Garile inghetate ale Bucurestiului...

Re: Garile inghetate ale Bucurestiului...

Mesajde kid72 pe 27 Ian 2013, 02:24

Astfel de imagini (timp-noaptea, efort-iarna) sunt facute doar de pasionati. Pe langa valoarea documentara, sunt si foarte romantice ("peroanele pustii in noapte", "haltele parasite sub zapezi" =feeling) //// O mica observatie foto-tehnica: imaginile nocturne necesita corectii masive la temperaturile de culoare (becuri pe galben, pe verde, pe portocaliu, pe albastru), chiar daca tentatia "colorizarii" e mare, ochiul vede in realitate mai banal / mai "pe alb".
kid72


Mesaje: 83
Membru din: 24 Oct 2011, 16:58

Re: Garile inghetate ale Bucurestiului...

Mesajde kdlehel pe 27 Ian 2013, 23:19

Daniel este exceptional. as pune un like la fiecare. Foarte reusit.
Avatar utilizator
kdlehel


Mesaje: 614
Membru din: 01 Noi 2009, 19:09
Localitate: Sandominic

Re: Garile inghetate ale Bucurestiului...

Mesajde Daniel pe 28 Ian 2013, 20:01

Gara Jilava

Imagine de ansamblu a cladirii statiei Jilava.jpg
Imagine de ansamblu a cladirii statiei Jilava / Foto: Daniel


Se afla amplasata la km 8+623 pe linia de centura a Capitalei si a fost infiintata la data de 31.10.1869, asadar una din cele mai vechi gari ale Bucurestiului. Astazi, aici se face jonctiunea intre actuala linie de centura a capitalei (din directia Y a liniilor, de la Varteju dinspre Vest) si restul vechii linii catre Giurgiu (Filaret – Giurgiu) respectiv gara Progresul, astazi linia secundara 902 (din aceeasi directie a liniei, insa dinspre Nord).

Primele linii ale statiei.jpg
Primele linii ale statiei / Foto: Daniel


La infiintare statia a avut un numar de trei linii, cu o lungime de 250m. In anul 1977 a fost adusa la opt linii cu o lungime de 767m. Dupa anul 1977, cele opt linii au fost prelungite cu 100 de metri, ajungand la o lungime de 867 m. Doua dintre liniile statiei sunt astazi desfiintate: respectiv liniile 7 si 8. Linia 1 pare ca a fost scurtata in directia Y. In “Indexul Alfabetic al Statiilor” din anul 1956, statia figura cu codul 100 7 1, pe sectia 43, ocupand pozitia numarul 05.

Cele sase linii ale statiei.jpg
Cele sase linii ale statiei / Foto: Daniel


Sa ne deplasam putin catre capatul X al statiei (spre statia CFR Berceni):

Imagine de ansamblu dinspre comuna Jilava catre capatul X.jpg
Imagine de ansamblu dinspre comuna Jilava catre capatul X / Foto: Daniel


Semnal pitic de manevra la Jilava spre capatul Y.jpg
Semnal pitic de manevra la Jilava spre caaptul X/ Foto: Daniel


De la liniile 1 si 2 catre capatul X.jpg
De la liniile 1 si 2 catre capatul X / Foto: Daniel


Convoi de cisterne tip Zaes oprite la linia 2 Jilava.jpg
Convoi de cisterne tip Zaes oprite la linia 2 Jilava / Foto: Daniel


Catre capatul X al statiei intre liniile 2 si 3.jpg
Catre capatul X al statiei intre liniile 2 si 3 / Foto: Daniel


Un turn de apa industrial din anul 1935 strajuie ultimele linii ale statiei.jpg
Un turn de apa industrial din anul 1935 strajuie ultimele linii ale statiei / Foto: Daniel


Imagine de ansamblu a ultimilor linii catre capatul X al statiei.jpg
Imagine de ansamblu a ultimilor linii catre capatul X al statiei / Foto: Daniel


Vechiul turn strajuie in noaptea rece.jpg
Vechiul turn strajuie in noaptea rece / Foto: Daniel


Vedere de ansamblu a liniilor catre capatul X.jpg
Vedere de ansamblu a liniilor catre capatul X / Foto: Daniel


De la linia 1 catre capatul Y .jpg
De la linia 1 catre capatul Y / Foto: Daniel


De aici sa privim si capatul Y al statiei, de unde linia merge drept (la Nord) catre Gara Progresului si coteste al stanga (catre Vest) spre Gara Varteju:

Semnalele de iesire din capatul Y (spre Varteju la stanga si Progresul inainte).jpg
Semnalele de iesire din capatul Y (spre Varteju la stanga si Progresul inainte) / Foto: Daniel


Macazuri inzapezite ale primelor linii in capatul Y (spre directia X).jpg
Macazuri inzapezite ale primelor linii in capatul Y (spre directia X) / Foto: Daniel


Ultimele abatute se racordeaza sub zapada inghetata.jpg
Ultimele abatute se racordeaza sub zapada inghetata / Foto: Daniel


Capatul Y al statiei catre Progresul.jpg
Capatul Y al statiei catre Progresul / Foto: Daniel


Vagoane tip Zas incarcate cu combustibil la linia 3 cap Y.jpg
Vagoane tip Zas incarcate cu combustibil la linia 3 cap Y / Foto: Daniel


Gheata si greutate....jpg
Gheata si greutate... / Foto: Daniel


Vagon tip Zaes al GFR. Gheata domina intreg peisajul..jpg
Vagon tip Zaes al GFR. Gheata domina intreg peisajul... / Foto: Daniel


Cristale de gheatza in noapte rece....jpg
Cristale de gheatza in noapte rece... / Foto: Daniel


O veche cladire anexa a statiei Jilava la linia 1 cap Y.jpg
O veche cladire anexa a statiei Jilava la linia 1 cap Y / Foto: Daniel


Statia, a fost infiintata la aceeasi data cu statiile: Filaret, Vidra, Comana, Baneasa, Fratesti si Giurgiu, fiind inzestrate cu cladiri de calatori si birouri de miscare. Cladirea veche a statiei prezinta la fatada catre linii, un portic format din trei arcade semi arcuite, ce adapostesc la intrarea in fosta sala a pasilor pierduti, doua statuete din bronz ce infatiseaza doi lei inaripati. Nu stiu daca aceste statuete au facut parte de la inceput din arhitectura statiei, insa ei sunt o aparitie insolita, intr-un loc in care nu ne asteptam. Pentru comunicatie s-au instalat sisteme tip MORSE, iesite din uz in anul 1961, cand au fost inlocuite cu instalatii de telefoane pentru cai libere.

Imagine a statiei de pe pasarela pietonala.jpg
Imagine a statiei de pe pasarela pietonala / Foto: Daniel


Cladirea originala a statiei de la 1869.jpg
Cladirea originala a statiei de la 1869 / Foto: Daniel


Porticul cu trei arcade al corpului central.jpg
Porticul cu trei arcade al corpului central / Foto: Daniel


Detaliu al porticului statiei cu cei doi lei din bronz.jpg
Detaliu al porticului statiei cu cei doi lei din bronz / Foto: Daniel


Leii inaripati ce strajuiesc intrarea in fosta sala a pasilor pierduti a statiei.jpg
Leii inaripati ce strajuiesc intrarea in fosta sala a pasilor pierduti a statiei / Foto: Daniel


Cei doi lei inaripati din bronz.jpg
Cei doi lei inaripati din bronz / Foto: Daniel


Vantul rece bate cu putere in noaptea de iarna.jpg
Vantul rece bate cu putere in noaptea de iarna / Foto: Daniel


Anul 1975 aduce un nou val de imbunatatiri in materie de siguranta circulatiei: se introduce instalatie CED de tip CR3. Cu aceasta ocazie se inaugureaza si cladirea noua ce adaposteste instalatiile de tip CED (Centralizare Electro Dinamica) si Biroul de Miscare al statiei. In anul 1976 se adauga si instalatia de tip BLA (Bloc de Linie Automat), odata cu trecerea pe toata linia de la Bucuresti Progresul catre Giurgiu la acest nou sistem de semnalizare.

Cladirea SCB-urilor construita in anul 1975.jpg
Cladirea SCB-urilor construita in anul 1975 / Foto: Daniel


De la Biroul de Miscare catre capatul Y al statiei.jpg
De la Biroul de Miscare catre capatul Y al statiei / Foto: Daniel


Ultimele inzestrari ale statiei la acest capitol au sosit intre anii 1976-1980, si au constat dotarea trecerilor la nivel cu calea ferata cu instalatii BAT (bariera automata) si SAT U-75. De asemenea, in anul 1980 se adauga si o pasarela pietonala ce supratraverseaza liniile statiei. Undeva pe partea opusa a liniilor, in curtea unei societati comerciale se afla un vechi turn de apa cosntruit in anul 1935 care deservea candva o ultima abatuta a statiei, o linie industriala.

Imagine de ansamblu a statiei Jilava de pe pasarela pietonala.jpg
Imagine de ansamblu a statiei Jilava de pe pasarela pietonala / Foto: Daniel


Din statia Jilava se racordau noua linii industriale, construite intre anii 1954-1988. O linie cu lungimea de 500m deservea si U.M. 02734, iar o alta cu o lungime de 2115m, fostul Competrol, linii infiintate in anul 1981.

Peste Jilava se asterne din nou intunericul....jpg
Peste Jilava se asterne din nou intunericul... / Foto: Daniel


Aici se opreste scurta noastra descriere asupra statiei Jilava, aflata la marginea comunei cu acelasi nume din judetul Ilfov. Ne revedem in episoadele urmatoare! :dance:

Echipa: Daniel (fotografii de noapte, documentatie), zofei.2006 (documentatie, asistent foto), Trifu22 (conducator auto, asistent foto).
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Garile inghetate ale Bucurestiului...

