Liaz

Liaz

Mesajde Vladyz pe 31 Mai 2010, 08:42

Dupa anul 1990, in Moscova a aparut o problema legata de pretul ridicat al autobuzelor Ikarus si de inchiderea liniei fabricii LIAZ. Initial, s-a decis construirea unor autobuze din categoria "3 axe" (14-15 m lungime, gen MAZ 107), acestea avand o capacitate mai mare decat cea a autobuzelor standard. Fabrica urma sa fie amplasata pe teritoriul garajului 5 din Moscova. Nu s-au inteles si atunci, s-a recurs la o solutie radicala. Clonand un model de LIAZ standard (daca bine stiu, e modelul 677), atelierele feroviare SVARZ din Moscova au construit un autobuz articulat lung de aproape 18 m: SVARZ 6240 . Prototipul a fost fabricat in 1993, dar aspectul lui te trimite cu gandul la anii 80. Motorul (fabricat la uzinele Altai din Ishinbaisk) era asezat la mijloc, intre axele A si B iar axa C avea roti duble. capacitatea de transport era remarcabila: 38 locuri pe scaune si 204 in picioare. testele au fost trecute cu succes iar autobuzul a intrat in dotarea garajelor 5 si 13 din Moscova, fiind prezent chiar si la o expozitie. In 1995 sau 1996, SVARZ a incetat fabricarea autobuzului respectiv pe motiv ca... respectiva fabrica e una de vagoane Laughing Desi spun ca e fabrica de vagoane, totusi au modernizat troleibuzele IK 283 T. Intre timp, in alta parte a Rusiei, uzinele din Iahrom au fabricat un autobuz aproape identic cu SVARZ 6240 si anume IAZ 6211 (IAZ insemnand Iahromskii Avto Zavod). Difera, insa, motorizarea. Daca SVARZ 6240 avea motor autohton, IAZ 6211 avea motor RABA. La teste, nu s-a descurcat cu nimic mai bine decat SVARZ 6240. Ba mai mult, la una din probe, s-a stricat transmisia (cred ca s-a rupt cardanul, dar nu sunt sigur). Cert este ca, in urma problemelor aparute, autobuzele respective sunt in conservare asteptand "un al doilea plaman" (expresia apartine celui care a scris despre autobuzul respectiv)
Ca sa vezi autobuzul respectiv trebuie safaci urmatoarele:
1 Scrii bus.ruz.net. Gooogle iti va da o singura adresa. nu te speria de literele rusesti, scrie si in engleza Moscow bus
2 dai click acolo si iti va aparea o imagine neclara cu un autobuz foarte vechi: este un LIAZ 677 (eu am gresit cand am spus ca SVARZ-ul s-a clonat dupa 677). Cand pui mousul pe imaginea respectiva, ea devine clara si dai click pe ea. Iti va aparea o imagine care infatiseaza AUTOBUZUL DUPA CARE S-A CLONAT SVARZ-UL, care este LIAZ 5256.
3 Instanga imaginii vei vedea mai multe coloane orizontale, cea mai de sus fiind alba, restul fiind galbene. dai click pe a cincea coloana , de sus (a patra galbena, cea care incepe cu litera A) si o sa-ti apare un tabel cu toate autobuzele care au circulat si mai circula in Moscova.
4 Cand ai ajuns la tabel, vei vedea la inceput o serie de vechituri. Sunt autobuzele retrase din circulatie. Autobuzul AC 1 este, de fapt SVARZ 6240. da click pe imagine si, in cadrul textului pe care l-am rezumat mai sus, vei vedea diverse imagini cu autobuzul respectiv. Noroc cu bunica mea care a predat rusa la politehnica. Si ea a ras cand a aflat ca s-a dezintegrat transmisia. Daca te duci mai jos pe tabel, vei vedea si autobuzul IAZ 6211 care, insa, figureaza la sectiunea autobuzelor in circulatie, desi se afla in conservare
http://lauri.1g.fi/joukkol/kuvat/ruotsi ... 802_01.jpg

Sursa:www.tramclub.ro
Vladyz


Mesaje: 1461
Membru din: 27 Dec 2009, 02:01

Re: Liaz

Mesajde Andrei98 pe 27 Noi 2018, 22:27

Doua autobuze Liaz 5256.53 ale unei firme private din Buzau:
ImagineAutobuze Liaz 5256.53 in Buzau(27.11.2018) by Andrei.CFRbv, on Flickr
Cont YouTube:Andrei Cezar
Flickr:Andrei.CFRbv
Avatar utilizator
Andrei98


Mesaje: 951
Membru din: 15 Iul 2013, 11:27
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Liaz

Mesajde Ikarus_260 pe 16 Iun 2022, 00:36

Nu știu dacă mai sunt, cel puțin nu le-am mai văzut că frecventez des zona gării pe unde treceau mereu însă nu-i nimic exclus. Erau mai exact ale lui Trans Rodica, aceștia mai aveau și Rocar-uri 111 și chiar și Ikarus 256 în trecut, Rocarurile au mai rezistat până prin anul 2018 (din care cel puțin unul a fost vândut mai demult lui Activ Persoane, care a mai circulat până prin anul 2019) însă Ikarusul până prin 2014 a dispărut sigur.

E de crezut sau nu, autobuzele erau fabricate în anul 2006 sau 7, în acea perioadă toți își luau BMC-uri însă această firmă s-a gândit să-și ia autobuze mai potente și mai cu față de transport persoane, și deși aparent doar Trans Rodica avea în exploatare vreo 3, neașteptat am dat de unul și la o firmă colaboratoare cu Trans Expres, nu mai știu exact cum îi zicea dar a fost adus în anul 2017 de printr-o curte din Gherăseni cică din parcul rece. Nu l-am văzut deloc după în circulație și în garaj nu se mai află sigur de cel puțin 2 ani.
Avatar utilizator
Ikarus_260


Mesaje: 1501
Membru din: 09 Mar 2013, 22:39


ÃŽnapoi la AUTOBUZE

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 2 vizitatori

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style by Webdesign www, książki księgarnia internetowa podręczniki