Proiect de proporţii promis de şefii Metrorex şi Anca Boagiu

Proiect de proporţii promis de şefii Metrorex şi Anca Boagiu

Mesajde zofei.2006 pe 07 Apr 2012, 23:29

Proiect de proporţii promis de şefii Metrorex şi Anca Boagiu: metrourile vor circula suprateran, pe linia de tren, şi vor înconjura tot Bucureştiul

Unitatile 96-2578-1 si 96-2078-2 ale aceleiasi rame Desiro a trenului A 1981.jpg
Trenurile vor fi asemănătoare cu Săgeata Albastră


Lucrările la inelul feroviar din jurul Bucureştiului care va lega liniile de metrou cu cele de cale ferată vor începe în luna mai. Prima variantă a proiectului a fost estimată la 500 de milioane de euro, bani pe care şefii Metrorex vor să-i obţină de la Uniunea Europeană.

Un nou proiect important de infrastructură va începe luna viitoare în Capitală. Este vorba despre o linie de metrou care să circule pe centura feroviară existentă în jurul Bucureştiului.

În acest moment, pe inelul feroviar merg exclusiv trenuri de marfă, iar starea infrastructurii este precară şi nu ar permite un trafic intens. “În prima etapă se va reface infrastructura feroviară utilizând surse proprii ale CFR Infrastructură. Aceasta va consta în schimbarea unor traverse, cupoane de cale ferată, şi igienizarea staţiilor, astfel încât viteza comercială să fie crescută de la 15 km/h la 50 km/h. Lucrările se vor realiza de către angajaţi ai căilor ferate.

Fondurile sunt alocate din bugetul pe anul 2012”, a explicat Laura Gafencu, consilier al ministrului Transporturilor.

Ea a adăugat că aceste lucrări de îmbunătăţire a infrastructurii ar trebui finalizate în două luni.

“Etapa a doua va avea la bază un studiu de fezabilitate care să dea posibilitatea unor investiţii de anvergură în infrastructura feroviară. Ne dorim ca ele să fie făcute din fonduri comunitare”, a mai spus Laura Gafencu.

În această a doua fază, proiectul va presupune crearea de noi staţii de oprire care să dea posibilitatea preluării călătorilor din zonele rezidenţiale ce

s-au dezvoltat în ultima perioadă, respectiv transportul angajaţilor înspre locurile de muncă aflate în zona centurii Capitalei.

Iniţiativa a fost a Ancăi Boagiu

Ideea unui astfel de proiect a fost lansată în 2011 de ex-ministrul Transporturilor, Anca Boagiu. El urmărea unirea infrastructurii Metrorex cu cea a Căilor Ferate.

Atunci, au fost avansate două variante de executare a lucrărilor. În prima variantă şi cea mai probabilă se avea în vedere construirea a 27 de noi staţii supraterane şi 15 parcări destinate celor care vin din afara Capitalei cu maşina. Drumul până în centru ar urma să fie făcut cu trenul. În acest fel, mare parte din aglomeraţia cauzată de traficul intens ar fi evitată.

Proiectul includea de asemenea şi extinderea cu 2,6 km a reţelei de metrou existentă, astfel încât fiecare capăt al liniei Pipera-IMGB să se unească cu infrastructura feroviară. Acest tronson al metroului este, momentan, singurul care iese la suprafață.

Practic, acest tren ar fi unul suburban, cu traseu suprateran cu menirea de a facilita accesul în Bucureşti din zona sa adiacentă. Această primă variantă a proiectului a fost estimată la 500 de milioane de euro, bani pe care autorităţile române au declarat că speră să-i poată obţine de la UE.

Cea de-a doua variantă ar fi mai ieftină – doar 380 de milioane de euro şi, implicit, mai puţine facilităţi, staţii şi parcări.

Pe aceste magistrale supraterane ar urma să circule 10 trenuri electrificate de tipul Săgeţii Albastre, la interval de 15 minute pe fiecare sens.

Sursa: Adevarul
English/French on PM!

Imagine Imagine
Equinoxe

Trance does not lead to drugs. It is the drug.
It's a way of sharing your deepest emotions with others.
Avatar utilizator
zofei.2006


Mesaje: 2581
Membru din: 15 Iul 2010, 21:33
Localitate: Mogosoaia, Linia CF 700, km 11+400
Avertismente: 16

Re: Proiect de proporţii promis de şefii Metrorex şi Anca Bo

Mesajde zimbrulcarpatin pe 09 Apr 2012, 13:48

Viitorul suna bine era un slogan mai demult la o reclama...
Citind materialul postat, m-am intrebat cum o sa circule aceste "trenuri electrificate de tipul Săgeţii Albastre" pe centura? Nu stiu exact situatia, dar va intreb in ce proportie centura feroviara a Bucurestiului este electrificata? Multumesc.
Avatar utilizator
zimbrulcarpatin


Mesaje: 233
Membru din: 25 Dec 2009, 20:14
Localitate: Bucuresti

Re: Proiect de proporţii promis de şefii Metrorex şi Anca Bo

Mesajde Daniel pe 09 Apr 2012, 15:43

Sincer ar trebui facut un calcul kilometric. Dupa cate stiu, inafara statisticilor oficiale, nu cred ca au mai ramas nici 10 kilometri de cale ferata electrificata. Restul sunt ruine... Oricum linia de Centura a fost electrificata intre statiile Buciumeni si Bucuresti Sud grupa de Marfuri (fosta Dudesti-Cioplea). Hai sa zicem in proportie de 50%... Oricum, linia mai trebuie si dublata, etc. Refactia ei ar costa enorm si daca initiatorii proiectului se bazeaza pe niste fonduri europene si citez: "[...]bani pe care autorităţile române au declarat că speră să-i poată obţine de la UE"... Mare atentie la acest "spera" - deci nimic sigur... :think:
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Proiect de proporţii promis de şefii Metrorex şi Anca Bo

