Au modificat peroanele ca să treacă trenurile

Au modificat peroanele ca să treacă trenurile

Mesajde Vatmanu076 pe 25 Feb 2014, 15:37

Au modificat peroanele ca să treacă trenurile

Garniturile de metrou CAF sunt mai late decât cele vechi, astfel că a fost nevoie să se cioplească din platforma staţiilor
1301.jpg

Amuzant, dar adevărat! Garniturile de metrou construite de spanioli sunt mai late decât calea de rulare, astfel că, atunci când intră în staţie, acestea ating peroanele. Pentru a rezolva problema, cei de la Meterorex au fost nevoiţi să cioplească un centimetru din platformă.
Distanţa dintre peron şi platforma de urcare în metrou nu trebuie să fie mai mare de 7 cm, altfel e posibil ca un călător să-şi scape piciorul în gaură. Cel puţin, aşa spun normele europene. În cazul de faţă, însă, noile trenuri construite de spaniolii de la Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles (CAF) abia reuşesc să se strecore. În anumite staţii trenurile ating marginile peroanelor. Specialiştii şi-au dat seama de acest lucru în momentul în care s-a făcut proba de gabarit.
5.jpg


"Într-adevăr sunt probleme pentru că, atunci când s-a construit metroul, începând cu anul 1975, nu s-a luat în calcul raza de curbură, iar în anumite staţii trenurile noi ating, foarte puţin, marginile peroanelor, dar se ajustează. Apoi se tencuieşte şi se reface totul. Am înţeles că printre peroanele staţiilor ajustate se numără cele de la Piaţa Romană şi Piaţa Unirii", a explicat Aurel Radu, directorul general al Metrorex.

Acelaşi lucru a fost confirmat şi de către Daniel Tudorache, şeful Materialului Rulant. „Trenurile Bombardier sunt mai mici în lăţime cu 3,5 cm pe fiecare latură, decât CAF. Oricum, ajustarea este una minoră, de cel mult un centimetru. Pe magistralele construite după 1990 nu sunt probleme, pentru că atunci existau norme pentru peroane, pe timpul lui Ceuşeascu totul s-a făcut după ureche", ne-a declarat Tudorache.

Pe 29 noiembrie 2011, Metrorex a semnat cu CAF un contract de achiziţie pentru 16 trenuri noi de metrou, contra sumei de 123 de milioane de euro. Patru dintre ele au fost deja livrate, iar primele două vor fi puse în circulaţie în mai. Până atunci, ele sunt în probe şi circulă în subteran doar noaptea.

Vechile metrouri, scoase din circulaţie în 2015

Metrorex vrea să renunţe la trenurile vechi de metrou IVA Astra, care au numeroase defecţiuni tehnice şi un consum ridicat de energie electrică. De la sfârşitul anului 2015, în subteranul bucureştean nu vor mai circula trenuri vechi, anunţă B365.ro. Acestea vor fi casate şi vândute la fier vechi. În locul lor vor circula 37 de trenuri noi de metrou, care vor apărea pe traseu în următorii trei ani.


Sursa - CLICK.RO
Dacă PRO înseamnă Pentru şi CON Împotrivă, de ce e Constituție şi nu Prostituție ?
Avatar utilizator
Vatmanu076


Mesaje: 2947
Membru din: 19 Mar 2012, 09:39
Localitate: Metrorex ÅŸi S.T.B. (R.A.T.B.)

Re: Au modificat peroanele ca să treacă trenurile

Mesajde Daniel pe 26 Feb 2014, 21:01

Trenurile Bombardier sunt mai inguste decat cele de la IVA. Astea de la CAF sunt mai late ca IVA. Concluzia este evident una singura: licitatia pentru noile trenuri de metrou a fost facuta dupa ureche! Atata prostie si indolenta nu cred ca mai exista pe planeta Pamant! :lol:
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Au modificat peroanele ca să treacă trenurile

Mesajde Drakkar electric pe 28 Feb 2014, 20:26

Oare de ce nu trec astia metroul in subordinea Primariei Bucuresti? La ministerul Transporturilor e o mafie nenorocita care se tine doar de manarii. De asta s-au luat metrouri care nu corespund uzantelor. Hai ca si asa ne-am saturat de salariile nesimtite ale directorilor de la metrorex. Ce fac ei la banii asta? O FREACA!
Avatar utilizator
Drakkar electric


