Gara Moinesti (incursiune si descriere)

Gara Moinesti (incursiune si descriere)

Mesajde Daniel pe 19 Mai 2012, 23:25

Gara Moinesti

Cladirea statiei CFR Moinesti vazuta dinspre Piata Garii.jpg
Cladirea statiei CFR Moinesti vazuta dinspre Piata Garii / Foto: Daniel


Inaugurata la data de 15 Mai 1899. Este una din ctitoriile celebrului inginer Elie Radu.

Imagine ing. Elie Radu (1853-1931)

Localizare:

Localizare.JPG
Sursa: GoogleEarth


Statia este situata pe linia secundara 508 (cu o lungime de aproximativ opt kilometri) la km 7+768 in centrul orasului Moinesti, judetul Bacau, in vecinatatea drumului judetean 2G, situata pe un aliniament N-E/S-V.

In luna iunie a anului trecut, am avut ocazia de a trce prin zona si a suprinde cateva instantanee cu aceasta gara parca uitata de timp si de oameni. Ghidul meu pentru cele cateva ore petrecute acolo a fost prietenul meu Don Pedro, originar din zona, un om de mare isprava caruia-i multumesc in mod special. Dar hai sa patrundem in tainele acestei vechi statii… Din pacate pentru fatada disnpre linii, lumina nu mi-a fost favorabila, insa poate alta data, cand voi avea mai mult timp, voi reveni cu instantanee mai reusite...

O alta imagine a cladirii Garii Moinesti in care apare si prietenul meu 'Don Pedro' ghidul meu in aceasta incursiune.jpg
O alta imagine a cladirii Garii Moinesti in care apare si prietenul meu 'Don Pedro' ghidul meu in aceasta incursiune / Foto: Daniel


Scurt istoric:

Sistem de parghii masina cu abur folosita in exploatarea petrolului in trecut....jpg
Sistem de parghii masina cu abur folosita in exploatarea petrolului in trecut... / Foto: zofei.2006


Anul 1840: la Moinesti ia fiinta prima distilerie de petrol din tara. 1861: este anul in care incepe sa fucntioneze prima sonda mecanica de extractie a petrolului. Astfel, pe la finele secolului IX se ia masura construirii unei linii de cale ferata intre Comanesti si Moinesti, un centru important de extractie a petroului.

Masina cu abur Oil Well SUA din anul 1926, similara cu cele folosite candva si la Moinesti, in curtea Muzeului Petrolului din Ploiesti.jpg
Masina cu abur Oil Well SUA din anul 1926, similara cu cele folosite candva si la Moinesti, in curtea Muzeului Petrolului din Ploiesti / Foto: zofei.2006


Linia a fost executata de catre Serviciul de Studii si Constructii din Ministerul Lucrarilor Publice, condus de inginerul Elie Radu (1853-1931) si a fost inaugurata la inceputul anului 1899. Asadar, actuala linie 508 a fost inca de la bun inceput una din liniile petrolului din Romania.

Dotarile statiei:

Gara Moinesti, inca de la inaugurare (15.05.1899) a fost prevazuta cu trei linii in lungime de 459 de metri, schema in care se pastreaza si astazi. Teoretic linia 1 este si linie curenta, celelalte doua fiind abatute. Capatul Y al statiei se afla in directia Comanesti, iar capatul X este capatul terminal al statiei. Undeva in capatul X din capatul liniei 1 se mai desprinde o abatuta catre o mica grupa de incarcare a vagoanelor cu titei (petrol brut) rezultat din exploatarile petroliere din zona.

Initial, statia a fost dotata cu cladiri de calatori, birouri de miscare, cabine acari, instalatii de telegrafie tip Morse pentru cai libere ce au functionat pana in anul 1960 cand s-au inlocuit cu instalatii telefonice. Intre anii 1884-1938 statia a fost acoperita cu semafoare de peron, pentru ca dupa anul 1912 acestea sa fie inlocuite cu semnale de distanta tip “Banovici” inlocuite in perioada anilor 1935-1955 cu semnale mecanice de intrare-iesire pana in zilele noastre. Pana in anul 1899 statia a functionat fara instalatiid e centralizare, insa odata cu anul 1939 se introduce sistemul ICFB.

