Consideratii generale despre troleibuzele din Bucuresti

Consideratii generale despre troleibuzele din Bucuresti

Mesajde ldh80 pe 13 Ian 2017, 09:49

Din pacate, la ora actuala, troleibuzul reprezinta cel mai desconsiderat (ca si investitii in infrastructura si vehicule, ca si planuri de perspectiva din partea primariei capitalei si a conducerii RATB), dintre toate sisteme de transport din cadrul RATB!

Daca la tramvaie s-au mai facut anumite lucrari in infrastructura lor, daca la autobuze s-au achizitionat vehicule noi in numar destul de mare, la troleibuze situatia este cea mai grea!

Nu am auzit pe nici un candidat la primaria Bucuresti (si din pacate nici pe Gabrila-Vranceanu-Firea , care pare animata de intentii bune), care sa puna accent pe sistemul de transport cu troleibuze in Bucuresti, care sa propuna reconstructia liniilor de troleibuze desfiintate dupa 1982, care sa propuna achizitionarea masiva de troleibuze noi articulate (precum cele din Cluj-Napoca), etc!


Conform hartilor retelei de troleibuze postate pe forumul Tramclub, astazi reteaua de troleibuze bucuresteana are

-cca 72 km retea

-22 capete de linii (Strand Strauesti, Dridu, Gara de Nord, Gara de Nord Coloane, Piata Sfintii Voievozi, Spitalul Fundeni, Baicului, Stadionul National, Baraj Dunarea, Piata Rosseti, Vasile Parvan, Master, Liceul Auto, Valea Ialomitei, Valea Argesului, Depoul Alexandria, Piata Unirii, Piata Sudului, Piata Resita, Obregia si Turnu Magurele)

-20 de linii de troleibuze

-4 depouri de troleibuze (Bucurestii Noi, Nitu Vasile, Vatra Luminoasa si Bujoreni)





Astazi, reteaua de troleibuze din Bucuresti se intinde pe urmatoarele strazi si bulevarde-

Bdul Iuliu Maniu (fost Bdul Pacii si Armata Poporului, retea inaugurata dupa 1982, la vest de intersectia cu Bdul Vasile Milea), Soseaua Cotroceni, Bdul Doctor Gheorghe Marinescu, Bdul Eroilor Sanitari, Piata operei, Bdul Mihail Kogalniceanu, Bdul Regina Elisabeta, Piata Universitatii, Piata Rosseti, Bdul Carol intai, Bdul Pache Protopopescu, Soseaua Mihai Bravu, Strada Vatra Luminoasa, Bdul Pierre de Coubertain, strada Tony Bulandra (pentru depou)


Bdul Pache Protopopescu, strada Popa Nan, strada Delea Veche, strada Delea Noua, strada Dristorului, intersectia Baba Novac, strada Baba Novac, strada Constantin Brancusi, strada Lucretiu Patrascanu

Strada Baba Novac, strada Campia Libertatii, strada Liviu Rebreanu, Barajul Dunarii

Piata Pache Protopopescu, Piata Foisorul de Foc, Bdul Ferdinand 1, Bdul Garii Obor

Bdul Carol intai, Calea Mosilor, Piata Bucur-Obor, Soseaua Colentina, strada Sportului (retea inaugurata dupa 1982)

Bdul Bucurestii Noi, Strada Jiului, Calea Grivitei, Strada Gheorghe Polizu, strada Occidentului, strada Gheorghe Manu, Bdul Lacar Catargiu (fost Bdul Ana ipatescu), Piata Romana, Bdul Dacia, strada Traian, Foisorul de Foc (reteaua cuprinsa intre depoul Bucurestii Noi si Strandul Straulesti- inaugurata dupa 1982).

Reteaua neutilizata de pe Calea Grivitei, Calea Victoriei si Bdul Dacia (aceea bucla).

Strada Valea Ialomitei, Strada Valea argesului, Drumul Taberei, Bdul 1 Mai, strada Sibiu, Bdul Drumul Taberei, Razoare, Strada Razoare, Soseaua Panduri, Strada Doctor Bagdasar, strada F. Rainer, Piata Eroilor, Bdul Eroilor, Podul eroilor, strada Stirbei Voda, Soseaua Cotroceni, Podul Cotroceni, strada Constantin Noica, Splaiul Independentei, Calea Plevnei, strada Witing, Piata Garii de Nord, Calea Grivitei (anumite portiuni din retea, in zona splaiului independentei, inaugurate dupa 1982).