Mesaje: 426
Membru din: 19 Feb 2014, 01:29
Localitate: Bucuresti

Re: Au modificat peroanele ca să treacă trenurile

Mesajde Razbunatorul pe 30 Apr 2014, 19:42

Noile trenuri le dau bătăi de cap: "Toate stațiile de pe Magistrala II de metrou trebuie modificate"


Peroanele tuturor celor 14 stații de pe Magistrala II de metrou (Berceni - Pipera - n.r.) trebuie modificate, deoarece noile trenuri comandate de administrația Metrorex sunt mult prea late pentru a putea circula, a anunțat miercuri, într-o conferință de presă, Ion Rădoi, președintele Unitatea Sindicatului Liber din Metrou /USLM/.

"Este vorba de noile trenuri de metrou, comandate de administrația Metrorex, și cu care ar fi trebuit să circulăm încă din această lună. Au fost comandate în total 16 trenuri, iar până acum au fost livrate șase. Problema este că noile garnituri sunt mai late decât cele pe care le utilizăm în prezent, iar din acest motiv peroanele tuturor celor 14 stații de pe Magistrala II va trebui modificate. Concret, din peroane se vor tăia câte 5 — 10 centimentri", a spus Ion Rădoi.

"Nu pot estima la ce sumă se va ridica procedura de modificare a peroanelor din stații. Banii vor fi suportați cu siguranță de Metrorex", a mai spus președintele USLM.

Investiția pentru achiziția celor 16 trenuri de metrou se ridică la 97 milioane de euro, fără TVA. Din cele 16 trenuri de metrou, patru sunt fabricate integral în Spania, de Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles (CAF), restul de 12 urmând a fi montate la uzina Atelierul CFR Grivița.

Trenurile noi de metrou CAF vor fi puse în circulație cu călători după finalizarea testelor de tip, obținerea Agrementului Tehnic de la Autoritatea Feroviară Română (AFER) și efectuarea probelor de anduranță în circulație normală fără călători (20.000 de kilometri), declarau pentru AGERPRES, la sfârșitul anului trecut, reprezentanții Metrorex.

Noile trenuri CAF sunt compuse din câte șase vagoane unite prin burduf, au sistem de tracțiune și de frânare controlat cu microprocesor, caroseria realizată din oțel inoxidabil, sistem îmbunătățit de bare de sprijin pentru călători, uși culisante cu autoblocare și protecție la prinderea persoanelor între uși.

Trenurile CAF au o capacitate de 1.202 de pasageri, distribuită în cei 114 metri lungime, și patru motoare care pot dezvolta o viteză de 80 de kilometri/oră.

Pentru asigurarea compatibilității tehnice și de exploatare integrală, Metrorex a achiziționat, cu 4,94 milioane de euro, fără TVA, și 16 seturi de sisteme de protecție și conducere automată a trenului de la Bombardier Transportation — Divizia Rail Control Systems, care va asigura montajul și punerea în funcțiune a CAF-urilor.

Noile trenuri de metrou produse de CAF au câte două locuri special amenajate pentru persoanele cu mobilitate redusă, au un sistem de autodiagnoză care informează imediat mecanicul asupra eventualelor defecțiuni ale trenului și cum se pot remedia aceste probleme, dar și un sistem de teletransmisie de date.

Prin intermediul acestui sistem se transmite automat prin Wi-Fi starea echipamentelor trenului, astfel încât, atunci când trenul ajunge în depou, nu se mai impune o analiză amănunțită care să scoată la iveală defecțiunile trenului. Sistemul de teletransmisie prin Wi-Fi ține doar de latura tehnică a trenului și nu vizează furnizarea de internet gratuit pentru călători, așa cum s-a vehiculat anterior.

Trenurile CAF au și un sistem de informare a publicului călător (indicatoare frontale și laterale pentru vizualizarea direcției de mers a trenului), semnalizări suplimentare acustice și video pentru accesul în/din trenuri, locuri special amenajate pentru transportul bicicletelor cu metroul în interiorul vagoanelor, ventilație forțată în vagoanele de pasageri, dar și geamuri rabatabile.
Avatar utilizator
Razbunatorul


Mesaje: 167
Membru din: 31 Mai 2012, 23:35
Localitate: Bucuresti


ÃŽnapoi la METROU

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 1 vizitator

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style by Webdesign www, książki księgarnia internetowa podręczniki