Vagoanele de posta din seriile 90-57 sunt in majoritate vagoane provenite din transformarea unor vagoane de tip "Bonanza" din seriile 21-47 fabricate la Arad intre anii 1971 si 1977. Altele provin din vagoane tip IVA ("Zarand") cum este cel din prima imagine.
Datele tehnice nu difera cu mult fata de cele ale vagoanelor 21-47. Insa le voi relua foarte pe scurt in cele ce urmeaza:
Cod numeric: 50 53 90-57 000-x
Seria literara: Post
Tara vagonului: 40 t.
Capacitate incarcare: 20 t.
Lungimea vagonului: 24.500 mm.
Ampatamentul vagonului: 17.200 mm.
Ampatamentul boghiului: 2.500 mm.
Tip boghiu: Minden-Deutz
Tip frana: automata KE-GPR
Viteza maxima de circulatie: 140 km/h
Sistem de incalzire: electric cu radiatoare si abur de inalta presiune
Ventilatie: normala
Sistemul de iluminat: fluorescent si incandescent
Sistemul de incarcare a bateriei de acumulatoare: generator de curent alternativ tip GIV
Conducta principala de inalta tensiune de 800 A
Conducte de aer: de 5 si 10 bar
Sistem comunicatie: conducta de radioficare si telecomenzi cu 13 poli (pini).
Recent, bitter a suprins un astfel de vagon, printre ultimele supravietuitoare in stare aproape excelenta in zona Complexului Feroviar Bucuresti:
Vagoanele de acest tip, au apartinut dupa anul 1998 fostei societati CFR Mesagerie care a fost "privatizata" pe la inceputul anilor 2000 si cumparata de un investitor araab care a dat la fier vechi cam tot materialul rulant aferent si a pus societatea pe butuci. Cred ca mai am pe undeva ceva imagini cu astfel de vagoane pe care le voi posta la momentul potrivit.