Masini tip ND2

Masini tip ND2

Mesajde Trifu22 pe 30 Noi 2011, 18:04

Salutare prieteni, salutare tururor!
Am sa va prezint azi detaliile locomotivei ND2 de la GFR apartinand clasei 60, cu numarul de parc 1501
Cam asa arata la exterior aceasta locomotiva:
Zli 548.jpg

Micul "bot" al cabinei a fost construit pentru ca mecanicul sa aiba o vedere mai buna asupra cuplarii cuplei automate (pe cand facea serviciu in China)
Zli 547.jpg

Haideti impreuna cu mine sa ne urcam in cabina locomotivei
Zli 473.jpg

Observam ca postul de conducere este pe partea stanga, fapt datorat de pozitionarea semnalelor in China.
Zli 474.jpg

Iata si detaliile postului de conducere:
observam in planul superior, maneta neara mai subtire: Frana Directa (FD)
iar in planul inferior, se afla maneta franei indirecta (KD2)
Zli 488.jpg

KD2 este dotat cu un robinet de franare rapida, prevazut cu sigiliu, cae goleste instant conducta generala provocand franarea rapida.
Zli 507.jpg

Iata si consola postului de conducere:
Zli 489.jpg
de la stanga la dreapta: Manometre presiune conducta generala si a rezervorului de aer. Vitezometrul/ceas, ampermetre pentru grupele de motoare de tractiune 1-4, 2-5, 3-6. Turometru (indica turatia motorului Diesel), imediat sub turometru se afla butoanele de iluminat (faruri, cabina)
pe orizontala, tot de la stanga la dreapta: consola Motoruli Diesel, butoane goarne / instalatie INDUSI, Mansa/inversor, Contact cu cheie pentru activarea postului.

Instalatie ISDC pentru LDE2100
Zli 490.jpg

Detalii cu comutatorul de aprindere, instalatia INDUSI, butoane pentru goarne, mansa si inversor
Zli 491.jpg

incalzire parbriz (aer), buton pentru stergator (pornit-oprit), butoane pentru incalzire, AC (3 la numar), plita (chestia rotunda), frana de mana (manerul argintiu)
Zli 493.jpg

detaliu plita:
Zli 499.jpg

detaliu iluminat cabina si aer conditionat:
Pan_4.jpg

In partea mecanicului ajutor sunt trei butoane:
1 buton pentru anulare DSV, inca doua butoane pentru goarne.
Zli 496.jpg

Zli 510.jpg

La postul mecanicului ajutor se afla si un frigider precum si obligatoriile stingatoare cu pulbere (ele se avla intre mecanici)
Zli 511.jpg

Zli 500.jpg
Cabina in ansamplul ei

Avem mai jos detaliile locomotivei in care te afli (ca sa nu uiti cand te intreaba prin statie), viteza la care este limitata, postul in care te afli (in acest caz 1),
este montata si Dispozitivul de Avertizare Sonora tip DAS-01 fabricat de catre EP Craiova. aceasta instalatie completeaza instalatia INDUSI.
Instalatia de inregistrare consum combustibil
Zli 497.jpg

Detaliu motor penumatic al stergatorului si maneta de revenire:
Zli 498.jpg

Acum ca am vazut cabina, hai sa va duc in sala masinilor....
Aceasta este intrarea din postul 2 in sala masinilor:
Zli 477.jpg

Intrarea se face pe sub "pantalon", niste tunele de aer dotate deasupra cu un ventilator invartit de un motor hidrostatic (hidraulic) care trage aer prin radiatoare si il evacueaza pe deasupra locomotivei, deasemeni, pompa hidrostatica este montata in acest capat al motorului undeva in spatele tunelului de ventilatiei din dreapta (se vad: un obiect oval, si un furtun). observati furtunele din planul cel mai inalt al imaginii. presiunea din aceste furtune poate atinge 200 bar (!)
Vedem si panoul cu instrumente pentru monitorizarea parametrilor motoruli diesel.
Motorul electric (cel cu teava galbena) antreneaza ventilatoarele pentru racirea motoarelor de tractiune.
Exista si un cod al culorilor pentru conducte: Galben: electricitate, Maro: Ulei, Verde: Apa pentru racire, Rosu: Motorina Albastru: Aer
Observam mai jos teava pentru ulei si senzorul de temperatura. culoarul permite mecanicului sa umble la capacele motorului.
Zli 479.jpg

