STIRI FEROVIARE INTERNE

Stiri, noutati, evenimente!

Re: STIRI FEROVIARE INTERNE

Mesajde Daniel pe 14 Iul 2018, 17:45

:lol: Partea "trista" e ca nimeni din cine iti imaginezi tu nu se uita pe niciun forum. Este sa zicem o pura intimplare si cam atat.
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9779
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: STIRI FEROVIARE INTERNE

Mesajde 133 313 pe 14 Iul 2018, 17:52

De la incendiul Colectiv incoace chestiunile "inflamabile" au devenit sensibile. S-ar putea sa fii surpins cat de sensibile au devenit autoritatile pe tema asta cand apare o info usor verificabila si realmente adevarata de ordinul "inflamabilelor" cu oameni in ele. :twisted:
133 313


Mesaje: 254
Membru din: 27 Iul 2017, 09:04

Re: STIRI FEROVIARE INTERNE

Mesajde Daniel pe 14 Iul 2018, 19:11

Daca e sa deraiez de la subiect, dupa faza din Colectiv, o minoritate, respectiv nefumatorii si-au impus dorinta asupra unei majoritati de fumatori prin noua Lege 15. Atat. Nu stiu de unde s-a tras concluzia ca de la fumat a luat foc acel club... Unde dai si unde crapa...
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9779
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: STIRI FEROVIARE INTERNE

Mesajde 133 313 pe 15 Iul 2018, 09:46

Fumatorii sunt o majoritate? :o :shock: Habar n-aveam. A, in localuri presupun... Dar nu e vorba de fumat, vagoanele imobilizate, alea fara geamuri si pline de gunoi pot lua foc din multiple cauze, nu numai de la o tigara.
133 313


Mesaje: 254
Membru din: 27 Iul 2017, 09:04

Re: STIRI FEROVIARE INTERNE

Mesajde Daniel pe 16 Iul 2018, 17:41

Conform statisticilor cam sunt - cel putin populatia adulta a tarii. :mrgreen:
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9779
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: STIRI FEROVIARE INTERNE

Mesajde Daniel pe 21 Iul 2018, 08:40

Sa revenim la oile noastre. Recent au mai iesit cateva vagoane de la IMMR. Printre ele o cuseta si o clasa: 61-53 44-31 003-7 pentru statia Bucuresti Grivita si 50 53 20-55 101-1 pentru Brasov (pentru aceasta statie a mai iesit un vagon similar intre timp) :

Cuseta 61 53 41-31 003-7.jpg
20-55 101-1.jpg
Cele doua vagoane proaspat iesite de la RK.jpg


De asemenea zilele trecute au mai plecat de la Constanta trei bucati B70 pentru a fi reconditionate: 39-50 009-9; 20-50 096-7 si 19-50 029-1.

In prim plan 20-50 096 - 7.jpg


Se lucreaza la mai toate uzinele reparatoare si asta este bine pentru ca vom avea vagoane. Sa mai zica ceva plangaciosii de serviciu care si daca se face ceva, tot nemultumiti sunt. Uite ca se face. Si e bine. Daca nu se facea nimic? Era mai bine? :mrgreen:
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9779
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: STIRI FEROVIARE INTERNE

Mesajde Vatmanu076 pe 28 Noi 2018, 22:09

Locomotiva care va remorca Trenul Regal al României în drumul spre Alba Iulia la 1 Decembrie, renovată pentru CENTENAR
Locomotiva-Trenului-Regal-2018-1-e1543256981128.jpg

Locomotiva care va remorca Trenul Regal al României în drumul spre Alba Iulia la 1 Decembrie 2018 poartă numele Pacific 231.065. Ea a fost fabricată în anul 1922 la Uzinele Henschel din Germania și a avut numărul de fabricație 18999. Pacific 231.065 face parte dintr-un lot de 30 de locomotive achiziționate de către Căile Ferate Române în anii 1920. Restaurarea ei a fost efectuată, cu multă migală și efort, de Ministerul Transporturilor, cu sprijinul Ministerului Culturii, special pentru sărbătoarea Centenarului Marii Uniri.

Trenul Regal va aduce la Alba Iulia, în dimineața de 1 Decembrie 2018, la ora 9.30, pe Majestatea Sa Custodele Coroanei și Familia Regală.

