Tramvaiele din Galati

Tramvaiele din Galati

Mesajde Stefan_CFRGalati pe 29 Oct 2009, 23:24

Aici o sa va arat poze cu tramvaiele din Galati: ZGT-uri, Tatre si KT4D-uri. Tramvaiul galatean are o istorie de peste 100 de ani, fiind inaugurat la 26 iunie 1890! Acum 70% din retea se afla in reconstruire pe segmente de circulatie si usor usor toata reteaua va fi reabilitata. In prezent mai circula doar traseele: 1, 3, 39, 40 si 43.
Fişierul ataşat 084.jpg nu mai este disponibil

07-04-09_1854.jpg

DSC03644.JPG
MIE-MI PASĂ DE GALAȚI! VOUĂ?!
Avatar utilizator
Stefan_CFRGalati


Mesaje: 35
Membru din: 23 Oct 2009, 21:29
Localitate: Galați

Re: Tramvaiele din Galati

Mesajde Stefan_CFRGalati pe 29 Oct 2009, 23:27

DSC03293.JPG

DSC03688.JPG

DSC03531.JPG
MIE-MI PASĂ DE GALAȚI! VOUĂ?!
Avatar utilizator
Stefan_CFRGalati


Mesaje: 35
Membru din: 23 Oct 2009, 21:29
Localitate: Galați

Re: Tramvaiele din Galati

Mesajde Daniel pe 30 Oct 2009, 00:15

Salut! Chiar faine unele din tramvaie. Mi-a placut mult cel din ultima poza! Super!
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9581
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Tramvaiele din Galati

Mesajde Stefan_CFRGalati pe 09 Noi 2009, 23:49

Aici este harta retelei de tramvai din Galati

Galati Map.png
MIE-MI PASĂ DE GALAȚI! VOUĂ?!
Avatar utilizator
Stefan_CFRGalati


Mesaje: 35
Membru din: 23 Oct 2009, 21:29
Localitate: Galați

Re: Tramvaiele din Galati

Mesajde Stefan_CFRGalati pe 09 Noi 2009, 23:52

Si aici ceva frumos, vedem cum se reface reteaua de tramvai in zona Pietei Energiei din Galati, bulevardul Basarabiei.

DSC07787.JPG
MIE-MI PASĂ DE GALAȚI! VOUĂ?!
Avatar utilizator
Stefan_CFRGalati


Mesaje: 35
Membru din: 23 Oct 2009, 21:29
Localitate: Galați

Re: Tramvaiele din Galati

Mesajde Daniel pe 10 Noi 2009, 16:42

Interesant! Foarte bine facuta harta. Dar te intreb de ce sunt inchise cele doua linii de tramvaie? Nu mai existau calatori pentru acele trasee?
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9581
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Tramvaiele din Galati

Mesajde Stefan_CFRGalati pe 04 Iun 2010, 12:52

In acest moment harta aceea nu mai este valabila. Forumul nu accepta extensia bmp si nu va pot pune noua harta.
MIE-MI PASĂ DE GALAȚI! VOUĂ?!
Avatar utilizator
Stefan_CFRGalati


Mesaje: 35
Membru din: 23 Oct 2009, 21:29
Localitate: Galați

Re: Tramvaiele din Galati

Mesajde EA1clony106 pe 04 Iun 2010, 14:00

misto pozele ..:> .. ..cam uratele tramvaiele dar sunt bune :D :dance: :dance: :clap: :clap:
Imagine
Aleargă în vănt mănâncă şine
Şi electroni zvâcnesc în vene
Dar pulsul monstrului titanic,
E anonimul, un mecanic.
Avatar utilizator
EA1clony106


Mesaje: 605
Membru din: 04 Feb 2010, 22:31
Localitate: Timisoara

Re: Tramvaiele din Galati

Mesajde Daniel pe 29 Iun 2012, 16:15

Iata ca au sosit si tramvaiele second hand pentru Galati! Le-am suprins astazi la intersectia Bd. Iuliu Maniu cu strada Valea Cascadelor. Au fost trei trailere cu cate un tramvai. Primul din sir era de culoare alba (insa nu l-a prins), celelate fiind in culoarea standard a RET-ului (Regia de Transport din Rotterdam, Olanda).

