Pagina 1 din 1

Descriere LE 45

MesajScris: 01 Ian 2010, 06:56
de Vladyz
Scurt Istoric:

Locomotiva electrica seria 45:
_A45-0340-5 3.jpg



Obiectivele locomotivei :
- asigurarea unui grad sporit de fiabilitate in functionare;
- simplificarea conducerii locomotivei;
- asigurarea unor conditii mai bune de lucru pentru personalul de exploatare;
- cresterea sigurantei in exploatare la viteze de deplasare marite;
- asigurarea posibilitatii tractarii vagoanelor moderne de calatori;
- utilizarea locomotivelor in comanda multi-pla si push-pull;
- reducerea costurilor de mentenanta


Datele tehnice ale locmotivei seria 45:
Caracteristicile tehnice ale locomotivei

formula osiilor: Co-Co;
lungimea peste tam-poane: cca. 19.800 mm;
latimea: 3.000 mm;
inaltimea intre suprafata sinei si a pantografului in pozitie coborata: cca. 4.620 mm;
ampatamentul boghiului: 4.350 mm;
diametrul rotii noi: 1.250 mm;
uzura radiala a rotilor: maximum 40 mm;
masa totala: 120 t +/-2%;
sarcina pe osie: 20 t +/-2%;
viteza de durata: 93,3 km/h;
tensiunea nominala a liniei de contact: 25 kV;
frecventa liniei de contact: 50 Hz;
viteza maxima: 160 km/h;
tensiunea maxima a liniei de contact: 27,5 kV;
tensiunea minima a liniei de contact: 19 kV;
tensiunea minima de scurta durata a liniei de contact: 17,5 kV;
puterea nominala conform UIC 614 1967: 5.100 kW;
forta de tractiune de durata: 19,48 tf;
forta de tractiune la demaraj: 34,365 tf;
viteza de franare electrica de durata: 51 km/h;
forta de franare electrica de durata: 16,6 tf;
puterea nominala a transformatorului: 5.790 kVA;
sistemul de reglare: pe inalta tensiune;
numarul de trepte graduator: 40;
numarul de trepte de slabire a campului: 3;
randamentul total intre linia de contact si obada in regim uniorar: cca. 0,84;
factorul de putere in regim uniorar (kW/kVA): cca. 0,83;
curentul uniorar: 1.250 A;
curentul de durata: 1.180 A.


MODERNIZAREA LOCOMOTIVEI

Cutia

Principalele modificari aduse cutiei locomotivei sunt:
- modificari ale suportilor pentru instalatia electrica, amplasati sub scheletul metalic inferior;
- modificarea peretilor despartitori dintre posturile de conducere si sala masinilor prin anularea suportilor si a decuparilor pentru agregatul de incalzire a cabinei;
- modificarea capacelor din acoperis prin executarea unor decupari pentru aspirarea aerului si prin montarea unor suporti corespunzatori disjunctorului si pantografelor;
- executarea la partea frontala si in tabla podelei din cabinele de conducere a decuparilor necesare adaptarii instalatiei de climatizare.


Boghiurile
Principalele modificari realizate sunt:
- angrenaj de tractiune imbunatatit, cementat, pentru viteza maxima de 160 km/h, avand raportul de transmisie 104:39;
- roti monobloc tip R8T, conform fisei UIC 812-3/93;
- osie tubulara;
- instalatie de uns buza bandajului, cu injectie de ulei, avand duzele si distribuitorul de la Secheron;
- elemente "metalastic" din import (Dulop);
- alimentare independenta a cilindrilor de frana.
Boghiul este asemanator cu cel al locmotivelor seria 40 . 41 . 42:
p41.jpg




Instalatia mecanica
dotarea cu scaune ergonomice a postului de conducere;
adaptarea pantografelor WLO 129-6YH53-CFR Siemens avand urmatoarele caracteristici principale:
- inaltimea minima cu izolatori: 540 mm;
- inaltimea minima de lucru de la pozitia cea mai joasa: 220 mm;
- inaltimea maxima de lucru de la pozitia cea mai joasa: 2.200 mm;
- inaltimea maxima de ridicare de la pozitia cea mai joasa: 2.400 mm;
- lungimea peste coarne: 1.600 mm;
- lungimea maxima in pozitia coborat: 2.440 mm;
- viteza pe catenara: < 250 km/h;
- timpul de coborare de la inaltimea maxi-ma: < 6 s;
- timpul de ridicare la inaltime: 6...10 s;
- profilul saniei: UIC 608 OR;
- distanta medie intre patine: 300 mm.
Instalatia electrica
Partea electrica a locomotivei se compune din:
- aparatul de inalta tensiune;
- aparatul de joasa tensiune;
- aparatajul de comanda, reglare si diagnoza;
- transformatoare;
- redresoare;
- convertizor static HBU LE 5.100 kW;
- motoare de tractiune;
- motoare si alte agregate pentru servicii auxiliare;
- unitate pentru comanda multipla SIBAS 32.

