h
Transporta: produse albe si negre

Convoi de Zaes(5) sn 7883.jpg
Convoi de Zaes(5) sn 7883 / Foto: Daniel



Zaekks

Zaekks.jpg
Sursa: Editura ASAB Schema a unui vagon tip Zaekks


Serie numerica: 7939 si 7879 (de la r. 900) - caz particular sn. 7942
Uzina constructoare: Meva T. Severin
An fabricatie: 1980 (7939) si 2000 (sn 7879)
Lungimea peste tampoane: 12.590mm (7939) si 12.160mm (sn 7879)
Ampatamentul vagonului: 7.120mm
Volum util recipient: 50mc (7939) si 55mc (7879)
Lungime recipient: 9.220mm (sn 7939) si 10.865mm (7879)
Diametru recipient: 2.180mm (7939) si 2.600mm (7879)
Tip boghiu: Y25 tip H (s.n.7942 - o exceptie)
Tip frana: KE
Tara: 28.1t (7939) si 24.0t (7879)
Diametrul de rulare: 920mm
Viteza maxima: 100km/h
Transporta: bitum cald

Zaekks s.n. 7942 cu boghiuri tip H.JPG
Zaekks s.n. 7942 cu boghiuri tip H / Foto: EA033


Zagkks

Zagkks sn 7905.jpg
Zagkks sn 7905 / Foto: Daniel


Serie numerica: 7902, 7905, 7906, 7912, 7917, 7919
Uzina constructoare: S.C. CTF Bucuresti, sucursala Ploiesti (seria numerica 7906), altii.
An fabricatie: 2008 (sn 7906)
Lungimea peste tampoane: 15.540mm
Ampatamentul vagonului: 10.500mm si 9.500mm (sn 7912)
Volum util recipient: 80.6 mc (sn 7906) si 90 mc (celelalte serii numerice)
Lungime recipient: aprox. 12.500mm
Diametru recipient: 2.800mm
Tip boghiu: tip Y25 la sn 7906, 7919 tip H la sn 7902, 7905, 7912
Tip frana: la sn 7902 – 7906 tip KE-GP, la sn 7919 tip KE – SPDRV
Tara: 21.8t la sn 7906 si 20.0t la sn 7902, 7905, 7919
Diametrul de rulare: 920mm
Viteza maxima: 100km/h
Transporta: Metanol, Acizi, Amestecuri, Produse albe, Gaze.

Zagkks sn 7906 in convoi.jpg
Zagkks sn 7906 in convoi / Foto: Daniel

Detaliu insemne si inscritpii Zakks sn 7906.jpg
Detaliu insemne si inscritpii Zakks sn 7906 / Foto: Daniel

Placuta fabricant Zagkks.jpg
Placuta fabricant Zagkks / Foto: Daniel

Detaliu placuta fabricant si insemn raza minima in curba admisa.jpg
Detaliu placuta fabricant si insemn raza minima in curba admisa / Foto: Daniel

Ansamblu frana tip KE - GP si robinet central de golire Zagkks sn 7906 sub longeron.jpg
Ansamblu frana tip KE - GP si robinet central de golire Zagkks sn 7906 sub longeron / Foto: Daniel

Manete frinare in funcite de greutate si stare.jpg
Manete frinare in funcite de greutate si stare / Foto: Daniel

Cutie de osie tip CU2 boghiu tip Y25 al unui Zagkks.jpg
Cutie de osie tip CU2 boghiu tip Y25 al unui Zagkks / Foto: Daniel

Detaliu aparat de ciocnire (tampon) cu cursa de 75mm si amortizor cu arcuri inelare la Zagkks.jpg
Detaliu aparat de ciocnire (tampon) cu cursa de 75mm si amortizor cu arcuri inelare la Zagkks / Foto: Daniel

Zagkks in convoi.jpg
Zagkks in convoi / Foto: Daniel

Zagkks sn 7906 vazut pe cealalta parte.jpg
Zagkks sn 7906 vazut pe cealalta parte / Foto: Daniel