Mesajde Trifu22 pe 28 Ian 2013, 21:18

Imi pare rau ca nu am putut merge si pe linia care intra la penitenciar.
⇓⇓⇓ Accesează Radioreceptorul CFR ⇓⇓⇓
⚡⚡⚡http://t22sys.noip.me/radio/cfr/ ⚡⚡⚡
♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣
►►►Trifu22 Systems◄◄◄
Avatar utilizator
Trifu22


Mesaje: 2745
Membru din: 27 Oct 2009, 23:39
Localitate: Buftea, M300 km 14+600
Avertismente: 14

Re: Garile inghetate ale Bucurestiului...

Mesajde Daniel pe 02 Feb 2013, 18:16

Gara Berceni

'Lumini si umbre' la Berceni.jpg
'Lumini si umbre' la Berceni / Foto: Daniel


In acest nou episod, garile Berceni si Popesti Leordeni, vor fi tratate impreuna. Insa, am fotografiat si detaliat numai statia Berceni. Voi explica si de ce la momentul potrivit.

Statia CFR Berceni intr-o noapte fara lumina rece a neonului.jpg
Statia CFR Berceni intr-o noapte fara lumina rece a neonului / Foto: Daniel


Cele doua statii au fost realizate intre anii 1962-1972, odata cu trecerea la centralizarea de tip CED, cu exceptia acestei zone in care, din ceea ce am observat noi, se pastreaza vechiul sistem de semnalizare mecanic... Statiile au fost realizate special pentru a deservi fabrica de anvelope Danubiana. Din ce am observat, la Popesti Leordeni exista si cateva semnale tip BLA.

Semafor mecanic in directia X a liniilor.jpg
Semafor mecanic in directia X a liniilor / Foto: Daniel


Cabina a statiei din capatul X.jpg
Cabina a statiei din capatul X / Foto: Daniel


Cabina din capatul X pentru manevrarea sistemului de semnalizare mecanic.jpg
Cabina din capatul X pentru manevrarea sistemului de semnalizare mecanic / Foto: Daniel


In departare un semafor mecanic de manevra asemeni unei naluci in noaptea rece....jpg
In departare un semafor mecanic de manevra asemeni unei naluci in noaptea rece... / Foto: Daniel


De sub zapada o marca de linie afundata in zapada.jpg
De sub zapada o marca de linie afundata in zapada / Foto: Daniel


Cladirea statiei este una de dimensiuni mici si gazduieste undeva in stanga ei cum o privim dinspre linii, un mic Birou de Miscare. Cealalta jumatate a cladirii pare a fi ramas mai degraba o mica anexa a acesteia mai putin folosita. Sa vedem imagini cu aceasta cladire, in doua nopti diferite. Intr-una din cele doua nopti, am suprins-o luminata de becul de neon, aprins ocazional...

Cladirea statiei CFR Berceni iluminata puternic.jpg
Cladirea statiei CFR Berceni iluminata puternic / Foto: Daniel


Un mic birou de miscare in dreapta.jpg
Un mic birou de miscare in dreapta / Foto: Daniel


Placuta statiei.jpg
Placuta statiei / Foto: Daniel


Cladirea statiei vazuta dinspre directia Y a liniilor.jpg
Cladirea statiei vazuta dinspre directia Y a liniilor / Foto: Daniel


Aceeasi cladire in intuneric.jpg
Aceeasi cladire in intuneric / Foto: Daniel


Undeva in dreapta cladirii statiei un WC public.jpg
Undeva in dreapta cladirii statiei un WC public / Foto: Daniel


Statia CFR Berceni are circa 8 linii cu o lungime medie de 600-650m. Din capatul X al statiei se desprinde o linie industriala infiintata pe la jumatatea anilor 1970 ce deservea fosta uzina IMGB, cu un parcurs de circa 1800m pana la o grupa de primire vagoane de la intrarea in incinta complexului industrial. De la aceasta grupa se mai racordau un numar de circa 6 linii industriale ce deserveau platforma cu pricina.

Capatul X al statiei Berceni.jpg
Capatul X al statiei Berceni / Foto: Daniel


Linia directa a statiei catre capatul X - spre Popesti Leordeni.jpg
Linia directa a statiei catre capatul X - spre Popesti Leordeni / Foto: Daniel


Vagoane tip Eaos lasate pe o linie a statiei.jpg
Vagoane tip Eaos lasate pe o linie a statiei / Foto: Daniel


Directa statiei nu a mai fost circulata de ceva vreme.jpg
Directa statiei nu a mai fost circulata de ceva vreme / Foto: Daniel


Liniile statiei in capatul Y al acesteia.jpg
Liniile statiei in capatul Y al acesteia / Foto: Daniel


Zapada a inghitit liniile statiei catre Jilava (directia Y).jpg
Zapada a inghitit liniile statiei catre Jilava (directia Y) / Foto: Daniel


Abatuta paralela cu directa catre Jilava.jpg
Abatuta paralela cu directa catre Jilava / Foto: Daniel


De la gara Berceni se racordau un numar de circa sapte linii industriale dintre care le enumar pe cele mai importante: “Admeb”, “Remat”, “IMGB si Vulcan” (ambele cu antestatie).

Cele opt linii ale statiei in capatul Y al acesteia.jpg
Cele opt linii ale statiei in capatul Y al acesteia / Foto: Daniel


Gara Popesti Leordeni

Deoarece statia Popesti Leordeni nu dispune de cladire proprie, ci de o simpla cabina de acar abandonata, nu am mai fotografiat-o fiind in realitate mai mult o grupa de primire/expediere vagoane de marfa, si cred ca rangul de statie in cazul acesteia este putin exagerat.

Popesti Leordeni are un numar de cinci linii cu o lungime aproximata de 850m.

De la gara Popesti-Leordeni, se racordau un numar noua linii, cea mai importanta fiind racordarea catre Metrorex, respectiv cu Depoul Berecni (IMGB).
-“Danubiana”, “Depozite de urgenta”, “TMUCB”, "Tiab Prefin", "Secom", "Star Foods", "Baduc".
-linia pentru “Viscofil”
-linia pentru depoul Metrorex IMGB

Peste Berceni se lasa intunericul si gerul de minus 18 grade Celsius....jpg
Peste Berceni se lasa intunericul si gerul de minus 18 grade Celsius... / Foto: Daniel


Va astept cu un nou episod, in curand. ;)

Echipa: Daniel (fotografii de noapte, documentatie), zofei.2006 (documentatie, asistent foto), Trifu22 (conducator auto, asistent foto).
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Garile inghetate ale Bucurestiului...

Mesajde Trifu22 pe 04 Feb 2013, 14:36

si, incurand si o harta pentru download, cu Garile Bucurestiului.
⇓⇓⇓ Accesează Radioreceptorul CFR ⇓⇓⇓
⚡⚡⚡http://t22sys.noip.me/radio/cfr/ ⚡⚡⚡
♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣
►►►Trifu22 Systems◄◄◄
Avatar utilizator
Trifu22


Mesaje: 2745
Membru din: 27 Oct 2009, 23:39
Localitate: Buftea, M300 km 14+600
Avertismente: 14

Re: Garile inghetate ale Bucurestiului...

Mesajde Daniel pe 04 Feb 2013, 19:18

Astept cu interes aceasta harta. Pana atunci, sa va pregatiti pentru ultima statie de pe Centura Bucurestiului. De la aceasta statie, vom intra sa exploram si restul garilor aflate in interiorul Complexului Feroviar Bucuresti. ;)
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Garile inghetate ale Bucurestiului...

Mesajde Daniel pe 07 Feb 2013, 21:19

Gara Bucuresti Sud Grupa de Marfa (fosta Cioplea, Dudesti-Cioplea)

Bucuresti Sud Grupa de Marfa.jpg
Bucuresti Sud Grupa de Marfa / Foto: Daniel


Prea multe informatii referitoare la anul precis al infiintarii statiei nu am gasit, literatura de specialitate indicand cel putin la nivel oficial, mijlocul anilor 1930 ai secolului trecut, mentionata ca Titan, aparuta pentru a deservi noile uzine “Malaxa”. Insa, pana pe la inceputul anilor ’90 aceasta a purtat denumirea de Dudesti – Cioplea. Asupra acestei statii vom mai reveni intr-un material mai amplu pe viitor.

Detaliu al fatadei dinspre linii a Biroului de Miscare.jpg
Detaliu al fatadei dinspre linii a Biroului de Miscare / Foto: Daniel


Din ceea ce am gasit insa, unica denumire de “Titan” a apartinut actualei statii Titan Sud, fosta halta. Asadar denumirea de “Titan” este posibil sa nu fi fost atribuita actualei statii Bucuresti Sud Grupa de Marfa. Oricum, din perioada interbelica si pana prin anii 1970 statia a purtat denumirea de Cioplea, fiind trecuta in indexul alfabetic din anul 1954 astfel: cod statie 332/6/6, pe sectia cu numarul de circulatie 15 si numar de ordine pe sectie 13. Pe aceeasi sectie cu numarul 15 se mai afla si o fosta statie Baba Novac (posibil actuala antestatie sau grupa de primire a CET Sud Vitan), ce avea numarul de ordine 02. Asadar mi-a fost greu sa aflu care era sectia cu numarul 15, probabil o fosta linie industriala din sudul Bucurestiului.

Siruri de vagoane de marfa inghetate in frigul noptii la linia 6 catre capatul Y.jpg
Siruri de vagoane de marfa inghetate in frigul noptii la linia 6 catre capatul Y / Foto: Daniel


Anul 1977 aduce si electrificarea pe liniile acestei statii, practic Dudesti – Cioplea devenind punctul terminus al electrificarii liniei de Centura a Bucurestiului, ce pleca din nordul orasului (Mogosoaia) si se termina aici dupa ce parcurgea partea de Est a inelului feroviar. Intre Dudesti – Cioplea si Chiajna linia nu a fost electrificata vreodata. E drept ca intre anii 1968 si 1977 este foarte posibil ca statia sa fi fost mutata ceva mai la nord fata de pozitia initiala (circa 50m).

