S.O.S. CALEA FERATA ROMANA!

Aparitii editoriale si recenzii.

S.O.S. CALEA FERATA ROMANA!

Mesajde Daniel pe 03 Mar 2011, 22:08

Sub titlul "S.O.S. CALEA FERATA ROMANA!" la finele anului trecut, a aparut o brosura manifest, cu titlu de memoriu asupra starii deplorabile a Caii Ferate din Romania, a vazut lumina tiparului aceasta lucrare sub egida editurii AGIR.

Autorul cartii, domnul Octavian Udriste, presedinte al Club Feroviar, vine cu argumente clare pentru luarea unor masuri urgente in vederea salvarii Caii Ferate din Romania. Toate acestea le puteti citi cu atentie numai in lucrarea de fata structurata astfel:

Putina istorie ............................................................pg.8
Preambul. Context general.............................................pg.11
Situatia Cailor Ferate Romane. Infrastructura.......................pg.15
Electrificarea liniilor ....................................................pg.21
Cauzele acestei situatii. Parerea unor personalitati europene.....pg.22
Propuneri si concluzii....................................................pg.31

SOS Calea Ferata.JPG
© Editura AGIR, 2010


Reproduc aici un cuvant inainte al acestei publicatii:

"Neglijată, dezorganizată, subfinanţată şi, uneori, furată, Calea Ferată Română s-a prăbuşit continuu în ultimii 20 de ani, încât vor trebui mulţi ani şi sume importante, ca să-şi revină şi să-şi recapete locul pe care îl merită, într-o economie naţională cu pretenţii, în curs de integrare europeană, nu numai formală (juridică)! "

De asemenea, conform grupului de asociatii si insitutii care sustin acest memoriu, va reproducem introducerea lucrarii:

Îngrijoraţi de situaţia dramatică în care a ajuns Calea Ferată din ţara noastră, considerând că această stare de lucruri nu mai poate continua, noi, Asociaţia Generală a Inginerilor din România – AGIR, Asociaţia Inginerilor Feroviari din România – AIFR, Academia de Ştiinţe Tehnice din România – ASTR şi Club Feroviar, am hotărât să ne coordonăm acţiunile, în cadrul unei Platforme Pro Calea Ferată, făcând public acest memoriu prin care prezentăm realitatea sumbră din acest important sector al economiei naţionale, în speranţa că, Dumneavoastră, factorii politici şi de decizie, vă veţi sesiza şi veţi reacţiona pe măsura gravităţii situaţiei. Reprezentăm asociaţii profesionale neînre-gimentate politic şi care cuprind o categorie de specialişti fără de care progresul tehnic n-ar fi fost posibil în România. Poate este de prisos să menţionăm că, în marea noastră majoritate, facem parte din acea categorie de cetăţeni oneşti, care ne iubim Ţara, şi că înţelegem s-o ajutăm, aducând la cunoștința celor care ne conduc, situația reală, atunci când considerăm că este cazul.

Asemenea înaintașilor de acum aproape un secol, considerăm necesar să punem la dispoziția guvernanților punctul nostru de vedere în privința situației căilor ferate, pentru a trage un semnal de alarmă referitor la nevoia urgentă de revizuire și eventual de reformare a funcționării companiilor feroviare ale statului. Nu dorim, spuneau înaintașii, să rămânem în postura de "martiri ai soluțiilor rezolvate prin autoritate lipsită de competență, ci să ne îndeplinim obligația și să ne exercităm capacitatea de a lumina opinia publică, cu privire la o situație pe care o considerăm foarte gravă"


"PLATFORMA PRO CALEA FERATÄ‚"
Decembrie 2010.

Nu-mi ramane decat sa va recomand parcurgerea capitolelor acestei lucrari extrem de interesante, care sper sa isi atinga scopul. In caz contrar, cred ca "ultimul va stinge lumina"... :(
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: S.O.S. CALEA FERATA ROMANA!

Mesajde zofei.2006 pe 05 Mar 2011, 22:14

V-o recomand cu caldura este foarte interesanta si spune exact situatia actula a infrastructurii CFR-ului .
English/French on PM!

Imagine Imagine
Equinoxe

Trance does not lead to drugs. It is the drug.
It's a way of sharing your deepest emotions with others.
Avatar utilizator
zofei.2006


Mesaje: 2581
Membru din: 15 Iul 2010, 21:33
Localitate: Mogosoaia, Linia CF 700, km 11+400
Avertismente: 16

Re: S.O.S. CALEA FERATA ROMANA!