Astazi vechea intrare spre sala pasilor pierduti a devenit sediul unei firme de transport.jpg
Astazi vechea intrare spre sala pasilor pierduti a devenit sediul unei firme de transport / Foto: Daniel


Statia mai detine o cladire principala functionala, ce deserveste un birou de miscare, precum si sediul unei firme private de transport feroviar de marfa, un magazin, dar si sediul unei firme de transport privat auto, practic o mica autogara. Celelalte incaperi ale statiei au luat destinatia de locuinte de serviciu pentru angajatii CFR.

Corpul central inconjurat de aripile sale laterale.jpg
Corpul central inconjurat de aripile sale laterale / Foto: Daniel


Asadar, vom incepe o descriere a cladirii statiei, proiectata si construita de celebrul inginer Elie Radu, care a venit cu solutii inovatoare pentru acel moment: plansee din beton armat in locul celor de lemn, utilizarea unor materiale de constructie autohtone, in special celebra caramida de Ciurea, si nu un ultimul rand a tinut cont de adaptarea constructiei in peisajul inconjurator. Astfel, Elie Radu a reusit sa realizeze adevarate lucrari de arta, demne de invidiat pentru multe administratii feroviare din Europa. Nu am sa enumar aici toate statiile construite de acesta, insa, Moinestiul este una din operele sale, poate cel mai putin prezentata publicului.

Panorama a cladirii statiei Moinesti vazuta dinspre linii.jpg
Panorama a cladirii statiei Moinesti vazuta dinspre linii / Foto: Daniel


Arhitectura:

Cladirea prezinta un corp central cu un etaj ce se termina armonios cu un pod in sarpanta cu acoperisul in doua ape. Ferestrele sunt mari si inalte, intinse pe o verticala pusa in evidenta de catre ornamente din caramida rosie de mici dimensiuni, asemenea unor coloane ce se termina la partea superioara cu cate un arc ornamental cu rol de buiandrug (element de constructie ce sustine caramizile de deasupra unei ferestre, usa, etc) intrerupt de cate doua pietre ornamentale albe. Intre acestea, pe mediana arcului aflandu-se o alta piatra de dimensiuni mai mici, asemanatoare unei nasteri de tunel. Toate acestea alcatuiesc bosajul zidului exterior (finisajul in relief).

Partea superioara a corpului central si placajul fatadei deosebit de frumos.jpg
Partea superioara a corpului central si placajul fatadei deosebit de frumos / Foto: Daniel


Cele trei ferestre ale etajului fatadei dinspre Piata Garii.jpg
Cele trei ferestre ale etajului fatadei dinspre Piata Garii / Foto: Daniel


Partea superioara a corpului central vazuta dinspre linii.jpg
Partea superioara a corpului central vazuta dinspre linii / Foto: Daniel


Fatadele corpului central (atat cea dinspre Piata Garii cat si cea dinspre linii) sunt aproape simetrice din punct de vedere compozitional. Stereonimia fatadei, practic desenul ce imparte judicios placajul (finisajul) fatadei scoate in evidenta simetria constructiei corpului central.

Imagine a corpului central al Garii Moinesti dinspre Piata Garii.jpg
Imagine a corpului central al Garii Moinesti dinspre Piata Garii / Foto: Daniel


Corpul central al cladirii vazut dinspre linii.jpg
Corpul central al cladirii vazut dinspre linii / Foto: Daniel


Coloana ornamentala a bosajului zidului vazuta dinspre linii.jpg
Coloana ornamentala a bosajului zidului vazuta dinspre linii / Foto: Daniel


Parterul este cel care rupe simetria: la intrarea dinspre Piata Garii spre fosta sala a pasilor pierduti, exista numai o usa plasata central, strajuita de doua ferestre inalte. La partea dinspre linii insa, exista trei usi inalte, schimbare datorata plasarii unor birouri de-o parte si de alta a iesirii din sala catre peroane. Practic, Elie Radu reusea sa valorifice fiecare centimetru patrat din constructie fara sa neglijeze si utilitatea acesteia.

Detaliu fereastra parter spre piata si finisajul in relief deosebit.jpg
Detaliu fereastra parter spre piata si finisajul in relief deosebit / Foto: Daniel


Usile de la parterul corpului central catre linii.jpg
Usile de la parterul corpului central catre linii / Foto: Daniel


Usa fostei intrari spre sala pasilor pierduti ai garii Moinesti catre linii.jpg
Usa fostei intrari spre sala pasilor pierduti ai garii Moinesti catre linii / Foto: Daniel


Din punct de vedere al ancadramentului (elementele decorative), fiecare nivel al constructiei beneficiaza de stucaturi de piatra sub forma unor brauri si coloane figurate, ce apar in relief asemenea unor stalpi de sustinere. Coloanele de piatra in relief din mijlocul cladirii, in numar de doua, pornesc de la parter unde strajuiesc intrarea in sala pasilor pierduti, continuandu-se catre etaj. Dupa ce strapunge si braul decorativ al partii superioare etajului, acestea se termina cu cate un element decorativ din piatra (un fel de balustru) ce inchid la partea inferioara bosajul din zona podului, ce formeaza intre cei doi balustri un ancadrament deosebit ferestrei circulare a podului cladirii.

