METROU

METROU

Mesajde vlad pe 11 Iul 2012, 23:21

Multumind domnului Dan Raduca pentru postul de reprezentant primit al Forumului Railnet pe directiva METROREX as dori sa incep prin a scrie cateva detalii principale despre Trenurile de metrou din Bucuresti.


Incepem odata cu deschiderea usilor pentru calatori la metrou. In anul 1977 pe la sfarsitul lucrarilor la prima magistrala de metrou Semanatoarea(Petrache Poenaru actuala)-Timpuri Noi.. Au fost create REM-urile IVA(Intreprinderea de Vagoane Arad) si ulterior montate la ASTRA Arad. In zilele noastre le putem recunoaste pe unele dintre ele dupa o "Gaura" (scobitura mai bine zis) in bot deasupra farurilor. Iar TOVARASUL CEAUSESCU :dance: vazand ca metroul ajunsese la apogeu a mai creat un lot
de REM-uri (015-150) cele cu schema galbena mai exact. Pe la jumatatea anilor 80 cand a venit criza din lipsa uneltelor si in primul rand a vopselei Galbene a fost decis sa ne reintoarcem la schema de vopsire Rosu aprins-Gri..

Acum cateva date despre IVE:

Rama Electrica de Metrou (REM) este formata din doua vagoane cuplate permanent. Ea are la cele doua capete cabine functionale.Ca si la BM-uri vom vorbi la sfarsit de "Linia a Treia".

Trenul Electric de Metrou (TEM) poate fi format din una, doua sau trei REM, ce pot fi conduse printr-o comanda unica din postul de conducere ocupat. Pentru a permite cuplarea si decuplarea usoara a unitatilor, acestea sunt prevazute la capete cu cuple automate de tipul Scharffenberg, care asigura simultan legatura din punct de vedere mecanic, pneumatic si electric.


Caracteristicile tehnice ale Ramei Electrice de Metrou (ansamblul de 2 vagoane):

Lungimea peste cuple: 38.000 mm

Latimea maxima: 3.100 mm

Inaltimea maxima de la NSS: 3.600 mm

Inaltimea podelei de la NSS: 1.165 mm

Ecartament: 1435 mm

Greutatea la gol: 72 tone

Locuri pe scaune: 68

Locuri in picioare la 4 cal/mp: 166

Locuri in picioare la 8 cal/mp: 264

Tensiunea de alimentare: 750 Vcc (-30%, +20%)

Puterea uniorara pentru tractiune: 4 x 215 kW

Actionare cu controler cu pornire serie-paralel si franare cu excitatie separate autocompresata

Tensiunea de comanda: 110 Vcc +20% si 24 Vcc +20%

Acceleratia maxima la demaraj: 1,3 m/s²

Acceleratia medie la demaraj: 1,3 m/s²

Acceleratia maxima la franarea de urgenta: 2,0 m/s²

Sistem de comanda autoamata a pornirii si franarii ramei: SACVAM

Franarea de serviciu: electro-dinamica / cu comutare automata pe sistemul eletro-pneumatic

Franarea in stationare: cu resort

Franarea de urgenta: pneumatica la care se suprapune frana cu resort, cu exceptia franei electrice

Viteza maxima: 100 km/h

Viteza maxima admisa in circulatie: 80 km/h [In zilelel noastre circula cu maxim 65KM/h din cauza franarii care este imposibila pentru o intrare cu 55 KM/h viteza maxima admisa in orice statie facand exceptie Eroilor LINIA 3, Piata Victoriei 1(M2)].


BOMBARDIER MOVIA 346

Incepand cu anul 2001 a fost facut un contract cu BOMBARDIER TRANSPORTATION si ELECTROPUTERE CRAIOVA pentru a aduce o transa de 36 DE REM-uri a 3 vagoane formand cele 18 TEM-uri din ziua de azi cu nume de flori..Poate va intrebati de ce am spun 36 de REM-uri... Deoarece ele asa au fost montate si aduse.. Cand fac RG-ul in linia 1 a DEPOULUI SUBTERAN BERCENI sunt puse cate 3 vagoane de exemplu REM-ul 1001 DALIA care este format din 3 vagoane fiind urmat din REM-ul 2001 DALIA care este format la randul ei tot din 3 vagoane...


