Iesirea unui nou tren de metrou de la Grivita S.A. - prima parte.Dupa cum am promis vin si cu un fotoreportaj al acelei dimineti ale zilei de 08.02.2016 cand un nou tren de metrou CAF a fost livrat de la Grivita S.A. catre Metrorex. Deja stiti cu totii ca este vorba de "Tismana" cu numarul de parc 1320 - 2320.
Am ajuns in jurul orelor 09:00 in zona pasarelei pietonale Prunariu ce supratraverseaza liniile grupei de formare a trenurilor de calatori din Grivita. O dimineata frumoasa de iarna, as putea spune chiar linistita. Undeva in capatul dinspre Bucuresti Nord al liniilor grupei de vagoane, stationeaza in asteptare, un tren special.
- Masina 80-0317-0 a CFR Calatori si trenul special in grupa de formare de la Grivita. / Foto: Daniel
Masina
80-0317-0 a
CFR Calatori (Depoul Ploiesti) are in spate un convoi format din 14 vagoane. Primele 6 sunt de tip
Remms ce provin de la SNCF, iar intre ele doua vagoane speciale de transbordare tip
Lns, dotate intr-un capat cu cuple automate pentru metrou si in celalalt cu aparate de legare cu carlig, standard. In jurul trenului, manevrantii asteapta semnalul de plecare. Undeva in spate, asteapta masina
60-1566-8 a Constantin Grup inchiriata de catre Rail Cargo Carrier, masina ce va duce trenul mai departe de liniile din Grivita.
- Trenul s-a pus in miscare / Foto: Daniel
Este trecut de orele 09:41 si trenul se pune incet in miscare. Masina
80-0317-0 pufaie discret si trage dupa ea intreg convoiul catre poarta deschisa a atelierelor de la
Grivita S.A. miscandu-se cu scartait de roti pe macazurile cu geometrii stranse. Vagoanele trenului trec prin fata noastra defiland ca intr-un spectacol al iesirii in scena a unei noi vedete: noul tren
CAF pentru
Metrorex.
- Trenul se misca incet printre macazurile stranse / Foto: Daniel
- Primele trei vagoane Remms din convoi. / Foto: Daniel
- Boghiu Y25 al unui vagon Remms / Foto: Daniel
Vagoanele tip Remms intra in "scena" primele. Primele sunt in numar de sase bucati, urmate de cele doua vagoane tip
Lns, incadrate mai apoi de inca sase
Remms-uri pe care manevrantii stau atenti si supravegheaza bunul mers al garniturii.
- Vagon tip Lns pe osii independente pentru transbordare. / Foto: Daniel
- Cele doua vagoane Lns de transbordare. / Foto: Daniel
- Cuple speciale automate de metrou. / Foto: Daniel
Este intersant de observat ca pe vagoanele platforma de transbordare tip
Lns, au fost fixate niste contragreutati cilindrice (cam de 500mm diametru), probabil pentru echilibrare / balastare. Oricum, treaba devine interesanta si merita observata.
- Contragreutati pentru balastarea vagonului. / Foto: Daniel
- Din nou contragreutatile pe vagon. / Foto: Daniel
- Urmatoarele sase vagoane Remms de dupa cele de transbordare / Foto: Daniel
- Manevranti de la Grivita pe un vagon tip Remms. / Foto: Daniel
- Convoiul aluneca usor catre poarta Grivita S.A. / Foto: Daniel
- Convoiul inainteaza catre Grivita in mai multe etape. / Foto: Daniel
- Si se pierde in departare. / Foto: Daniel
Nu trece mult timp, si din spatele acestui tren, vine la fel de incet si masina
60-1566-8 ce urmareste indeaproape convoiul. Aceasta, dupa acelasi traseu sinuos printre macazurile stranse din Grivita, se opreste mai apoi in fata portii de intrare de la
Grivita S.A. pentru ca mai apoi sa lase trenul in urma si sa rebruseze catre linia a doua a grupei de vagoane Grivita, undeva va avea de asteptat.
- Din spate vine si masina 60-1566-8 a Constantin Grup inchiriata de Rail Cargo. / Foto: Daniel
- Si subtraverseaza celebra pasarela pietonala Prunariu. / Foto: Daniel
Intre timp, trenul este aproape intrat in incinta Grivita S.A. si 60-1566-8 incetineste, pentru a schimba directia de mers.
- Aceasta inainteaza lent in urma convoiului. / Foto: Daniel
- Trenul intra deja in incinta Grivita S.A. (fostele ateliere IMMR). / Foto: Daniel
- 60-1566-8 insa rebruseaza in fata portii de la Grivita. / Foto: Daniel
- Alte etape din manevrarea trenului special. / Foto: Daniel
- 1566 se inscrie incet catre una din primele linii de la "parapet". / Foto: Daniel
In jurul orelor 10:00 A.M. masina 60-1566-8 se opreste dincolo de pasarela, orpindu-si motoarele si asteptand iesirea noului metrou pentru a-l putea prelua si duce mai departe. E drept, ca va trebui sa astepte ceva timp. Din anumite informatii pe care le-am primit neoficial in acel moment, din motive independente de cineva anume, se intarziase cu scoaterea acestui tren si ora de plecare din Grivita a trebuit sa fie alta decat cea de care stiam. In plus, conform informatiilor ep care le aveam, din Grivita trebuia sa iasa rama CAF denumita
"Cibin" cu numarul de parc
1319 - 2319.
- Detaliu companie operatoare transport. / Foto: Daniel
- Mecanicul si seful de tren de pe 60-1566-8 la datorie. / Foto: Daniel
- Este aproape ora 10 fix si masina s-a oprit la a treia linie a grupei de formare. / Foto: Daniel
Se pare ca au fost ceva probleme cu formarea trenului in incinta Grivita S.A. si mai avem de asteptat...
Sfarsitul primei parti.