Cel de-al doilea trailer.jpg
Foto: Daniel


Intra pe Valea Cascadelor.jpg
Foto: Daniel


Ultimul trailer cu un tramvai similar.jpg
Foto: Daniel


Si acesta a luat acelasi traseu.jpg
Foto: Daniel


Daca aveti si alte informatii despre ele, astept.
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9581
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Tramvaiele din Galati

Mesajde Daniel pe 08 Iul 2012, 22:00

Am gasit un film cu sosirea acestor tramvaie in Galati. Enjoy!



Muzica face toti banii! :music-deathmetal: :music-guitarred: :music-headbanger:
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9581
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Tramvaiele din Galati

Mesajde ldh80 pe 17 Mai 2017, 14:05

Un mic istoric al sistemului de tramvaie din Galati (astazu puternic redus fata de 1990)


În anul 1895 apare „Acte constitutif et statuts de la societé anonyme d’explotation des tramways de Galatz et de Roumanie” („Actul constitutiv și statutul societății anonime de exploatare a tramvaielor din Galați și din România”), document tipărit în 1895 la imprimeria „J. Schenk”, conținea 20 de pagini redactate în limba franceză și în prezent se află la Academia Română.

Actul constitutiv a fost semnat de cei 14 acționari în ziua de 22 septembrie 1895.

În anul 1900, a fost dată concesiunea tramvaielor societății pentru exploatarea tramvaielor în Galati, formată cu capital belgian, care a instalat 5 linii de tramvai electric cu ecartament de 1000 mm, cu șine Phoenix vechi, macazuri cu contragreutate, rețeaua totală 26,5 km cale simplă pe traseele: Gara CFR - Docuri; Piața Mare - Tunel Filești; str. Brăilei; Palatul Comisiei Europene a Dunării - Grădina Publică; str. Tecuci.



Tramvaiul electric isi face aparitia in Galati la 14 august 1900.


In perioada 1900- 1977 s-a utilizat ecartamentul ingust de 1000 mm (ca si in Iasi, Sibiu si Arad), iar din anul 1970 incepe trecerea la ecartamentul normal de 1435 mm, conform wikipedia.


La inceputul secolului 20, reteaua de tramvaie din Galati cuprindea: căile de rulare, rețeaua de contact, o uzină electrică, o remiză pentru vagoane (830 mp. și șase linii de parcare a tramvaielor; pe fiecare linie puteau fi parcate șase vagoane, sub linii se aflau canalele de vizitare care permiteau controlul vagoanelor pentru demontări și reparații la osii, la motoare și la roți) și un pavilion administrativ, toate acestea din urmă, construite pe o suprafață de 4620 mp., terenul fiind proprietatea Primăriei.

Materialul rulant se compunea din 18 vagoane motor și 18 remorci; fiecare vagon motor avea două osii și un motor de 30 c.p. și două sisteme de frânare. Vagoanele aveau 24 locuri pe două banchete, iar remorcile erau prevăzute cu șase banchete a câte două locuri; erau iluminate pe timpul nopții, iarna se închideau cu geamuri demontabile.

Șinele căii de rulare erau montate pe pat de piatră spartă, cu ecartament de 1.000 mm, deși inițial convenția stabilea un ecartament de 1.435 mm. Stâlpii de susținere ai rețelei de contact erau metalici și liniile electrice erau împărțite pe secțiuni pentru a înlesni reparațiile în caz de avarii. Traseul tramvaielor era următorul: de la uzină, pe străzile: Portului, Ana Ipătescu, Dogăriei, Tecuci, N. Bălcescu, Brăilei, Mihai Bravu și Traian. În prezent terenurile și clădirile respective, situate în strada Gării nr.8, sunt în administrarea societății Electrica.

În perioada ianuarie 1917 - iunie 1919 din cauza primului război mondial nu au circulat tramvaie în municipiul Galați.

În 1931 Uzinele Comunale Galați au preluat transportul în comun și cu autobuze pe un traseu de 3,5 km. pe strada Domnească (încă din 1925 câțiva particulari fac să iasă pe stradă primele autobuze) și s-a continuat dotarea transportului electric cu 19 tramvaie noi, construite la Șantierul Naval Galați.

Din 1944 orașul a rămas fără transport electric.


În 1948 s-a înființat Întreprinderea Comunală Galați (ICG) (funcționau doar 7 tramvaie recuperate și reparate din cele distruse de armata germana in retragere).