Detaliu fereastra si elementele bosajului fatadei in  zona pietei.jpg
Detaliu fereastra si elementele bosajului fatadei in zona pietei / Foto: Daniel


Detaliu al ferestrei circulare a podului si stucatura sa deosebita.jpg
Detaliu al ferestrei circulare a podului si stucatura sa deosebita / Foto: Daniel


Cornisa este decorata cu placi de piatra de culoare alba, asezate in scara de-o parte si de alta a medianei acoperisului.

Placa statie din tabla smaltuita pe un perete lateral al etajului statiei.jpg
Placa statie din tabla smaltuita pe un perete lateral al etajului statiei / Foto: Daniel


De mentionat faptul ca pe zidurile laterale ale etajului, catre zona liniilor sunt plasate placutele standard din tabla smaltuita cu numele statiei ce au luat locul candva celor originale, realizate in relief intr-un fel de nut (adancitura) al tencuielii. Pe fata principala a podului, dinspre linii, se pastreaza insa, sub fereastra circulara, intre cei doi balustri decorativi, inscriptia in relief originala a statiei. Pe fatada dinspre Piata Garii aceasta inscriptie a disparut…

Inscriptia originala a statiei Moinesti pastrata numai  pe partea dinspre linii.jpg
Inscriptia originala a statiei Moinesti pastrata numai pe partea dinspre linii / Foto: Daniel


Cred ca este suficienta incursiunea in arhitectura corpului central, pe care numai ochiul o poate descrie cel mai bine.

Fatada dinspre linii a aripii din directia Y.jpg
Fatada dinspre linii a aripii din directia Y / Foto: Daniel


Cladirea detine si doua aripi laterale (corpuri de cladire) fara etaj, ce prezinta in mare, acelasi tip de ancadrament ca si corpul central cu acelasi placaj drept si cu aceleasi stucaturi sub forma de coloane din caramizi decorative, cu caramizi de doua culori intercalate (rosu si alb). Fiecare dintre cele doua corpuri laterale detin ferestre si usi pe partea dinspre piata. E drept ca unele ferestre au fost transformate in usi si invers, in functie de modificarile aduse in timp spatiului interior. Pe partea dinspre linii insa, exista numai usi inalte, cate trei per fiecare corp lateral.

Corpul lateral din directia X cu silueta cosurilor.jpg
Corpul lateral din directia X cu silueta cosurilor / Foto: Daniel


Forma corpurilor este dreptunghiulara, iar acoperisurile in doua ape se lipesc de corpul central sub cate o fereastra de dimensiuni mici, plasata in centrul lateralelor etajului acestuia. Ferestrele respective beneficiaza de acelasi tip de ancadrament format dintr-o stucatura de piatra similar cu cel al celorlalte ferestre.

Fereastra laterala etaj si sageac al acoperisului catre capatul X.jpg
Fereastra laterala etaj si sageac al acoperisului catre capatul X / Foto: Daniel


Cealalta fereastra laterala a etajului in directia Y este acoperita.jpg
Cealalta fereastra laterala a etajului in directia Y este acoperita / Foto: Daniel


In dreapta cladirii, dinspre piata pe laterala corpului garii o sageata vopsita ne indeamna catre 'sala de asteptare'.jpg
In dreapta cladirii, dinspre piata pe laterala corpului garii o sageata vopsita ne indeamna catre 'sala de asteptare' / Foto: Daniel


Capetele din lateralele celor doua corpuri, difera aproape radical. Capatul dinspre Comanesti (directia Y) prezinta un zid decorat cu caramida de Ciurea, fara ferestre pe care putem citi inscriptionat cu vopsea “spre sala de asteptare” – posibil ca de la un moment dat accesul sa fi fost facut prin laterala cladirii.

