Vagoane esalon seria 97-30 (UWLTC)

Destinat discutiilor legate de alte tipuri de vagoane din Romania.

Vagoane esalon seria 97-30 (UWLTC)

Mesajde Daniel pe 13 Feb 2016, 21:32

Vagoane esalon dormitor seria 97-30 (UWLTC) tip B standard UIC
(foste dormitoare seria 60-41 (WLAB)

Vagon UWLTC seria 97-30 al CFR SA .jpg
Vagon UWLTC seria 97-30 al CFR SA / Foto: Daniel


Acestea sunt vagoane destinate echipelor de muncitori din cadrul Sectiilor Linii ale CFR Infrastructura si sunt folosite ca vagoane esalon dormitor in componenta trenurilor de lucru si interventie alaturi de alte vagoane specifice acestor trenuri. Ele provin din fostele vagoane de dormit seriile 60-41, fabricate in perioade diferite de timp, o parte la Intreprinderea de Vagoane Arad (I.V.A.) sub licenta est germana pana pe la finele anilor 1970, ori fabricate direct in germania de est la uzinele D.W.A. Goerlitz, dupa un proiect al uzinelor D.W.A. Bautzen. Cele fabricate la Arad pot fi recunoscute mai usor, dupa forma patrata a colturilor chederelor de la ferestre, cele germane avandu-le rotunjite. In plus, a existat un lot de vagoane seria 60 - 41 fabricat in R.D.G. cu boghiuri tip Göerlitz V pentru tari precum Irak, insa nu si pentru Romania, unde s-au preferat boghiurile tip Minden Deutz 36.

Vagon fost seria 60-41 fabricat in Germania.jpg
Vagon fost seria 60-41 fabricat in Germania. / Foto: Daniel


Alt Vagon fost seria 60-50 transformat in WLTC.jpg
Alt Vagon fost seria 60-50 transformat in WLTC. / Foto: Daniel


Acest tip de vagoane au fost retrase din serviciul fostei Gevaro (ex- Varored) incepand intre anii 1998 - 2000, fiind cedate celor de la CFR S.A. (Infrastructura) si transformate in vagoane de lucru. Atat cele de productie romaneasca (I.V.A. Arad) cat si cele de productie germana, au fost primele vagoane de dormit moderne din flota CFR-ului care au inlocuit treptat de la finele anilor '60, flota de vagoane de dormit interbelice si antebelice existente la CFR. Asadar, odata cu ele, a inceput si "epoca moderna" a vagoanelor de dormit in Romania.

Acelasi vagon fost 60-41 proaspat reparat pe o linie a depoului Brasov in anul 2009.jpg
Acelasi vagon fost 60-41 proaspat reparat pe o linie a depoului Brasov in anul 2009. / Foto: Daniel


In continuare va voi oferi cateva caracteristici tehnice si constructive ale acestor vagoane, cu referire in special la cel fotografiat de mine, cu numarul de parc 401-7.

Detaliu placuta fabricant vagon.jpg
Detaliu placuta fabricant vagon. / Foto: Daniel


Date tehnice si constructive:

Furnitura cote vagon conform DWA (1979).jpg
Furnitura cote vagon conform DWA (1979) - © DEWAG Berlin 1979


Uzinele constructoare: I.V.A. Arad (licenta Waggonbau Bautzen R.D.G. 1962-1967-1970), Waggonbau Göerlitz (1962 – 1968);
Anul constructiei (vagonul prezentat aici): 1976;
Tip constructiv: B (standard UIC);
Serie originala: 60-41 (ex Varored, Gevaro);
Reatribuit seriei: 97-30 (CFR S.A.);
Serie literala: UWLTC (ex WLAB);

Dimensiuni cutie vagon.jpg
Cote vagon. © DEWAG Berlin 1979


Ecartament: 1435mm;
Lungimea peste tampoane: 24.500mm;
Lungimea cutiei: 24.200mm;
Latimea cutiei: 2.863mm;
Inaltimea vagonului de la ciuperca sinei la varful coperisului: 4.230mm ;
Distanta dintre axurile boghiurilor: 17.200mm;
Distanta dintre osiile boghiului: 2.500mm;
Ampatament: 19.700mm;
Greutate totala vagon: 42,5tone;