Bdul Vasile Milea, Drumul Sarii, soseaua Antaeriana

Piata Resita, strada Resita, strada Izvorul Rece, strada Nitu Vasile, Bdul Alexandru Obregia, strada emil Racovita, strada Turnu Magurele, strada Nitu Vasile, Piata Sudului, Soseaua Oltenitei, Calea Serban Voda, Bdul Dimitrie Cantemir, Piata Unirii (retea izolata, nelegata din pacate de restul retelei de troleibuze).


Asa cum se observa astazi, exista o axa vest-est pentru troleibuze (intre Bdul Iuliu Maniu si stadionul- cum vreti sa-i spuneti, ori 23 August, ori National, ori Lia Manoiliu, ori National Arena), dar din pacate dupa 1982 a disparut axa sud-nord de troleibuze (intre cartierul Berceni si aeroportul Baneasa).







Si pentru comparatia, va prezint situatia din 1982, inaintea inceperii restrangerii si desfiintarii pe mari portiuni a retelei de troleibuze din Bucuresti

-cca 85 km retea de troleibuze (toata activa!)

- 25 capete linii de troleibuze (Cartier Pajura, Aeroport Baneasa, Parc Herastrau, Parcul Verde, Bdul Lacul Tei, Strada Paris, Gara de nord, Gara de Nord coloane, Piata Sfintii Voievozi, Baicului, Marele Stadion, Bdul Muncii, Baraj Dunarea, Vasile Parvan, Hasdeu, Davila, Pod Serban Voda, Sura Mare, Piata Resita, Bdul Metalurgiei, Dumitru Petrescu, Calea 13 Septembrie, Tacerii, Valea Ialomitei, CET-Vest)

-24 de linii de troleibuze

-4 depouri

*Au mai existat capete de linii efemere de troleibuze, la Calea Victoriei , la Piata Presei Libere, si in zona Piata presei Libere si a Pietei Victoriei (pentru traseul primei linii de troleibuze din Bucuresti, inaugurata in 1949).



In 1982 troleibuzele circulau si pe urmatoarele strazi si bulevarde


-Bdul Gheorghe Duca, Bdul A I Cuza, Soseaua Nicolae Titulescu, Strada Buzesti, strada Varnail, Piata Victoriei (in zona Gara de Nord- Piata Victoriei)

-Soseaua Kiseleff, Piata Presei Libere, DN 1 (pana la Aeroportul Baneasa)

-Bdul Aviatorilor, Bdul Beijing, Soseaua Nordului (pana la electrificarea caii ferate M800, linia de troleibuze de la capatul Parc Herastrau se continuua pe Soseaua Nordului, traversa M800 la fosta bariera nordului si ajungea la actuala autobaza Nordului, care atunci era utilizata si ca depou de troleibuze. Din pacate atunci când s-a electrificat M800, nu s-a prevazut si un pasaj denivelat peste calea ferata la fosta bariera nordului).

-Bdul Constantin Prezan

-O efemera linie de troleibuze, din Calea Grivitei, strada Clabucet, Bdul Expozitiei, piata Presei Libere (ulterior pe acest traseu se va monta linie de tramvai)

-Piata Rosseti, strada Dianei, strada J L Calderon (pe atunci Alexandru Sahia), strada Icoanei, strada Alecu Russo, strada Tunari, Bdul Barbu Vacarescu, Bdul Lacul Tei
(*este adevarat ca ulterior pe strada Tunari si pe Bdul Barbu Vacarescu se va monta ulterior linie de tramvai)

-Bdul Timisoara (fost Bdul Emil Bodnaras).
Ulterior pe acest traseu se va monta linie de tramvai.

-Portiunea centrala a fostei axe nord-sud de troleibuze (de ca actualul capat Piata Unirii, reteaua de troleibuze continuua pe Bdul Dimitrie Cantemir, Bdul Ion C Bratianu, Piata Universitatii, Bdul Nicolae Balcescu, Bdul General Gheorghe Magheru, Piata Romana, Bdul Ana Ipatescu (Lascar Catargiu), Piata Victoriei.
Aceasta axa de troleibuze ar trebui reconstruita, iar intr-o prima faza (pentru legarea retelei izolate de restul retelei) prelungita reteaua de la actualul capat Piata Unirii, prin pasajul Unirea, pe Bdul Ion C Bratianu si legata la restul retelei la Piata Universitatii.


-Fostele retele de troleibuze din sud- Piata Sudului, Calea Vacaresti, Bdul Tineretului, Calea Vacaresti, Splaiul Unirii, strada Radu Voda, capat pod Serban Voda (nu stiu daca fostul capat Pod Serban Voda coincide cu actualul capat Piata Unirii).
Ulterior pe Calea Vacaresti (intre Piata Sudului si fostul abator) se monteaza linie de tramvaie.