O sa incep prin a va arata prima transa de BM-uri mai explicit cele cu flori:

1001 & 2001: Dalia
1002 & 2002: Narcisa
1003 & 2003: Camelia
1004 & 2004: Zambila
1005 & 2005: Violeta
1006 & 2006: Margareta
1007 & 2007: Bujorul
1008 & 2008: Crizantema
1009 & 2009: Crăița
1010 & 2010: Crinul
1011 & 2011: Iasomia
1012 & 2012: Frezia
1013 & 2013: Irisul
1014 & 2014: Nufărul
1015 & 2015: Nalba
1016 & 2016: Magnolia
1017 & 2017: Liliacul
1018 & 2018: Gladiola

Apoi urmand a doua transa care a fost facuta cu capitalele UNIUNII EUROPENE..

1101 & 2101: Europa Find chiar EUROPA
1102 & 2102: București (România) Capitala tarii de care apartin aceste rame.
1103 & 2103: Stockholm (Suedia) Si pentru a le arata putin respect celor de la B.T. capitala suediei si orasul unde este situat Bombardier Transportation(B.T.)
1104 & 2104: Berlin (Germania)
1105 & 2105: Londra (Marea Britanie)
1106 & 2106: Paris (Franța)
1107 & 2107: Roma (Italia)
1108 & 2108: Madrid (Spania)
1109 & 2109: Luxemburg (Luxemburg)
1110 & 2110: Bruxelles (Belgia)
1111 & 2111: Viena (Austria)
1112 & 2112: Atena (Grecia)
1113 & 2113: Copenhaga (Danemarca)
1114 & 2114: Budapesta (Ungaria)
1115 & 2115: Praga (Cehia)
1116 & 2116: Varșovia (Polonia)
1117 & 2117: Haga (Olanda)
1118 & 2118: Helsinki (Finlanda)
1119 & 2119: Lisabona (Portugalia)
1120 & 2120: Bratislava (Slovacia)
1121 & 2121: Dublin (Irlanda)
1122 & 2122: Nicosia (Cipru)
1123 & 2123: Talin (Estonia)
1124 & 2124: Riga (Letonia)
1125 & 2125: Vilnius (Lituania)
1126 & 2126: Sofia (Bulgaria)

Un REM de BM format din 3 vagoane avand fiecare obligatia ei R-Remorca care are si postul de conducere
MP- Vagonul al doilea sau cel de langa remorca care are 4 motoare + Pantograf
M-Vagonul de dupa MP care are 4 motoare.

Caracteristicile tehnice ale trenului Bombardier (ansamblu de 6 vagoane):

Lungimea peste cuple: 112.610 mm

Latimea maxima: 3.100 mm

Incarcarea pe osie: 14 tone

Inaltimea maxima de la NSS: 3.460 mm

Inaltimea podelei de la NSS: 1.120 mm

Ecartament: 1435 mm

Greutatea la gol: 173,5 tone

Locuri pe scaune: 216

Locuri in picioare la 4 cal/mp: 984

Locuri in picioare la 8 cal/mp: 2.184

Tensiunea de alimentare: 750 Vcc

Motorizare: 16 motoare asincrone a 125 Kw fiecare

Acceleratia maxima: 1,25 m/s²

Acceleratia la franarea de serviciu: 1,2 m/s²

Deceleratia la franarea de serviciu:1,3 m/s²

Sistem de franare: controlat cu microprocessor, frane cu saboti

Sistemul de propulsive: convertizoare in tehnologie IGBT

un convertizor la doua motoare de tractiune

sistem de control MITRAC

motoare asincrone trifazate

Sisteme auxiliare: 2 convertizoare statice cu incarcator de baterie 400 V CA 50Hz si 110 V CC

2 compresoare tip piston

Viteza maxima: 100 km/h

Viteza maxima admisa in circualtie: 80 km/h



Acum dupa un timp destul de lung asteptat vorbin despre "Linia a Treia". Ea este cea care le da tensiune TEM-urilor..Tensiunea este in jur de 720~750 V CC.

