SE DARAMA VECHEA GARA OTOPENI!?

SE DARAMA VECHEA GARA OTOPENI!?

Mesajde Daniel pe 21 Mar 2011, 23:18

Dragi pasionati (de trenuri, scandaluri sau de telefoane cu numere ascunse), as fi vrut sa va prezint o descriere asezata si frumoasa a Garii Otopeni, una din multele gari ale Complexului Feroviar Bucuresti. Primele fotografii de noapte ale intregii statii au fost facute in luna Decembrie 2010. De atunci si pana acum in zona, din cauza constructiei noului pod/pasaj peste calea ferata de centura, se pare ca vechea cladire a Garii Otopeni a inceput sa stea in "calea fericirii" celor care doresc demolarea ei si inlocuirea sa cu o parcare pentru TIR-uri...

Imagine

In urma cu doua nopti aflandu-ne intr-una din multele noastre excursii feroviare nocturne am observat cu stupoare ca porticul vechii cladiri nu mai exista... Am oprit, am studiat zona, si din cate am aflat de la localnici in urma cu nici o saptamana porticul garii a cazut sub lama excavatoarelor... Se pare ca dezvoltatorii proiectului pasajului de supratraversare a liniei de cale ferata cu soseaua de centura, au decis ca in acesta zona sa se construiasca o parcare pentru TIR-uri...

Porticul ce a cazut primul prada excavatoarelor....jpg
Foto: Daniel


Constructia veche a garii este una ce dateaza de pe la finele anilor '50, inceputul anilor '60 ai secolului trecut. Cladirea avea doua corpuri (unul sudic si unul nordic) iar in centru un portic. Practic acest model de gara a fost implementat majoritatii garilor noi sau reconstruite (in urma distrugerii provocate de bombardamentele si luptele din anul 1944) de pe centura feroviara a Bucurestiului, la inceputul anilor '60. Constructii identice aveau garile: Voluntari, Varteju, Bucuresti Vest, etc. In ani '70-'80 s-au amplasat alaturi de acestea si noile cladiri ale instalatiiei CED, ce au preluat functionalitatea vechilor gari ce nu au mai fost destinate traficului de pasageri. Prin Gara Otopeni dupa cate stiu eu, inainte de 1989 inca mai trecea un tren personal Bucuresti - Tulcea care oprea aici. De asemenea pe perioada lucrarilor de modernizare, si traditional cand se efectuau lucrari de intretinere pe Magistrala 800, traficul de pasageri catre si dinspre Constanta era deviat pe aceasta sectiune. In ultimii ani mai exista un oaresce trafic de marfuri si de cand cu constructia acestui pod peste calea ferata, traficul feroviar in aceasta zona a fost stopat... Bucuria hotilor de catenara si de linie! :mrgreen:

Catenara distrusa.jpg
Foto: Daniel


In luna decembrie a anului trecut, corpul sudic era devastat, practic o semi-ruina. Cel nordic inca mai era locuit de o familie, practic o ultima sansa pentru aceasta cladire veche... Acum si cel nordic a cazut prada jafului si in scurt timp va trece in neant odata cu intreaga cladire a garii... Am sa va las in compania catorva imagini prin intermediul carora sa va faceti o parere referitoare la schimbarile de "peisaj" petrecute din decembrie pana in martie. Cat despre liniile garii si mai ales catenara acesteia, o sa vedeti "rodul" furturilor violente din ultimii ani... Practic intre Mogosoaia si Bucuresti Sud (Gr. de Marfuri) nu mai avem decat relicve a ceea ce candva a fost o catenara...

In zilele urmatoare voi reveni cu imagini din Gara Otopeni. Pana atunci urmariti avanpremiera unei cronici triste...

In decembrie aripa nordica era inca locuita....jpg
Foto: Daniel

Aripa nordica in martie 2011 parasita in plina demolare....jpg
Foto: Daniel

Vedere dinspre linii, decembrie 2010.jpg
Foto: Daniel

Vedere dinspre linii, martie 2011.jpg
Foto: Daniel

Aripa sudica si lipsa porticului.jpg
Foto: Daniel

Catenara si liniile in directia Y a statiei in luna decembrie 2010.jpg
Foto: Daniel

Catenara si liniile din directia Y a statiei, in continua degradare, martie 2011.jpg
Foto: Daniel

Contragreutatile catenarei facute zob....jpg
Foto: Daniel

La linia 1 s-a incercat furtul cupoanelor.jpg
Foto: Daniel

Vechea cladire a garii fara portic.jpg
Foto: Daniel

Urmele agresiunii finale....jpg
Foto: Daniel

Fara portic, martie 2011.jpg
Foto: Daniel


Imi pare rau ca nu am avut vreme prea buna pentru niste exterioare mai frumoase. Dar daca asteptam dupa "vreme" nu cred ca mai aveam ce fotografia...
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: SE DARAMA VECHEA GARA OTOPENI!!!