Din 1952 ICG efectueaza transportul urban în comun și cu autobuze (ZIS-105), iar în 1956 apar primele taximetre și are în dotare: 45 de vagoane, 11 remorci, 27 autobuze și 15 autotaximetre.


În 1962 s-a înființat Întreprinderea de Transport Orășenesc Galați (ITO), care avea la dispoziție: 55 vagoane tramvai, 15 autotaxiuri, 31 autobuze și 30 autocamioane. Depoul de tramvaie a fost amenajat în Piața I.C. Frimu, în clădirea primului hangar de aviație din Galați, care rămăsese izolat între casele construite în jurul lui, pe vechiul aerodrom al orașului. Hangarul mai exista și acum, având alte întrebuințări


În noiembrie 1979, s-a înființat Întreprinderea Județeană de Transport Local (IJTL) care funcționează și în prezent sub denumirea de S.C. Transurb S.A. și avea în dotare: 170 vagoane de tramvai, din care 55 remorci, 32,8 km cale simplă, la ecartament de 1.435 mm, 402 autobuze, din care 14 articulate, un depou nou pentru 50 vagoane tramvai, trei stații de redresare și două stații de întreținere a autovehiculelor, cu o capacitate totală de 600 autovehicule echivalente.


După 1980 au fost extinse liniile de tramvai cu 33,8 km, cale simplă, din care peste 9 km au fost realizați în soluție cu longrina din beton armat. Traseele noi au fost stabilite pe străzile 13 Iunie, Scânteii, între Siderurgiștilor și Gh. Asachi și pe B-dul G. Coșbuc, între Piersicului și Basarabiei, strada Suliței și strada Ștefan cel Mare. Tramvaiele cuceriseră orașul. Ele deveniseră principalul mijloc de transport în comun. Mai mult, datorită economicității funcționării lor, au început să fie folosite și pentru transportul de mărfuri. Tramvaie amenajate special (prin modificarea unor tramvaie tip Timiș-2) transportau mai ales legume și fructe de la Depozitul ILF din Calea Prutului în Piața Mare. S-au dat în folosință trei substații de redresare, la poarta est a Combinatului, în zona de Nord și la gara CFR. A fost extins Depoul nr.1 de tramvaie, prin dublarea capacității de întreținere reparații. S-a construit un nou depou de 100 de tramvaie, în zona de Nord a orașului; s-au procurat totodată și 90 de autobuze tip DAC-117-UD.

Pe 11 ianuarie 1991, IJTL devine R.A.T.U.G.

S.C. Transurb S.A. a luat ființă în anul 1998, ca urmare a reorganizării R.A.T.U. Galați.





Maxima extindere a retelei de tramvaie din Galati este atinsa in anul 1990, cu :


-27,6 km linie de tramvaie,

-12 capete de linii de tramvaie( Cimitir Israilit, Bariera Traian, Comat, Piata Centrala, Gara CFR, Bazinul Nou, IC Frimu, Stadion Otelul, Micro 19, Sidex Poarta Est, Sidex Poarta Nord, Palatul Navigatiei),

-16 linii de tramvaie (care erau in 2008 urmatoarele: 1 Comat- Poarta Est Sidex, 3 Micro 19- Poarta Est Sidex, 5 Micro 19- Bazinul Nou, 6 Piata Centrala- Poarta Est Sidex, 7 Micro 19- Piata Centrala, 8 Piata Centrala- Bazinul Nou, 35 Piata Centrala- Bariera Traian, 36 Comat- Gara, 39 Micro 19- Cimitir Israilit, 39b Micro 19- Bariera Traian, 40 Comat- Micro 19, 42 Comat- Bazinul Nou, 43 Stadion Otelul- Poarta Est Sidex, 44 Comat- Piata Centrala, 46 I C Frimu- Sidex, 54 Stadion Otelul- Piata Centrala),

*La capetele de linii Sidex Poarta Nord si Palatul Navigatiei nu stiu ce linii de tramvaie ajungeau!


- doua depouri de tramvaie.

*De-a lungul timpului in Galati au existat un numar de 3 depouri de tramvaie:

-Cel situat in cartierul I C Frimu. Era destinat pentru gararea tramvaielor tip V56 si V58, si a fost desfiintat o data cu casarea acestor tramvaie. Astazi este garaj pentru autovehiculele serviciului de salubritate.