In unele zone ale depourilor de Exploatare TEM unde exista firul de catenara..



Avem aici niste simple date despre semnalizare:

Linie neechipată cu sistem ATP (ex: Eroilor - Industriilor):

Roșu: OPREȘTE fără a depăși semnalul

Roșu intermitent: deplasare cu viteză redusă (5-10 km/h) pentru a putea observa orice obstacol

Galben: Liber cu viteză stabilită (viteza maximă admisă), semnalul următor ordonǎ oprirea

Galben intermitent: Liber cu 20 km/h. ATENȚIE! se schimbă firul de circulație, semnalul următor e pe liber cu viteză redusă

Verde: Liber cu viteză stabilită, semnalul următor e pe liber

Verde intermitent: Liber cu viteză stabilită pe abatere (schimbarea firului de circulație pe macaz), semnalul următor e pe liber


Linie echipată cu sistem ATP (ex: Berceni - Pipera):


Trenuri echipate cu sistem ATP:

Roșu: OPREȘTE fără a depăși semnalul

Roșu + ATP: Liber cu viteză stabilită

Galben: Liber cu viteză stabilită, ATENȚIE! se schimbă firul de circulație

Verde: Liber cu viteză stabilită


Trenuri neechipate cu sistem ATP:

Roșu sau Roșu + ATP: OPREȘTE fără a depăși semnalul

Galben: Liber cu viteză de 20 km/h ATENȚIE! se schimbă firul de circulație

Verde: Liber cu viteză stabilită

Am postat aceste lucruri la cererea unor USER-i de pe acest forum pentru a arata ca sunt informat si sunt demn de a fi Reprezentatul FORUMULUI RAILNET Fata de METROREX
Ultima oară modificat de vlad pe 12 Iul 2012, 21:32, modificat 1 dată în total.
vlad


Mesaje: 107
Membru din: 29 Mar 2012, 23:33
Localitate: Bucuresti

Re: METROU

Mesajde vlad pe 12 Iul 2012, 21:31

Am rescris acest anunt...

IVA 222-REM are un anunt de inchidere al usilor nemai auzit...Este unul nou format din 2 sunete Ding Dong+ Atentie se inchid usile
Ultima oară modificat de vlad pe 13 Iul 2012, 15:45, modificat 1 dată în total.
vlad


Mesaje: 107
Membru din: 29 Mar 2012, 23:33
Localitate: Bucuresti

Re: METROU

Mesajde Andrei Irimescu pe 12 Iul 2012, 22:09

vlad scrie:Dupa cum am promis am continuat si va anunt ca REM-ul 222 are anunt nou nemai.auzit...Este un inceput nou spun altii, este un sfarsit bun spun ceilalti inafara de altii:)

Daca imi spui si mie ce ar trebui sa inteleg din exprimarea asta,ai un os din partea mea :confusion-scratchheadyellow: :confusion-scratchheadyellow:
Andrei Irimescu


Mesaje: 1467
Membru din: 06 Ian 2011, 22:37

Re: METROU

Mesajde sulzerul 0733 pe 12 Iul 2012, 22:39

Vlade, te rog sa fii mai coerent in postari. Andrei are dreptate, nu se intelege nimic.
Frate, tu vezi ce debitezi? :roll:
Eu stiu ca esti inteligent, dar, daca mai continui cu mesaje din astea elucubrante si ininteligibile, o sa ajungi ca Tudor.
Mai studiaza putin exprimarea in scris.
Oricum, inceputul e promitator, merge ;)
Recunosc public ca ma droghez. Trenul este drogul meu, pt el traiesc, prin el traiesc :D
www.facebook.com/sulzerul0733
Avatar utilizator
sulzerul 0733


Mesaje: 586
Membru din: 02 Feb 2010, 12:42
Localitate: P.O. Frunzanesti, linia 801
Avertismente: 3


ÃŽnapoi la METROU

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 1 vizitator

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style by Webdesign www, książki księgarnia internetowa podręczniki