Mesajde ALCO MXS630 pe 22 Mar 2011, 08:41

Asa se distruge Romania de catre mafiotii astia !
Avatar utilizator
ALCO MXS630


Mesaje: 4
Membru din: 20 Mar 2011, 20:41
Localitate: Oltenita

Re: SE DARAMA VECHEA GARA OTOPENI!!!

Mesajde Daniel pe 22 Mar 2011, 09:49

Iti dau dreptate, doar ca nu avem ce face. Macar sa apucam sa fotografiem, sa descriem si sa inventariem cat mai mult din ceea ce inca mai exista. Poate asa aceste gari vor capata o noua "viata" prin simulatoarele de trenuri, diorame si amintiri... :(
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: SE DARAMA VECHEA GARA OTOPENI!!!

Mesajde zofei.2006 pe 23 Mar 2011, 14:55

Niste nenorociti, o sa vindem toata centura in ritmu asta .
English/French on PM!

Imagine Imagine
Equinoxe

Trance does not lead to drugs. It is the drug.
It's a way of sharing your deepest emotions with others.
Avatar utilizator
zofei.2006


Mesaje: 2581
Membru din: 15 Iul 2010, 21:33
Localitate: Mogosoaia, Linia CF 700, km 11+400
Avertismente: 16

Re: SE DARAMA VECHEA GARA OTOPENI!!!

Mesajde ionut_dorel96 pe 24 Mar 2011, 08:10

Pacat de istoria ce se duce de 'suflet'... Nu exista cumva si fotografii din perioada cand era inca activitate?
ionut_dorel96


Mesaje: 11
Membru din: 15 Iun 2010, 20:02

Re: SE DARAMA VECHEA GARA OTOPENI!!!

Mesajde Daniel pe 25 Mar 2011, 21:47

Salut! Din pacate, nu detin fotografii din acea perioada. Insa, daca cineva detine astfel de imagini, nu ar face rau daca le-ar afisa pe forumul nostru. Din pacate in ultima saptamana nu am avut cum sa ajung in zona, dar va ofer in continuare o parte din imaginile realizate de mine din incursiunea facuta acum o saptamana impreuna cu Trifu si Zofei. Hai sa exploram putin partea dinspre sosea a cladirii si corpul sudic, alaturi de cateva imagini dinspre linii. Restul imaginilor in curand. Am sa las imaginile sa vorbeasca. Orice comentariu din partea mea este de prisos. Daca aveti intrebari legate de ceea ce vedeti in imagini, va stau la dispozitie. Pacat ca se pierde si aceasta gara...

Gara vazuta dinspre sosea fara portic.jpg
Foto: Daniel

Un element de decor specific acestui tip de constructie.jpg
Foto: Daniel

Fereastra a corpului sudic.jpg
Foto: Daniel

Incaperea aflata dupa portic si intrarea principala.jpg
Foto: Daniel

Panorama a corpului sudic.jpg
Panorama a corpului sudic / Foto: Daniel


Imediat dupa ce pasim pragul fostului portic, dam in partea stanga de o camera generoasa ca spatiu, care presupun ca a avut rol de sala de asteptare candva. Afirm acest lucru datorita prezentei unei ferestre mari si a suprafetei destul de mare a incaperii. In mod sigur candva aceasta incapere comunica cu o iesire catre peroane, actualmente astupata. Si aceasta parte a caldirii, dupa cum am observat, a fost data ca locuinta cuiva o perioada de timp, astfel incat a fost recompartimentat si corpul sudic. Undeva in fata intrarii dinspre portic se vad urmele unui grup sanitar. Dar sa exploram aceasta camera de dimensiuni mai mari, posibil fosta sala de asteptare a garii. Un element intersant arhitecturak, este presenta la interior a unor grinzi false de dimensiuni mici plasate sub forma unei retele dreptungiulare ce se poate intalni in tavanele din majoritatea incaperilor cladirii.

Camera aflata in spatele porticului.jpg
Foto: Daniel

Tavanul acestei camerei cu grinzi false decorative.jpg
Foto: Daniel

Zid de caramida al fostei ferestre de dimensiuni mari in aceeasi incapere.jpg
Foto: Daniel

Acelasi zid ramas fara fereastra si geamuri.jpg
Foto: Daniel

Interior al posibilei sali de asteptare din corpul sudic.jpg
Interior al posibilei sali de asteptare din corpul sudic / Foto: Daniel

Fosta fereastra posibil a unei sali de asteptare.jpg
Foto: Daniel

Corpul sudic vazut dinspre peronul liniei 1.jpg
Foto: Daniel

Posibil in spatele cladirii sa fi existat o iesire prinipala catre gara, zidita ulterior.jpg
Foto: Daniel


Undeva in curtea din spate, mai precis in partea dinspre linii a garii, am gasit si o fantana. Ceea ce este intersant este ca in interiorul acestei curti, trecea candva primul peron al garii, cam cu 2 metri mai in spate fata de peronul actual. Vechiul peron pe care am gasit si fantana, este acum aproape ascuns de vegetatia ce a napadit totul in jur... Vagi urme de asflat si dale de piatra mai apar ici colo prin iarba. Doar niste stalpi cu iluminatii ce par a fo fost refacuti in ultimele decenii, mai stau martori ai vechiului peron.

