Pagina 1 din 1

Metroul Bucurestean Noaptea

MesajScris: 29 Dec 2011, 19:20
de Trifu22
Va propun sa urmariti o cursa pe linia de proba a Depoului Militari, filmare facuta noaptea, si o regarare a unei rame de metrou compusa din doua vagoane. Scantei garantate!


Re: Metroul Bucurestean Noaptea

MesajScris: 30 Dec 2011, 01:07
de zofei.2006
Probe tehnice la ramele IVA, 10.12.2011














Re: Metroul Bucurestean Noaptea

MesajScris: 30 Dec 2011, 15:45
de Daniel
Incursiunea noastra nocturna in zona Depoului Militari, pe la inceputul lunii Decembrie 2011, a fost insotita si de o sesiune de fotografii. Asadar, am sa va ofer un scurt fotoreportaj cu acest prilej. Am vizitat zona recent, insa imaginile de la ultima noastra vizita, in urmatoarea parte a acestui scurt reportaj. Pentru a intelege mai bine cam pe unde s-au realizat filmarile lui Trifu si Zofei, am sa va ofer o harta pentru o mai buna localizare:

Localizare.JPG
Sursa: GoogleEarth


Vom incepe din vecinatatea C.E.T. Vest. Practic ne aflam in zona halelor Depoului Militari, care se intind paralel cu fostele linii de racordare dintre Linia de Centura si fosta deja Gara Cotroceni, si alte cateva abatute industriale (catre fosta Platforma Industriala "Industriilor").

CET Vest in partea opusa Depoului Militari.jpg
Foto: Daniel


Panorama dinspre CET Vest a Depoului Militari, capatul dinspre Bucuresti Vest.jpg
Panorama dinspre CET Vest a Depoului Militari, capatul dinspre Bucuresti Vest / Foto: Daniel


Aceeasi zona in intregime.jpg
Aceeasi zona in intregime / Foto: Daniel


Alta panorama catre halele Depoului MIlitari.jpg
Alta panorama catre halele Depoului MIlitari / Foto: Daniel


Dintr-o data linistea noptii, deranjata doar de bazaitul centrale electro termice Vest, e brazdat de un zgomot mai puternic de roti de fier pe liniile reci. Apar primele rame IVA ale Metrorex in probe dupa reparatii. Ramele ies din mijlocul Depoului Militari pe o linie cu alimentare aeriana si se deplaseaza lent catre capatul dinspre Linia de Centura a Bucurestiului. De acolo, rebruseaza catre linia de proba de viteza cu alimentare terestra, prin sina a treia. Hai sa vedem spectacolul acesta in noapte.

Primele rame IVA la probe.jpg
Foto: Daniel


'Viteza'.jpg
Foto: Daniel


O alta rama intra pe linia de proba cu alimentare prin sina a treia.jpg
Foto: Daniel


In capatul opus alta rama pe linia cu catenara.jpg
Foto: Daniel


Spectacol nocturn.jpg
Foto: Daniel


Ne apropiem de capatul depoului dinspre Linia de Centura, in dreptul vechii racordari a Depoului Militari cu Centura. Aici, vom avea parte de un alt spectacol de lumini si sunet extrem de interesant.

Racordarea cu Linia de Centura.jpg
Foto: Daniel


Pe aici Depoul Militari se racorda cu Linia de Centura.jpg
Foto: Daniel


Intre timp, apar si paznicii de la depou care cred ca am venit sa taguim ramele IVA. Dupa o discutie cat se poate de amiabila cu Trifu, si ceva mai incordata cu Zofei, oamenii se linistesc si ne lasa in pace. ;)

Un paznic 'dragut' ne pune o lanterna in obiecitv.jpg
Foto: Daniel


Trifu la taclale cu paznicii.jpg
Foto: Daniel


Oamenii se linistesc... Nu taguim IVE.jpg
Foto: Daniel


Asteptam alta rama la probe in capatul depoului.jpg
Foto: Daniel


Semnal pitic de manevra.jpg
Foto: Daniel


Nu trece mult si apar din nou alte rame la probe! :)

Iata si primul tren....jpg
Foto: Daniel


Viteza creste....jpg
Foto: Daniel


Trenul a rebrusat catre linia de proba cu alimentare prin sina a treia.jpg
Foto: Daniel


Zofei 'in actiune'.jpg
Foto: Daniel


Pe moment, e liniste. Semnalul indica 'liber pentru probe' cu alb lunar..jpg
Foto: Daniel


Alb lunar....jpg
Foto: Daniel


O alta rama la probe.jpg
Foto: Daniel


Se pare ca ultimele trenuri au cam terminat probele, si linistea se asterne din noua asupra Depoului Militari. Ramanem cu totii placut impresionati de ceea ce am vazut, si mai zabovim putin prin capatul dinspre statia CFR Bucuresti vest pentru a mai suprinde cateva instantanee de noapte cu o parte din ramele IVA retrase din circulatie. Unele sunt defecte, altele sunt pastrate pentru piese de rezerva la cele in circulatie, iar o parte din ele asteapta casarea...

