In luna aprilie 1964 se semna intre CFR si firma suedeza ASEA contractul de livrare a 10 locomotive complete si a instalatiei electrice pentru inca 28 de locomotive ce urmau a se construi in Romania, in baza achizitionarii licentei. Pentru 21 din totalul de locomotive ASEA asigura echipamentul electric complet, iar pentru restul de 17 locomotive o parte a echipamentului se producea deja, sub licenta, in Romania. Firma romaneasca desemnata pentru a executa montajul general si asimilarea subansamblurilor partii mecanice si electrice era Electroputere, din Craiova (EPC), care detinea deja licenta pentru producerea locomotivelor diesel-electrice de 2100 CP. Una din cele 10 locomotive
chiar "Brasoveanca 41-0004-6".
"Brasoveanca" a beneficiat in timp de modernizari serioase ca de exemplu inlocuirea cabinei clasice cu una de tip ICOL ; redresoare complet comandate IGBT sau - climatizare posturi conducere; etc...!
Iata cateva din datele tehnice ale locomotivei:
- Formula osiilor Co'Co'
-V max. :160 km/h
-Greutatea totala 120 t
-Sarcina pe osie 20 (21) t
-Forta de tractiune unionara la nivelul bandajului 28,5 tf
- Forta de tractiune de durata la nivelul bandajului 26,5 tf
- Forta de tractiune la pornire 42 tf.
-Inaltimea peste pantograful coborat 4.500 mm
-Distanţa între pivoţi: 10.3 m
Iar acum priviti vestita "Brrasoveanca 41-0004-6":
Sursa pozei: www.cfr.stfp.net