O veche fantana in curtea dn spatele vechii gari, in dreptul peronului liniei 1.jpg
Foto: Daniel

Gara veche Otopeni vazuta dinspre linii.jpg
Gara veche Otopeni vazuta dinspre linii / Foto: Daniel

Intre vechea gara si grupul sanitar din aceeasi perioada se observa urmele vechiului peron.jpg
Intre vechea gara si grupul sanitar din aceeasi perioada se observa urmele vechiului peron / Foto: Daniel


Nu inchei aceasta prima parte a incursiunii noastre fara a arata putin si starea in care se afla cele 7 linii ale statiei Otopeni. Veti vedea unde s-a ajuns din cauza furturilor din ultimii ani...

Catenara distrusa din cauza furturilor catre Gara Voluntari.jpg
Foto: Daniel

Suporti de catenara dislocati si resturile cablurilor de cupru si otel.jpg
Foto: Daniel

Cablurile catenarei la pamant in numai cateva luni, in directia X a liniei.jpg
Foto: Daniel

Imagine de ansamblu a catenarei distruse din directia X a liniei de centura in Gara Otopeni.jpg
Foto: Daniel

Alt stalp devastat....jpg
Foto: Daniel


In episodul urmator vom pleca de la starea liniilor si a catenarei si vom explora mai departe imprejurimile si interioarele garii vechi, cladire ce poate in acest moment nu mai exista...
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: SE DARAMA VECHEA GARA OTOPENI!!!

Mesajde Daniel pe 28 Mar 2011, 23:46

Ei bine, sa continuam incursiunea noastra prin vechea caldire a Garii Otopeni. Despre starea infrastructurii in aceasta gara l-am lasat pe Trifu sa va prezinte si sa va explice imaginile, la cererea sa expresa. In plus el este pasionat si stie mai multe ca mine in materie. Va va arata intr-adevar ceva intersant. ;)

Dar hai sa revenim la explorarea caldirii. Vom face un tur al corpului nordic. MI se pare mai mult decat un omagiu adus celor care au proiectat si construit aceasta cladire care poate in acest moment nu mai exista... Ne aflam pe partea dinspre linii. Undeva se afla o usa de acces catre dreapta cum ne uitam al acest corp. In stanga ei se deschid doua ferestre. Ne uitam si noi curiosi in interior. Cum intri pe aceasta usa in drepata se mai deschide o incapere goala, posibil un fost dormitor.

Intrare dinspre linii in corpul nordic.jpg
Foto: Daniel

Geamul unei camere a corpului nordic, aflata in stanga usii de intrare dinspre peroane.jpg
Foto: Daniel

Interiorul camerei din stanga a corpului nordic (vedere dinspre linii).jpg
Foto: Daniel

O alta trapa de acces in subsolul cladirii aflata intr-una din camerele corpului nordic.jpg
Foto: Daniel

Din hol catre camera aflata in dreapta intrarii dinspre linii.jpg
Foto: Daniel

Ferestre ale acestei camere catre linii. Interioarele sunt goale..jpg
Foto: Daniel


Ei bine, se pare ca aceasta compartimentare a corpului Nordic dinspre linii, care nu comunica cu restul cladirii, a servit pana recent probabil impiegatului, sau a avut rol administrativ. Oricum, este clar ca nu a avut destinatie de locuinta. In fata geamurilor acestei parti din cladire, catre vechiul peron, se afla o trapa de acces catre subsol.

Catre fostele peroane, in partea stanga a corpului nordic, se casca o gura de acces catre subsolul cladirii....jpg
Foto: Daniel


Deasupra acestei trape, se afla o alta fereastra in stanga, ce adaposteste o camera mare cu o soba de teracota. Aceasta camera face parte dintr-o alta compartimentare a cladirii, o fosta locuinta in ultima perioada. Sa privim interioarele prin geamuri si vechea soba de teracota acum devastata.

Camera dinspre linii din corpul nordic.jpg
Foto: Daniel

Soba de teracota aflata in aceasta incapere.jpg
Foto: Daniel


Ei bine, de aici ne indreptam catre mijlocul liniilor, de unde mai privim odata catre noua cladire ce adaposteste instalatiile SCB dar nu uitam nici de vechiul ansamblu de cladiri ce cuprind gara veche si un W.C. tot din aceeasi perioada, acum parasit si napadit de mizerii si vegetatie.

Cladirea noua a statiei ce adaposteste instalatiile SCB, construita in anii '80.jpg
Foto: Daniel

Corpul vechi al garii si WC ul vazute dinspre linii.jpg
Foto: Daniel

Cladirea SCB a Garii Otopeni.jpg
Foto: Daniel

Placuta cu gara situata pe cladirea SCB.jpg
Foto: Daniel

O poteca intre cladirea veche a garii si cea noua ce adaposteste instalatiile SCB.jpg
Foto: Daniel


Inainte de a intra si in cealalt compartiment al corpului nordic, haideti sa ne indreptam atentia si spre cladirea WC-ului public al garii, contruit in acelasi stil arhitectonic. Practic toate garile de acest fel erau insotite de caldiri ale toaletelor pupblic similare. Inca o dovada ca aceasat gara a fost destinata si traficului de calatori. De observat si resturile peronului vechi ce treceau prin apropierea acestor vechi cladiri.