Observam generatorul: obiectul rotund...
Zli 480.jpg

iata si timbrul generatorului. Puterea (W) se calculeaza ca un produs al Intensitatii (A) si Tensiunii (V) (W=A*V)
Zli 481.jpg

In imafinea de mai jos avem in stanga motorul de ventilatie si unul din tunelele de ventilatie (1/capat), in centru compresorul, in dreapta, rezervorul de aer.
Zli 486.jpg

Aici avem blocul electric al locomotivei, contine toate releele de protectie cat si contactorii de linie, cei care lanseaza motorul prin alimentarea generatoruli si cei care trimit tensiune si curent in motoarele de tractiune. maneta care este in cadru este pentru conectarea bateriilor/deconectare
Zli 487.jpg

in plan secund de la stanga la dreapta avem rezervorul principal de aer, blocul electric.
Pan_02.jpg

In poza de mai jos: avem filtrele de aer (nu sunt cadrate intregi, dar se afla in susul pozei sub butelie), generatorul, si unul dintre cele doua motoare de ventilatie (celalalt este in capatul celalalt al salii), colt dreapta jos: compresorul; aceasta este vederea dinspre postul 1, in spatele caruia se afla si blocul electric (pe dreapta)
Zli 501.jpg

Pan_05.jpg

Un timbru de rezervor de aer:
Zli 502.jpg

O trapa de aerisire si o parte din instalatia pneumatica
Zli 503.jpg

compresorul:
Zli 506.jpg

Instalatia pneumatica include schimbatorul regimului de franare (repartitorul), instalatia antipatinaj. iar in dreapta se afla rezervorul principal de aer (cadrat incomplet)
Pan_03.jpg

Cam atat despre incursiunea noastra in locomotiva 60-1501-0, va astept cu alte articole!
⇓⇓⇓ Accesează Radioreceptorul CFR ⇓⇓⇓
âš¡âš¡âš¡http://t22sys.noip.me/radio/cfr/ âš¡âš¡âš¡
♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣
►►►Trifu22 Systems◄◄◄
Avatar utilizator
Trifu22


Mesaje: 2746
Membru din: 27 Oct 2009, 23:39
Localitate: Buftea, M300 km 14+600
Avertismente: 14

Re: 60-1501-0 (ND2 GFR)

Mesajde Trifu22 pe 30 Noi 2011, 18:37

Multumesc lui Daniel pentru poze!
⇓⇓⇓ Accesează Radioreceptorul CFR ⇓⇓⇓
âš¡âš¡âš¡http://t22sys.noip.me/radio/cfr/ âš¡âš¡âš¡
♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣
►►►Trifu22 Systems◄◄◄
Avatar utilizator
Trifu22


Mesaje: 2746
Membru din: 27 Oct 2009, 23:39
Localitate: Buftea, M300 km 14+600
Avertismente: 14

Re: 60-1501-0 (ND2 GFR)

Mesajde Daniel pe 30 Noi 2011, 19:59

Cu placere! Felicitari pentru topic! Am insa o rugaminte: fara atacuri la persoana. Multumesc anticipat! :clap: :clap: :clap:
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: 60-1501-0 (ND2 GFR)

Mesajde Andrei Irimescu pe 30 Noi 2011, 20:47

Felicitari pentru articol Trifu!Am surprins si eu aceasta masina cu ocazia Zilelor Feroviare :)
Andrei Irimescu


Mesaje: 1467
Membru din: 06 Ian 2011, 22:37

Re: Masini tip ND2 - Deschiderea: 60-1501-0 (a GFR)

Mesajde Daniel pe 02 Dec 2011, 20:20

Daca Trifu a deschis topicul atat de interesant legat de masinile tip ND2 cu 60-1501-0, eu am sa continui cu prezentarea unor imagini cu o alta masina a GFR-ului, respectiv 60-1514-3, suprinsa recent la linia 12 a Garii de Nord din Bucuresti, dupa o manevra si plecarea sa catre Chitila. Hai sa vedem cele cateva imagini cu aceasta masina:

Masina 60-1514-3 a GFR la linia 12 a Garii de Nord, Bucuresti.jpg
Foto: Daniel


1514 la manevra.jpg
Foto: Daniel


Trece peste macazul catre linia 11.jpg
Foto: Daniel


60-1514-3 spre Chitila.jpg
Foto: Daniel


Trece incet catre semnal.jpg
Foto: Daniel


'Chinezoaica' 60-1514-3.jpg
Foto: Daniel


Masina a intrat pe linia 11.jpg
Foto: Daniel


Cu viteza stabilita catre Chitila.jpg
Foto: Daniel


Astept cu interes de acum incolo pozele si informatiile voastre legate de aceste tipuri de masini ale Clasei 60. Cred ca era timpul sa le adunam pe toate intr-un singur topic. ;)
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Masini tip ND2 - Deschiderea: 60-1501-0 (a GFR)

Mesajde kdlehel pe 03 Dec 2011, 16:32

interesant chiar eram mirat de ce este acel npas si totusi arata ca sulzer. Acuma am inteles si mulzumesc eu personal ca ati pus datele si pozele. Bine lucrat.
Avatar utilizator
kdlehel


Mesaje: 614
Membru din: 01 Noi 2009, 19:09
Localitate: Sandominic

Re: Masini tip ND2 - Deschiderea: 60-1501-0 (a GFR)

Mesajde Daniel pe 08 Dec 2011, 14:23

Este primul si singurul topic avizat in domeniu, de pe toate forumurile de profil din Romania. Ma bucur ca incepem cu totii sa intelegem mai bine cum functioneaza si mai ales din ce sunt alcatuite masinile de acest fel. ;)
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Masini tip ND2 - Deschiderea: 60-1501-0 (a GFR)

Mesajde cristiGFR pe 08 Dec 2011, 22:33

60-1501-0 GFR. Timisoara Nord
LINK PIERDUT
cristiGFR


Mesaje: 16
Membru din: 17 Noi 2011, 20:43

Re: Masini tip ND2 - Deschiderea: 60-1501-0 (a GFR)

Mesajde Daniel pe 08 Dec 2011, 23:05

Uite o poza care imi place: are lumina pe ea frate!!! Felicitari Cristi! :clap: :clap: :clap:
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Masini tip ND2 - Deschiderea: 60-1501-0 (a GFR)

Mesajde cristiGFR pe 13 Dec 2011, 20:48

Daniel- Mersi fain
cristiGFR


Mesaje: 16
Membru din: 17 Noi 2011, 20:43

Re: Masini tip ND2 - Deschiderea: 60-1501-0 (a GFR)

Mesajde Daniel pe 05 Mar 2012, 15:06

Iata ca ieri dupa amiaza am suprins in zona Grivita, la racordarea dintre Magistrala 800 si Magistrala 300, masina 60-1503-6 a GFR-ului, un ND2 cu o naveta de vagoane tip Laaers pentru transportul automobilelor. Practic masina 1503 aducea vagoanele Laaers goale de la Constanta catre Uzina Dacia de la Pitesti. Haideti sa vedeti imaginile cu trenul ce soseste dinspre Gara Baneasa catre Chitila:

In departare se aude o goarna....jpg
Foto: Daniel


Se apropie un marfar al GFR dinspre Baneasa.jpg
Foto: Daniel


Apare masina 60-1503-6.jpg
Foto: Daniel


Acest ND2 ascunde ceva in spate....jpg
Foto: Daniel


Masina 60-1503-6 cu un sir de vagoane tip Laaers.jpg
Foto: Daniel


Marfarul iese de pe M800 si intra pe Racordul catre M300.jpg
Foto: Daniel


60-1503-6 goneste catre Chitila.jpg
Foto: Daniel


O ultima imagine asupra acestei masini inainte de a se pierde pe racord....jpg
Foto: Daniel


Convoiul de vagoane tip Laaers.jpg
Foto: Daniel


:dance:
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Masini tip ND2 - Deschiderea: 60-1501-0 (a GFR)

Mesajde zofei.2006 pe 08 Mar 2012, 00:53

Marfar apartinand operatorului privat Grup Feroviar Roman

English/French on PM!