Schita impartire spatiu vagon.jpg
Schita originala impartire spatiu vagon. © DEWAG Berlin 1979

Schita impartire spatiu vagon dupa modificare.jpg
Schita impartire spatiu vagon dupa modificare. Dupa o schita DEWAG Berlin (1979)


Distanta dintre toalete: 19.163mm;
Usi acces tip: pivotante (pliante) cu inchidere si blocare electropneumatica ;
Ferestre tip: ghilotina;
Latimea ferestrelor: 1.200mm;
Numar maxim de locuri in cabine: 30;
Capacitate paturi per cabina: intre 1 - 3;
Iluminare: lampi fluorescente;
Aeraj: sistem de ventilatie fortata;
Sistem de incalzire: electric si cu abur, boiler pe baza de combustibili fosili (lignit);
T(im): temperatura interioară ambiantă medie (conform NTF 36/19.01.2010) = 20°C

Detaliu boghiu Minden Deutz fabricat UVA Arad.jpg
Detaliu boghiu Minden Deutz fabricat UVA Arad. / Foto: Daniel

Boghiu tip MD 36 cu frane disc.jpg
Boghiu tip MD 36 cu frane disc. Sursa - Wikipedia.


Boghiu tip: Minden-Deutz 36 cu frane disc (fabricat Arad 1978) – in original cele de Gorlitz erau dotate cu boghiuri tip Gorlitz V (Ø cerc rulare: 950mm);
Diametrul cercului de rulare: 920mm
Viteza maxima: 140km/h - boghiurile originale Minden Deutz produse in Germania de Vest (R.F.G. - la Deutz AG, Köln) erau apte pentru 160km/h;
Viteza tehnica de franare: 120km/h

In cele ce urmeaza va propun sa exploram un astfel de vagon de productie romaneasca, suprins in urma cu cativa ani intr-o iarna geroasa. Vom incepe cu exteriorul vagonului si cu prezentarea unor imagini in detaliu ale acestui vagon. Mai apoi vom urca in el si vom explora sistematic interioarele sale. Trebuie mentionat faptul ca, asa dupa cum am aratat in cele cateva caracteristici constructive, interioarele vagonului au fost modificate dupa preluarea acestuia din remiza Basarab si trecerea lor la CFR S.A.

Sisteme inghetate....jpg
Sisteme inghetate... / Foto: Daniel


Exteriorul vagonului:

Vagon tip B ex WLAB (fost seria 60-41).jpg
Vagon tip B ex WLAB (fost seria 60-41). / Foto: Daniel


Detaliu inscriptii cutie vagon.jpg
Detaliu inscriptii cutie vagon. / Foto: Daniel


Celebrele ferestre de dormitor cu latimea de 1200mm.jpg
Celebrele ferestre de dormitor cu latimea de 1200mm. / Foto: Daniel


Laterala cu cabinele de dormit.jpg
Laterala cu cabinele de dormit. / Foto: Daniel


Detaliu ferestre cabine de dormit.jpg
Detaliu ferestre cabine de dormit. / Foto: Daniel


Laterala ferestrelor coridorului de serviciu.jpg
Laterala ferestrelor coridorului de serviciu. / Foto: Daniel


Placuta fabricant boghiu.jpg
Placuta fabricant boghiu. / Foto: Daniel


Disc de frana al boghiului.jpg
Disc de frana al boghiului. / Foto: Daniel


Detaliu traversa frontala boghiu tip MD cu frane disc.jpg
Detaliu traversa frontala boghiu tip MD cu frane disc. / Foto: Daniel


Discurile de frana ale osiei nr1 a boghiului.jpg
Discurile de frana ale osiei nr1 a boghiului. / Foto: Daniel


Robinet izolare frana boghiu si vizor de frana(stanga).jpg
Robinet izolare frana boghiu. / Foto: Daniel


Traversele sudate din structura constructiva a sasiului si instalatii .jpg
Traversele sudate din structura constructiva a sasiului si instalatii. / Foto: Daniel


Circuite instalatii de aer, apa si franare vagon.jpg
Circuite instalatii de aer, apa si franare vagon. / Foto: Daniel


Detaliu sistem amortizare suspensie cu arcuri elicoidale.jpg
Detaliu sistem amortizare suspensie cu arcuri elicoidale. / Foto: Daniel