Cladirea WC-ului abandonata, vazuta dinspre cladirea SCB.jpg
Foto: Daniel

De-a lungul vechiului peron ingropat in iarba, se vede cladirea WC-ului.jpg
Foto: Daniel

WC-ul vazut dinspre cladirea veche, de la sosea.jpg
Foto: Daniel


Haideti sa intram si in fosta locuinta aflata in corpul nordic al caldirii, dinsre intrarea prinicpala a acestui apartament, situata inspre corpul cladirii SCB-urilor. Daca in iarna inca mai era locuita si avea usi, acum sufla vantul... Cum intram pe aceasta usa, n-i se dezvaluie un hol cu acoperisul partial prabusit, prin care se pot vedea resturile vechiului pod al cladirii. Undeva in dreapta holului, se deschide camera cu soba de teracota pe care am vazut-o ceva mai devreme, si unde Zofei avea multa "treaba" la telefonul mobil. In dreapta holului, chiar la intrare, se deschide o usa de acces catre subsolul cladirii. De ep aceasat usa, o serie de trepte, ce merg catre partea stanga duc spre beci, unde vom descoperi un hol cu luminator, iar in dreapta doua compartimente ce au avut si usi candva.

Corpul nordic vazut dinspre cladirea SCB.jpg
Foto: Daniel

Acoperisul cu o cucuvea al corpului nordic vazut dinspre cladirea SCB.jpg
Foto: Daniel

Holul corpului nordic.jpg
Foto: Daniel

Interiorul aceleiasi incaperi cu soba de teracota si Zofei vorbind la telefon.jpg
Foto: Daniel

Intrarea spre subsol.jpg
Foto: Daniel

In stanga cum intram se face o usa de acces catre beci.jpg
Foto: Daniel

Partea de sus a beciului.jpg
Foto: Daniel

Ajunsi in capatul scarilor vedem doua compartimente ale subsolului.jpg
Foto: Daniel


In capatul holului se afla o fosta sufragerie. Nu stim initial ce rol a avut, pana sa fie data in folosinta unei familii ce a locuit pana de curand aici. Din acesta sufragerie, ne intoarcem pe acelasi hol, catre o fosta bucatarie, care in partea stanga detinea o anexa tapetata cu faianta. Intre usa bucutariei si cea de acces catre beci, se afla o toaleta, al carui geam este chiar acea fereastra cu geamul decorat pe care am admirat-o mai sus, in cadrul acestui fotoreportaj. Dar hai sa vedem toate acestea, fara prea multe comentarii.

O fosta sufragerie in capatul holului ce da spre strada.jpg
Foto: Daniel

Interior al bucatariei.jpg
Foto: Daniel

In stanga bucatariei o anexa probabil o fosta camara.jpg
Foto: Daniel

Bucataria vazuta de afara dinspre strada.jpg
Foto: Daniel

Fereastra fostei bucatarii in ultimii ani, pe partea dinspre sosea.jpg
Foto: Daniel

Grupul sanitar.jpg
Foto: Daniel

Fereastra decorata a grupului sanitar.jpg
Foto: Daniel

Fereastra decorata a grupului sanitar vazuta de afara dinspre sosea.jpg
Foto: Daniel


Parasim interioarele acestui compartiment al coprului nordic, si mai inspectam cladirea din exterior. O lasa asa cum este, in linstea de dinaintea furtunii ce va sa vina...

Acum e liniste... vine 'furutna'....jpg
Foto: Daniel


Ne mai uitam la acoperisul cladirii dinspre strada, din mai multe unghiuri. Sunt interesante decoratiile in relief ale tencuielii, o centura decorativa ce compenseaza din arhitectura liniilor drepte ale cladirii si aduc un plus de originalitate.

Un colt al acoperisului cladirii.jpg
Foto: Daniel

Resturi ale acoperisului catre strada....jpg
Foto: Daniel

Ramasite ale acoperisului ce venea deasupra fostului portic.jpg
Foto: Daniel

Acoperisul vazut din stanga fostului portic.jpg
Foto: Daniel


Nu strica o privire si asupra fundatiei acestei cladiri. Observam o parte din ea in coltul din dreapta al corpului sudic, unde o sapatura recenta (probabil a unor cautatori de fier vechi) releva o parte din fundatia veche a garii.

Fundatia de la baza corpului sudic.jpg
Foto: Daniel

Adancimea aproximativa a fundatiei.jpg
Foto: Daniel


Sa mai privim poate pentru ultima oara cateva exterioare ale acestei cladiri. IN spatele ei, amenintator se inalta soseaua ce scurge ca un "Tsunami" peste vechea gara, transformand-o in parcare pentru TIR-uri...

