Salutare prieteni, salutare tururor!
Am sa va prezint azi detaliile locomotivei ND2 de la GFR apartinand clasei 60, cu numarul de parc 1501
Cam asa arata la exterior aceasta locomotiva:
Micul "bot" al cabinei a fost construit pentru ca mecanicul sa aiba o vedere mai buna asupra cuplarii cuplei automate (pe cand facea serviciu in China)
Haideti impreuna cu mine sa ne urcam in cabina locomotivei
Observam ca postul de conducere este pe partea stanga, fapt datorat de pozitionarea semnalelor in China.
Iata si detaliile postului de conducere:
observam in planul superior, maneta neara mai subtire: Frana Directa (FD)
iar in planul inferior, se afla maneta franei indirecta (KD2)
KD2 este dotat cu un robinet de franare rapida, prevazut cu sigiliu, cae goleste instant conducta generala provocand franarea rapida.
Iata si consola postului de conducere:
Instalatie ISDC pentru LDE2100
Detalii cu comutatorul de aprindere, instalatia INDUSI, butoane pentru goarne, mansa si inversor
incalzire parbriz (aer), buton pentru stergator (pornit-oprit), butoane pentru incalzire, AC (3 la numar), plita (chestia rotunda), frana de mana (manerul argintiu)
detaliu plita:
detaliu iluminat cabina si aer conditionat:
In partea mecanicului ajutor sunt trei butoane:
1 buton pentru anulare DSV, inca doua butoane pentru goarne.
La postul mecanicului ajutor se afla si un frigider precum si obligatoriile stingatoare cu pulbere (ele se avla intre mecanici)
Avem mai jos detaliile locomotivei in care te afli (ca sa nu uiti cand te intreaba prin statie), viteza la care este limitata, postul in care te afli (in acest caz 1),
este montata si Dispozitivul de Avertizare Sonora tip DAS-01 fabricat de catre EP Craiova. aceasta instalatie completeaza instalatia INDUSI.
Instalatia de inregistrare consum combustibil
Detaliu motor penumatic al stergatorului si maneta de revenire:
Acum ca am vazut cabina, hai sa va duc in sala masinilor....
Aceasta este intrarea din postul 2 in sala masinilor:
Intrarea se face pe sub "pantalon", niste tunele de aer dotate deasupra cu un ventilator invartit de un motor hidrostatic (hidraulic) care trage aer prin radiatoare si il evacueaza pe deasupra locomotivei, deasemeni, pompa hidrostatica este montata in acest capat al motorului undeva in spatele tunelului de ventilatiei din dreapta (se vad: un obiect oval, si un furtun). observati furtunele din planul cel mai inalt al imaginii. presiunea din aceste furtune poate atinge 200 bar (!)
Vedem si panoul cu instrumente pentru monitorizarea parametrilor motoruli diesel.
Motorul electric (cel cu teava galbena) antreneaza ventilatoarele pentru racirea motoarelor de tractiune.
Exista si un cod al culorilor pentru conducte: Galben: electricitate, Maro: Ulei, Verde: Apa pentru racire, Rosu: Motorina Albastru: Aer
Observam mai jos teava pentru ulei si senzorul de temperatura. culoarul permite mecanicului sa umble la capacele motorului.
Observam generatorul: obiectul rotund...
iata si timbrul generatorului. Puterea (W) se calculeaza ca un produs al Intensitatii (A) si Tensiunii (V) (W=A*V)
In imafinea de mai jos avem in stanga motorul de ventilatie si unul din tunelele de ventilatie (1/capat), in centru compresorul, in dreapta, rezervorul de aer.
Aici avem blocul electric al locomotivei, contine toate releele de protectie cat si contactorii de linie, cei care lanseaza motorul prin alimentarea generatoruli si cei care trimit tensiune si curent in motoarele de tractiune. maneta care este in cadru este pentru conectarea bateriilor/deconectare
in plan secund de la stanga la dreapta avem rezervorul principal de aer, blocul electric.
In poza de mai jos: avem filtrele de aer (nu sunt cadrate intregi, dar se afla in susul pozei sub butelie), generatorul, si unul dintre cele doua motoare de ventilatie (celalalt este in capatul celalalt al salii), colt dreapta jos: compresorul; aceasta este vederea dinspre postul 1, in spatele caruia se afla si blocul electric (pe dreapta)
Un timbru de rezervor de aer:
O trapa de aerisire si o parte din instalatia pneumatica
compresorul:
Instalatia pneumatica include schimbatorul regimului de franare (repartitorul), instalatia antipatinaj. iar in dreapta se afla rezervorul principal de aer (cadrat incomplet)
Cam atat despre incursiunea noastra in locomotiva 60-1501-0, va astept cu alte articole!