Detaliu timonerie de frana si conducte de aer .jpg
Detaliu timonerie de frana si conducte de aer. / Foto: Daniel


Schimbator regim franare.jpg
Schimbator regim franare. / Foto: Daniel


Detaliu intrerupator principal incalzire electrica.jpg
Detaliu intrerupator principal incalzire electrica. / Foto: Daniel


Intrerupatorul principal pentru incalzire electrica sub asaltul gerului.jpg
Intrerupatorul principal pentru incalzire electrica sub asaltul gerului. / Foto: Daniel


Usile de intercomunicatie au fost inlocuite cu unele fara ferestre.jpg
Usile de intercomunicatie au fost inlocuite cu unele fara ferestre. / Foto: Daniel


Lampile finale de 60-41 similare cu ale vagoanelor 19-83 si 20-83.jpg
Lampile finale de 60-41 similare cu ale vagoanelor 19-83 si 20-83. / Foto: Daniel


Ne pregatim de intrare in vagon.jpg
Ne pregatim de intrare in vagon. / Foto: Daniel


Interioarele:

Interioarele originale ale unui astfel de vagon produs in Germania dupa catalogul de prezentare DWA (1979).jpg
Imagine comparativa a interioarelor originale ale unui astfel de vagon produs in Germania dupa catalogul de prezentare DWA (1979) - © DEWAG Berlin 1979


Holul de intrare din capatul vagonului:

Ei bine, intram si noi in acest vagon extrem de interesant. Impreuna cu Trifu22 incepem un tur al interiorului. In holul din capat, zarim undeva in stanga boilerul pe carbuni al vagonului, pana nu demult un sistem de incalzire comun pentru majoritatea dormitoarelor de la CFR ce a fost inlocuit la vagoanele moderne cu alte sisteme electrice mai evoluate. Uneori imi lipseste mirosul metalic de carbuni arsi ce se simtea iarna in preajma acestor vagoane...

Pe scara vagonului.jpg
Pe scara vagonului. / Foto: Daniel


Cu aceasta ocazie observam si palcuta interioara originala a acestui vagon, fost seria 60-41 cu numarul de parc 200-8.

Placuta cu inmatricularea originala a vagonului.jpg
Placuta cu inmatricularea originala a vagonului. / Foto: Daniel


Tot acolo gasim si o confectie metalica adaugata dupa preluarea de catre CFR S.A. cel mai probabil o nisa tehnica pentru diferite unelte.

O alta imagine din coridorul de capat cu boiler.jpg
O alta imagine din coridorul de capat cu boiler. / Foto: Daniel


Nisa tehnica vagon adaugata dupa transformare.jpg
Nisa tehnica vagon adaugata dupa transformare. / Foto: Daniel


Usa exterioara de acces in capatul cu boiler.jpg
Usa exterioara de acces in capatul cu boiler. / Foto: Daniel


Frana de mana si nise de alimentare boiler.jpg
Frana de mana si nise de alimentare boiler. / Foto: Daniel


Sa epxloram putin si boilerul vagonului:

Capatul cu boiler al vagonului.jpg
Capatul cu boiler al vagonului. / Foto: Daniel


Detaliu manometru presiune cazan boiler.jpg
Detaliu manometru presiune cazan boiler. / Foto: Daniel


Imagini panoramice ale boilerului.jpg
Imagini panoramice ale boilerului. / Foto: Daniel


Coridorul si salonul din capat al vagonului:

Din holul de capat, intram pe coridorul de serviciu catre un salon realizat in urma transformarii interioarelor vagonului, prin desfiintarea primelor doua cabine de dormit, de dupa cel de serviciu in care statea insotitorul de vagon. Astfel, s-a obtinut un salon de zi cu rol de bucatarie si de relaxare a personalului angajat ce lucreaza la linii. Nu am putut fotografia si fostul W.C. din acest capat, deoarece a devenit magazie de materiale, la fel ca si cabina insotitorului. Oricum, pentru cine doreste o imagine despre cum arata si acesta, aveti un cadru deja prezentat la inceputul acestei explorari a interioarelor vagonului. Acum va vom prezenta doar coridorul de serviciu si cateva imagini din noul salon.