Fata garii vazuta dinspre Sud (de la sosea).jpg
Foto: Daniel

Fatada fara portic vazuta dinspre nord.jpg
Foto: Daniel

Amintirile unei gari inghitite de un drum....jpg
Foto: Daniel

Noul pod si soseaua ce inghit vechea gara....jpg
Foto: Daniel


:( ...
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: SE DARAMA VECHEA GARA OTOPENI!!!

Mesajde Chev Celios pe 29 Mar 2011, 11:48

Dar oare la noi nu sa auzit de mutarea unei cadiri?
Avatar utilizator
Chev Celios


Mesaje: 434
Membru din: 15 Iul 2010, 22:30

Re: SE DARAMA VECHEA GARA OTOPENI!!!

Mesajde Daniel pe 29 Mar 2011, 20:38

Sincer nu stiu ce se intimpla exact. Momentan nu s-a mai clintit nicio caramida. Se pare ca lucrarile de demolare anuntate de localnici fie s-au amanat fie au avut ca rol doar demolarea porticului ale carui trepte erau deja inghitite de asfaltul viitoarei sosele ce coboara de pe noul pod de supratraversare a caii ferate de centura. Speram sa aflam in curad si un punct de vedere oficial in aceasta problema. In schimb, am observat ca toate cablurile de alimentare ale catenarei au fost adunate. Au ramas numai cele portante fixate de suportii ramasi pe anumite portiuni. Posibil ca cei de la CFR Infrastructura sa fi facut curatenie. Momentan nu stim daca se afla in vedere reabilitarea infrastructurii in aceasta zona pentru reluarea traficului de marfa. Neoficial se pare ca o parte din companiile private de marfa ar fi interesate in reabilitarea acestei sectiuni pentru a scurta distantele intre anumite magistrale. Sper ca in cursul zilei de maine Zofei sa va ofere cateva din imaginile luate azi la fata locului. Semnalele de iesire din statie sunt functionale indicand culoarea rosie (linia este inchisa catre Gara Mogosoaia, in directia Y de mers pe aceasta linie).
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: SE DARAMA VECHEA GARA OTOPENI!!!

Mesajde zofei.2006 pe 30 Mar 2011, 16:29

Am revenit cu poze de la Gara Otopeni .
IMG_4893.JPG
IMG_4895.JPG
IMG_4897.JPG
IMG_4898.JPG
IMG_4899.JPG
IMG_4905.JPG
IMG_4913.JPG
IMG_4914.JPG
IMG_4915.JPG
IMG_4917.JPG
IMG_4923.JPG
IMG_4925.JPG
IMG_4926.JPG
IMG_4928.JPG
IMG_4930.JPG
IMG_4931.JPG
English/French on PM!

Imagine Imagine
Equinoxe

Trance does not lead to drugs. It is the drug.
It's a way of sharing your deepest emotions with others.
Avatar utilizator
zofei.2006


Mesaje: 2581
Membru din: 15 Iul 2010, 21:33
Localitate: Mogosoaia, Linia CF 700, km 11+400
Avertismente: 16

Re: SE DARAMA VECHEA GARA OTOPENI!!!

Mesajde Trifu22 pe 31 Mar 2011, 13:16

ca sa vezi... cum se face ca de fiecare data cand postam ceva pe forum se rezolva... sa ne amintim de cazul semnalului de pe centura de la Bucuresti Vest, de fotografiile noastre cu defecte in infrastructura (care au fost remediate dupa cateva zile de la postare)
Ma bucur ca am putut sesiza furtul de catenara, e bine ca au venit si au strans ce a mai ramas din ea... asta e un semn ca oficialii de la MT si de la Infrastructura urmaresc forumul nostru :dance:
⇓⇓⇓ Accesează Radioreceptorul CFR ⇓⇓⇓
⚡⚡⚡http://t22sys.noip.me/radio/cfr/ ⚡⚡⚡
♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣
►►►Trifu22 Systems◄◄◄
Avatar utilizator
Trifu22


Mesaje: 2746
Membru din: 27 Oct 2009, 23:39
Localitate: Buftea, M300 km 14+600
Avertismente: 14

Re: SE DARAMA VECHEA GARA OTOPENI!!!

Mesajde Daniel pe 01 Apr 2011, 11:12

Eu unul ma bucur ca putem sa le dam o mana de ajutor celor de la Infrastructura. Oricum este clar ca oamenii isi fac treaba si nu este deloc un lucru rau faptul ca urmaresc forumul nostru si informatiile aduse de noi le sunt folositoare. :dance:
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: SE DARAMA VECHEA GARA OTOPENI!!!

