Autorul cartii, domnul Octavian Udriste, presedinte al Club Feroviar, vine cu argumente clare pentru luarea unor masuri urgente in vederea salvarii Caii Ferate din Romania. Toate acestea le puteti citi cu atentie numai in lucrarea de fata structurata astfel:
Putina istorie ............................................................pg.8
Preambul. Context general.............................................pg.11
Situatia Cailor Ferate Romane. Infrastructura.......................pg.15
Electrificarea liniilor ....................................................pg.21
Cauzele acestei situatii. Parerea unor personalitati europene.....pg.22
Propuneri si concluzii....................................................pg.31
Reproduc aici un cuvant inainte al acestei publicatii:
"Neglijată, dezorganizată, subfinanţată şi, uneori, furată, Calea Ferată Română s-a prăbuşit continuu în ultimii 20 de ani, încât vor trebui mulţi ani şi sume importante, ca să-şi revină şi să-şi recapete locul pe care îl merită, într-o economie naţională cu pretenţii, în curs de integrare europeană, nu numai formală (juridică)! "
De asemenea, conform grupului de asociatii si insitutii care sustin acest memoriu, va reproducem introducerea lucrarii:
Îngrijoraţi de situaţia dramatică în care a ajuns Calea Ferată din ţara noastră, considerând că această stare de lucruri nu mai poate continua, noi, Asociaţia Generală a Inginerilor din România – AGIR, Asociaţia Inginerilor Feroviari din România – AIFR, Academia de Ştiinţe Tehnice din România – ASTR şi Club Feroviar, am hotărât să ne coordonăm acţiunile, în cadrul unei Platforme Pro Calea Ferată, făcând public acest memoriu prin care prezentăm realitatea sumbră din acest important sector al economiei naţionale, în speranţa că, Dumneavoastră, factorii politici şi de decizie, vă veţi sesiza şi veţi reacţiona pe măsura gravităţii situaţiei. Reprezentăm asociaţii profesionale neînre-gimentate politic şi care cuprind o categorie de specialişti fără de care progresul tehnic n-ar fi fost posibil în România. Poate este de prisos să menţionăm că, în marea noastră majoritate, facem parte din acea categorie de cetăţeni oneşti, care ne iubim Ţara, şi că înţelegem s-o ajutăm, aducând la cunoștința celor care ne conduc, situația reală, atunci când considerăm că este cazul.
Asemenea înaintașilor de acum aproape un secol, considerăm necesar să punem la dispoziția guvernanților punctul nostru de vedere în privința situației căilor ferate, pentru a trage un semnal de alarmă referitor la nevoia urgentă de revizuire și eventual de reformare a funcționării companiilor feroviare ale statului. Nu dorim, spuneau înaintașii, să rămânem în postura de "martiri ai soluțiilor rezolvate prin autoritate lipsită de competență, ci să ne îndeplinim obligația și să ne exercităm capacitatea de a lumina opinia publică, cu privire la o situație pe care o considerăm foarte gravă"
"PLATFORMA PRO CALEA FERATÄ‚"
Decembrie 2010.
Nu-mi ramane decat sa va recomand parcurgerea capitolelor acestei lucrari extrem de interesante, care sper sa isi atinga scopul. In caz contrar, cred ca "ultimul va stinge lumina"...