In incinta atelierului de reparat vagoane al Bucuresti Sud.jpg
In incinta atelierului de reparat vagoane al Bucuresti Sud Grupa de Marfa / Foto: Daniel


Statia beneficiaza de o cladire ce adaposteste instalatiile de tip CED si un Birou de Miscare de dimensiuni modeste, separat de cladirea SCB-urilor. De asemenea in incinta statiei (cap Y) exista un atelier de revizie pentru vagoanele de marfa (cu doua grupuri de vinciuri pentru ridicarea vagoanelor si canale de revizie).

Cladirea micului Birou de Miscare al Bucuresti Sud (Grupa de Marfuri).jpg
Cladirea micului Birou de Miscare al Bucuresti Sud (Grupa de Marfuri) / Foto: Daniel


Biroul de miscare vazut dinspre linii.jpg
Biroul de miscare vazut dinspre linii / Foto: Daniel


Cladirea SCB-urilor vazuta dinspre linii.jpg
Cladirea SCB-urilor vazuta dinspre linii / Foto: Daniel


Cladirea SCB-urilor vazuta dinspre soseaua de Centura.jpg
Cladirea SCB-urilor vazuta dinspre soseaua de Centura / Foto: Daniel


Prin definitie, aceasta statie este destinata exclusiv trenurilor de marfa. Sa cercetam putin si atelierul de reparat vagoane.

Unul din ansamblurile de vinciuri plasat in directia X a liniilor.jpg
Unul din ansamblurile de vinciuri plasat in directia X a liniilor / Foto: Daniel


Sasiul unui fost vagon postal devenit anexa de atelier.jpg
Cutia unui fost vagon postal devenit anexa de atelier / Foto: Daniel


Posibil un sistem ce permite lucrari asupra osiilor vagoanelor.jpg
Posibil un sistem ce permite lucrari asupra osiilor vagoanelor / Foto: Daniel


In stanga se afla restul atelierului si vinciurile dinspre capatul Y al statiei.jpg
In stanga se afla restul atelierului si vinciurile dinspre capatul Y al statiei / Foto: Daniel


Sasiul unui fost 'Gs' de marfa lasat in uitare dupa ce a servit ca anexa in atelier.jpg
Cutia unui fost 'Gs' de marfa lasat in uitare dupa ce a servit ca anexa in atelier / Foto: Daniel


O veche remorca muncitoreasca se 'odihneste' in atelierul de vagoane....jpg
O veche remorca muncitoreasca se 'odihneste' in atelierul de vagoane... / Foto: Daniel


Liniile garii Bucuresti Sud Grupa de Marfuri catre capul X al statiei.jpg
Liniile garii Bucuresti Sud Grupa de Marfuri catre capul X al statiei / Foto: Daniel


De asemenea, statia detine un numar de 17 linii cu o lungime medie de circa 850 de metri, fiind considerata al doilea “triaj” ca marime din Complexul Bucuresti. Pana in anul 2006, odata cu distrugerea si furtul catenarei de pe Centura, tractiunea electrica isi facea simtita prezenta si aici, ca punct terminus.

Liniile statiei catre capatul Y.jpg
Liniile statiei catre capatul Y / Foto: Daniel


Primele 6 linii ale garii catre capatul Y al acesteia.jpg
Primele 6 linii ale garii catre capatul Y al acesteia.jpg


'Camera de gazare' de la linia 6.jpg
'Camera de gazare' de la linia 6 / Foto: Daniel


Liniile statiei in directia X a liniei de Centura.jpg
Liniile statiei in directia X a liniei de Centura / Foto: Daniel


Dinspre capul X al statiei soseste un LDH Clasa 81 - locomotiva tampon a liniei 801 si a centurii pe partea de sud.jpg
Dinspre capul X al statiei soseste un LDH Clasa 81 - locomotiva tampon a liniei 801 si a centurii pe partea de sud / Foto: Daniel


De aici se racordau un numar de peste sapte linii industriale catre actuale si foste unitati economice din zona, cea mai importanta fiind cea catre CET Sud Vitan, dar si cele care converg catre fosta platforma “Faur” cu mai multe grupe de primire vagoane.

Vagon tip Eaos al BDZ alaturi de un vagon tip Shimmns al CFR Marfa.jpg
Vagon tip Eaos al BDZ alaturi de un vagon tip Shimmns al CFR Marfa / Foto: Daniel


Mai departe de aici, pe linia de centura in directia X, urmeaza statia Voluntari, pe care am trecut-o in revista cu mai multe episoade in urma. Insa, noi vom porni pe linia de racordare denumita R3 de la Bucuresti Sud Grupa de Marfa la Bucuresti Sud Grupa de Calatori, sora mai “batrana” a acestei statii. De aici practic reintram in zona statiilor din interiorul Complexului Feroviar Bucuresti, si parasim “avanposturile” acestui complex si statiile marginase ale liniei de Centura…

Panorama a primelor sase linii de la Bucuresti Sud Grupa de Marfuri.jpg
Panorama a primelor sase linii de la Bucuresti Sud Grupa de Marfuri / Foto: Daniel


Echipa: Daniel (fotografii de noapte, documentatie), zofei.2006 (asistent foto), Trifu22 (conducator auto, asistent foto).
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Garile inghetate ale Bucurestiului...

Mesajde electrica170 pe 07 Feb 2013, 21:44

Foarte tare acest reportaj :) Felicitari :clap:
Avatar utilizator
electrica170


Mesaje: 308
Membru din: 15 Apr 2012, 07:23
Localitate: Pascani
Avertismente: 3

Re: Garile inghetate ale Bucurestiului...

Mesajde Daniel pe 12 Feb 2013, 14:26

Multumesc de aprecieri! In curand va urma o noua serie, pana la sfarsitul acestui sezon. ;)
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Garile inghetate ale Bucurestiului...

Mesajde Daniel pe 13 Feb 2013, 22:41

Gara Bucuresti Sud Grupa Calatori (fosta Catelu, Titan)

Gara Bucuresti Sud Grupa Calatori in Decembrie 2010.jpg
Gara Bucuresti Sud Grupa Calatori in Decembrie 2010 / Foto: Daniel


Infiintata la data de 6 Decembrie 1909, odata cu darea in folosinta a primilor 37,7km din calea ferata Bucuresti – Oltenita, la acea data numai pana la Budesti. Din anul 1909 si pana la sfarsitul anului 1954, a functionat ca gara Titan, odata cu desfiintarea si mutarea fostei statii Titan si redenumirea ei in “Halta Titan” (la 01.08.1954) o statie astazi disparuta aflata in apropierea actualei halte Titan Sud (practic locul in care a fost mutata noua statie). Din anul 1997 a fost denumita Bucuresti Sud Grupa Calatori, nume ce il pastreaza si astazi.

Cladirea vechii gari Catelu inaugurata in anul 1909.jpg
Cladirea vechii gari Catelu inaugurata in anul 1909 / Foto: Daniel


Un fost canton al statiei si alte foste anexe.jpg
Un fost canton al statiei si alte foste anexe / Foto: Daniel


Batranul canton de la 1909 devenit locuinta unei familii.jpg
Batranul canton de la 1909 devenit locuinta unei familii / Foto: Daniel


Fatada dinspre linii a garii Bucuresti Sud Grupa Calatori.jpg
Fatada dinspre linii a garii Bucuresti Sud Grupa Calatori / Foto: Daniel


Fatada din spatele liniilor.jpg
Fatada din spatele liniilor / Foto: Daniel


O fosta intrare in sala pasilor pierduti astazi zidita ce dadea catre spatele garii.jpg
O fosta intrare in sala pasilor pierduti astazi zidita ce dadea catre spatele garii / Foto: Daniel


Usa din spate a Biroului de Miscare al statiei modificata, la baza turnului cladirii.jpg
Usa din spate a Biroului de Miscare al statiei modificata, la baza turnului cladirii / Foto: Daniel


Intrarea dinspre linii in Biroul de Miscare al statiei Bucuresti Sud Grupa Calatori.jpg
Intrarea dinspre linii in Biroul de Miscare al statiei Bucuresti Sud Grupa Calatori / Foto: Daniel


La infiintare, statia avea un numar de trei linii cu o lungime de 400m. In anul 1964, odata cu cea de-a doua refactie importanta a liniei catre Oltenita, statia ajunge la un numar de cinci linii cu o lungime de 776m, configuratie pastrata si astazi. Inca de la inceput statia a fost dotata cu cladire pentru calatori si birou de miscare, alte anexe.

Cele cinci linii ale statiei acoperite de zapada in directia X.jpg
Cele cinci linii ale statiei acoperite de zapada in directia X / Foto: Daniel


Batrana coloana hidraulica de la linia 1 sensul X.jpg
Batrana coloana hidraulica de la linia 1 sensul X / Foto: Daniel


Vagoane de ciment tip Ucs garate la linia 3.jpg
Vagoane de ciment tip Ucs garate la linia 3 / Foto: Daniel


Liniile 3 si 4 in directia X.jpg
Liniile 3 si 4 in directia X / Foto: Daniel


Catre capatul Y al statiei.jpg
Catre capatul Y al statiei / Foto: Daniel


Gara Catelu, intre zapada si poveste....jpg
Gara Catelu, intre zapada si poveste... / Foto: Daniel


Am descoperit insa la fata locului, un lucru destul de interesant care creeaza premizele unei ipoteze la fel de interesante. In spatele batranei cladiri a statiei, se observa un catarg de semafor mecanic plantat conform tuturor regulilor din domeniu si folosit astazi pentru antene de comunicatii.