Mesajde zofei.2006 pe 10 Apr 2011, 00:25

IN DATA DE 08.04.2011 am decis sa mai dau o fuga pe la Gara Otopeni, eram foarte curios sa vad daca s-a dat drumul la circulatia trenurilor pentru ca s-au finalizat lucrarile la pasajul suprateran catre traverseaza calea ferata ce face legatura intre Mogosoaia si Otopeni, plus daca s-a demolat gara veche.
Am ramas uimit ca angajati de la CFR Infrastructura erau in zona garii cu doua drezine (UAM 215 &Plasser & Theurer GEISMAR 232) unde asteptau sosiserea unei betoniere pentru a turna fundatia viitorilor stalpi de sustinearea catenarei, care din cate se pare vor fi de metal.
Posibil sa semene cu cei folositi pe linia CF 300 sau 800, dar sa revenim catre ce-i mai important; muncitorii ca de obiecei foarte recalcitranti la vederea aparatului foto, am incercat sa le explic ca nu sunt pus de regionala sa-i urmaresc dar nu ai cu cine sa discuti.
Mi-am vazut in continuare de fotografii dar pastrand o distanta in caz de ma alearga sa am timp sa fug.
intr-un final soseste si betoniera si se ocupa de turnat fundatia ultimului stalp de sustinere a firului de contact.
Dupa plecarea celor de la Infrastructura am inceput sa fotografiez mai in detaliu la ce au lucrat.
Multe componente lipsa ca de exemplu cativa indusi, priza de incalzit macaze,etc.
Momentan s-a adus o grinda de otel pe care se va prinde firul de contact pentru tractiunea electrica.
Gara veche inca mai rezista nu s-a mai atins nimeni de ea. Sa speram ca va fi refacuta, dar se pare ca va ramane doar sub forma de vis .
ASTEPTAM SI UN PUNCT DE VEDERE OFICIAL IN LEGATURA CU SOARTA ACESTEI GARI
Va vom tine la curent cu stadiul lucrarilor de repunere in circulatie a linie de centura dintre Mogosoaia si Otopeni .
IMG_2020.JPG
IMG_2021.JPG
IMG_2024.JPG
IMG_2026.JPG
IMG_2028.JPG
IMG_2029.JPG
IMG_2030.JPG
IMG_2032.JPG
IMG_2033.JPG
IMG_2035.JPG
IMG_2037.JPG
IMG_2039.JPG
IMG_2041.JPG
IMG_2043.JPG
IMG_2044.JPG
IMG_2047.JPG
IMG_2048.JPG
IMG_2049.JPG
IMG_2051.JPG
IMG_2052.JPG
IMG_2053.JPG
IMG_2055.JPG
IMG_2056.JPG
IMG_2063.JPG
IMG_2069.JPG
IMG_2070.JPG
IMG_2071.JPG
IMG_2072.JPG
IMG_2073.JPG
IMG_2074.JPG
IMG_2078.JPG
IMG_2079.JPG
IMG_2080.JPG
IMG_2081.JPG
IMG_2082.JPG


English/French on PM!

Imagine Imagine
Equinoxe

Trance does not lead to drugs. It is the drug.
It's a way of sharing your deepest emotions with others.
Avatar utilizator
zofei.2006


Mesaje: 2581
Membru din: 15 Iul 2010, 21:33
Localitate: Mogosoaia, Linia CF 700, km 11+400
Avertismente: 16

Re: SE DARAMA VECHEA GARA OTOPENI!!!

Mesajde Daniel pe 10 Apr 2011, 00:53

Felicitari pentru reportaj! :clap: :clap: :clap: Imi pare rau ca ai fost zorit de muncitori. Sunt curios daca cei de la Infrastructura au "donat" unui posibil pasionat cate ceva din elementele catenarei. Ceva suporti si coliere, nu de alta dar unii sunt extrem de "pasionati" de astfel de obiecte, si le etaleaza in vazul lumii. Poate au fost donate... Mai demult am observat la o margine de drum si am apucat sa iau cateva imagini. :mrgreen:

01.jpg
Foto: Daniel

02.jpg
Foto: Daniel

03.jpg
Foto: Daniel

04.jpg
Foto: Daniel



:roll:
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: SE DARAMA VECHEA GARA OTOPENI!?

Mesajde Daniel pe 13 Apr 2011, 21:39

Ei bine, pentru ca zofei a uitat azi sa va arate filmele cu ce s-a intimplat recent la Otopeni, am sa v-i le ofer eu:







Eu tin sa-i multumesc lui Zofei pentru eforturile facute de a va tine la curent cu situatia Garii Otopeni. :clap: :clap: :clap:
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: SE DARAMA VECHEA GARA OTOPENI!?