Imagine Imagine
Equinoxe

Trance does not lead to drugs. It is the drug.
It's a way of sharing your deepest emotions with others.
Avatar utilizator
zofei.2006


Mesaje: 2581
Membru din: 15 Iul 2010, 21:33
Localitate: Mogosoaia, Linia CF 700, km 11+400
Avertismente: 16

Re: Masini tip ND2 - Deschiderea: 60-1501-0 (a GFR)

Mesajde Daniel pe 11 Mar 2012, 00:56

Vin si eu cu un pictorial generos cu masini ale Clasei 60 tip ND2 suprinse recent la Chitila. Toate masinile apartin operatorului rpivat GFR si se aflau la manevra. Prima din aceasta serie este masina 60-1534-1:

Msina 60-1534-1 si 81-0703-9 ale GFR la Chitila.jpg
Foto: Daniel


60-1534-1 demareaza in tromba.jpg
Foto: Daniel


Urmatoarea masina suprinsa este 60-1537-4:

60-1537-4 sosita la manevra in Chitila.jpg
Foto: Daniel


Aceeasi masina 1537, goneste printre macazuri.jpg
Foto: Daniel


1537 se inscrie catre Sabareni.jpg
Foto: Daniel


60-1537-4 continua manevra.jpg
Foto: Daniel


Demareaza in tromba.jpg
Foto: Daniel


Acum vine si supriza acestei sesiuni foto: doua masini izolate sosite dinspre Linia 901 la Chitila. Este vorba despre 60-1503-6 (inaintasa) si 60-1519-2 (rotasa):

60-1503-6 si 60-1519-2 sosesc dinspre 901.jpg
Foto: Daniel


Cele doua masini 'la dublu'.jpg
Foto: Daniel


Cele doua izolate se apropie de Chitila.jpg
Foto: Daniel


Masina 60-1503-6 a GFR, inaintasa.jpg
Foto: Daniel


Masina 60-1519-2 rotasa.jpg
Foto: Daniel


Masina 60-1519-2 poarta marcajul de fine de tren (disc).jpg
Foto: Daniel


60-1519-2 intr-un plan apropiat.jpg
Foto: Daniel


Panorama a celor doua masini.jpg
Panorama a celor doua masini / Foto: Daniel


Cele doua ND2-uri in timpul manevrei catre Sabareni.jpg
Foto: Daniel


60-1503-6 intra pe o abatuta de la marginea Chitilei....jpg
Foto: Daniel


Ne luam ramas bun de la cele doua masini care continua manevrele....jpg
Ne luam ramas bun de la cele doua masini care continua manevrele... / Foto: Daniel


:dance:
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Masini tip ND2 - Deschiderea: 60-1501-0 (a GFR)

Mesajde Daniel pe 28 Apr 2012, 20:38

Ei bine, completez acest subiect cu niste imagini de primavara, facute chiar astazi la Sabareni, impreuna cu Andu. Astept si pozele lui de pe semnal, care sunt foarte interesante! Am surprins masina 60-1523-5 a GFR cu o naveta goala de vagoane tip Laaers pentru transportul automobilelor. Naveta se indrepta catre Mioveni pentru a prelua alt lot de masini Dacia, dupa ce in gara Baneasa trenul a schimbat locomotiva electrica cu acest ND2.

Masina 60-1513-5 a GFR cu o naveta de Laaers-uri goale catre Mioveni demareaza sin statia Sabareni.jpg
Masina 60-1513-5 a GFR cu o naveta de Laaers-uri goale catre Mioveni demareaza sin statia Sabareni / Foto: Daniel


1513 incepe sa fumege cu pofta.jpg
1513 incepe sa fumege cu pofta / Foto: Daniel


Cai putere si viteza la Sabareni.jpg
Cai putere si viteza la Sabareni / Foto: Daniel


Depasteste semnalul catre mai departe....jpg
Depasteste semnalul catre mai departe... / Foto: Daniel


Un vagon tip Laaers gol.jpg
Un vagon tip Laaers gol / Foto: Daniel


Sir de vagoane tip Laaers al navetei goale.jpg
Sir de vagoane tip Laaers al navetei goale / Foto: Daniel


Trenul depaseste semnalele si se pierde in departare....jpg
Trenul depaseste semnalele si se pierde in departare... / Foto: Daniel


:dance:
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Masini tip ND2 - Deschiderea: 60-1501-0 (a GFR)