-Cel situat in zona Bariera Traian. A fost construit probabil in anii 70, dupa aducerea tramvaielor tip Tatra. Dupa 2002 aceste tramvaie Tatra (care nu stiu daca mai circula azi in Galati) sunt mutate la urmatorul depou.

-Cel situat in Piata Energiei. A fost construit probabil in anii 80, dupa aducerea tramvaielor tip Timiș-2. In anul 1999 toate tramvaiele de acest tip din Galati sunt retrase din circulatie (cu excetia unuia singur, care este transformat in tramvai utilitar).


-3 substatii de redresare




In 1990 reteaua de tramvaie din Galati se desfasura pe urmatoarele strazi si bulevarde:


-Capat Cimitir Israelit (Evreiesc)- Strada Stefan cel Mare- Bdul George Cosbuc- Strada Bucovinei- Strada Rizer- pana la Intersectia cu Strada Traian


-Strada Alexandru Macelaru (la intersectia strazilor Alexandru Macelaru- Traian- Tunelului exista capatul de linie Bariera Traian)- Strada Traian- Intersectia cu Strada Basarabiei- Strada Traian- Capat linie Piata Centrala


-Strada Cerealelor (0,3 km)


-Bdul. Henri Coanda (in aceasta zona exista o intersectie la nivel intre linia de tramvaie si o cale ferata industriala)- Bdul. Traian Vuia- Bdul. Milcov- Strada 1 Decembrie 1918-Piata Energiei- Bdul. Siderurgistilor- Strada Gheorghe Asachi- Stadion Otelul- Strada Gheorghe Asachi- Intersectia cu strada Prelungirea Brailei/Combinat- Strada Frunzei- Intersectia cu Strada Brailei- Strada Stadionului- Strada Otelarilor- Capat Micro 19 (situat la intersectia strazilor Otelarilor si Bdul.Galati)


-Strada Tecuciului (intre intersectia cu Strada 1 Decembrie 1918 si intersectia cu Strada Anghel Saligny)


-Strada Anghel Saligny- Intersectia cu Bdul. siderurgistilor- Strada Anghel Saligny


Aceasta retea de mai sus se desfasura pe directia nord-sud.


-Poarta Nord Sidex- Poarta Est Sidex- Bdul. Siderurgistilor- Viaduct- Bdul. Siderurgistilor- Piata Energiei- Strada Basarabiei- Calea Prutului- Capat linie Bazinul Nou (Poarta Nord Sidex- Poarta Est Sidex= 1,3 km)

Aceasta retea se desfasura pe directie vest-est.


Din ea se mai ramificau si linii de tramvaie pe:


-Strada Mihai Bravu- strada Garii- Capat linie Gara


-Strada Ana Ipatescu- Strada Portului- Capat linie Palatul Navigatiei. ( 2 km)



In privinta tipurilor de tramvaie utilizate in trecut la Galati (pana la aducerea tramvaielor second-hand dupa 1990) , se pot aminti urmatoarele tipuri:

-V56 si V58 cu remorci V10

-Tatra-T4R (10 bucati vagoane-solo, aduse la Galati in 1970, dar retrase repede din circulatie, ca urmare a unor erori de fabricatie)

-Tatra-T3R (aduse la Galati incepand din 1970. Nu stiu daca astazi acest tip de tramvaie mai este utilizat in Galati)

-Timiș-2 (utilizate la Galati intre anii 1977- 1999. Ca o curiozitate, uneori la Galati puteau fi vazute tramvaie de acest tip cu doua remorci)

-KT4D (Tramvaie articulate, compuse din cate doua sectiuni, cu doua boghiuri).





Dupa 1990 incepe si declinul sistemului de tramvaie din Galati.


Astfel, pana in anul 2008, sunt fie desfiintate fie inchise circulatiei un numar de 3,6 km din reteaua de tramvaie din Galati:


-Poarta Est Sidex- Poarta Nord Sidex, in lungime de 1,3 km (nu stiu in ce an a fost desfiintat tronsonul)

-Gara CFR- Palatul Navigatiei, pe strada Ana Ipatescu si strada Portului, in lungime de 2 km (dupa unele informatii acest traseu de tramvaie a fost desfiintat prin 1995. O posibila explicatie a desfiintarii acestui traseu de tramvaie ar fi si sistarea curselor navelor de calatori pe Dunare, cu plecare si sosire de la si la Palatul Navigatiei- portul de calatori)

-Pe strada Cerealelor, in lungime de 0,3 km.