Laterala corpului din directia Y dinspre Piata Garii catre linii.jpg
Laterala corpului din directia Y dinspre Piata Garii catre linii / Foto: Daniel


Capatul celuilalt corp lateral prezina o fereastra si o usa cel mai probabil desfiintata, iar sub cornisa in centrul acesteia se afla o fereastra mica a podului cu o stucatura mult simplificata. Practic “nasterea” boltii este singurul element de culoare deschisa din ancadramentul sau.

Zidul exterior lateral al aripii din capatul X.jpg
Zidul exterior lateral al aripii din capatul X / Foto: Daniel


O fereastra a Biroului de Miscare catre linii.jpg
O fereastra a Biroului de Miscare catre linii / Foto: Daniel


Detaliu fereastra pod cu stucatura diferita.jpg
Detaliu fereastra pod cu stucatura diferita / Foto: Daniel


O usa veche si ingusta azi desfiintata pe acelasi perete exterior.jpg
O usa veche si ingusta azi desfiintata pe acelasi perete exterior / Foto: Daniel


Cosurile de fum ale cladirii, de forma dreptunghiulara, decorate si ele cu caramida ornamentala, se ridica mult deasupra cotelor acoperisurilor, cu o eleganta de neimaginat pentru un astfel de element intr-o constructie.

Cosuri de fum ornate elegant la baza.jpg
Cosuri de fum ornate elegant la baza / Foto: Daniel


Una din usile corpului lateral din capatul X al statiei, ce adaposteste si astazi Biroul de Miscare, mai pastreaza deasupra o placuta destul de veche (cu mult inainte de 1960) pe care este inscriptionat atat de frumos “Biuroul de Telegraf si Miscare”. Usa isi pastreaza ca majoritatea ferestrelor si usilor, tamplaria originala din lemn. In capatul opus acestei usi, intilnim o alta, modificata cu tamplarie tip termopan, ce adaposteste intr-o incapere de mici dimensiuni o agentie a Unifertrans S.A.

Biroul de Miscare al statiei si vechea sa placuta.jpg
Biroul de Miscare al statiei si vechea sa placuta / Foto: Daniel


Detaliu placuta 'telegraf'.jpg
Detaliu placuta 'telegraf' / Foto: Daniel


Sediul agentiei Moinesti al Unifertrans.jpg
Sediul agentiei Moinesti al Unifertrans / Foto: Daniel


In episodul urmator vom explora putin zona liniilor statiei Moinesti si vom descoperi alte anexe vechi ale statiei, voi trece in revista tipurile de locomotive ce au remorcat trenurile pe aceasta sectie si voi aborda un scurt istoric al traficului de calatori.

Ne continuam drumul....jpg
Ne continuam drumul... / Foto: Daniel


Va urma... ;)
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Gara Moinesti (incursiune si descriere)

Mesajde Trifu22 pe 27 Mai 2012, 09:36

Ornamentele de pe colturi sunt din piatra (gresie) sau ciment?
⇓⇓⇓ Accesează Radioreceptorul CFR ⇓⇓⇓
⚡⚡⚡http://t22sys.noip.me/radio/cfr/ ⚡⚡⚡
♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣
►►►Trifu22 Systems◄◄◄
Avatar utilizator
Trifu22


Mesaje: 2746
Membru din: 27 Oct 2009, 23:39
Localitate: Buftea, M300 km 14+600
Avertismente: 14

Re: Gara Moinesti (incursiune si descriere)

Mesajde Daniel pe 28 Mai 2012, 13:47

Presupun ca acelea sunt din blocuri mici de piatra. Daca ar fi fost din ciment in mod sigur ar fi prezentat sparturi de tot felul pe muchii. Dupa cate am observat cladirea nu a mai beneficiat de foarte multi ani de o renovare.
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Gara Moinesti (incursiune si descriere)

Mesajde danny96 pe 24 Iul 2012, 22:53

Vezi ca gara se afla in Moldova nu in Muntenia ;)
Avatar utilizator
danny96


Mesaje: 957
Membru din: 03 Mar 2010, 21:57
Localitate: Comanesti

Re: Gara Moinesti (incursiune si descriere)

Mesajde Daniel pe 08 Noi 2013, 18:21

Iata ca revin dupa mult timp si cu ultima parte a descrierii mele. Daca si astazi configuratia inititala a liniilor s-a pastrat, mai precis a fost modificata din cauza reducerilor de activitati de dupa 1990 revenind aproape la schema initiala. Este interesant de observat ca multe din cladirile anexe ale statiei din acea vreme sunt inca in picioare.