Din fabrică, locomotiva Pacific 231.065 a fost repartizată Depoului CFR Bucureşti Călători în anul 1922. Ea a fost utilizată la remorcarea trenurilor de călători până la 23 februarie 1979, când tracţiunea trenurilor cu locomotive cu abur încetase aproape definitiv.

În anul 1979, locomotiva a fost transferată Muzeului CFR, iar în prezent se află la Târgu Mureș, în administrarea SC ,,SFT- CFR” SA.

La Încoronarea Regelui Ferdinand I și a Reginei Maria, în ziua de 15 octombrie 1922, Trenul Regal al României a sosit la Alba Iulia remorcat de o locomotivă cu abur, probabil Pacific 231.090, ultima fabricată din această serie.

Locomotiva Pacific 231.065 a fost restaurată anul acesta, cu multă migală și profesionalism, special pentru a remorca Trenul Regal la Centenarul Marii Uniri, în drum spre Alba Iulia. Proiectul a fost realizat de Ministerul Transporturilor, cu sprijinul Ministerului Culturii.

Alte date istorice

În primul deceniu al secolului al XX-lea, parcul locomotivelor CFR de viteză se rezuma la tipul 1B1-n2 „Orleans” nr.20 – 27 şi 455 – 499, introduse în serviciu în anul 1886, respectiv în perioada 1892 – 1893. Aceste locomotive, care aveau deja peste 20 de ani de serviciu şi o forţă de tracţiune redusă, nu mai puteau satisface nevoile sporite de trafic.

Administraţia CFR a hotărât să comande locomotive tip 2C1 « Pacific » (denumirea de Pacific a fost adoptată pentru prima dată de către fabrica nord-americană ALCO pentru o serie de locomotive tip 2C1 construite de atelierele sale din Brooks pentru reţeaua de căi ferate Missouri Pacific, în anul 1902).

Caietul de Sarcini pentru primele locomotive « Pacific » ale reţelei Căilor Ferate Române a fost întocmit de inginerii Theodor Dragu (1848 – 1925), subdirector general CFR, de George C. Cosmovici (1854 – 1920), directorul Serviciului Ateliere şi Tracţiune, şi de tânărul Theodor Balş, şeful Biroului de studii CFR, care au contribuit ulterior şi la definitivarea proiectului.

A fost aleasă oferta fabricii J.A. Maffei din Műnchen al cărei proiect se baza pe modelul locomotivei bavareze S 3/6, tip 2C1-h4v (ulterior seria DR 18), aflat în fabricaţie încă din anul 1908.

Faţă de proiectul german, locomotiva construită pentru Căile Ferate Române avea câteva diferenţe notabile: 4 cilindri gemeni (soluţia compound nu a fost niciodată agreată la CFR), care acţionau asupra primei osii motoare, distribuţie Heusinger cu câte un sertar cilindric pentru doi cilindri alăturaţi, diametrul roţilor cuplare de 1.855 mm faţă de 2.000 mm la locomotiva germană, fremul construit din bare (soluţie utilizată pentru prima dată la CFR) şi ardere mixtă – cărbuni şi păcură. Cazanul avea timbrul de 13 atm., o suprafaţă a grătarului de 4 m2 şi o suprafaţă totală de încălzire de 315,2 m2, cea mai mare pentru locomotivele Pacific europene la acea dată. Porţiunea cazanului care învăluia cutia de foc avea un diametru mai mare decât cazanul orizontal, cu care se racorda printr-o porţiune conică. Cilindrii erau înclinaţi pentru a permite jocul lateral al osiilor boghiului alergător. De asemenea, această dispunere permitea reducerea ampatamentului osiilor cuplare, obţinându-se spaţiul necesar pentru o cutie de foc voluminoasă. Fiecare pereche de cilindri era turnată dintr-un singur bloc de metal, împreună cu sertarul cilindric aferent. Se obţinea astfel o reducere a greutăţii locomotivei precum şi simplificarea mecanismului de distribuţie (soluţie patentată de uzinele Maffei). Locomotivele erau dotate cu două arzătoare de păcură tip Dragu. Un preîncălzitor de păcură era prevăzut în marchiză.