Pentru ca Bucurestiul sa beneficieze de un transport in comun in majoritate electric (tramvaie+troleibuze) , in privinta retelei de troleibuze, ar trebui


1. Reconstruita aproape toata reteaua de troleibuze desfiintata dupa 1982, cu exceptia portiunilor pe care ulterior s-a montat linie de tramvaie (Bdul Timisoara, Strada Clabucet-Bdul expozitiei, Strada Tunari- Bdul Barbu Vacarescu- Bdul Lacul Tei), pentru a se ajunge la un maxim de 80-90 km retea de troleibuze.


2. Rezervarea , pe marile bulevarde cu mai multe benzi pe sens, a unei benzi speciale pentru mijloacele RATB (este buna intentia spusa de Gabriela-Vranceanu-Firea, dar aceasta banda trebuie rezervata in primul rand pentru troleibuze).
De exemplul, un troleibuz Gara de Nord- Aeroport Baneasa, daca ar aveea o banda special rezervata pe Soseaua Kiseleff si pe DN1, s-ar deplasa destul de repede.

Apoi in special in zona de nord, in jurul lacului Herastrau (o zona cu multa verdeata) se preteaza foarte bine reintroducerea troleibuzelor- care sunt silentios, nepoluante , fata de autobuze.


3. Modernizarea intregii retele existente de troleibuze, cu tehnologii moderne.


4. Modernizarea celor 4 depouri de troleibuze.

Daca s-ar reintroduce reteaua de troleibuze si pe Bdul Aviatorilor, Bdul Beijing, Soseaua Nordului, si s-ar realiza un pasaj denivelat peste calea ferata la fosta bariera Nordului, actuala autobaza Nordului ar putea fi transformata in cel de-al cincilea depou de troleibuze.


5. Abia apoi achizitionate troleibuze noi.

Tinand cont ca in 1989 parcul RATB numara circa 700 de troleibuze (majoritatea din ele articulate), si tinand cont ca pretul unui troleibuz nou articulat precum cele achizitionate recent in Cluj-Napoca se ridica la maxim 500.000 euro, efortul financiar pentru achizitionarea a 700 astfel de troleibuze articulate noi in Bucuresti ar fi considerabil, dar se merita.
ldh80


Mesaje: 740
Membru din: 15 Sep 2011, 14:08
Localitate: Husi

Re: Consideratii generale despre troleibuzele din Bucuresti

Mesajde Daniel pe 13 Ian 2017, 14:14

Asta este un subiect cu care m-ai atins grav de tot. Am crescut in Lacul Tei si pana in 1987 circulau trei linii de troleibuze: 65, 88 si 98. Pe vremea aia de unde stateam eu (statia CFR Lacul Tei) si pana la Universitate, cu oricare din linii faceai in jur de 7 minute, maxim 10 (ceva incredibil in ziua de azi). De la intersectia cu Barbu Vacarescu exista si 90, dublat la un moment dat de o alta linie (parca 92 sau 69 care au fost deviate pe acolo). In fine. Si eu am zis de multe ori ca ar trebui refacuta macar partial reteaua de troleibuze care inca mai exista pana pe la mijlocul anilor 1980. 65 ajungea la Gara de Nord (zona Coloane) via Piata Universitatii, 88 mergea pana in Drumul Sarii (Calea 13 septembrie via Universitate), 98 era un fel de linie de scurgere pentru 88 si intorcea pe Carol Davilla, cum la fel tot linie de scurgere era 91 care dubla traseul 90 pana la Piata Rosetti. Dupa desfiintare, cele din Lacul Tei au fost "mutate" pe Calea Mosilor - Colentina, cu numerele 63, 66 si 96 (al carui traseu fusese modificat dupa 1987). Erau multe... Si 86 avea pe vremea aia acelasi traseu de astazi - cred ca e singura linie care de ceva ani a revenit la vechiul traseu integral. 81 parca intorcea la Casa Scanteii si venea dinspre Piata Sudului daca nu ma inseala memoria. Din ce imi mai aduc aminte. :mrgreen:

Am prins si celebra linie 82 care intorcea la Guvern pe strada Paris si mergea catre Aeroportul Baneasa daca imi aduc aminte, si linia 95 sau 74 cu care mergeai de la Universitate (statia de la TNB) pana la Piata Chibrit via Gara de Nord (95 intorcea la gara parca) si care veneau dinspre Soseaua Oltenitei (exista Statia Husi de troleibuze pe acolo), era si linia 87 din Pajura pana la Piata Sf. Vineri (in spatele magazinului Unirea intorceau multe troleibuze). Chiar ma gandeam uneori ca si numerele troleibuzelor si zonele semanau intre ele pe Bd. Lacul Tei in zona parcului 9 Mai unde mergeau in paralel cu tramvaiele, liniile 65, 88 si 98, si zona actualului parc Bazilescu unde pe vremuri existau 86,87 si 97, iar mai nou a aparut culmea ironiei linia 65 care la finele anilor '90 a fost reinfiintata pe jumatate pentru o scurta perioada de timp, cu prilejul unor lucrari doar intre piata Rosetti (intrare pe strada Dianei si iesire pe J.L. Calderon - fosta Ion Vidu) si Gara de Nord (via strada Plevnei).

Imi aduc aminte si de o linie de troleibuze pe la inceputul anilor '80 care trecea calea ferata undeva in nordul Bucurestiului, unde se afla si un depou de troleibuze. Stiu de la altii ca prin anii '70 existau linii de troleibuze de marfa speciale (una din ele trecea pe strada Traian Vuia) care circulau doar noaptea si aprovizonau magazinele din centrul orasului. Am prins si linia de troleibuz hibrid a ITB-ului ce se desprindea de la intersectia Lacul Tei cu Maica Domnului si mergea pana in incinta URAC ce transporta piese de schimb si nu era destinata publicului calator.

In fine. Existau multe linii pe vremea aia foarte foarte bine gandite care legau Bucurestiul aproape din orice cartier cu Unviversitatea. Erau doua axe principale: N-S si E-W, care colectau trasee de prin toate cartierele. Din pacate am prins si vremea cand dupa 1987 si desfiintarea multor linii de troleibuze, toate liniile au fost deviate prin spatele Operei, pe Calea Plevnei si nu mai trecea niciun troleibuz prin fata Facultatii de Drept. Au fost ani teribili din care actualii edili nu au invatat nimic.

Referitor la liniile care treceau pe strada Tunari, ele pot fi reinfiintate paralel cu linia de tramvaie 5 atata timp cat in Zurich se poate sa circule in statia de metrou (culmea) si metroul si tramvaiul si troleibuzul pe acelasi gabarit - de ce nu s-ar putea si pe Tunari??? Pe partea cealalta linia 5 dupa ce a fost "permutata" in aceeasi perioada si inaugurata cu fast alaturi de linia 50 prin 1988, a devenit aproape inutila pana in ziua de astazi pentru ca are extrem de putini calatori si nu ar fi o idee rea desfiintarea ei si inlocuirea cu troleibuze, care au o infrastructura mai ieftina si mai usor de intretinut - oricum liniile trebuie schimbate ca sunt alea de la inaugurare, si costa mai mult decat o retea de troelibuz.

In fine. Cam astea sunt parerile mele, si stiu ca nu se va tine cont niciodata de ele. Doar mi-am exprimat o opiinie si atat... :mrgreen:

Multam fain pentru abordarea acestui subiect foarte interesant pentru mine. :clap: :clap: :clap:
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Consideratii generale despre troleibuzele din Bucuresti

Mesajde ldh80 pe 15 Ian 2017, 16:43

Cu placere!

Acum ar trebui vazuta care este opinia celei care conduce administratia din Bucuresti (Gabriela Vranceanu Firea) si a conducerii RATB, despre o eventuala reinfiintare a acestor linii de troleibuze din Bucuresti!
ldh80


Mesaje: 740
Membru din: 15 Sep 2011, 14:08
Localitate: Husi

Re: Consideratii generale despre troleibuzele din Bucuresti

Mesajde Daniel pe 15 Ian 2017, 19:00

Depinde si cine o consiliaza. Pana la "Dumnezeu" te manaca "sfintii" rau de tot. In urma cu muulti ani, un candidat la Primaria Sectorului 2 a ramas uimit cand i-am spus ca troleibuzele in zona mea nu mai existau de dinainte de '89. Omul era convins ca inca mai circula. :lol: Deci, nu are cum sa stie un primar de absolut toate problemele unui oras urias ca Bucurestiul, decat cu ajutorul unor consilieri. In plus, comunitatile locale daca nu se implica (si din pacate asa este), problemele vor ramane mereu aceleasi...
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1


ÃŽnapoi la TROLEIBUZE

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 2 vizitatori

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style by Webdesign www, książki księgarnia internetowa podręczniki