Fatada dinspre linii a statiei Moinesti.jpg
Fatada dinspre linii a statiei Moinesti. / Foto: Daniel


In partea opusa cladirii statiei, se afla un vechi depozit cu rampa. Din acesta s-a pastrat cladirea originala ce a fost “completata” cu structuri metalice moderne, care aproape au “ingropat” cladirea originala. Din ceea ce am gasit pe teren, am concluzionat ca au mai existat doua linii abatute, azi disparute. In capatul Y al statiei (catre Comanesti) se observa doua macazuri, ale caror linii abatute se opresc nefiresc in vegetatia ce napadeste marginile statiei.

Panorama a ansamblului depozit cu rampa.jpg
Panorama a ansamblului depozit cu rampa. / Foto: Daniel


Depozit si rampa de incarcare - descarcare a marfurilor ce a suferit modificari si adaugiri.jpg
Depozit si rampa de incarcare - descarcare a marfurilor ce a suferit modificari si adaugiri. / Foto: Daniel


O parte din zidaria originala a depozitului cu rampa.jpg
O parte din zidaria originala a depozitului cu rampa. / Foto: Daniel


Un luminator original deasupra usii 'parazitat' de tablaraia ieftina moderna.jpg
Un luminator original deasupra usii 'parazitat' de tablaraia ieftina moderna. / Foto: Daniel


In centru se observa corpul vechi original al depozitului, similar cu cel inca existent in statia Chitla.jpg
In centru se observa corpul vechi original al depozitului, similar cu cel inca existent in statia Chitla / Foto: Daniel


Un prim macaz desprindea o abatuta de la linia trei cap Y, urmat de un alt macaz de unde se mai desprindea si a cincea linie care ducea catre acest depozit cu rampa. Din cel de-al doilea macaz nu am reusit sa suprind decat felinarul acestuia aflat inca in stare buna. Este clar ca in timp, configuratia statiei a fost modificata, iar acest depozit in rampa a fost adaugat ulterior inaugurarii statiei la 15 mai 1899.

Panorama catre capatul X al statiei din zona depozitului cu rampa.jpg
Panorama catre capatul X al statiei din zona depozitului cu rampa / Foto: Daniel


Cele trei linii active ale statiei in capatul Y spre Comanesti. Se pare ca au mai existat alte doua linii ce duceau la rampa de marfuri, azi desfiintate.jpg
Cele trei linii active ale statiei in capatul Y spre Comanesti. Se pare ca au mai existat alte doua linii ce duceau la rampa de marfuri, azi desfiintate / Foto: Daniel


Se observa un macaz de la linia trei, urmat de un al doilea din care in imagine se mai vede felinarul.jpg
Se observa un macaz de la linia trei, urmat de un al doilea din care in imagine se mai vede felinarul / Foto: Daniel


Undeva mult mai tarziu in capatul X al acesteia s-a adaugat si un terminal de umplere a vagoanelor cisterna cu titei (petrol brut) provenit de la exploatarile petroliere din zona. Acesta ocupa linia 1 a statiei, la care s-a daugat o abatuta ce se desprinde din capatul peronului liniei 1.

In stanga cap X terminalul petrolier.jpg
In stanga cap X terminalul petrolier / Foto: Daniel


Terminalul include linia 1 a statiei si o alta abatuta pe care stationeaza un tren pregatit de pelcare.jpg
Terminalul include linia 1 a statiei si o alta abatuta pe care stationeaza un tren pregatit de plecare. / Foto: Daniel


O locomotiva a Unifertrans asteapta plecarea cu un convoi de cisterne cu petrol brut.jpg
O locomotiva a Unifertrans asteapta plecarea cu un convoi de cisterne cu petrol brut. / Foto: Daniel


Masina 60-0952-6 a Unifertrans pe una din cele doua linii ale terminalului de incarcare a titeiului.jpg
Masina 60-0952-6 a Unifertrans pe una din cele doua linii ale terminalului de incarcare a titeiului. / Foto: Daniel


Ei bine, undeva in zona peronului liniei 1 a statiei, catre capatul X al acesteia, se mai afla doua cladiri mici, in stare aproape perfecta. Prima cladire de dimensiuni ceva mai mari pare sa fi fost un canton sau locuinta de serviciu a personalului statiei. Astazi cred ca este o proprietate privata, iar ferestrele si usile acesteia sunt zidite, ca un sfarsit simbolic al unei epoci in care calea ferata si Romania, faceau parte din randul tarilor civilizate, aflate intr-o epoca de maxima dezvoltare.