Anul 2008 gaseste reteaua de tramvaie galateana avand 24 km, cu 3,6 km mai putin decat in 1990, si cu 10 capete de linii (doua fusesera desfiintate- Poarta Nord Sidex si Palatul Navigatiei).



Insa dupa anul 2008 incepe restrângerea masiva a retelei de tramvaie din Galati, prin desfiintarea unor segmente importante.


Pe de alta parte, s-au reabilitat unele portiuni din reteaua de tramvaie din Galati (pe Bulevardul Basarabiei între Piața Energiei și Str. Domnească, liniile de pe tronsonul Micro 19 - Stadion Oțelul și Bd. Traian între Piața Mare și Baia Comunală).


De asemenea, s-au achizitionate tramvaie second-hand din vestul Europei, de tipurile: Duewag (incepand din 1997) si ZGT-4/6 (incepand din 2006).
ldh80


Mesaje: 740
Membru din: 15 Sep 2011, 14:08
Localitate: Husi

Re: Tramvaiele din Galati

Mesajde ldh80 pe 17 Mai 2017, 14:06

Surse: Wikipedia, Forum Tramclub.
ldh80


Mesaje: 740
Membru din: 15 Sep 2011, 14:08
Localitate: Husi

Re: Tramvaiele din Galati

Mesajde ldh80 pe 17 Mai 2017, 14:24

Sa mai amintesc ca in anul 1956 apare un proiect de constructie a unei linii de tramvaie intre orasele Galati si Braila, doua orase mari apropiate. Aceasta linie de tramvai ar fi trebui sa urmeze traseul soselei care merge pe digul dintre Galati si Braila, dig care marginește fluviul Dunarea.

Daca astazi ar fi realizata o asemenea linie de tramvaie (ar fi prima linie de tramvaie din Romania care ar lega doua orase), ar trebui sa plece din Galati de la actualul capat de tramvaie Micro 19, sa mearga pe Bdul. Galati, sa traverseze podul peste raul Siret (loc care marcheaza si iesirea din municipiul si judetul Galati si intrarea in judetul Braila), apoi sa se intersecteze la nivel cu calea ferata spre HM Barboși-Port , in zona cartierului ANL Cantemir (nu stiu a cui o fi fost idee sa construiasca blocuri ANL practic in camp, intr-un loc relativ izolat), apoi sa mearga pe soseaua situata pe dig, apoi sa intre in municipiul Braila pe la est de cartierul Brailita, apoi sa mearga pe strada Mircea Malaeru, si la intersectia acesteia cu strada Constache Negruzzi sa se uneasca cu linia de tramvaie care vine dinspre depoul de tramvaie Vidin.

Lungimea acestei linii de tramvaie dintre Galati si Braila, daca s-ar construi, ar fi de cca 15 km (din care 1,3 km in municipiul Galati, intre actualul capat Micro-19 si podul peste raul Siret).
ldh80


Mesaje: 740
Membru din: 15 Sep 2011, 14:08
Localitate: Husi

Re: Tramvaiele din Galati

Mesajde Cosmin Niculita pe 28 Sep 2017, 15:28

ZGT-urile care au venit in 2012,au ca numere de parc,incepand de la 1527 si se incheie la 1536. Doar 10 tramvaie,circula,iar un singur vagon (815) nu a circulat in oras,si este donatoare de piese.

1527 - RET 805 (schema galbena)
1528 - RET 812 (schema gri cu negru intre geamuri )
1529 - RET 818 (schema galbena)
1530 - RET 820 (schema gri cu negru intre geamuri)
1531 - RET 822 (schema gri cu negru intre geamuri,totodata cel mai curat vagon din tot parcul tramvaiului galatean)
1532 - RET 832 (schema galbena,si cea vazuta de Daniel)
1533 - RET 828 (schema silver in procent de 90% + galben in fata)
1534 - RET 830 (schema galbena)
1535 - RET 835 (schema alb-verde)
1536 - RET 848 (schema galbena,si cel mai ingrijit vagon,usor de recunoscut,cu ROMANIA la parbriz)
Plecat din tara pentru putin timp.
Cosmin Niculita


Mesaje: 9
Membru din: 14 Sep 2017, 02:18
Localitate: Dunstable (Luton,UK) & Galati (M700)


Înapoi la TRAMVAIE

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 1 vizitator

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style by Webdesign www, książki księgarnia internetowa podręczniki