Un scurt istoric despre aparitia clasei 40 in Romania:
In luna aprilie 1964 se semna intre CFR si firma suedeza ASEA contractul de livrare a 10 locomotive complete si a instalatiei electrice pentru inca 28 de locomotive ce urmau a se construi in Romania, in baza achizitionarii licentei. Pentru 21 din totalul de locomotive ASEA asigura echipamentul electric complet, iar pentru restul de 17 locomotive o parte a echipamentului se producea deja, sub licenta, in Romania. Firma romaneasca desemnata pentru a executa montajul general si asimilarea subansamblurilor partii mecanice si electrice era Electroputere, din Craiova (EPC), care detinea deja licenta pentru producerea locomotivelor diesel-electrice de 2100 CP.
Ultima dintre cele 10 locomotive construite in Suedia si livrata de ASEA in aprilie 1967 – 060-EB-008 – era o locomotiva-prototip echipata cu punti redresoare mixte semicomandate, prevazute atat cu diode, cat si cu tiristori, permitand si franarea recuperativa. Reglajul treptelor de tensiune se efectua conventional, prin intermediul graduatorului pe inalta tensiune, tiristorii intervenind numai pentru reglajul fin, in interiorul treptelor de tensiune. Dupa cativa ani de probe si de exploatare comerciala pe linia cu profil greu Brasov–Predeal–Bucuresti, prototipul a fost transformat de catre uzinele Electroputere Craiova (EPC) intr-o locomotiva de serie 060-EA, al carei numar este 47 gen 692
Logo-ul firmei ASEA:
Locomotiva electrica seria 40 construita de firma Suedeza ASEA :
Locomotiva electrica seria 40 construita de firma Suedeza ASEA :
Iata cateva din datele tehnice ale locomotivei:
- Formula osiilor Co'Co'
-V max. (seriile 40/41) 120/160 km/h
-Greutatea totala 120 t
-Sarcina pe osie 20 (21) t
-Forta de tractiune unionara la nivelul bandajului 28,5 tf
- Forta de tractiune de durata la nivelul bandajului 26,5 tf
- Forta de tractiune la pornire 42 tf.
-Inaltimea peste pantograful coborat 4.500 mm
-Distanţa între pivoţi: 10.3 m
Boghiu de locomotiva electrica seria 40:
Pantograf de locomotiva electrica seria 40:
De asemena Cfr doreste sa modernizeze cu ajutorul SOFTRONIC Craiova ramele electrice 5100 kW din seria 40 dorind sa le adauge in plus :
- sistem reglaj forţă tracţiune – redresoare complet comandate IGBT;
- instalaţie de comandă locomotivă tip ICOL sau APS ;
- automat programabil;
- calculator de bord – afişare parametrii funcţionali, diagnoză;
- climatizare posturi conducere;
- compresor elicoidal;
- convertizor static pentru alimentarea serviciilor auxiliare;
- manşă conducere;
- detectoare de incendiu.
Logo-ul firmei C.F.R:
Realizandu-se astfel locomotive moderne ca urmatoarele :
Locomotiva electrica seria 40 modernizata:
Locomotiva electrica seria 40 modernizata:
Desigur aceste locomotive au aparut datorita investitiei C.F.R de 20 de milioane de euro !
Sursa: http://www.cfr.stfp.net