Romania de altadata

Discutii pe orice alta tema.

Romania de altadata

Mesajde Softronic12 pe 04 Aug 2017, 08:36

Romania de altadata, am creat acest subiect deoarece vreau sa postez diverse documentare ale tarii noastre din ultimul secol.
In mare parte discutiile vor fi despre masini, orase, transporturile urbane si interurbane, obiceiuri, meseriile de altadata si altele! ;)
Spre exemplu, incepem cu anii '30. CFR-ul in acea perioada a pus la punct un sistem paralel de transport cu autobuze si autocamioane, pentru a contracara concurenta facuta cu "dubarii" din epoca. Iata unul dintre modernele autobuze CFR in autogara Bucuresti, posibil pe Calea Victoriei.
Imagine
In fotografie, un model de autobuz... Buessing! avand numarul de inmatriculare 5901 B si numar parc 171.
Din cate am inteles caroseria era romaneasca, doar sasiul si motorul erau importate. Observati ca, de mai bine de 70 de ani (!) autobuzele pentru transportul interurban aveau numere de parc, programul era unul fix, facut public si respectat. Iar firmele care asigurau transportul calatorilor in acea perioada erau numarate pe degete, astazi sunt cu sutele detinute de diversi patroni iar fiecare firma are cursele sale, anumite contracte facute pe anumite rute, fabrici etc.
Avatar utilizator
Softronic12


Mesaje: 1158
Membru din: 09 Mar 2013, 23:39
Localitate: Buzău

Re: Romania de altadata

Mesajde Softronic12 pe 04 Aug 2017, 09:15

Se pare ca prin anii '50 a existat un autobuz romanesc etajat al IRTA ce facea curse pe Bucuresti-Baile Amara (jud. Slobozia), observati cum era publicat acest documentariu acum de mai bine de o viata!
Imagine
Avatar utilizator
Softronic12


Mesaje: 1158
Membru din: 09 Mar 2013, 23:39
Localitate: Buzău

Re: Romania de altadata

Mesajde Softronic12 pe 04 Aug 2017, 09:52

Undeva intre anii '60 si sfarsitul aniilor '80 (posibil si inceputul aniilor '90) in Romania nu erau mai mult de 10 firme de transport interurban care asigurau deplasarea calatorilor in diferite zone ale tarii. Acestea erau IRTA, ITA, ITIA, RATA, Autotransport, ONT Carpati si inca cateva.
Oficiul National de Turism (ONT Carpati) asigura transportul turistilor atat in tara cat si inafara cu cele mai moderne masini importate din acea perioada, precum Setra, Skoda si Mercedes. Iata o Setra S12, acest model de autocar a iesit undeva pe la inceputul aniilor '60.
Imagine

Iar aici se afla un model de FIAT 306, poza este facuta in Lublin (Spania). Au ajuns la ONT undeva pe la jumatatea aniilor '60.
Imagine

Iata-l si pe tatal Saviemului, Chaussonul (frantuzesc), anii '60.
Imagine

ITA, IRTA, ITIA si Autotransport asigurau transportul localnicilor in diferite zone ale tarii, acestia detineau in mare parte autobuze romanesti dar au existat si ceva autobuze importate precum Skoda si Ikarus.
Iata un RD 109 si un Ikarus 280 in 1974 in Bucuresti.
Imagine
Imagine

Un RD 112 si un UD 117 interurban (2 usi).
Imagine
Imagine

ITIA avea in dotare si autotrenuri pentru transportul marfurilor.
Imagine

RATA, Bucuresti anul 1949. Un model de autobuz cu remorca probabil Chevrolet.
Imagine

Si fosta gara Filaret, astazi autogara. La data de 7 septembrie 1869 Regele Carol a inaugurat primul tren care avea sa circule in Romania, intre Bucuresti Filaret si Giurgiu, inaintea deschiderii oficiale la data de 19 octombrie 1869.
In 1873...
Imagine

Un secol mai tarziu...
Imagine

Si astazi...
Imagine

Personal, nu inteleg de ce chiar prima gara din Bucuresti a fost desfiintata din ea facandu-se autogara... si asta cand? Presupun pana in anii '50... sau a fost ma convenabila gara de nord deschisa oficial in 1872?

Aceasta postare o sa aiba frecvent parte de modificari si adaugari.
Ultima oară modificat de Softronic12 pe 05 Aug 2017, 03:49, modificat de 9 ori în total.
Avatar utilizator
Softronic12


Mesaje: 1158
Membru din: 09 Mar 2013, 23:39
Localitate: Buzău

Re: Romania de altadata

Mesajde Softronic12 pe 04 Aug 2017, 13:08

ITB-ul din anii 70...
Imagine
Imagine
Imagine
Imagine
Ultima oară modificat de Softronic12 pe 04 Aug 2017, 13:24, modificat de 3 ori în total.
Avatar utilizator
Softronic12


Mesaje: 1158
Membru din: 09 Mar 2013, 23:39
Localitate: Buzău

Re: Romania de altadata

Mesajde Softronic12 pe 04 Aug 2017, 13:18

Bucurestiul in perioada comunista. Observati simplitatea orasului din acea perioada si multe modele de masini disparute in ziua de astazi, precum Skoda 120L, Lada 1300, Trabant 601, IFA W50, Multicar, Dacia 1300, DAC 117UD...
Imagine
Imagine
Avatar utilizator
Softronic12


Mesaje: 1158
Membru din: 09 Mar 2013, 23:39
Localitate: Buzău

Re: Romania de altadata

Mesajde Softronic12 pe 04 Aug 2017, 17:59

Iata si primul model de autobuz romanesc, MTD-ul (Mao Tze Dun), acest model de autobuz a fost fabricat la uzinele Vulcan in anii 1955-1956, caroseria din profile de tabla de otel era construita la Atelierele Centrale ITB si era montata pe un sasiu de camion SR 101 prelungit cu longeron suplimentar. Autobuzul astfel avea o lungime de 8,5 m, latime de 2,52 m, inaltime de 2,92 m si dispunea de un motor ZIS 120 de 90 CP. Autobuzul putea transporta 60 de persoane, din care 28 ocupau loc pe scaune.
Imagine
Avatar utilizator
Softronic12


Mesaje: 1158
Membru din: 09 Mar 2013, 23:39
Localitate: Buzău

Re: Romania de altadata

Mesajde Softronic12 pe 07 Aug 2017, 19:26

TIB la jumatatea aniilor 80...
Imagine
Avatar utilizator
Softronic12


Mesaje: 1158
Membru din: 09 Mar 2013, 23:39
Localitate: Buzău

Re: Romania de altadata

Mesajde Softronic12 pe 07 Aug 2017, 19:28

:) ;)
Imagine
Imagine
Imagine
Imagine
Imagine
Imagine
Imagine
Avatar utilizator
Softronic12


Mesaje: 1158
Membru din: 09 Mar 2013, 23:39
Localitate: Buzău

Re: Romania de altadata

Mesajde Softronic12 pe 18 Oct 2017, 01:43

Avatar utilizator
Softronic12


Mesaje: 1158
Membru din: 09 Mar 2013, 23:39
Localitate: Buzău


Înapoi la DISCUTII DIVERSE

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Bing [Bot] şi 1 vizitator

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style by Webdesign www, książki księgarnia internetowa podręczniki