Vagoane de posta seria 90-57!!!

Destinat discutiilor legate de alte tipuri de vagoane din Romania.

Vagoane de posta seria 90-57!!!

Mesajde Daniel pe 15 Iun 2014, 13:36

Vagoanele de posta din seriile 90-57 sunt in majoritate vagoane provenite din transformarea unor vagoane de tip "Bonanza" din seriile 21-47 fabricate la Arad intre anii 1971 si 1977. Altele provin din vagoane tip IVA ("Zarand") cum este cel din prima imagine.

Vagon de posta seria 90-57 in componenta unui tren Inter City la Bucuresti Nord (1994).jpg
Vagon de posta seria 90-57 in componenta unui tren Inter City la Bucuresti Nord (1994) / Foto: Daniel


Datele tehnice nu difera cu mult fata de cele ale vagoanelor 21-47. Insa le voi relua foarte pe scurt in cele ce urmeaza:

Cod numeric: 50 53 90-57 000-x
Seria literara: Post
Tara vagonului: 40 t.
Capacitate incarcare: 20 t.
Lungimea vagonului: 24.500 mm.
Ampatamentul vagonului: 17.200 mm.
Ampatamentul boghiului: 2.500 mm.
Tip boghiu: Minden-Deutz
Tip frana: automata KE-GPR
Viteza maxima de circulatie: 140 km/h
Sistem de incalzire: electric cu radiatoare si abur de inalta presiune
Ventilatie: normala
Sistemul de iluminat: fluorescent si incandescent
Sistemul de incarcare a bateriei de acumulatoare: generator de curent alternativ tip GIV
Conducta principala de inalta tensiune de 800 A
Conducte de aer: de 5 si 10 bar
Sistem comunicatie: conducta de radioficare si telecomenzi cu 13 poli (pini).

Recent, bitter a suprins un astfel de vagon, printre ultimele supravietuitoare in stare aproape excelenta in zona Complexului Feroviar Bucuresti:

Detaliu inmatriculare vagon, cu numarul de parc 90-57 007 3.jpg
Detaliu inmatriculare vagon, cu numarul de parc: 90-57 007 3. / Foto: Bitter (2014)


Vagon de posta seria 90-57 surprins in anul 2014 undeva in complexul Bucuresti.jpg
Vagon de posta seria 90-57 surprins in anul 2014 undeva in complexul Bucuresti. / Foto: bitter (2014)


Vagoanele de acest tip, au apartinut dupa anul 1998 fostei societati CFR Mesagerie care a fost "privatizata" pe la inceputul anilor 2000 si cumparata de un investitor araab care a dat la fier vechi cam tot materialul rulant aferent si a pus societatea pe butuci. Cred ca mai am pe undeva ceva imagini cu astfel de vagoane pe care le voi posta la momentul potrivit.
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

ÃŽnapoi la Vagoane cu alte utilitati. / Coaches with other utilities.

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 1 vizitator

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style by Webdesign www, książki księgarnia internetowa podręczniki