Prima cladire aflata la peronul liniei 1.jpg
Prima cladire aflata la peronul liniei 1 / Foto: Daniel


Astazi, o proprietate privata.jpg
Astazi, o proprietate privata / Foto: Daniel


Geamurile si ferestrele au fost zidite.jpg
Geamurile si ferestrele au fost zidite. / Foto: Daniel


Cea de-a doua, cu mult mai mica si mai modesta, se pare ca ar fi fost un WC public al statiei, astazi servind ca depozit pentru diverse materiale, o alta proprietate privata.

Cateva ferestre si o usa a fostului WC cu geamurile sparte.jpg
Cateva ferestre si o usa a fostului WC cu geamurile sparte. / Foto: Daniel


Fostul grup sanitar al statiei.jpg
Fostul grup sanitar al statiei. / Foto: Daniel


Cele doua anexe ale statiei de la peronul liniei 1.jpg
Cele doua anexe ale statiei de la peronul liniei 1 / Foto: Daniel


Remorcarea trenurilor pe aceasta mica sectie (Comanesti – Moinesti) a fost asigurata de catre Depoul de Locomotive Adjud infiintat in anul 1884. Locomotivele utilizate de-a lungul timpului, intre anii 1889 si 1997 (anul inchiderii traficului pentru trenurile CFR) au fost:

Locomotive tip Haswell intre anii 1889 – 1916, tractiune marfa si calatori,
Locomotive seria 1400 intre anii 1915 – 1925, tractiune marfa si calatori,
Locomotive seria 130.500 intre anii 1925 – 1947, tractiune calatori,
Locomotive seria 50 (seria noua/G8) intre anii 1944 – 1967, tractiune marfa,
Locomotive tip LDE dupa anul 1964 – 1997, tractiune marfa si calatori,
Locomotive tip DHC (LDH) din anul 1973 – 1997, tarctiune calatori.

O ultima panorama a cladirii statiei vazuta dinspre linii.jpg
O ultima panorama a cladirii statiei vazuta dinspre linii. / Foto: Daniel


Evolutia traficului de calatori, intre anii 1889 – 1997, se prezinta astfel (perechi de trenuri pe zi): - anul 1900, doua perechi de trenuri; - anul 1914 sase perechi; - anul 1928 tot sase; - anul 1938 a scazut la cinci perechi de trenuri pe zi; - anul 1950 scadere la numai patru perechi; - 1960 se observa o crestere spectaculoasa la sase perechi pe zi; - 1970 se mentine numarul de sase trenuri pe zi; - 1980 scade dramatic la jumatate, respectiv numai trei perechi pe zi; - 1995 pana la inchidere in anul 1997, ramane la trei perechi de trenuri pe zi.

Poate statia va deveni istorie....jpg
Poate statia va deveni istorie... / Foto: Daniel


Astfel, la 15 martie 1997 traficul de calatori pe mica sectie Moinesti – Comanesti ia sfarsit, fiind poate prima linie de cale ferata din Romania, inchisa traficului pe persoane dupa 1990. Printre motivele disparitiei trenurilor de calatori este in mod sigur lungimea prea mica a sectiei si preluarea traficului de persoane de catre microbuze sau autobuze mult mai rapide.

Nu-mi iau “ramas bun” de la statia CFR Moinesti, pana nu mai suprind cateva imagini, in ciuda orei nepotrivite fotografierii, insa timpul nu-mi permite sa revin si a doua zi de dimineata cand lumina cade mai bine pe liniile statiei.

Liniile statiei vazute de pe podul rutier din localitate din directia Comanesti.jpg
Liniile statiei vazute de pe podul rutier din localitate din directia Comanesti. / Foto: Daniel


O ultima imagine de ansamblu a capatului X al statiei.jpg
O ultima imagine de ansamblu a capatului X al statiei. / Foto: Daniel


Se pare ca in viitorul apropiat exploatarile de petrol din zona vor fi oprite, in parte si din cauza epuizarii lor. Asta inseamna un viitor sumbru pentru aceasta mica sectie secundara, si indirect asupra vechii statii de cale ferata, una din primele ctitorii ale celebrului Elie Radu...
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1


Înapoi la Gari din Moldova / Rail stations from the country region of Moldova

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 1 vizitator

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style by Webdesign www, książki księgarnia internetowa podręczniki