Mesajde Daniel pe 10 Iun 2012, 21:33

Astazi am suprins masina 60-1516-8 a operatorului privat Grup Feroviar Roman. A sosit undeva pe la orele dupa-amiezii din capatul Y al Chitilei si dupa o manevra scurta s-a acuplat la un convoi de vagoane tip Zaes pline cu bitum cald. Garnitura cu pricina, mai avea si o impingatoare, insa, despre ceea ce am descoperit, vom vorbi in cadrul altui subiect in curand, fiind o supriza! :dance:

Masina 60-1516-8 a GFR un ND2 superb, la manevra in Chitila.jpg
Masina 60-1516-8 a GFR un ND2 superb, la manevra in Chitila / Foto: Daniel


Catre iesire spre Sabareni in Chitila.jpg
Catre iesire spre Sabareni in Chitila / Foto: Daniel


Masina 60-1516-8 acuplata la un convoi de Zaes-uri cu bitum cald langa masina tampon 41-0148-1 a CFR Calatori.jpg
Masina 60-1516-8 acuplata la un convoi de Zaes-uri cu bitum cald langa masina tampon 41-0148-1 a CFR Calatori / Foto: Daniel


Trenul asteapta la linia 6 cap X Chitila.jpg
Trenul asteapta la linia 6 cap X Chitila / Foto: Daniel


60-1516-8 si naveta de Zaes-uri cu bitum cald in asteptare la Chitila.jpg
60-1516-8 si naveta de Zaes-uri cu bitum cald in asteptare la Chitila / Foto: Daniel


Convoiul se pune in miscare.jpg
Convoiul se pune in miscare / Foto: Daniel


60-1516-8 demareaza catre linia 901.jpg
60-1516-8 demareaza catre linia 901 / Foto: Daniel


Sirul de vagoane al convoiului si Zofei la o filmare.jpg
Sirul de vagoane al convoiului si Zofei la o filmare / Foto: Daniel


Din nou un fost Zaes al Rompetrol.jpg
Din nou un fost Zaes al Rompetrol / Foto: Daniel


Vagoanele cu bitum cald ale trenului.jpg
Vagoanele cu bitum cald ale trenului / Foto: Daniel


La final, impingatoarea pe care o vom descoperi in curand! ;)

Exista si o impingatoare. Insa, vom afla despre ce este vorba la timpul potrivit.jpg
Exista si o impingatoare. Insa, vom afla despre ce este vorba la timpul potrivit / Foto: Daniel
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Masini tip ND2

Mesajde zofei.2006 pe 13 Iun 2012, 00:10

60-1516-8 repartizata la o naveta de cisterne cu bitum, 10.06.2012

English/French on PM!

Imagine Imagine
Equinoxe

Trance does not lead to drugs. It is the drug.
It's a way of sharing your deepest emotions with others.
Avatar utilizator
zofei.2006


Mesaje: 2581
Membru din: 15 Iul 2010, 21:33
Localitate: Mogosoaia, Linia CF 700, km 11+400
Avertismente: 16

Re: Masini tip ND2

Mesajde zofei.2006 pe 21 Iun 2012, 21:51

60-1510-1 in depoul Brasov, 06.06.2012

60-1510-1 in depoul Brasov, 06.06.2012.jpg
English/French on PM!

Imagine Imagine
Equinoxe

Trance does not lead to drugs. It is the drug.
It's a way of sharing your deepest emotions with others.
Avatar utilizator
zofei.2006


Mesaje: 2581
Membru din: 15 Iul 2010, 21:33
Localitate: Mogosoaia, Linia CF 700, km 11+400
Avertismente: 16

Re: Masini tip ND2

Mesajde zofei.2006 pe 09 Aug 2012, 01:21

Locomotiva izolata a operatorului GFR in Bucuresti Nord, 30.07.2012



Locomotiva izolata a operatorului privat GFR la manevra in Bucuresti Nord, 07.08.2012

English/French on PM!

Imagine Imagine
Equinoxe

Trance does not lead to drugs. It is the drug.
It's a way of sharing your deepest emotions with others.
Avatar utilizator
zofei.2006


Mesaje: 2581
Membru din: 15 Iul 2010, 21:33
Localitate: Mogosoaia, Linia CF 700, km 11+400
Avertismente: 16


ÃŽnapoi la Clasa 60 / Class 60

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 1 vizitator

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style by Webdesign www, książki księgarnia internetowa podręczniki