Zagkks sn 7919 cu sitem de franare KE - SPDRV.jpg
Zagkks sn 7919 cu sitem de franare KE - SPDRV / Foto: Daniel

Zagkks seria numerica 7912 operator Bulmarket - Ruse (Bg.).jpg
Zagkks seria numerica 7912 operator Bulmarket - Ruse (Bg.) / Foto: Daniel


Zas(1)

Zas(1) sn 7855 renumerotat ca 785.jpg
Zas(1) sn 7855 renumerotat ca 785 / Foto: Daniel


Serie numerica: 7855… 7856, 7965
Uzine constructoare: Meva T. severin
An fabricatie: 1975-1979 (7855…7856) si 1979-1980 (7965)
Lungimea peste tampoane: 12.660mm (’55…’56) si 12.160mm (7965)
Ampatamentul vagonului: 7.120mm
Volum util recipient: 35mc
Lungime recipient: 9.220mm
Diametru recipient: 2.180mm
Tip boghiu: H (7855…7856) si Y25 (7965)
Tip frana: KE
Tara: 22.5t (’55…’56) si 23.0t (7965)
Diametrul de rulare: 920mm
Viteza maxima: 100km/h
Transporta: acid sulfuric

Zas(1) sn 7855.jpg
Zas(1) sn 7855 / Foto: Daniel

Detaliu inscriptionari si insemne Zas(1) sn 7855.jpg
Detaliu inscriptionari si insemne Zas(1) sn 7855 / Foto: Daniel

Dispozitiv central de golire Zas(1) pentru produse petroliere.jpg
Dispozitiv central de golire Zas(1) pentru produse petroliere / Foto: Daniel

Manete de reglare a franarii in functie de greutate si stare al unui Zas(1) sn 7855.jpg
Manete de reglare a franarii in functie de greutate si stare al unui Zas(1) sn 7855 / Foto: Daniel

Detaliu boghiu tip H al unui Zas(1) seria numerica 7855.jpg
Detaliu boghiu tip H al unui Zas(1) seria numerica 7855 / Foto: Daniel

detaliu cutie de osie tip CU1 al unui boghiu tip H vagon Zas(1) sn 7855.jpg
Detaliu cutie de osie tip CU1 al unui boghiu tip H vagon Zas(1) sn 7855 / Foto: Daniel

Plan general Zas(1) sn 7855 cu boghiuri tip H.jpg
Plan general Zas(1) sn 7855 cu boghiuri tip H / Foto: Daniel

Convoi de Zas(1).jpg
Convoi de Zas(1) / Foto: Daniel

Zas(1) sn 7965 detaliu scara.jpg
Zas(1) sn 7965 detaliu scara / Foto: Daniel

Zas(1) sn 7965 cu boghiuri Y25.jpg
Zas(1) sn 7965 cu boghiuri Y25 / Foto: Daniel

Zas(1) seria numerica 7956 - serie noua.jpg
Zas(1) seria numerica 7956 - serie noua / Foto: Daniel

Zas(1) sn 7907.jpg
Zas(1) sn 7907 / Foto: Daniel

Zas(1) si Eacs-uri.jpg
Zas(1) si Eacs-uri / Foto: Daniel



Zas(2)

Zas(2) seria numerica 7965.jpg
Zas(2) seria numerica 7965 / Foto: Daniel


Serie numerica: 7965
Uzine constructoare: Meva T. Severin
An fabricatie: 1999-2002
Lungimea peste tampoane: 13.440mm
Ampatamentul vagonului: 8.400mm
Volum util recipient: 73mc
Lungime recipient: 11.430mm
Diametru recipient: 2.900mm
Tip boghiu: Y25
Tip frana: KE
Tara: 24.8t
Diametrul de rulare: 920mm
Viteza maxima: 100km/h (incarcat) si 120km/h (gol)
Transporta: produse albe