In dreapta cladirii, se afla catargul unui fost semafor mecanic.jpg
In dreapta cladirii, se afla catargul unui fost semafor mecanic / Foto: Daniel


Pozitia acestuia destul de nefireasca, in cazul in care nu ar fi fost special mutat in urma cu zeci de ani acolo, ar indica faptul ca in spatele cladirii ar fi existat cel putin o linie de tren. Posibil, daca acel catarg ar fi fost intr-adevar plantat acolo de foarte multi ani sa fi sustinut un semafor mecanic de manevra pentru vreo abatuta sau mai multe aflate in acea zona. Poate ca statia ar fi avut si o mica remiza pentru locomotive in acest loc. Insa totul ramane la nivel de ipoteza, fara alte dovezi concrete.

Fostul catarg de semafor devenit antena de comunicatii.jpg
Fostul catarg de semafor devenit antena de comunicatii / Foto: Daniel


De asemenea, este interesant de observat, ca dintre dotarile initiale ale statiei s-a pastrat coloana hidraulica in dreptul liniei 1 cap X, iar undeva catre mijlocul statiei in dreptul liniei 5 se mai pastreaza si astazi un elevator de carbuni pentru locomotivele cu abur. Undeva la ultima linie a statiei se afla un terminal de conteinere de mari dimensiuni dotat cu doua macarale portal de mare capacitate.

Coloana hidraulica pastrata in stare aproape perfecta.jpg
Coloana hidraulica pastrata in stare aproape perfecta / Foto: Daniel


Azi nu mai sunt domuri de apa de umplut... Doar amintiri inghetate....jpg
Azi nu mai sunt domuri de apa de umplut... Doar amintiri inghetate... / Foto: Daniel


Terminal conteinere si macara portal.jpg
Terminal conteinere si macara portal / Foto: Daniel


De la “Titan” s-au construit intre anii 1961-1987 un numar de 13 linii de racordare catre principalele unitati economice din zona. Insa, cea mai lunga dintre aceste linii a fost cea denumita “Granitul” catre societatea cu acelasi nume, in lungime de 2135m, inaugurata in anul 1972.

Ne luam ramas bun de la fosta gara Catelu....jpg
Ne luam ramas bun de la fosta gara Catelu... / Foto: Daniel


Odata cu luna martie a anului 2012, odata cu retragerea operatorului national CFR Calatori de pe linia secundara 801, statia a inceput sa deserveasca mai mult traficul de marfuri si mai putin pe cel de calatori ce a fost preluat de catre o firma privata.

Odata cu aceasta statie, ne reintoarcem la garile din interiorul Complexului Feroviar Bucuresti.

Echipa: Daniel (fotografii, documentare), Trifu22 (conducator auto).
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Garile inghetate ale Bucurestiului...

Mesajde Daniel pe 18 Feb 2013, 22:59

Titan Sud Hm (fosta Titan, Halta Titan, 23 August)

Titan Sud Hm (Decembrie 2010).jpg
Titan Sud Hm (Decembrie 2010) / Foto: Daniel


Este o statie de dimensiuni mici, mai precis o halta, folosita de catre navetisti, in majoritate locuitori ai orasului Oltenita si ai localitatilor de pe traseu. Pana in luna Martie a anului 2012 aceasta statie era destinata trenurior companiei nationale CFR Calatori. De atunci si pana astazi, linia a fost preluata de o firma privata ce opereaza pe acelasi traseu. Interesant este faptul ca statia are o istorie destul de zbuciumata in materie de nume pe care le-a purtat de la infiintare si pana astazi.

Placuta statiei si travertinul ce acopera fatada cladirii acesteia.jpg
Placuta statiei si travertinul ce acopera fatada cladirii acesteia / Foto: Daniel


Aflata pe linia secundara 801 (Bucuresti – Oltenita), actuala statie fost infiintata la data de 01.08.1959 dupa desfiintarea si mutarea fostei statii Halta Titan. Aflata undeva la km 17+600 si inaugurata la 06.12.1909 cu denumirea de “Titan” redenumita “Halta Titan” de la 1.08.1954. Asadar noua halta a luat fiinta dupa mutarea fostei statii “Titan” (in anul 1954). Din anul 1986, conform unor surse, statia a purtat denumirea de “Halta 23 August” pana in anul 1997. Statia a mai fost denumita de catre publicul calator si “Republica” dupa denumirea fostei platforme industriale din zona. Astazi poarta denumirea de Titan Sud Hm (halta de miscare).

Coloane ale acoperisului de beton al peronului liniei 1 .jpg
Coloane ale acoperisului de beton al peronului liniei 1 / Foto: Daniel


Initial, denumirea de “Halta 23 August” a apartinut unei statii aflate mai la sud fata de actuala halta (in incinta “Faur” S.A.), la km 18+469, ce se racorda de la aceeasi linie 801 prin fosta gara Catelu (actuala Bucuresti Sud Grupa Calatori). Ce s-a intimplat oare cu adevarata “23 August”? Infiintata in anul 1959, aceasta a fost cel mai probabil retrogradata pe la finele anilor 1980 intr-o simpla grupa de primire vagoane de marfa, odata cu reconfigurarea liniilor din zona.

Hai sa dam un tur in imagini al acestei mici statii de cale ferata dintr-o margine de Bucuresti...

Liniile statiei catre capatul Y.jpg
Liniile statiei catre capatul Y / Foto: Daniel


Liniile statiei catre capatul X al acesteia.jpg
Liniile statiei catre capatul X al acesteia / Foto: Daniel


Fatada dinspre linii a cladirii statiei Titan Sud.jpg
Fatada dinspre linii a cladirii statiei Titan Sud / Foto: Daniel


Cladirea statiei vazuta dinspre capatul Bulevardului Basarabia.jpg
Cladirea statiei vazuta dinspre capatul Bulevardului Basarabia / Foto: Daniel


Intrarea dinspre Bulevardul Basarabia in cladirea statiei.jpg
Intrarea dinspre Bulevardul Basarabia in cladirea statiei / Foto: Daniel


O ultima imagine a cladirii de calatori a Titan Sud dinspre Bulevard.jpg
O ultima imagine a cladirii de calatori a Titan Sud dinspre Bulevard / Foto: Daniel


Statia avea initial un numar de doua linii in lungime de 321 metri, configuratie pastrata pana astazi. Initial (anul 1959), halta nu a fost dotata cu cladire de calatori. Actuala cladire a statiei, ce adaposteste Biroul de Miscare, casele de bilete si alte birouri administrative ale sectiei) a fost construita intre anii 1986-1988. Circulatia se realizeaza cu instalatii de tip BLA. De aici, se racordau doar doua linii industriale, construite dupa anul 1967.

Macaz in capul X linia 2 de unde se desprindea una din abatutele industriale.jpg
Macaz in capul X linia 2 de unde se desprindea una din abatutele industriale / Foto: Daniel


Gerul noptii de iarna se lasa incet la Titan Sud....jpg
Gerul noptii de iarna se lasa incet la Titan Sud... / Foto: Daniel


Echipa: Daniel (fotografii, documentare), Trifu22 (conducator auto).
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Garile inghetate ale Bucurestiului...

Mesajde Daniel pe 25 Feb 2013, 23:14

Gara Bucuresti Progresul

Bucuresti Progresul (ianuarie 2011).jpg
Bucuresti Progresul (ianuarie 2011) / Foto: Daniel


A fost deschisa la 19 noiembrie 1960. Initial a fost halta, infiintata in anul 1953, aflata la km 12+900 pe linia catre Giurgiu dinspre Filaret, si la desfiintarea din anul 1960 ave aun numar de patru linii in lungime de 949m. Procesul de trecere de la halta la gara s-a desfasurat intre anii 1954-1958, pastrandu-si pana astazi numarul de linii si lungimea acestora. Halta figura in nomenclatorul de statii din anul 1954, ca "Progresul Halta" cu codul 100 2 5, pe sectia de circulatie nr. 43, avand numarul de ordine pe sectie 08.

Panorama a statiei Bucuresti Progresul.jpg
Panorama a statiei Bucuresti Progresul / Foto: Daniel


Dotarile statiei: inca de la infiintare statia a beneficiat de cladire pentru calatori (ce adaposteste si Biroul de Miscare), cabine (posturi) de acar. De-a lungul timpului a mai primit si rampe de incarcare/descarcare marfuri. Macazurile in capatul Y (astazi capatul terminus al statiei) sunt inca de tip manual cu bila si felinar.

Cladirea de calatori a statiei.jpg
Cladirea de calatori a statiei / Foto: Daniel


Placuta statiei Progresul pe fatada dinspre linii.jpg
Placuta statiei Progresul pe fatada dinspre linii / Foto: Daniel


Biroul de Miscare al statiei.jpg
Biroul de Miscare al statiei / Foto: Daniel


Imagine de ansamblu a fatadei cladirii de calatori dinspre linii.jpg
Imagine de ansamblu a fatadei cladirii de calatori dinspre linii / Foto: Daniel


Dincolo de garduri alte abatute ale statiei. Se observa iluminatiile abatutelor din spatele cladirii statiei.jpg
Dincolo de garduri alte abatute ale statiei. Se observa iluminatiile abatutelor din spatele cladirii statiei. / Foto: Daniel


Cladirea statiei vazuta din partea opusa liniilor.jpg
Cladirea statiei vazuta din partea opusa liniilor / Foto: Daniel


In spatele cladirii se afla un vechi stalp de comunicatii (probabil un fost releu de transmisiuni).jpg
In spatele cladirii se afla un vechi stalp de comunicatii (probabil un fost releu de transmisiuni). / Foto: Daniel


Prezenta nocturnei in spatele cladirii indica faptul ca in zona au mai existat linii.jpg
Prezenta nocturnei in spatele cladirii indica faptul ca in zona au mai existat linii. / Foto: Daniel


Pentru comunicatie, statia a fost dotata intital cu sistem tip MORSE, ce a fost inlocuit dupa anul 1961 cu instalatii de telefoane pentru cai libere. Sistemele de siguranta circulatiei sunt imbunatatite intre anii 1975-1976 odata cu trecerea la Centralizarea Electro Dinamica (CED) si instalatie tip BLA (in capatul X al statiei catre statia Jilava).