Echipamentul de comanda, reglare si diagnoza
Functiile de comanda si de control ale automatului programabil cuprind:
- controlul pantografului si al disjunctorului, inclusiv la intrarea in actiune a protectiilor locomotivei;
- controlul tensiunii in linia de contact;
- controlul contactoarelor de tractiune si slabire camp;
- controlul acceleratiei la demaraj si al vitezei in regim de viteza prescrisa;
- controlul contactorului de incalzire a trenului;
- controlul convertizorului static pentru serviciile auxiliare;
- controlul patinarii in regim de tractiune, prin detectarea osiei care patineaza, urmata de comanda

Concluzii

Prin modernizarea locomotivelor LE 5.100 kW s-a preconizat obtinerea urmatoarelor avantaje:
- cresterea fiabilitatii locomotivei;
- reducerea cheltuielilor de intretinere si exploatare;
- imbunatatirea conditiilor de lucru pentru personalul de exploatare;
- conducerea usoara, asigurarea posibilitatii ca mecanicul sa ia decizii rapide in cazul unei functionari anormale, scurtarea timpului de interventie si cresterea sigurantei in exploatare;
- reducerea nivelului zgomotului in exterior si in cabina de conducere;
- dotarea cu instalatii de comanda a franei electropneumatice a trenului;
- nivelul tehnic ridicat, in concordanta cu cerintele actuale

_A45-0349-6D_g 1.jpg




Sursa: http://www.cfr.stfp.net


Multumiri:Adycfrbv ( m'a ajutat foarte mult cu acest topic ;) )

Re: Descriere LE 45

MesajScris: 02 Ian 2010, 01:57
de Daniel
Mi se pare mie, sau seria 45 este una destul de rara? Mai precis un numar mic de exemplare.

Re: Descriere LE 45

MesajScris: 02 Ian 2010, 02:25
de Vladyz
Da , ai dreptate , dar diferenta de celelalte locomotive e ca aceasta e facuta de Siemens intr-un nr mic de exemplare nu ca cele facute de firma suedeza A.S.E.A. care sunt facute inntr-un nr destul de mare .

Re: Descriere LE 45

MesajScris: 03 Ian 2010, 14:45
de adycfrbv
vladyz scrie:Da , ai dreptate , dar diferenta de celelalte locomotive e ca aceasta e facuta de Siemens intr-un nr mic de exemplare nu ca cele facute de firma suedeza A.S.E.A. care sunt facute inntr-un nr destul de mare .


Nu sunt facute de Siemens, ci sunt clasice ASEA modernizate in colaborare cu Siemens, la Electroputere Craiova, model numit LE5100-EPS (ElectroPutere-Siemens), in numar de aproximativ 24 de locomotive, din care 15 locomotive au fost remodernizate la Softronic Craiova in varianta ICOL simplu, cu graduator si diode in puntile redresoare, din care 9 locomotive au mai ramas la momentul actual cu vechea modernizare Siemens facuta prin anul 2000.

Re: Descriere LE 45

MesajScris: 03 Ian 2010, 15:24
de Vladyz
AAA. Ok , Scuze de greseala. Dar nu prea ma pricep la ele si inca invat de spre ele asa ca nu ma supar de loc ;)

Re: Descriere LE 45

MesajScris: 27 Feb 2011, 23:41
de Vlad0012
Elemente de modernizare constructiva a locomotivei :

1.Convertizor static tip HBU LE 5100/DU56012740, care inlocuieste sistemul monofazat cu condensori pentru alimentarea serviciilor auxiliare.
2.Automatul programabil cu unitate centrala de procesare tip CER6096T.Acest subansamblu, impreuna cu perifericele aferente, are rolul de a asigura functia de conducere, supraveghere, protectie si diagnoza.
3.Compresorul cu surub tip ATLAS-GAR51A-D300, care inlocuieste cele doua compresoare 3EC2M.
4.Disjunctorul cu vacuum tip BVAC25.10.110.0-00, care inlocuieste disjunctorul cu aer comprimat tip IAC
5.Instalatia pentru sigurannta, vigilenta si control punctual al vitezei cu microprocesor tip I60R, care inclocuieste vechea instalatie INDUSI
6.Automatul programabil pentru push-pull(Gateway) ZSG3 tip SIBAS 32/6FH4657/A
7.Instalatie de masurare si inregistrare a vitezei tip TEL 1000 care are incorporata si instalatia de siguranta si vigilenta tip SIFA
8.Contorul de kilometraj
9.Dispozitivul de masura a energiei tip AEM500
10.Instalatie de aer conditionat tip 108340000, cu care au fost dotate cabinele de conducere
11.Pupitru din material plastic ABS termodeformant, cu armatura din fibra de sticla pe spatele acestuia
12.Pantograful de mari viteze tip 8WL0129-6YH53
13.Instalatie de uns buza bandajului eficienta cu injectie de ulei
14.Roti monobloc tip R8T conform fisei UIC 81-3/93