Zas(2) sn7965.jpg
Zas(2) sn7965 / Foto: Daniel

Detaliu inscriptii si insemne si boghiu Y25 Zas(2) sn 7965.jpg
Detaliu inscriptii si insemne si boghiu Y25 Zas(2) sn 7965 / Foto: Daniel

Detaliu cutie de osie tip CU 2 pt. boghiu Y25 a unui Zaes(2).jpg
Detaliu cutie de osie tip CU 2 pt. boghiu Y25 a unui Zaes(2) / Foto: Daniel

Zas(2) sn 7965 in perspectiva.jpg
Zas(2) sn 7965 in perspectiva / Foto: Daniel

Ansamblu de franare tip KE si ansamblul racord de golire  si ramificatii cu robinet izolator (pentru golirea incarcaturii vagonului)  Zas(2) sn 7965.jpg
Ansamblu de franare tip KE si ansamblul racord de golire si ramificatii cu robinet izolator (pentru golirea incarcaturii vagonului) Zas(2) sn 7965 / Foto: Daniel

Sistem franare tip KE la Zas(2).jpg
Sistem franare tip KE la Zas(2) / Foto: Daniel

Manete de comutare frana in functie de convoi si incarcatura.jpg
Manete de comutare frana in functie de convoi si incarcatura / Foto: Daniel

Detaliu distributie frana tip KE al unui Zas(2) sn 7965.jpg
Detaliu distributie frana tip KE al unui Zas(2) sn 7965 / Foto: Daniel

Dispozitiv central de golire la un Zas(2) sn7695.jpg
Dispozitiv central de golire la un Zas(2) sn7695 / Foto: Daniel

Robinet lateral izolare al unei ramificatii de golire la Zas(2).jpg
Robinet lateral izolare al unei ramificatii de golire la Zas(2) / Foto: Daniel

Zas(2) sn 7965 in convoi.jpg
Zas(2) sn 7965 in convoi / Foto: Daniel

Zas(2) cu boghiuri tip Y25.jpg
Zas(2) cu boghiuri tip Y25 / Foto: Daniel

Zas(2) s.n.7855 cu boghiuri tip H.jpg
Zas(2) s.n.7855 cu boghiuri tip H / Foto: Daniel

Convoi de Zas(2).jpg
Convoi de Zas(2) / Foto: Daniel



Sursa: "Compendiu de vagoane de marfa" - editia 2002, ed. ASAB, Bucuresti, Autor: Florea Berceanu

Nota: Continutul acestui text se poate modifica pentru imbunatatirea calitatii informatiilor tehnice prezentate!
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Info seria "Z"

Mesajde Vladyz pe 25 Iul 2010, 16:56

Foarte reusit reportajul. Felicitari!
Vladyz


Mesaje: 1461
Membru din: 27 Dec 2009, 02:01

Re: Info seria "Z"

Mesajde Daniel pe 25 Iul 2010, 17:00

Nu este un "reportaj" este o continuare a descrierilor vagoanelor de marfa in maniera "Info" pe care am "brevetat-o" atunci cand am deschis acest forum. De data aceasta a iesit mai amplu, asa cum sper sa fie si celelalte pe viitor. Chiar si acesta va putea suferi modificari si completari. Multumesc pentru aprecieri, Vlady! ;)
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Info seria "Z"

Mesajde danny96 pe 25 Iul 2010, 17:03

Sunt foarte interesante aceste informatii... :clap: :clap: :clap:
Avatar utilizator
danny96


Mesaje: 957
Membru din: 03 Mar 2010, 21:57
Localitate: Comanesti

Re: Info seria "Z"

Mesajde Daniel pe 25 Iul 2010, 20:08

Sper ca de acum inainte sa apara cat mai multi pasionati interesati de vagoanele de marfa. Stiu ca majoritatea sunt fanii locomotivelor, dar ar fi bine daca am avea o gasca de "fani" ai vagoanelor de marfa ;) Sincer, descrierea acestei litere de erie a fost o provocare pentru mine. Daca oricare dintre voi are informatii in plus poate adauga, dar sa fie de natura tehnica, descritptiva, eventual ilustrata cu ceva imagini. De asemenea in cadrul forumului dedicat acestei litere de serie (ca si in cazul celorlalte) mi-ar placea sa incepem si alte topicuri referitoare la activitatea acestor vagoane, eventuale greseli de inseriere, etc. ;)
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Info seria "Z"