Mesajde Trifu22 pe 06 Mar 2011, 17:49

Pentru simplul fapt ca traim in Romania, nu ma astept sa se redreseze absolut nimic pana baietii de la conducerea acestei tari vor fi omorati in chinuri groaznice.
... benzina va ajunge la 7 lei pe litru curand, cam in urmatoarele doua luni... ce sa ne mai mire?
⇓⇓⇓ Accesează Radioreceptorul CFR ⇓⇓⇓
âš¡âš¡âš¡http://t22sys.noip.me/radio/cfr/ âš¡âš¡âš¡
♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣
►►►Trifu22 Systems◄◄◄
Avatar utilizator
Trifu22


Mesaje: 2746
Membru din: 27 Oct 2009, 23:39
Localitate: Buftea, M300 km 14+600
Avertismente: 14

Re: S.O.S. CALEA FERATA ROMANA!

Mesajde Daniel pe 09 Mar 2011, 12:19

Eu cred ca se mai pot lua masuri benefice, doar sa se doreasca, Eu nu cred ca exista nu pot, exista nu vreau, asta in stilul caracteristic multora... :|
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: S.O.S. CALEA FERATA ROMANA!

Mesajde kdlehel pe 09 Mar 2011, 15:23

eu cred ca totul va fi dat in mana invetitorilor straini. aca ei vor osa pastreze calea ferata ori osa vanda cu ttul pentru fier vechi. Asta a fost facut odata, si poate sa fie acest lucru inca odata sau de mau multe ori. Ar fi pacat.
Avatar utilizator
kdlehel


Mesaje: 614
Membru din: 01 Noi 2009, 19:09
Localitate: Sandominic

Re: S.O.S. CALEA FERATA ROMANA!

Mesajde helium pe 09 Mar 2011, 21:42

CFR-ul nu stie cat pierde datorita indolentei si coruptiei, cu o infrastructura cat de cat buna in astfel de perioade cand pretul carburantilor creste alarmant transportul inter-orase putea fi o solutie reala pentru calatori, in conditiile in care ai putea ajunge intr-un interval de timp rezonabil.

Insa, asta-i rahat in ploaie, interesele proprii primeaza in fata intereselor companiei.

Intr-o tara in care autostrazile nu exista iar cu soselele noastre deplorabile faci mai putin decat cu transportul feroviar pai asta spune multe despre transportul feroviar de la noi.
Salut! http://www.youtube.com/watch?v=Vorkkk1q7Dc

cui pe cui se scoate...
Avatar utilizator
helium


Mesaje: 13
Membru din: 02 Mar 2011, 13:06

Re: S.O.S. CALEA FERATA ROMANA!

Mesajde Daniel pe 09 Mar 2011, 22:00

Nu stiu cat este "indolenta" si cat este coruptie. Aici s-a ajuns clar din cauza politcii gresite dusa in ultimii cativa ani de ministrii de resort. Stim cu totii ce si cum. Cat despre tipul de transport de care pomenesti, ar fi fost mai mult decat rentabila refolosirea liniilor interioare ale Bucurestiului si introducerea unor trenuri urbane cu taxare similara cu cea de la Metrou. Spre exemplu legatura recent desfiintata intre Gara Progresului si Bucuresti Cotroceni ar fi putut aduce profit ca tren urban care se putea interconecta cu statia de metrou de Lujerului, tramvaiul 41, si daca nu se desfiinta racordul dintre linia de centura si M900 ar fi putut circula din nou trenuri de pasageri pentru navetisti pe relatia Bucuresti Cotroceni - Bucuresti Vest - Videle. In fine. Posibilitatile ar fi fost multiple. Este doar un exemplu. In fine. Noi doar discutam discutii din pacate... :(
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: S.O.S. CALEA FERATA ROMANA!

Mesajde kdlehel pe 10 Mar 2011, 14:49

de ce este ala ca cfr sa duce spre falimetn. Uitaitva la privati unde umbla ei, nu am probleme au angajatii lui preimesc salarii bune. Chiar acolo la ei controlul companiei merge bine, ei nu fac parte din controlul de sus dirijat din guvern. Acolo sus fura totala lumea si unde fura din ce bani. Multi acolo sus nu poate sa raspunda de unele bani. In loc sa cumpere sina sau tren altul cineva face vila sau piscina in curte din acea bani. Unde este adevarul si ce a devenit cfr ul?
Avatar utilizator
kdlehel


Mesaje: 614
Membru din: 01 Noi 2009, 19:09
Localitate: Sandominic

Re: S.O.S. CALEA FERATA ROMANA!

Mesajde Daniel pe 10 Mar 2011, 14:58

Totusi, sa nu uitam ca la privati de cele mai multe ori oamenii sunt munciti in conditii foarte grele. De asta si salarizarea net superioara. Trebuie adus in atentie si acest aspect. Plus anumite norme de munca duse la extrem.
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1


ÃŽnapoi la LITERATURA FEROVIARA / LITERATURE

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 1 vizitator

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style by Webdesign www, książki księgarnia internetowa podręczniki