Capatul dinspre Bucuresti Vest al Depoului Militari.jpg
Capatul dinspre Bucuresti Vest al Depoului Militari / Foto: Daniel


Rame IVA defecte sau retrase din circulatie asteptand casarea.jpg
Foto: Daniel


Aceleasi rame retrase - o parte sunt pentru piese de schimb.jpg
Foto: Daniel


Manevrele se pare ca s-au incheiat....jpg
Foto: Daniel


Cateva rame IVA dezmembrate pe post de piese de schimb..jpg
Cateva rame IVA dezmembrate pe post de piese de schimb. / Foto: Daniel


Panorama a Depoului Militari catre Bucuresti Vest.jpg
Panorama a Depoului Militari catre Bucuresti Vest / Foto: Daniel


Despre aventurile noastre recent, in urmatoarea parte a acestui scurt fotoreportaj. Linistea se asterne peste depoul cufundat in frigul noptii...

Linistea noptii se asterne peste Depoul Militari....jpg
Foto: Daniel


;)

Re: Metroul Bucurestean Noaptea

MesajScris: 01 Ian 2012, 03:56
de Daniel
Railnet strikes again! 29.12.2011 - o ultima incursiune in zona Depoului Militari, Bucuresti (Metroflex - "Zi de zi in reluare" :lol: ). Am explorat de aceasta data capatul nord - vestic al depoului. Hai sa vedem cele cateva imagini nocturne, atent selectionate, special pentru voi si in premiera (cu adevarat) si exclusivitate pe Railnet.ro!

Asadar, impreuna cu echipa de "soc" adicatelea Je, Zofei si Trifu, va prezentam imagini inedite din aceasta zona, nu inainte da a va mai oferi localizarea pe Google:

Localizare2.JPG
Sursa: GoogleEarth


Sa incepem.... :mrgreen:

O rama IVA in hala pe canalul de revizie.jpg
O rama IVA in hala pe canalul de revizie / Foto: Daniel


Vinciuri in incinta Depoului Militari.jpg
Vinciuri in incinta Depoului Militari / Foto: Daniel


Imagine de ansamblu a capatului nord-vestic al halelor depoului.jpg
Imagine de ansamblu a capatului nord-vestic al halelor depoului / Foto: Daniel


O drezina 'doarme' linistita....jpg
O drezina 'doarme' linistita... / Foto: Daniel


Imagine de ansamblu de pe fostele linii industriale din zona 'Industriilor'.jpg
Imagine de ansamblu de pe fostele linii industriale din zona 'Industriilor' / Foto: Daniel


La final, va mai ofer o panorama completa a acestei zone:

Panorama a capatului nord-vestic al Depoului 'Militari'.jpg
Panorama a capatului nord-vestic al Depoului 'Militari' / Foto: Daniel


:dance:

Re: Metroul Bucurestean Noaptea

MesajScris: 01 Ian 2012, 11:08
de Oana Valentina
Ce sunt vinciurile? :D

Re: Metroul Bucurestean Noaptea

MesajScris: 01 Ian 2012, 17:03
de Daniel
Sunt ceva similar unor cricuri cu care se ridica vagoanele si locomotivele pentru interventii de tot felul. ;)

Re: Metroul Bucurestean Noaptea

MesajScris: 01 Ian 2012, 20:18
de Oana Valentina
Daniel scrie:Sunt ceva similar unor cricuri cu care se ridica vagoanele si locomotivele pentru interventii de tot felul. ;)

Saru'mana pt informatie. :roll: :D

Re: Metroul Bucurestean Noaptea

MesajScris: 01 Ian 2012, 20:52
de Daniel
Npc ;) La multi ani! :)

Re: Metroul Bucurestean Noaptea

MesajScris: 08 Ian 2012, 20:46
de Daniel
In cele ce urmeaza am sa va prezint cateva instantanee de noapte de prin curtea "Alstom". Mai precis, am bagat si noi un ochi prin gardurile Depoului Militari. Din pacate, am tot cautat pe net in aflarea denumirii exacte a acestui tip de boghiuri, insa nu am gasit niciun raspuns competent, asta in conditiile in care exista o multime de "forumuri" asa zis specializate in metrouri mai "grele" sau mai "usoare"... Poate ma ilumineaza cineva si in privinta acestui aspect - multumesc anticipat doritorilor!