Mesajde Vladyz pe 01 Sep 2010, 13:32

In mica excursie de la Comanesti mi'au sarit in ochi niste cisterne mai ciudate care nu mai circula demult timp!Am facut 2 fotografii una cu toate cisternele si alta la boghiu!
2.jpg

3.jpg
Vladyz


Mesaje: 1461
Membru din: 27 Dec 2009, 02:01

Re: Info seria "Z"

Mesajde Daniel pe 01 Sep 2010, 14:30

Cumva cisternele din planul 1 dreapta sunt de cale ingusta? Seamana destul de mult.
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Info seria "Z"

Mesajde Vladyz pe 01 Sep 2010, 14:41

Nu, Sunt de ecartament normal (1435mm)
Vladyz


Mesaje: 1461
Membru din: 27 Dec 2009, 02:01

Re: Info seria "Z"

Mesajde Daniel pe 01 Sep 2010, 19:42

Ei bine, o categorie aparte sunt si vagoanele construite pentru liniile inguste, cu ecartament de 760mm (ecartament devenit "standard" in Romania pentru astfel de linii). Un vagon cisterna destinat transportului de produse negre mai mult, este si cel de tip Zaek. In cele ce urmeaza am sa va fac o descriere sumara a acestui tip de vagon.

Zaek

Vagon tip Zaek.jpg
Foto: Daniel


Serie numerica: 7545
Uzina constructoare: Meva T. Severin
An fabricatie: 1981
Lungimea: 9.400mm
Volum util recipient: 23.3mc
Greutate in stare goala: 11.780kg
Tip boghiu: Diamond turnat (pentru cale ingusta)
Diametrul de rulare: 750mm
Tip frana: KE
Raza in curba maxim admisa: 7.000mm
Viteza maxima: 60km/h
Transporta: produse petroliere.

Detaliu placute Zaek.jpg
Foto: Daniel

Recipient Zaek.jpg
Foto: Daniel

Placuta fabricant.jpg
Foto: Daniel

Detaliu scara vagon.jpg
Foto: Daniel

Detaliu dispozitiv de golire.jpg
Foto: Daniel

Detaliu boghiu tip Diamond turnat.jpg
Foto: Daniel

Manete de reglare a franarii in functie de greutate ale unui Zaks.jpg
Foto: Daniel

Cabina franarului.jpg
Foto: Daniel


Daca mai aveti alte date referitoare la acest tip de vagon, astept completarile si observatiile voastre.
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Info seria "Z"

Mesajde Vladyz pe 01 Sep 2010, 19:52

Foarte interesante vagoanele am observat ca au cupla nu "carlig"
Vladyz


Mesaje: 1461
Membru din: 27 Dec 2009, 02:01

Re: Info seria "Z"

Mesajde zofei.2006 pe 06 Apr 2011, 22:49

Ceva mai rar pe la noi pe cale ferata, un vagon cistern de tip Zans, aflat in compunerea unui convoi de cisterne al Rompetrol.
Zans, Mogosoaia, 14.07.2010.jpg
Zans, Mogosoaia, 14.07.2010
English/French on PM!

Imagine Imagine
Equinoxe

Trance does not lead to drugs. It is the drug.
It's a way of sharing your deepest emotions with others.
Avatar utilizator
zofei.2006


Mesaje: 2581
Membru din: 15 Iul 2010, 21:33
Localitate: Mogosoaia, Linia CF 700, km 11+400
Avertismente: 16


ÃŽnapoi la Litera de serie "Z"

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 2 vizitatori

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style by Webdesign www, książki księgarnia internetowa podręczniki