Cladirea statiei de calatori vazuta de la linia 3.jpg
Cladirea statiei de calatori vazuta de la linia 3. / Foto: Daniel


Liniile statiei catre capatul Y.jpg
Liniile statiei catre capatul Y / Foto: Daniel


Linia 1 si abatutele sale ingropate in zapada catre capul Y.jpg
Linia 1 si abatutele sale ingropate in zapada catre capul Y / Foto: Daniel


De la peronul liniei 1 catre capatul Y.jpg
De la peronul liniei 1 catre capatul Y. / Foto: Daniel


Bila macazului numarul 28.jpg
Bila macazului numarul 28 / Foto: Daniel


Peronul liniei 1 acoperit de zapada. Numai urmele noastre brazdeaza neaua afanata....jpg
Peronul liniei 1 acoperit de zapada. Numai urmele noastre brazdeaza neaua afanata... / Foto: Daniel


De la acelasi peron catre capatul X.jpg
De la acelasi peron catre capatul X. / Foto: Daniel


In departare catre capul X al statiei o mica revizie de vagoane.jpg
In departare catre capul X al statiei o mica revizie de vagoane. / Foto: Daniel


Felinarul stins si bila macazului nr. 34.jpg
Felinarul stins si bila macazului nr. 34. / Foto: Daniel


Macazuri ingropate in zapada in fata cabinei....jpg
Macazuri ingropate in zapada in fata cabinei... / Foto: Daniel


In capatul Y al statiei una din cabinele statiei.jpg
In capatul Y al statiei una din cabinele statiei. / Foto: Daniel


Ca fapt divers, din anul 2006, odata cu ruperea podului de la Gradistea de pe linia 902 (Bucuresti – Giurgiu), niciun tren de calatori nu a mai plecat din aceasta statie. Situatia a ramas la fel si astazi, reluarea traficului de calatori pe aceasta sectie ramanand incerta.

Niciun tren de calatori nu mai pleaca din Progresul....jpg
Niciun tren de calatori nu mai pleaca din Progresul... / Foto: Daniel


Tot aici, se gaseste si un important terminal (capat de linie) al RATB unde intorc un numar de trei linii de autobuze: 116, 202 si 216. Acest terminal este cuprins intr-un program viitor de interconectare cu un tren urban ce va circula pe linia de centura a capitalei.

Terminalul RATB 'CFR' Progresul.jpg
Terminalul RATB 'CFR' Progresul. / Foto: Daniel


Imagine de ansamblu a cladirii si anexelor statiei dinspre terminalul RATB.jpg
Imagine de ansamblu a cladirii si anexelor statiei dinspre terminalul RATB. / Foto: Daniel


Undeva in spatele cladirii statiei, se afla o alta grupa de linii pentru marfa, dotate cu o rampa de incarcare – descarcare a marfurilor. De aici se desprind cateva abatute catre unitati economice din zona.

In stanga statiei alte cateva abatute cu o rampa de incarcare-descarcare marfuri.jpg
In stanga statiei alte cateva abatute cu o rampa de incarcare-descarcare marfuri. / Foto: Daniel


Grupa de primire vagoane de marfa in spatele statiei Bucuresti Progresul.jpg
Grupa de primire vagoane de marfa in spatele statiei Bucuresti Progresul. / Foto: Daniel


Vagoane tip Gbs ale CFR Marfa in apropierea rampei de marfa.jpg
Vagoane tip Gbs ale CFR Marfa in apropierea rampei de marfa. / Foto: Daniel


Din aceasta statie se racordau un numar de 18 linii industriale, inclusiv o linie catre actualul RATB cu o lungime de 539m, infiintata in anul 1965. Aceste linii industriale au fost in majoritate infiintate intre anii 1960-1989, in functie de nevoile economiei in dezvoltare la acea vreme.

Mecanisme inghetate....jpg
Mecanisme inghetate... / Foto: Daniel


Sfarsit de poveste....jpg
Sfarsit de poveste... / Foto: Daniel


Echipa: Daniel (fotografii, documentare), Trifu22 (conducator auto), Zofei.2006 (asistent foto)

P.S. Mesaj catre un nimeni poreclit "Bostanescu": ete domnu' "incultura crasa" cu ce ma ocup in timpul liber. Tu nu ai reusit sa depasesti nivelul de "forumtrenuri" si de scuipat seminte in fata blocului (chiar daca ai aproape de 50 de ani). Si nu-l vei depasi niciodata! Sa-ti fie de bine! Haidi pa! :mrgreen:
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Garile inghetate ale Bucurestiului...

Mesajde kid72 pe 03 Mar 2013, 00:06

Felinarele macazurilor (si cele de la capetele de linie, intre tampoane) aveau bec electric? (deci aveau tras si cablu?) sau pe gaz (cum s-ar fi alimentat?). // De fapt nu am vazut nici un macaz (manual) complet, luminand noaptea, multe au acum felinarul scos de tot
kid72


Mesaje: 83
Membru din: 24 Oct 2011, 16:58

Re: Garile inghetate ale Bucurestiului...

Mesajde CostelCFR pe 03 Mar 2013, 10:08

In Mersul Trenurilor 1975/1976, gara Titan inca mai constituia punct de plecare pentru trenurile de Oltenita. Urmatoarea era 23 August PO. (km 1), apoi Catelu (km 4) samd.
In Mersul Trenurilor 1979/1980, gara Titan nu mai exista. Trenurile de Oltenita plecau din Halta 23 August. Urmatoarea oprire era Catelu (km 3) samd.
Deci, relocarea punctului de plecare pentru trenurile de Oltenita si dezfiintare st Titan/infiintarea Haltei 23 August s-a produs undeva intre 1976-1979
CostelCFR


Mesaje: 89
Membru din: 08 Noi 2011, 18:42

Re: Garile inghetate ale Bucurestiului...

Mesajde Axel pe 03 Mar 2013, 15:32

@Daniel Respectul meu pentru aceste prezentari. :)
Pana in 2006 stiu ca mai treceau ocazional trenuri de marfa peste Sos.Giurgiului, nustiu unde se duceau. :) :roll:
Linia 202 din pacate a fost scurtata la terminalul tramvaielor din prima ei zi, in prezent la Gara intorc doar liniile 116 si 216. ;)


In viitor daca apare acel '' tren urban '' asi propune ca toata breteaua garii sa fie asfaltata ca la carte si sa duca si N107 acolo, recunosc nu e mult de mers pana la terminalul tramvaielor dar e :? fauna canina. :roll:
Mai sunt sanse cu acel tren sa apara ? :|
III III V
Avatar utilizator
Axel


Mesaje: 50
Membru din: 05 Dec 2012, 11:54

Re: Garile inghetate ale Bucurestiului...

Mesajde Daniel pe 03 Mar 2013, 16:41

@ kid72: presupun doar ca ar fi vorba de felinare iluminate electric. Stiu ca am mai vazut undeva pe Magistrala 500 asa ceva intr-o noapte. ;)

@ CostelCFR si Axel: multumesc mult pentru completari, ele sunt extrem de necesare. Orice informatie pe care o aflati este binevenita. ;)
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Garile inghetate ale Bucurestiului...

Mesajde Andrei98 pe 21 Iul 2013, 16:48

Felicitari pentru reportaj Daniel! Bunicii mei locuiesc in jilava(pe sos giurgiului chiar langa centura,intre centura si varianta care face legatura cu sos giurgiului), si in fiecare vara merg acolo, si am si locuit acolo timp de trei ani. Pot zice ca stiu ca-n palma zona. Inainte, la progresul intorceau si liniile preorasenesti dinspre jilava, dar au disparut o data cu venirea privatilor. In fiecare vara, ma duceam in gradina sa vad cum trec marfarele(la cate sulzere am vazut mi se acrise de ele, cele mai multe fiind clasice).
Cont YouTube:Andrei Cezar
Flickr:Andrei.CFRbv
Avatar utilizator
Andrei98


Mesaje: 938
Membru din: 15 Iul 2013, 11:27
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Garile inghetate ale Bucurestiului...

Mesajde Daniel pe 21 Iul 2013, 19:31

Ma bucur ca iti place acest subiect, unic pe forumurile din Romania si nu numai. Asta inseamna ca esti un pasionat adevarat. Am muncit mult la aceste incursiuni si mai sunt sa vina iarna aceasta. ;)
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Garile inghetate ale Bucurestiului...

Mesajde Daniel pe 19 Dec 2013, 21:23

De astazi reluam serialul nostru, care intra deja in cel de-al treilea sezon de publicare. Asadar, aventura continua, prin locuri in care putini pasionati au reusit sa ajunga, si mai ales intr-o atmosfera de noapte inghetata plina de povesti frumoase…

Pentru ca am iesit din cercul Liniei de Centura a Bucurestiului, vom incepe sa exploram restul statiilor interioare ale Complexului Feroviar Bucuresti, cel mai mare din tara, cu celelalte statii interioare acestuia, pe care le veti descoperi in acest nou sezon.