Asadar hai sa trecem fara prea mutle discutii si la boghiurile cu pricina. Enjoy!

Boghiuri de rame tip IVA in curtea Alstom, Dep. Militari.jpg
Foto: Daniel


Alte doua boghiuri catre halele de reparatii.jpg
Foto: Daniel


Detaliu boghiu rama IVA.jpg
Foto: Daniel


Un alt boghiu pe care se observa captatorul.jpg
Foto: Daniel


Alt boghiu ce asteapta probabil o revizie.jpg
Foto: Daniel


Pe acest boghiu se observa captatorul de energie electrica.jpg
Foto: Daniel


Deasupra se observa macarale tip 'portal' pentru ridicarea de pe boghiuri a vagoanelor de metrou.jpg
Foto: Daniel


Un alt boghiu ce asteapta reparatia.jpg
Foto: Daniel


:snooty:

Re: Metroul Bucurestean Noaptea

MesajScris: 08 Ian 2012, 21:07
de kdlehel
Boghiurile se numesc Bombardier Flexx 3000 bogies. este tipic movia.

Re: Metroul Bucurestean Noaptea

MesajScris: 08 Ian 2012, 21:13
de zimbrulcarpatin
Boghiurile sunt 100 la 1.000 romanesti. Deci implicit sunt de IVA.
Cele de Bombardier sunt diferite. :!:

PS: Boghiul de metrou este aproape similar cu boghiul de tramvai. (Ma refer la tramvaiele Made in Romania.)

Re: Metroul Bucurestean Noaptea

MesajScris: 09 Ian 2012, 03:16
de zofei.2006
zimbrulcarpatin scrie:Boghiurile sunt 100 la 1.000 romanesti. Deci implicit sunt de IVA.
Cele de Bombardier sunt diferite. :!:

PS: Boghiul de metrou este aproape similar cu boghiul de tramvai. (Ma refer la tramvaiele Made in Romania.)


Te doare capu cumva ?
Cum sa se boghul de Iva cu cel de V3A ?
dsc02451_505.jpg
foto Marian Andrei

Re: Metroul Bucurestean Noaptea

MesajScris: 09 Ian 2012, 16:09
de zimbrulcarpatin
zofei.2006 scrie:
zimbrulcarpatin scrie:Boghiurile sunt 100 la 1.000 romanesti. Deci implicit sunt de IVA.
Cele de Bombardier sunt diferite. :!:

PS: Boghiul de metrou este aproape similar cu boghiul de tramvai. (Ma refer la tramvaiele Made in Romania.)


Te doare capu cumva ?
Cum sa se boghul de Iva cu cel de V3A ?
Fişierul ataşat dsc02451_505.jpg nu mai este disponibil


Zofei deschide larg ochii si ia aminte ca am scris "boghiul de metrou este aproape similar cu boghiul de tramvai Made in Romania".
In al doilea rand, te sfatuiesc prieteneste sa renunti la tot felul de "jocuri de cuvinte".
In al treilea rand, tin sa amintesc ca metroul s-a facut cu specialistii de la ITB, inclusiv amaratul de boghiu de metrou.

Boghiu motor de tramvai:
boghiu motor.jpg


Boghiu purtator:
boghiu purtator.jpg


Boghiu metrou:
BOGHIU METROU.jpg

Re: Metroul Bucurestean Noaptea

MesajScris: 09 Ian 2012, 16:33
de zimbrulcarpatin
Mut un pic discutia pe abatuta:
Boghiul de metrou a fost preluat de la ITB. Zofei pomenea mai sus ceva de V3A. Ei bine, productia acestui tip de tramvai a debutat la URAC la inceputul anilor '70. Zece ani mai tarziu, primele rame IVA inaugurau metroul bucurestean.

Fara a o mai lungi inutil, postez mai jos profilul celor 2 boghiuri. Am marcat pe desene, rama boghiului, mai lata intre cele 2 osii la metrou, decat la V3A. Explicatia ar fi, dupa parerea mea, ca la metrou ai o viteza mai mare, deci implicit un cadru de boghiu mai zdravan. Gata cu boghiurile... :mrgreen:

Boghiu V3A
boghiu_tramvai_v3a+.jpg


Boghiu rama IVA
boghiu_metrou+.jpg