Ei bine, sa continuam incursiunea noastra prin vechea caldire a Garii Otopeni. Despre starea infrastructurii in aceasta gara l-am lasat pe Trifu sa va prezinte si sa va explice imaginile, la cererea sa expresa. In plus el este pasionat si stie mai multe ca mine in materie. Va va arata intr-adevar ceva intersant.
Dar hai sa revenim la explorarea caldirii. Vom face un tur al corpului nordic. MI se pare mai mult decat un omagiu adus celor care au proiectat si construit aceasta cladire care poate in acest moment nu mai exista... Ne aflam pe partea dinspre linii. Undeva se afla o usa de acces catre dreapta cum ne uitam al acest corp. In stanga ei se deschid doua ferestre. Ne uitam si noi curiosi in interior. Cum intri pe aceasta usa in drepata se mai deschide o incapere goala, posibil un fost dormitor.
- Foto: Daniel
- Foto: Daniel
- Foto: Daniel
- Foto: Daniel
- Foto: Daniel
- Foto: Daniel
Ei bine, se pare ca aceasta compartimentare a corpului Nordic dinspre linii, care nu comunica cu restul cladirii, a servit pana recent probabil impiegatului, sau a avut rol administrativ. Oricum, este clar ca nu a avut destinatie de locuinta. In fata geamurilor acestei parti din cladire, catre vechiul peron, se afla o trapa de acces catre subsol.
- Foto: Daniel
Deasupra acestei trape, se afla o alta fereastra in stanga, ce adaposteste o camera mare cu o soba de teracota. Aceasta camera face parte dintr-o alta compartimentare a cladirii, o fosta locuinta in ultima perioada. Sa privim interioarele prin geamuri si vechea soba de teracota acum devastata.
- Foto: Daniel
- Foto: Daniel
Ei bine, de aici ne indreptam catre mijlocul liniilor, de unde mai privim odata catre noua cladire ce adaposteste instalatiile SCB dar nu uitam nici de vechiul ansamblu de cladiri ce cuprind gara veche si un W.C. tot din aceeasi perioada, acum parasit si napadit de mizerii si vegetatie.
- Foto: Daniel
- Foto: Daniel
- Foto: Daniel
- Foto: Daniel
- Foto: Daniel
Inainte de a intra si in cealalt compartiment al corpului nordic, haideti sa ne indreptam atentia si spre cladirea WC-ului public al garii, contruit in acelasi stil arhitectonic. Practic toate garile de acest fel erau insotite de caldiri ale toaletelor pupblic similare. Inca o dovada ca aceasat gara a fost destinata si traficului de calatori. De observat si resturile peronului vechi ce treceau prin apropierea acestor vechi cladiri.
- Foto: Daniel
- Foto: Daniel
- Foto: Daniel
Haideti sa intram si in fosta locuinta aflata in corpul nordic al caldirii, dinsre intrarea prinicpala a acestui apartament, situata inspre corpul cladirii SCB-urilor. Daca in iarna inca mai era locuita si avea usi, acum sufla vantul... Cum intram pe aceasta usa, n-i se dezvaluie un hol cu acoperisul partial prabusit, prin care se pot vedea resturile vechiului pod al cladirii. Undeva in dreapta holului, se deschide camera cu soba de teracota pe care am vazut-o ceva mai devreme, si unde Zofei avea multa "treaba" la telefonul mobil. In dreapta holului, chiar la intrare, se deschide o usa de acces catre subsolul cladirii. De ep aceasat usa, o serie de trepte, ce merg catre partea stanga duc spre beci, unde vom descoperi un hol cu luminator, iar in dreapta doua compartimente ce au avut si usi candva.
- Foto: Daniel
- Foto: Daniel
- Foto: Daniel
- Foto: Daniel
- Foto: Daniel
- Foto: Daniel
- Foto: Daniel
- Foto: Daniel
In capatul holului se afla o fosta sufragerie. Nu stim initial ce rol a avut, pana sa fie data in folosinta unei familii ce a locuit pana de curand aici. Din acesta sufragerie, ne intoarcem pe acelasi hol, catre o fosta bucatarie, care in partea stanga detinea o anexa tapetata cu faianta. Intre usa bucutariei si cea de acces catre beci, se afla o toaleta, al carui geam este chiar acea fereastra cu geamul decorat pe care am admirat-o mai sus, in cadrul acestui fotoreportaj. Dar hai sa vedem toate acestea, fara prea multe comentarii.
- Foto: Daniel
- Foto: Daniel
- Foto: Daniel
- Foto: Daniel
- Foto: Daniel
- Foto: Daniel
- Foto: Daniel
- Foto: Daniel
Parasim interioarele acestui compartiment al coprului nordic, si mai inspectam cladirea din exterior. O lasa asa cum este, in linstea de dinaintea furtunii ce va sa vina...
- Foto: Daniel
Ne mai uitam la acoperisul cladirii dinspre strada, din mai multe unghiuri. Sunt interesante decoratiile in relief ale tencuielii, o centura decorativa ce compenseaza din arhitectura liniilor drepte ale cladirii si aduc un plus de originalitate.
- Foto: Daniel
- Foto: Daniel
- Foto: Daniel
- Foto: Daniel
Nu strica o privire si asupra fundatiei acestei cladiri. Observam o parte din ea in coltul din dreapta al corpului sudic, unde o sapatura recenta (probabil a unor cautatori de fier vechi) releva o parte din fundatia veche a garii.
- Foto: Daniel
- Foto: Daniel
Sa mai privim poate pentru ultima oara cateva exterioare ale acestei cladiri. IN spatele ei, amenintator se inalta soseaua ce scurge ca un "Tsunami" peste vechea gara, transformand-o in parcare pentru TIR-uri...
- Foto: Daniel
- Foto: Daniel
- Foto: Daniel
- Foto: Daniel
...