Mesajde zimbrulcarpatin pe 10 Apr 2012, 10:32

Nu e mai simplu sa utilizeze automotoare gen Sageata Albastra? E drept ca si cu poluare nu te joci, insa exista uleiul de rapita. :mrgreen:
In alta ordine de idei, daca acest proiect se va materializa, va avea un flux de calatori constant sau doar cativa?
Avatar utilizator
zimbrulcarpatin


Mesaje: 233
Membru din: 25 Dec 2009, 20:14
Localitate: Bucuresti

Re: Proiect de proporţii promis de şefii Metrorex şi Anca Bo

Mesajde Daniel pe 10 Apr 2012, 10:41

Intrebarile tale sunt foarte bune. Avand in vedere amplasarea total anapoda a multor gari de pe centura, este intersant de aflat cat de multi vor circula pe aceasta ruta. Eu as fi vazut altfel problema. Spre exemplu o ruta buna ar fi fost un tren intre Gara Cotroceni si Gara Titan Sud care ar fi legat Cora Lujerului de Cora Pantelimon. Sunt statii precum Bucuresti Vest, Varteju, Berceni, Voluntari (C-tin David), Bucuresti Sud Gr. de Marfuri, care sunt amplasate la mare distanta de cea mai apropiata localitate. In fine. O alta ruta interesanta ar fi cumva intre statia Jilava, Progresului si Cotroceni, trasa ce ar functiona cu suces ca tren urban. Mai mult de atat, odata cu redeschiderea podurilor de la Gradiste ar putea circula un tren direct de la Giurgiu la Bucuresti Cotroceni, foarte bun ca legatura. Insa aceasta varianta depinde numai de reabilitarea liniei dintre Progresului si Cotroceni, o ramasita a fostei Centuri Mici a Bucurestiului. Variante ar fi, insa eu sunt curios ce varianta vor alege oficialii M.T. :?
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Proiect de proporţii promis de şefii Metrorex şi Anca Bo

Mesajde Trifu22 pe 10 Apr 2012, 16:24

Problemele pe care le intrevad sunt urmatoarele:
- De la Pantelimon pana la Chiajna (via Bucuresti Sud) linia este neelectrificata
- de la Pantelimon la Jilava, linia trebuie dublata.

O alta problema ar fi sistemul de electrificare, metroul are 750V iar ramele electrice au 27kV, deci ar trebui adaptare de tensiune.
La Mogosoaia ar trebui reelectrificata linia dinspre Triaj pentru a se putea face legatura cu Chiajna (fara rebrusare in Chitila sau trimitere pe racordul Buciumeni)

Cat despre trenul urban (folosind liniile actuale si foste din Bucuresti) este cam imposibil deoarece ar trebui multe treceri la nivel cu calea ferata, blocandu-se astfel circulatia rutiera si dua cum stim, soferii nostrii nu sunt tocmai rabdatori, asadar se vor intampla multe accidente

Oricum, pana nu se incep lucrarile nu cred nimic, sunt satul de promisiuni si sa nu uitam ca urmeaza campania electorala!
...noroc cu campania electorala, asa se mai repara cate un drum sau o linie.
⇓⇓⇓ Accesează Radioreceptorul CFR ⇓⇓⇓
⚡⚡⚡http://t22sys.noip.me/radio/cfr/ ⚡⚡⚡
♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣
►►►Trifu22 Systems◄◄◄
Avatar utilizator
Trifu22


Mesaje: 2745
Membru din: 27 Oct 2009, 23:39
Localitate: Buftea, M300 km 14+600
Avertismente: 14

Re: Proiect de proporţii promis de şefii Metrorex şi Anca Bo

Mesajde Daniel pe 10 Apr 2012, 22:02

Ai perfecta dreptate! :(
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Proiect de proporţii promis de şefii Metrorex şi Anca Bo

Mesajde zofei.2006 pe 10 Apr 2012, 22:07

Trifu22 scrie:La Mogosoaia ar trebui reelectrificata linia dinspre Triaj pentru a se putea face legatura cu Chiajna (fara rebrusare in Chitila sau trimitere pe racordul Buciumeni).


Doar atat trifule ai putut sa spui, linia ar cam trebui sa treaca pintr-o reparatie serioasa sau daca imi permiti sa spun o refactie.
Sistemu de prindere a joantelor e furat aproape pe 70 % la suta din linie, stalpi pentru catenara daramati si valoricat fieru din ei, toate macazele furate pe 99% din linie, sistemu de semalizare furat, etc.
Ultima oară modificat de zofei.2006 pe 10 Apr 2012, 22:11, modificat de 2 ori în total.
English/French on PM!

Imagine Imagine
Equinoxe

Trance does not lead to drugs. It is the drug.
It's a way of sharing your deepest emotions with others.
Avatar utilizator
zofei.2006


Mesaje: 2581
Membru din: 15 Iul 2010, 21:33
Localitate: Mogosoaia, Linia CF 700, km 11+400
Avertismente: 16

Re: Proiect de proporţii promis de şefii Metrorex şi Anca Bo

Mesajde Daniel pe 10 Apr 2012, 22:08

REFACTIE Zofei!!!!!! :oops:
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1


Înapoi la METROU

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 1 vizitator

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style by Webdesign www, książki księgarnia internetowa podręczniki