Mesajde zofei.2006 pe 15 Apr 2011, 17:59

Pe data de 12.04.2011 am efectuat in drum la Gara Otopeni pentru a observa stadiul lucrarilor de repunere in circulatie a liniei Cf 301 Ba cuprinsa intre Voluntari si Buciumeni.
Ca de obicei am dat peste cei de la CNCF “CFR”SA (CFR Infrastructura) care ca de obicei cand au remarcat aparatu au inceput sa se manifeste foarte violent .
Sa revenim la lucrarile de repunde in circulatie a linie cuprinse intre Otopeni si Mogosoaia, la ultima vizita pe acel sector de drum se turnase fundatia pentru stalpi.
In data de 12.04.2011 o parte din stalpi de metal erau deja montati urmand sa inceapa sa instaleze suporti de sustinea a firului de contact.
Am asistat de la o distanta sigura (de pe pod ca de jos era crima si pedeapsa, plus ca si pe pod am fost atacat de jos cu piatra sparta, acei muncitori fiind inconstienti ca daca lovea o masina care trecea pe pod, puteau provoca un accident, iam ignorat ca nu aveai cu cine sa te intelegi) la montarea grinzi de otel care dupa pararea mea a fost o munca facuta in doru leli.
Adevarati profesionisti o montau in maxim 60 de minute plus ca inaltimea care sa lucrat a fost destul de mica, sa cam neglijat si protectia munci (aici pot se enumar lipsa castii de protectie, harsament, etc. care sunt obligatori la lucru la inaltime, dar la noi totu este luat in deradere).
Lucrarea efectiva de montarea a grinzi a inceput in juru orei 17:30 si sa terminat de pus pe pozitie si prins in suruburi in juru orei 18:45.
Pentru montarea grinzi sa folosit o macara EDK 300 .
In mod normal cand se monteaza o grinda pe 2 suporti ar trebui ca simultan sa lucreze doua echipe simultan la prinderea ei, pentru a se reduce din timp si din stres, o sa vedeti din pozele care o sa urmeze ca sa lucrat pe rand desi dispuneau de 2 echipe pentru montare.
Inca o data ma voi plange ca am fost injurat, alergat si au incercat sa ma loveasca cu piatra sparta, nu stiu cu cine ii deranjam ca nu stateam in raza de actiunea a utilajelor deci nu incurcam.
In jurul orelor 19 au terminat lucrarea si sau retras catre Gara Mogosoaia, unde pe timpul lucrarilor stationeaza provizoriu.
PS. trifu22 daca ai fost in situatia mea ai fi reusit sa tragi cadre mai adecvate avand in vedere ca cei de la CFR Infrastructura tot aruncau cu pietre si trebuia sa stai intr-o zona fara parapet de protectie si tot timpul exista posibilitatea sa cazi de la 5-6 m inaltime ?
IMG_2090.JPG
IMG_2092.JPG
IMG_2093.JPG
IMG_2094.JPG
IMG_2095.JPG
IMG_2096.JPG
IMG_2098.JPG
IMG_2100.JPG
IMG_2101.JPG
IMG_2102.JPG
IMG_2103.JPG
IMG_2105.JPG
IMG_2106.JPG
IMG_2109.JPG
IMG_2114.JPG
IMG_2115.JPG
IMG_2117.JPG
IMG_2118.JPG
IMG_2119.JPG
IMG_2120.JPG
IMG_2121.JPG
IMG_2122.JPG
IMG_2123.JPG
IMG_2124.JPG
IMG_2125.JPG
IMG_2126.JPG
IMG_2127.JPG
IMG_2129.JPG
IMG_2130.JPG
IMG_2132.JPG
IMG_2133.JPG
IMG_2134.JPG
IMG_2135.JPG
IMG_2136.JPG
IMG_2137.JPG
IMG_2140.JPG
IMG_2141.JPG
IMG_2142.JPG
IMG_2144.JPG
IMG_2145.JPG
IMG_2146.JPG
IMG_2147.JPG
IMG_2148.JPG
IMG_2149.JPG
IMG_2150.JPG
IMG_2151.JPG
IMG_2152.JPG
IMG_2153.JPG
IMG_2154.JPG
IMG_2155.JPG
IMG_2156.JPG
IMG_2158.JPG
IMG_2161.JPG
IMG_2162.JPG
IMG_2165.JPG
IMG_2167.JPG
IMG_2168.JPG
IMG_2170.JPG
IMG_2171.JPG
English/French on PM!

Imagine Imagine
Equinoxe

Trance does not lead to drugs. It is the drug.
It's a way of sharing your deepest emotions with others.
Avatar utilizator
zofei.2006


Mesaje: 2581
Membru din: 15 Iul 2010, 21:33
Localitate: Mogosoaia, Linia CF 700, km 11+400
Avertismente: 16

Re: SE DARAMA VECHEA GARA OTOPENI!?

Mesajde Daniel pe 16 Apr 2011, 20:23

Eu ma bucur enorm ca linia se reface. Stiu ca zilele trecute am trecut prin zona (pana in gara) si am observat catenara refacuta in totalitate dinspre Mogosoaia catre Otopeni. Oricum instantaneele tale Zofei sunt inedite: suprind aspecte din munca celor de la Infrastructura destul de rar de gasit pe alte forumuri pana in acest moment. :dance: In plus suntem multi acei curiosi dornici de a vedea si astfel de lucruri. :) Felicitari! :clap: :clap: :clap:
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: SE DARAMA VECHEA GARA OTOPENI!?

Mesajde zofei.2006 pe 21 Apr 2011, 03:22

Momentan nu sa miscat nimic pe la Gara Otopeni, inclusiv cu repunerea in circulatie a liniei, am sa revin cu pozele de la ultima vizita cat de curand.
Momentan USB-urile de la pc imi fac figuri nu-mi recunosc orice as incerca sa folosesc, stick, telefon , camera foto, etc.
English/French on PM!