Bucuresti Cotroceni

Cladirea statiei CF Bucuresti Cotroceni.jpg
Cladirea statiei CF Bucuresti Cotroceni / Foto: Daniel


Putini stiu ca in spatele supermarket-ului Cora Lujerului, se afla una din garile Bucurestiului. A fost una din garile relativ recente din Bucuresti, Infiintata la 1 ianuarie 1960 (constructie inceputa in 1959) odata cu desfintarea la 13 decembrie 1960 a fostei gari Regale Cotroceni (Halta Cotroceni) devenita ulterior Halta Palatul Pionierilor (pana la desfiintare). Inca de la infiintare aceasta a fost destinata aproape exclusiv traficului de marfa ca statie industriala, cateva trenuri de persoane pentru angajatii CFR pe relatia Videle – Rosiori, fiind semnalate ocazional pana in anul 1977 (chiar daca ele nu apar in mersurile de tren din trecut). Din anul 2012 Bucuresti Cotroceni a decazut la rangul de antestatie a statiei Bucuresti Vest.
Nu am gasit informatii referitoare la numarul de linii pe care l-a avut la infintare, insa, dupa observatiile facute pe teren este posibil sa fi avut pana la sapte linii.

Insa, acest subiect l-am dezvoltat mai pe larg in trecut, si acolo veti gasi mai multe informatii. Haideti sa ne plimbam prin Bucuresti Cotroceni intr-o noapte geroasa de ianuarie din anul 2012.

Peronul si linia 1 a statiei nu se mai vad. Totul e alb....jpg
Peronul si linia 1 a statiei nu se mai vad. Totul e alb... / Foto: Daniel


Peronul fostei linii 1 abatuta este ingropat sub cei cativa zeci de centimetri de zapada ce ascund povesti din trecutul nu foarte indepartat al acesteia. Dinspre fostul capat X al statiei (spre zona Lujerului), antena inalta ce folosea odinioara la comunicatii, inca mai strajuie in noapte cladirea rece si stinghera din mijlocul pustiului alb…

Cladirea antestatiei vazuta de la actuala linie 2 directa.jpg
Cladirea antestatiei vazuta de la actuala linie 2 directa / Foto: Daniel


O lumina puternica razbate dintre coloanele porticului modest al fostului birou de miscare al statiei. In directie opusa, cele doua linii ramase in gara, converg catre partea mai “calda” si mai luminoasa a zonei “Lujerului”. Tot in aceasta zona, undeva pierdut in departarea alba si rece, apare silueta micii cladiri ce adapostea candva un cantar pentru vagoanele de marfa…

Porticul inghetat al fostului birou de miscare.jpg
Porticul inghetat al fostului birou de miscare / Foto: Daniel


Panorama a liniilor statiei in directia X (Bucuresti Vest) aproape de fosta abatuta ce trecea porni Tunelul Lujerului.jpg
Panorama a liniilor statiei in directia X (Bucuresti Vest) aproape de fosta abatuta ce trecea prin Tunelul Lujerului / Foto: Daniel


Spre capatul X in departare pe partea dreapta se observa silueta micii cladiri a fostei instalatii de cantarire a vagoanelor de marfa.jpg
Spre capatul X in departare pe partea dreapta se observa silueta micii cladiri a fostei instalatii de cantarire a vagoanelor de marfa / Foto: Daniel


Luna rece “topeste” fantomele trenurilor care fie tranzitau sau plecau de la peronul fostei linii 1 abatuta, fie asteptau ordinele de circulatie pentru a pleca in noptile reci de odinioara… Felinarele “obosite” ce au stat de veghe zeci de ani, acum stinse, lasa locul unei lumini calde insa destul de “inghetata” a Lunii ce naste forme si naluci in noaptea hibernala.

Luna rece 'topeste' fantomele inghetate ale trenurilor ce treceau candva pe langa peronul liniei 1.jpg
Luna rece 'topeste' fantomele inghetate ale trenurilor ce treceau candva pe langa peronul liniei 1. / Foto: Daniel


Peronul fostei linii 1 abatuta si felinarele lui stinse in noaptea rece iluminata numai de Luna rece.jpg
Peronul fostei linii 1 abatuta si felinarele lui stinse in noaptea rece iluminata numai de luna rece / Foto: Daniel


Ne departam usor de cladirea fostei  gari Bucuresti Cotroceni.jpg
Ne departam usor de cladirea fostei gari Bucuresti Cotroceni / Foto: Daniel


Ne departam incet prin zapada inghetata, de cladirea fostei statii Bucuresti Cotroceni, pe care o lasam in urma cu tot cu nalucile si povestile ei de iarna…

Panorama a statiei Bucuresti Cotroceni dinspre fostul capat Y al statiei.jpg
Panorama a statiei Bucuresti Cotroceni dinspre fostul capat Y al statiei / Foto: Daniel


Catre fostul capat Y al statiei cele doua linii ramase 'dorm' neatinse sub zapada.jpg
Catre fostul capat Y al statiei cele doua linii ramase 'dorm' neatinse sub zapada / Foto: Daniel


Undeva in capatul opus al statiei (fostul cap Y) apare din noaptea rece si alba cladirea modesta a unei foste grupe tehnice de unde se racordau linii catre ceea ce a fost canalul de revizie a locomotivelor si catre fosta ILF “Militari”.

Undeva in stanga spre capatul Y, in spatele vegetatiei 'feroviare' incremenita de frig, se afla un canal tehnic pentru locomotive....jpg
Undeva in stanga spre capatul Y, in spatele vegetatiei 'feroviare' incremenita de frig, se afla un canal tehnic pentru locomotive... / Foto: Daniel


Catre capatul Y in stanga se observa o fosta anexa a micii grupe tehnice de unde se racorda abatuta catre fostul ILF 'Militar'.jpg
Catre capatul Y in stanga se observa o fosta anexa a micii grupe tehnice de unde se racorda abatuta catre fostul ILF 'Militari' / Foto: Daniel


Undeva mai sus, bine incalzita si iluminata, apare celebra Incinta 4 CET Grozavesti pregatita pentru a primi un nou transport de pacura de pe liniile acoperite de zapada.

Spre capatul Y se observa Incinta 4 CET Grozavesti in asteptarea vreunui convoi cu pacura, 'calda' in noaptea rece.jpg
Spre capatul Y se observa Incinta 4 CET Grozavesti in asteptarea vreunui convoi cu pacura, 'calda' in noaptea rece / Foto: Daniel


O lume se stinge in zona Cotroceni, cu tot cu povestile ei, cu oamenii care candva infruntau frigul, viscolul si oboseala pentru a-si face meseria in vremurile in care din toate partile, abatutele statiei pulsau de activitate, alimentand calea ferata cu zeci de garnituri pe zi ce plecau spre toate colturile tarii.

Panorama a cladirii anestatiei Bucuresti Cotroceni in noaptea rece.jpg
Panorama a cladirii anestatiei Bucuresti Cotroceni in noaptea rece / Foto: Daniel


Dincolo de aceasta lume apusa, o noua lume se ridica, cea a magazinelor uriase bine luminate si colorate, fara “suflet” in contrast cu ceea ce a fost candva acest complex feroviar industrial din inima Bucurestiului…

In departare catre Razoare se vede silueta luminata a unui centru comercial modern ce a luat locul 'povestilor feroviare' din zona Cotroceni....jpg
In departare catre Razoare se vede silueta luminata a unui centru comercial modern ce a luat locul 'povestilor feroviare' din zona Cotroceni... / Foto: Daniel


De aici, mergem mai departe catre o alta gara interioara a Complexului Bucuresti, si ea cu povestile ei inghetate...


Bucurestii Noi (fosta Marele Voievod Mihai si 16 Februarie).

Statia CF Bucurestii Noi.jpg
Statia C.F. Bucurestii Noi / Foto: Daniel


Inaugurata la 12.03.1944, ca statie a magistralei 900 (apropiata de finalizare la acea data) amplasata la km 7+910. A fost denumita initial “Marele Voievod Mihai” pentru ca dupa 1947 sa devina 16 Februarie. A fost redenumita Bucurestii Noi dupa anul 1991.

Cele sapte linii ale statiei vazute din partea opusa cladirilor acesteia.jpg
Cele sapte linii ale statiei vazute din partea opusa cladirilor acesteia / Foto: Daniel


La infiintare a avut un numar de sase linii cu o lungime de 839m. Astazi statia detine un numar de sapte linii (doua directe si cinci abatute) cu aceeasi lungime medie, cu exceptia ultimilor doua linii ceva mai scurte si neelectrificate. De aici se racordau un numar de opt linii industriale construite intre anii 1977 – 1982, astazi partial desfiintate, sau abandonate.

Liniile statiei vazute de la peronul 1 al acesteia, catre Bucuresti.jpg
Liniile statiei vazute de la peronul 1 al acesteia, catre Bucuresti / Foto: Daniel


Dotarile statiei. In materie de siguranta circulatiei, statia a avut instalatii de tip CEM (centralizare mecanica) inca de la infiintare (1944) primind in anul 1972 instalatii de tip CED CR3.

Semnalele de iesire ale liniilor 6 si 7 cap Y.jpg
Semnalele de iesire ale liniilor 6 si 7 cap Y / Foto: Daniel


Astfel, statia a fost inzestrata la infiintare cu o cladire principala in care erau adapostite o sala de asteptare, o casa de bilete, grup sanitar si birou de miscare. Astazi, in aceasta cladire isi are sediul si postul de politie “Transporturi Feroviare” al statiei Bucurestii Noi.

Cladirea vechii statii in care isi are sediul si postul de politie TF al garii.jpg
Cladirea vechii statii in care isi are sediul si postul de politie TF al garii / Foto: Daniel


Vechea cladire a statiei vazuta din spate.jpg
Vechea cladire a statiei vazuta din spate / Foto: Daniel


O alta anexa (aflata in dreapta cladirii principale cum privim dinspre linii) adapostea locuinte de serviciu ale personalului statiei, cu o mica gospodarie (astazi in proprietate privata sau chirie), dupa modelul tip al anului 1942 realizat de catre Directia Lucrarilor Noi, care din anul 1941 a continuat constructia actualei magistrale 900 (Bucuresti – Craiova – Timisoara)inceputa inca din anul 1915 si inaugurata oficial la 23 august 1947. De asemenea, la linia 7 a existat si o rampa de incarcare/descarcare marfuri cu magazie, astazi disparuta.