Usa ce separa capatul cu boiler de salonul vagonului.jpg
Usa ce separa capatul cu boiler de salonul vagonului / Foto: Daniel


Una din ferestrele salonului.jpg
Una din ferestrele salonului. / Foto: Daniel


Corpuri de iluminat de pe tavanul salonului.jpg
Corpuri de iluminat de pe tavanul salonului. / Foto: Daniel


Panorama a tavanului salonului.jpg
Panorama a tavanului salonului. / Foto: Daniel


Corp de iluminare cu sursa fluorescenta aflat in dotarea fiecarei cabine.jpg
Corp de iluminare cu sursa fluorescenta aflat in dotarea fiecarei cabine. / Foto: Daniel


Se observa adaugirea unei alte surse de lunmina dupa realizarea salonului prin unirea a trei cabine.jpg
Se observa adaugirea unei alte surse de lunmina dupa realizarea salonului prin unirea a trei cabine. / Foto: Daniel


Din salon catre capatul cu boiler.jpg
Din salon catre capatul cu boiler. / Foto: Daniel


De aici incepem sa exploram coridorul de serviciu din fata usilor cabinelor de dormit. Se observa linoleumul original in patratele specific amenajarilor interioare din anii 1970, cde imita pardoseala din dale.

Coridor de serviciu al vagonului.jpg
Coridor de serviciu al vagonului. / Foto: Daniel


Pe jos inca mai are linoleumul cu mozaic original.jpg
Pe jos inca mai are linoleumul cu mozaic original. / Foto: Daniel


Corp de iluminat fluorescent pe hol in fata unei usi de cabina.jpg
Corp de iluminat fluorescent pe hol in fata unei usi de cabina. / Foto: Daniel


Lampa de serviciu deasupra usii fiecarei cabine pe coridor.jpg
Lampa de serviciu deasupra usii fiecarei cabine pe coridor. / Foto: Daniel


Placute numar locuri si alte modificari ulterioare pe coridor.jpg
Placute numar locuri si alte modificari ulterioare pe coridor. / Foto: Daniel


Tavan coridor de serviciu.jpg
Tavan coridor de serviciu. / Foto: Daniel


Imagine a coridorului de serviciu in capatul opus boilerului.jpg
Imagine a coridorului de serviciu in capatul opus boilerului. / Foto: Daniel


Usa coridor din capatul opus.jpg
Usa coridor din capatul opus. / Foto: Daniel


Lasam in urma interioarele holului de serviciu, dominat de furnirul brun inchis cu nervuri de lemn, ce pare venit dintr-o alta lume in era autocolantelor si plasticului sau materialelor compozite de tot felul ce decoreaza interioarele vagoanelor moderne...

Cabinele de dormit:

Fiecare cabina de dormit a acesui tip de vagon, era dotata cu tot confortul necesar unei calatorii indelungate, in special pentru cele in trafic international. Paturile modulare, puteau fi de la unul pana la trei, in functie de numarul de pasageri. In principiu, exista un dulap pentru haine, un lavoar cu capac ce se putea transforma intr-o simpla masuta de colt, o oglinda cu neon si diverse sertare pentru obiectele de igiena personala ce se inchidea cu un capac elegant, cititoare de harta in dreptul fiecarui pat (lampi de citit carti), precum si alte dotari pe care le veti descoperi in imaginile ce urmeaza. Mare parte dintre acestea inca mai sunt de gasit in interioarele vagonului, bine pastrate, aproape de forma lor originala.

Usa de intrare intr-o cabina de dormit.jpg
Usa de intrare intr-o cabina de dormit. / Foto: Daniel


Imagine de ansamblu cu una din cabine.jpg
Imagine de ansamblu cu una din cabine. / Foto: Daniel


Dulapuri pentru haine in cabina.jpg
Dulapuri pentru haine in cabina. / Foto: Daniel


Pe partea opusa dulapului de haine se afla paturile cabinei.jpg
Pe partea opusa dulapului de haine se afla paturile cabinei. / Foto: Daniel


Paturile si usa unei cabinei de dormit.jpg
Paturile si usa unei cabinei de dormit. / Foto: Daniel


Patul de jos al cabinei.jpg
Patul de jos al cabinei. / Foto: Daniel


Patul de sus (de mijloc) dintr-o cabina.jpg
Patul de sus (de mijloc) dintr-o cabina. / Foto: Daniel