Imagine Imagine
Equinoxe

Trance does not lead to drugs. It is the drug.
It's a way of sharing your deepest emotions with others.
Avatar utilizator
zofei.2006


Mesaje: 2581
Membru din: 15 Iul 2010, 21:33
Localitate: Mogosoaia, Linia CF 700, km 11+400
Avertismente: 16

Re: SE DARAMA VECHEA GARA OTOPENI!?

Mesajde zofei.2006 pe 25 Apr 2011, 01:38

zofei.2006 scrie:Momentan nu sa miscat nimic pe la Gara Otopeni, inclusiv cu repunerea in circulatie a liniei, am sa revin cu pozele de la ultima vizita cat de curand.
Momentan USB-urile de la pc imi fac figuri nu-mi recunosc orice as incerca sa folosesc, stick, telefon , camera foto, etc.


Cateva poze din data 19.04.2011 de la Gara Otopeni .

IMG_2270_resize.JPG

IMG_2272_resize.JPG

IMG_2274_resize.JPG

IMG_2275_resize.JPG

IMG_2277_resize.JPG

IMG_2279_resize.JPG

IMG_2281_resize.JPG

IMG_2283_resize.JPG

IMG_2285_resize.JPG

IMG_2287_resize.JPG

IMG_2288_resize.JPG

IMG_2289_resize.JPG

IMG_2290_resize.JPG

IMG_2291_resize.JPG

IMG_2292_resize.JPG

IMG_2293_resize.JPG

IMG_2295_resize.JPG

IMG_2296_resize.JPG

IMG_2300_resize.JPG

IMG_2302_resize.JPG

IMG_2306_resize.JPG

IMG_2307_resize.JPG

IMG_2309_resize.JPG

IMG_2310_resize.JPG

IMG_2312_resize.JPG

IMG_2313_resize.JPG

IMG_2317_resize.JPG

IMG_2320_resize.JPG

IMG_2332_resize.JPG

IMG_2334_resize.JPG
English/French on PM!

Imagine Imagine
Equinoxe

Trance does not lead to drugs. It is the drug.
It's a way of sharing your deepest emotions with others.
Avatar utilizator
zofei.2006


Mesaje: 2581
Membru din: 15 Iul 2010, 21:33
Localitate: Mogosoaia, Linia CF 700, km 11+400
Avertismente: 16

Re: SE DARAMA VECHEA GARA OTOPENI!?

Mesajde zofei.2006 pe 26 Apr 2011, 12:24

Stimate domnule C-tin Adrian ZOFEI,



Urmare demersurilor întreprinse de Biroul de Presă, Informaţii şi Relaţii cu Publicul, din cadrul Companiei Naţionale de Căi Ferate „CFR”SA şi în conformitate cu prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 27/2002 privind reglementarea activităţii de soluţionare a petiţiilor, cu modificările şi completările ulterioare, suntem în măsură a vă transmite, ataşat, răspunsul Direcţiei Patrimoniu, din cadrul companiei noastre.



Cu stimă,

Specialist în relaţii publice

Laurenţiu NINU

viewer.png
English/French on PM!

Imagine Imagine
Equinoxe

Trance does not lead to drugs. It is the drug.
It's a way of sharing your deepest emotions with others.
Avatar utilizator
zofei.2006


Mesaje: 2581
Membru din: 15 Iul 2010, 21:33
Localitate: Mogosoaia, Linia CF 700, km 11+400
Avertismente: 16

Re: SE DARAMA VECHEA GARA OTOPENI!?

Mesajde Daniel pe 27 Apr 2011, 19:31

Asadar, numai cei de la C.N.A.D.R. ne pot lamuri asupra viitorului acestei cladiri. Oricum multumim domnului Laurentiu Ninu pentru promptitudinea cu care a raspuns intrebarilor colegului nostru Zofei. :clap:
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: SE DARAMA VECHEA GARA OTOPENI!?

Mesajde Daniel pe 19 Iun 2011, 14:04

Pe la finele lunii trecute, am reusit sa iau din goana masinii cateva instantanee din zona. Dupa cum veti observa momentan demolarea constructiei nu s-a efectuat. Ramane de vazut ce se va intimpla cu ea pe viitor.

O macara folosita la cosntructia podului de la Otopeni.jpg
RAILNET.RO


Catre liniile din capatul X al statiei (catre Voluntari).jpg
Foto: Daniel


Vechea Gara Otopeni.jpg
Foto: Daniel


Soseaua a ras porticul cladirii.jpg
Foto: Daniel


Fatada nordica a cladirii.jpg
Foto: Daniel


Vechiul grup sanitar public al statiei.jpg
Foto: Daniel


Cladirea SCB-urilor.jpg
Foto: Daniel
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1


Înapoi la Gari din Muntenia / Rail stations from Muntenia

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 1 vizitator

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style by Webdesign www, książki księgarnia internetowa podręczniki