Locuintele de serviciu ale angajatilor statiei, astazi aflate in proprietatea lor.jpg
Locuintele de serviciu ale angajatilor statiei, astazi aflate in proprietatea lor / Foto: Daniel


Ultimele doua abatute neelectrificate catre capatul Y al statiei.jpg
Ultimele doua abatute neelectrificate catre capatul Y al statiei / Foto: Daniel


In anul 1972, odata cu modernizarea Magistralei 900, s-a construit noua cladire a statiei, ce adaposteste instalatiile de tip CED precum si biroul de miscare al statiei, un punct de informare si vanzare bilete dar si toalete publice.

Cladirea SCB-urilor si a biroului de miscare.jpg
Cladirea SCB-urilor si a biroului de miscare / Foto: Daniel


Fatada dinspre linii a cladirii noi a statiei.jpg
Fatada dinspre linii a cladirii noi a statiei / Foto: Daniel


Fatada din spate a caldirii noi.jpg
Fatada din spate a cladirii noi / Foto: Daniel


Laterala nordica a noii cladiri, urcate pe o 'movila' de zapada.jpg
Laterala nordica a noii cladiri, urcate pe o 'movila' de zapada / Foto: Daniel


Zapada groasa e brazdata de o carare din spatele garii, ce desparte vechea de noua cladire.jpg
Zapada groasa e brazdata de o carare din spatele garii, ce desparte vechea gara de noua cladire / Foto: Daniel


Haideti sa exploram putin si capetele acestei statii, intr-o noapte inghetata de la sfarsitul lui ianuarie 2012. Sa dam o tura si in capatul Y al statiei, cel dinspre Bucuresti Nord.

Cele sapte linii ale statiei vazute catre capatul Y al acesteia.jpg
Cele sapte linii ale statiei vazute catre capatul Y al acesteia / Foto: Daniel


Semnalele de iesire din capatul Y al statiei (catre Bucuresti Nord).jpg
Semnalele de iesire din capatul Y al statiei (catre Bucuresti Nord) / Foto: Daniel


La final, cateva imagini din capatul opus, capatul X catre Craiova, via Chiajna, statie pe care am vizitat-o intr-o alta noapte inghetata pe la inceputul aventurilor noastre nocturne.

Liniile din capatul X al statiei (catre Craiova via Chiajna).jpg.jpg
Liniile din capatul X al statiei (catre Craiova via Chiajna) / Foto: Daniel


Semnalele de iesire din directia X a magistralei 900 .jpg
Semnalele de iesire din directia X a magistralei 900 / Foto: Daniel


Va asteptam in continuare alaturi de noi in aceasta aventura nocturna prin intermediul careia veti descoperi locuri in care in mod sigur nu ati mai ajuns. Cine stie ce alta statie urmeaza... Veti afla doar urmarind acest serial. ;)

Lasam in urma si Bucurestii Noi....jpg
Lasam in urma si Bucurestii Noi... / Foto: Daniel


Echipa: Daniel (fotografii si documentare), Trifu22 (conducator auto si documentare), zimbrulcarpatin (alaturi de noi), zofei.2006 (scandalagiu si rupator de trepiede)

Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Garile inghetate ale Bucurestiului...

Mesajde Vatmanu076 pe 06 Ian 2014, 20:22

Foarte frumos! Astept cu nerabdare continuarea, MULT SUCCES in continuare :D :D

Am prieteni in RATB care urmaresc serialul si iti transmit felicitari :D :D
Dacă PRO înseamnă Pentru şi CON Împotrivă, de ce e Constituție şi nu Prostituție ?
Avatar utilizator
Vatmanu076


Mesaje: 2826
Membru din: 19 Mar 2012, 09:39
Localitate: S.T.B. (R.A.T.B.) - E.T.E. - Depoul Colentina, Depoul Titan şi Uzina U.R.A.C.

Re: Garile inghetate ale Bucurestiului...

Mesajde Daniel pe 12 Ian 2014, 19:40

Multumesc pentru aprecieri! Sa continuam aventura nocturna... :)

Pajura Hm. (halta de miscare) si fosta Bucuresti Triaj hc. (halta comerciala)

Panorama a haltei de miscare Pajura (in dreapta) si  Bucuresti Triaj hc (in stanga).jpg
Panorama a haltei de miscare Pajura (in dreapta) si Bucuresti Triaj hc (in stanga). / Foto: Daniel


Ei bine, iata o alta halta de miscare prezentata in cadrul acestui serial unic. De ce am luat in calcul o alta halta, dupa Titan Sud Hm – se vor intreba unii? Deoarece statia este una extrem de importanta, ea fiind amplasata practic in punctul de intilnire a catorva magistrale ce pleaca din Bucuresti catre restul tarii: M1000 (cu M300 si M500), M700 si mai mult de atat, e vorba de doua statii practic lipite una de cealalta.

'Fantoma' electrica dinspre Baneasa catre Chitila.jpg
'Fantoma' electrica dinspre Baneasa catre Chitila. / Foto: Daniel


De asemenea, aceasta statie poate fi considerata un caz particular prin amplasarea ei: cladirea in sine se afla dispusa intre linii. Asadar, are peroane de ambele parti ale sale. Insa, pana recent, statia actuala denumita Pajura Hm era formata din doua statii separate cu peroane si cladire comune: Pajura Hm si Bucuresti Triaj Hc. Este adevarat ca fotografierea de noapte in zona devine greoaie din cauza iluminatiilor din zona pe baza de sodiu, o lumina calda care pune probleme mari balansului de culoare. Insa, chiar si asa, cu ceva corectii ne-am mai apropiat de realitate.

Pajura Hm (halta de miscare) panorama nocturna catre cladirea haltei si peroanele acesteia din capatul Y .jpg
Pajura Hm (halta de miscare) panorama nocturna catre cladirea haltei si peroanele acesteia din capatul Y. / Foto: Daniel


Halta de Miscare Pajura (Pajura Hm – cum este de gasit in Mersul Trenuilor) se afla pozitionata la iesirea din Bucuresti, la km 5 + 475 pe oricare din magistralele ce trec prin aceasta (dinspre Bucuresti Nord). Halta aceasta a luat fiinta undeva pe la finele anilor 1970 si initial avea numai doua linii cu o lungime de 650 de metri.

'Fantoma' strabate cu viteza prima linie dinspre strada Mimozei catre Chitila.jpg
'Fantoma' strabate cu viteza prima linie dinspre strada Mimozei catre Chitila. / Foto: Daniel


De la Pajura se desprindeau doar doua linii industriale in urma cu ceva vreme. Insa, statia se afla in imediata apropiere a fostului triaj Bucuresti (Bucuresti Triaj), de unde si numele jumatatii mai vechi, de “Bucuresti Triaj”. In 1979 apare deja Pajura h. Cel mai probabil dupa inceputul anilor ’90 a luat denumirea de Pajura Hm, alaturi de Bucuresti Triaj hc. Ca o paranteza, triajul vechi a fost dezafectat partial in anul 1977 si definitiv in anul 2006.

Cele patru linii dinspre strada Mimozei ale Pajura hm, unde se observa un sir de cateva case pentru feroviari construite inainte de Razboi.jpg
Cele patru linii dinspre strada Mimozei ale Pajura hm, unde se observa un sir de cateva case pentru feroviari construite inainte de Razboi. / Foto: Daniel


Astazi statia are 6 linii din care doua sunt linii curente fara peroane, ale M1000 (M300 si M500) si M700, respectiv cele patru linii ale Pajura Hm. Sa pornim scurta noastra incursiune printre liniile inghetate ale acestei halte de miscare:

Cladirea statiei vazuta din directia X linia 1 de pe firul II K.jpg
Cladirea statiei vazuta din directia X linia 1 de pe firul II K. / Foto: Daniel


Particularitatea statiei consta in aceea ca este amplasata intre liniile magistralelor, intre cele directe si doua abatute. In realitate, existau doua statii separate cu aceeasi cladire si peron, respectiv Pajura Hm pe firele I si II K ale magistralelor 300, 500 si 700 (cum apar in Livrete si in B.A.R.-uri – Buletin de Avizare a Restrictiilor), pentru trenuri de rang superior si cele ce strabat magistrala700, si statia Bucuresti Triaj hc. pe firul III K, in spatele cladirii statiei actuale, fir destinat cu precadere trenurilor de rang inferior ce pleaca spre Linia 901 si Magistralele 300 si 500. Din actualul mers de tren a disparut insa “Bucuresti Triaj hc.” de unde presupun ca statia a fost desfiintata scriptic si inclusa asa cum cred ca era si normal in Pajura hm.

Vechiul turn de apa un martor inghetat in spatele ultimelor doua linii ale haltei Pajura.jpg
Vechiul turn de apa un martor inghetat in spatele ultimelor doua linii ale haltei Pajura. / Foto: Daniel


Dotarile statiei:

Fatada dinspre M700 a cladirii statiei.jpg
Fatada dinspre M700 a cladirii statiei. / Foto: Daniel


Cladirea noua, cu peroane de ambele parti, adaposteste nu numai biroul de miscare (al impiegatului) dar si instalatiile de tip CED si mai nou centralizare electronica de tip SIMIS – W (semnalizarea de distantare cu patru indicatii ce sporeste viteza maxima de circulatie la 160 km/h si apoi la 200 km/h pe Coridorul IV fara a modifica lungimea sectoarelor de bloc de linie, ceea ce constituie un avantaj in cazul traficului combinat). Statia este traversata de catre strada Marmurei, ce ajunge in actualul cartier Triaj din sectoul 1 al Bucurestiului. Paralel cu linia 1 a M700 dotata cu peron, se intinde strada Mimozei din cartierul Chitila al aceluiasi sector. Barierele strazii Marmurei sunt mecanice si deservite de catre un cantonier.