Panorama a cabinei catre fereastra.jpg
Panorama a cabinei catre fereastra. / Foto: Daniel


Fereastra cu geam ghilotina de 1200mm din cabina.jpg
Fereastra cu geam ghilotina de 1200mm din cabina. / Foto: Daniel


Deasupra fiecarui pat, dupa cum spuneam existau diferite dotari, ca de altfel si deasupra usilor fiecarei cabine de dormit. Sunt interesante si tavanele acestor cabine:

Deasupra patului au existat cititoare de harti (lampi).jpg
Deasupra patului au existat cititoare de harti (lampi). / Foto: Daniel


Semnal de alarma si difuzor deasupra fiecarei usi din cabine.jpg
Semnal de alarma si difuzor deasupra fiecarei usi din cabine. / Foto: Daniel


Se observa si grilele de ventilatie din cabina.jpg
Se observa si grilele de ventilatie din cabina. / Foto: Daniel


Detaliu difuzor si semnal alarma.jpg
Detaliu difuzor si semnal alarma. / Foto: Daniel


Semnal de alarma.jpg
Semnal de alarma. / Foto: Daniel


Tavanul unei cabine.jpg
Tavanul unei cabine. / Foto: Daniel


Panorama a tavanului cabinei in care se observa deasupra usii (in stanga imaginii) o lampa cu incandesecnta montata dupa convertirea vagonului.jpg
Panorama a tavanului cabinei in care se observa deasupra usii (in stanga imaginii) o lampa cu incandesecnta montata dupa convertirea vagonului. / Foto: Daniel


Corpul de iluminare principal este situat deasupra paturilor.jpg
Corpul de iluminare principal este situat deasupra paturilor. / Foto: Daniel


De-o parte si de alta a lampii din tavan sunt amplasate doua grile de ventilatie.jpg
De-o parte si de alta a lampii din tavan sunt amplasate doua grile de ventilatie. / Foto: Daniel


Lavoarul si dulapul cu oglinda, niste dotari de lux ce nu trebuiau sa lipseasca din aceste vagoane:

Spatiul oglinzii si lavoarului din cabina.jpg
Spatiul oglinzii si lavoarului din cabina. / Foto: Daniel


Oglinda aflata deasupra chiuvetei dotata cu lumina fluorescenta.jpg
Oglinda aflata deasupra chiuvetei dotata cu lumina fluorescenta. / Foto: Daniel


Ansamblul lavoar si oglinda existent in fiecare cabina.jpg
Ansamblul lavoar si oglinda existent in fiecare cabina. / Foto: Daniel


Lavoarul din cabina.jpg
Lavoarul din cabina. / Foto: Daniel


Lavoarul poate fi convertit intr-o masa de colt cu ajutorul unui capac.jpg
Lavoarul poate fi convertit intr-o masa de colt cu ajutorul unui capac. / Foto: Daniel


Detaliu lavoar cabina de dormit.jpg
Detaliu lavoar cabina de dormit. / Foto: Daniel


Ei bine, aici se termina si prezentarea mea, zic eu una de exceptie avand in vedere ca astfel de vagoane sunt mai greu de gasit si de explorat. Oricine are infromatii si despre alte vagoane similare, este binevenit sa completeze acest subiect. Stiu ca mai exista un numar destul de mare de vagoane seria 97-30 raspandite prin tara, insa nu am cum sa fac un inventar complet al acestora.

Lasam in urma acest vagon aflat in asteptarea unei noi interventii.jpg
Lasam in urma acest vagon aflat in asteptarea unei noi interventii. / Foto: Daniel


INFO PLUS:

Alte vagoane similare din care provin cele ale seriei 97-30: tip B foste serii 60-41 (fabricate la Waggonbau Gorlitz pana in 1978 si dupa 1980 fabricate la IVA Arad cu boghiuri MD 36), tip Y/B seriile 60-50 (fabricate Waggonbau Görlitz ex R.D.G. incepand cu 1978 – Gorlitz V) si 70-50 (fabricate U.V.A. ex R.S.R. dupa 1980 – boghiuri MD 33).

Unele din vagoane erau pregatite pentru instalatie de aer conditionat monocanal. Niciunul din caeste vagoane ale CFR nu au fost dotate insa cu sistem de aer conditionat, sistem ce cantarea in jur de 2.000kg conform fabricantului. Astfel, masa totala a unui astfel de vagon ar fi ajuns la 44,5 tone si nu la 42,5 cat au ele inscriptionat pe cutie.

O alta piesa de Istorie feroviara....jpg
O alta piesa de Istorie feroviara... / Foto: Daniel


O parte a vagoanelor originale de dormit din seria 60-41 au fost fabricate in Germania de Est (R.D.G.) intre anii 1967 – 1976 (dupa anumite informatii), iar diferentierea lor la o prima vedere se poate face la forma chederelor care este mai rotunjita in cele patru colturi ale geamurilor, fata de cele de Arad cu colturile drepte (similare geamurilor de la vagoanele de tip RK).

*NOTA: Orice informatie eronata poate fi semnalata in cadrul acestui subiect si va fi corectata, respectiv adaugata.
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Vagoane esalon seria 97-30 (UWLTC)

Mesajde Drakkar electric pe 22 Feb 2016, 22:25

Foarte interesant Daniel. Si mie mi-au placut mult aceste vagoane. Pacat de ele ca nu au avut o soarta mai buna. Te intreb insa care este numarul actual intreg al lui deoarece in poze apare o bucata de rugina si nu se citeste si ultima cifra. :(
Avatar utilizator
Drakkar electric


Mesaje: 426
Membru din: 19 Feb 2014, 01:29
Localitate: Bucuresti

Re: Vagoane esalon seria 97-30 (UWLTC)

Mesajde Daniel pe 22 Feb 2016, 22:44

Intrebarea ta este una foarte buna. In primul rand acel "numar" se numeste marcaj cifrat pentru identificare al vagonului (conform fisei UIC-438-2) - in fine, astea is detalii... Nu este insa imposibil sa aflam si acea ultima cifra, denumita in marcarea cifrata, cifra de autocontrol. Practic fara ea, niciun vagon nu poate fi introdus in sistemul computerizat.

Hai sa vedem cum se si calculeaza aceasta cifra de autocontrol. Voi lua cifrele care se pot citi din imagini: 80 5397 - 30 401 - ?. Se face un calcul simplu, astfel:

- Se iau primele patru grupe de cifre din marcare si se in multesc cu "2" si "1" sub dreptul fiecarei cifre din numarul original, astfel:

80 5397 - 30 401 x
21 2121 - 21 212

- Fiecare cifra este inmultita cu "2"-ul si "1" de sub ea si rezulta:

160 103187 - 60 802

- Aceasta insiruire de numere rezultata, se aduna numar cu numar (ca unitati) si rezulta: 1+6+0+1+0+3+1+8+7+6+0+8+0+2 = 43.

- Rezultatul final, 43, se separa si a doua cifra, respectiv "3" se scade din 10. Rezulta cifra: 7.

Conform acestui algoritm de calcul, vagonul nostru are urmatorul marcaj cifrat de identificare:

80 5397 - 30 401 - 7.

Cred ca am rezolvat "enigma". ;)

Poti incerca si tu un calcul ca sa verifici cu un alt vagon pe care marcajul este intact. Ia vezi ce iti da. :whistle:
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Vagoane esalon seria 97-30 (UWLTC)

Mesajde Drakkar electric pe 05 Mar 2016, 10:45

Multumesc! Am rezolvat si eu mai multe cifre si formula de calcul este exacta. Acum e mult mai usor sa afli ultima cifra daca a sarit vopseaua, e ruginita, etc. Thanxxx! :clap:
Avatar utilizator
Drakkar electric


Mesaje: 426
Membru din: 19 Feb 2014, 01:29
Localitate: Bucuresti

Re: Vagoane esalon seria 97-30 (UWLTC)

Mesajde Daniel pe 27 Mar 2016, 12:04

Hai ca am gasit si ceva imagini cu osiile scoase de la un boghiu tip MD 36 cu cate un singur disc de frana pe fiecare osie. Ele provin tot de la boghiul unui vagon similar, si sunt extrem de rar de prins:

Osii cu o singura frana disc.jpg
Foto: Daniel


Detaliu disc frana.jpg
Foto: Daniel
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Vagoane esalon seria 97-30 (UWLTC)