Cantonul barierei din zona intersectiei celor doua strazi din partea opusa vechiului triaj.jpg
Cantonul barierei din zona intersectiei celor doua strazi din partea opusa vechiului triaj. / Foto: Daniel


Cantonul ce deserveste bariera de la intersectia liniilor cu strada Marmurei ce traverseaza catre zona fostului Triaj.jpg
Cantonul ce deserveste bariera de la intersectia liniilor cu strada Marmurei ce traverseaza catre zona fostului Triaj. / Foto: Daniel


Astfel, cele sase linii ale statiei sunt grupate in doua zone distincte: doua linii inspre zona fostului Triaj (ale fostei Bucuresti Triaj hc. numerotate I si II T) si celelalte patru linii ale Pajura hm. in zona racordarii cu Magistrala 700, si directele magistralei 1000 (prima linie dinspre strada Mimozei fiind cea de racordare cu M700 numerotata II, cea de–a doua numerotata I, mai departe semnalele liniei II X fiind insotite si de litera R probabil de la racordarea cu M700, celelalte doua linii din Pajura find insa linii curente fara peroane ale M300 si M500).

Liniile principale ale statiei catre Chitila (directia X a liniilor). In spate se observa un vechi turn de apa al fostului Triaj.jpg
Liniile principale ale statiei catre Chitila (directia X a liniilor). In spate se observa un vechi turn de apa al fostului Triaj. / Foto: Daniel


O alta imagine de pe liniile directe catre Chitila (directia X).jpg
O alta imagine de pe liniile directe catre Chitila (directia X). / Foto: Daniel


Capatul Y al statiei cu cele patru linii ale Pajura hm.jpg
Capatul Y al statiei cu cele patru linii ale Pajura hm. / Foto: Daniel


Pajura Hm (halta de miscare) panorama nocturna catre cladirea haltei si peroanele acesteia din capatul Y .jpg
Pajura Hm (halta de miscare) panorama nocturna catre cladirea haltei si peroanele acesteia din capatul Y. / Foto: Daniel


Pe liniile directe ale haltei catre Bucuresti Nord (directia Y).jpg
Pe liniile directe ale haltei catre Bucuresti Nord (directia Y). / Foto: Daniel


Cladirea actuala cu peroanele sale, a fost impartita intre cele doua halte: partea dinspre fostul Triaj cu cele doua linii de pe firul III K apartineau de Bucuresti Triaj hc. si partea dinspre Magistrala 700 si liniile directe ale M1000 apartineau haltei de miscare Pajura.

Panorama a statiei din directia X a liniilor. In dreapta cele doua linii ale Bucuresti Triaj hc.jpg
Panorama a statiei din directia X a liniilor. In dreapta cele doua linii ale Bucuresti Triaj hc. / Foto: Daniel


Privire de ansamblu a cladirii statiei Pajura hm si a peronului Bucuresti triaj hm.jpg
Privire de ansamblu a cladirii statiei Pajura hm si a peronului Bucuresti Triaj hc. / Foto: Daniel


Fosta Bucuresti Triaj hc.

Cladirea haltei Pajura vazuta dintre cele doua linii ale Bucuresti Triaj hc.jpg
Cladirea haltei Pajura vazuta dintre cele doua linii ale Bucuresti Triaj hc. / Foto: Daniel


Cele doua statii erau despartite de un gard metalic aflat in imediata vecinatate a cladirii SCB-urilor apartinand Pajura hm. Asadar doar peronul din spatele cladirii, apartinea haltei comerciale Bucuresti Triaj.

Panorama cu cele doua linii ale haltei (Bucuresti Triaj) dinspre cartierul Triaj catre cladirea statiei (spre Chitila). In dreapta liniile Pajura hm.jpg
Panorama cu cele doua linii ale haltei (Bucuresti Triaj) dinspre cartierul Triaj catre cladirea statiei (spre Chitila). In dreapta liniile Pajura hm. / Foto: Daniel


Liniile dinspre fostul Triaj Bucuresti, au purtat denumirea pana anul trecut de “Bucuresti triaj Hc.” statie existenta inca de la infiintarea triajului prin anii 1913-1914, posibil putin mai in spate fata de actuala locatie. Sa exploram cele doua linii din zona fostei statii Bucuresti Triaj hc. Incepem din zona cladirii statiei si a peronului acesteia.

Cele doua linii ale Bucuresti Triaj hc in directia X. Cea din stanga o abatuta, iar cea din dreapta o directa a M300 (firul III K) ce vine dinspre Bucuresti Triaj PO si merge catre Bucuresti Nord via Basarab Halta.jpg
Cele doua linii ale Bucuresti Triaj hc in directia X. Cea din stanga o abatuta, iar cea din dreapta o directa a M300 (firul III K) ce vine dinspre Bucuresti Triaj PO si merge catre Bucuresti Nord via Basarab Halta. / Foto: Daniel


O ultima imagine a firului III K (dreapta) si abatutei ce vin dinspre Depoul Bucuresti Triaj PO in directia X.jpg
O ultima imagine a firului III K (dreapta) si abatutei ce vin dinspre Depoul Bucuresti Triaj PO in directia X si semnalele de iesire. / Foto: Daniel


Aceleasi linii catre iesirea din sensul Y al liniilor (spre Bucuresti Nord).jpg
Aceleasi linii catre iesirea din sensul Y al liniilor (spre Bucuresti Nord). / Foto: Daniel


Catre Bucuresti Nord de pe liniile Bucuresti Triaj hc in noaptea rece....jpg
Catre Bucuresti Nord de pe liniile Bucuresti Triaj hc in noaptea rece... / Foto: Daniel


'Ocupat' la iesirea de pe liniile statiei Bucuresti Triaj hc in directia Y (Bucuresti Nord).jpg
'Ocupat' la iesirea de pe liniile statiei Bucuresti Triaj hc in directia Y (Bucuresti Nord). / Foto: Daniel


In capatul Y al liniilor statiei, undeva pe marginea cu peron a firului III K (Linia 1 ex-Bucuresti Triaj hc) gasim o cladire destul de veche ce adaposteste transformatoarele necesare instalatiilor de semnalizare din zona. In spatele acesteia, mai apare din gerul naprasnic, silueta unei vechi anexe a statiei, inaintea semnalului de iesire catre Bucuresti.

Cladirea unei anexe vechi si semnalul de iesire in directia Y zona Triaj.jpg
Cladirea unei anexe vechi si semnalul de iesire in directia Y zona Triaj. / Foto: Daniel


Cladirea adaposteste astazi ceva transformatoare electrice care deservesc CED-urile.jpg
Cladirea adaposteste astazi ceva transformatoare electrice care deservesc CED-urile. / Foto: Daniel


Nu plecam de aici, fara a mai lua cateva imagini ce incheie o noua aventura nocturna din povestea garilor inghetate...

Cladirea transformatoarelor si alte doua anexe vechi vazute dinspre liniile Pajura hm catre Bucuresti Nord.jpg
Cladirea transformatoarelor si alte doua anexe vechi vazute dinspre liniile Pajura hm catre Bucuresti Nord. / Foto: Daniel


Cantonul continua sa vegheze ca intotdeauna, in linistea noptii reci....jpg
Cantonul continua sa vegheze ca intotdeauna, in linistea noptii reci... / Foto: Daniel


Lasam in urma Istoria si martorii ei inghetati....jpg
Lasam in urma Istoria si martorii ei inghetati... / Foto: Daniel


Va urma...

Echipa: Daniel (fotografii, documentare), Trifu22 (conducator auto), Sulzerul _0733 (documentare).
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Garile inghetate ale Bucurestiului...

Mesajde Cornel Grigore pe 14 Ian 2014, 12:18

Cam cat timp petreci intr-o gara pentru un asemenea reportaj?
Toate cele bune !
Cornel Grigore


Mesaje: 489
Membru din: 29 Iul 2010, 12:45
Localitate: Buftea-IF,
Avertismente: 1

Re: Garile inghetate ale Bucurestiului...

Mesajde Daniel pe 14 Ian 2014, 15:07

Uneori si cateva ore. Insa, oricat de frig ar fi, daca esti gros imbracat nu mai simti gerul. SI mai e o chestie: atmosfera e atat de faina si de fascinanta ca oricat ai sta sa "furi" niste imagini, parca tot nu ai suficient timp. E frumos, mai ales daca esti pasionat de ceea ce faci. Insa, iesitul in sine la pozat, nu e totul. Urmeaza mai apoi zile si chiar saptamani in care te ocupi de documentare, pentru ca datele despre aceste gari sunt destul de greu de gasit, unele sunt contradictorii sau incomplete si trebuie sa stai sa descurci itele ca sa intelegi in primul rand tu ceva, si mai apoi sa poti scrie un material din care cititorii sa fie pe deplin lamuriti asupra subiectului.

Fotografiile pentru acest serial au inceput in iarna lui 2010 si s-au incheiat undeva prin cea a lui 2012. Nu e usor sa prinzi toate statiile din Complexul Feroviar Bucuresti. Insa, satisfactia e maxima la final, cand stii ca ies materiale care sunt citite cu placere si interes, niste materiale unice. ;)
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Garile inghetate ale Bucurestiului...

Mesajde Ikarus_260 pe 15 Ian 2014, 01:33

Apreciez munca ta!
Ultima oară modificat de Ikarus_260 pe 02 Apr 2017, 15:23, modificat de 2 ori în total.
Ikarus_260


Mesaje: 1464
Membru din: 09 Mar 2013, 22:39
Localitate: Buzău, (ex. București).

Următorul

Înapoi la Gari din Muntenia / Rail stations from Muntenia

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 0 vizitatori

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style by Webdesign www, książki księgarnia internetowa podręczniki