Mesajde Drakkar electric pe 16 Dec 2016, 13:06

Vreau sa iti spun ceva. Pana la subiectul asta eu nici nu auzisem de boghiuri MD36 si nu-mi imaginam ca ar putea exista boghiuri si cu saboti si cu discuri. Daca tot te pricepi la boghiuri, ca off - topic am o curiozitate: ce tip de boghiuri au vagoanele de la trenul "Prietenia"? Sunt vagoanele alea rusesti de la ei pe care le mai vezi prin Gara de Nord.
Avatar utilizator
Drakkar electric


Mesaje: 426
Membru din: 19 Feb 2014, 01:29
Localitate: Bucuresti

Re: Vagoane esalon seria 97-30 (UWLTC)

Mesajde Daniel pe 16 Dec 2016, 13:36

Nasoala rau curiozitatea asta a ta. :lol: Off-topicul tau e putin cam "indepartat" de subiectul asta pentru ca e vorba de tipuri total diferite de vagoane, etc, etc. Dar ca sa nu spui ca sunt eu rau cumva, din ce am vazut atat la vagoanele CFM cat si la cele RZD de tip 47K/r, SK/k , etc ce dracului de vagoane or mai avea astia de la fostele DWA Ammendorf Halle (Salle), este un boghiu original tip KWS - ZNII tip I de 140 si 160km/h, fabricat la Ammendorf si presupun ca "taticul" boghiurilor GP200. Multumit de raspuns? :roll:
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Vagoane esalon seria 97-30 (UWLTC)

Mesajde Drakkar electric pe 16 Dec 2016, 14:47

Multumit? Putin spus! :) Nimeni dar absolut nimeni nu a stiut sa-mi spun niciodata pana acum despre boghiurile astea. Multumeeeesc si scuza-ma de off-topic! :) :) :)
Avatar utilizator
Drakkar electric


Mesaje: 426
Membru din: 19 Feb 2014, 01:29
Localitate: Bucuresti

Re: Vagoane esalon seria 97-30 (UWLTC)

Mesajde Daniel pe 18 Dec 2016, 16:09

Am scos de la "conserva" un set de imagini cu acelasi vagon seria 97-30 (401 - 7) al CFR S.A. suprins intr-un convoi de lucru in luna August 2011 pe liniile statiei Mogosoaia. Din compunerea trenului de lucru mai facea parte si un alt vagon esalon seria 97-70 precum si vagoane speciale pentru transportul cupoanelor de sina din seria literala Llps.

Hai sa le vedem:

Vagonul seria 97 - 30 401 - 7 in august 2011 atasat unui tren de lucru in statia Mogosoaia.JPG
Vagonul seria 97 - 30 401 - 7 in august 2011 atasat unui tren de lucru in statia Mogosoaia. / Foto: Daniel (2011)


Cuplat cu un vagon seria literala Llps.JPG
Cuplat cu un vagon seria literala Llps. / Foto: Daniel (2011)


Pe liniile statiei Mogosoaia catre Bucuresti.JPG
Pe liniile statiei Mogosoaia catre Bucurest. / Foto: Daniel (2011)


Legat de un vagon seria 97-70.JPG
Legat de un vagon seria 97-70. / Foto: Daniel (2011)


Acelasi vagon.JPG
Acelasi vagon. / Foto: Daniel (2011)


Boghiu tip MD36 cu frane disc si sabot.JPG
Boghiu tip MD36 cu frane disc si sabot. / Foto: Daniel (2011)


Detaliu placuta rama boghiu.JPG
Detaliu placuta rama boghiu. / Foto: Daniel (2011)


Ferestre pe partea cu cabinele de dormit.JPG
Ferestre pe partea cu cabinele de dormit. / Foto: Daniel (2011)


Detaliu ferestre.JPG
Detaliu ferestre. / Foto: Daniel (2011)


Convoi de vagoane ale CFR SA.JPG
Convoi de vagoane ale CFR SA. / Foto: Daniel (2011)


Vagonul 80 5397 - 30 401 - 7.JPG
Vagonul 80 5397 - 30 401 - 7. / Foto: Daniel (2011)


:dance:
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1


ÃŽnapoi la Vagoane cu alte utilitati. / Coaches with other utilities.

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 1 vizitator

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style by Webdesign www, książki księgarnia internetowa podręczniki