Osia purtătoare era de tip „Adams Webb”, conjugată cu ultima osie cuplară printr-un balansier, similar cu soluţia aplicată la primele două osii cuplare. Locomotivele erau echipate cu frână automată cu acţiune rapidă Westinghouse, regulator de presiune Forster, o pompă de uns Wakefield (cu 10 debite, identică cu cea montată pe locomotivele Pacific ale Căilor Ferate ale Statului Baden) şi una Friedmann, instalaţie de nisipare tip Brüggemann, vitezometru Hausshälter şi două injectoare de apă tip Friedmann. Tenderul cu şasiu rigid, pe 4 osii, putea prelua 21 m3 de apă, 6 m3 de păcură şi 4 t de cărbuni. În palier, locomotivele puteau remorca un tren de 290 tf cu viteza de 90 Km/h.

Sursa - Alba24.RO
Dacă PRO înseamnă Pentru şi CON Împotrivă, de ce e Constituție şi nu Prostituție ?
Avatar utilizator
Vatmanu076


Mesaje: 2789
Membru din: 19 Mar 2012, 09:39
Localitate: S.T.B. (R.A.T.B.) - E.T.E. - Depoul Colentina, Depoul Titan şi Uzina U.R.A.C.

Re: STIRI FEROVIARE INTERNE

Mesajde Daniel pe 28 Noi 2018, 23:20

O initiativa laudabila, avand in vedere ca la ora actuala nicio locomotiva cu aburi de ecartament normal nu mai functioneaza pe la noi. Mai ales ca aceasta chiar este una de o valoare exceptionala. Din ce am auzit partea cea mai spectaculoasa a traseului va fi de la Teius la Alba Iulia, capitala de suflet a Romaniei Mari. Sper sa vedem cat mai multe imagini cu acest tren si mai ales cu locomotiva acestuia. :dance:
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9779
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: STIRI FEROVIARE INTERNE

Mesajde Vatmanu076 pe 29 Noi 2018, 23:11

Cu acest prilej, va ofer câteva fotografii cu vagoanele Trenului Regal din colectia personala.
IMG-20181129-WA0036.jpg

IMG-20181129-WA0033.jpg

IMG-20181129-WA0027.jpg

IMG-20181129-WA0030.jpg

IMG-20181129-WA0032.jpg

IMG-20181129-WA0035.jpg

IMG-20181129-WA0034.jpg

IMG-20181129-WA0026.jpg

Câteva fotografii din Salon
IMG-20181129-WA0028.jpg

IMG-20181129-WA0029.jpg

IMG-20181129-WA0031.jpg

IMG-20181129-WA0037.jpg

IMG-20181129-WA0038.jpg
Dacă PRO înseamnă Pentru şi CON Împotrivă, de ce e Constituție şi nu Prostituție ?
Avatar utilizator
Vatmanu076


Mesaje: 2789
Membru din: 19 Mar 2012, 09:39
Localitate: S.T.B. (R.A.T.B.) - E.T.E. - Depoul Colentina, Depoul Titan şi Uzina U.R.A.C.

Re: STIRI FEROVIARE INTERNE

Mesajde Daniel pe 30 Noi 2018, 00:51

Foarte frumos! Din pacate evenimentul s-a transformat intr-un fiasco pentru ca celebra 230.065 nu este operationala din ce am inteles si va fi atasata in apropiere de Alba Iulia, pentru vreo zece kilometri sau ceva de gen. Ramane de vazut daca este si functionala, pentru ca sunt multe voci care afirma ca nu, si daca va pleca remorcata din Bucuresti Nord sau va fi atasata de la Teius. Si chiar daca ar fi functionala, sa o pui sa remorcheze trenul pentru o statie mi se pare trist, la 100 de ani de la Marea Unire. Oricum trenul IC 19741 va pleca din Bucuresti Nord in data de 30 Noiembrie 2018 la orele 10:40 AM si va sosi in Teius in jurul orelor 19:30. De acolo pe 1 Decembrie dimineata va porni spre Alba in jurul orelor 9:00 AM.
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9779
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: STIRI FEROVIARE INTERNE

Mesajde Cosmin Niculita pe 17 Dec 2018, 11:56

Avatar utilizator
Cosmin Niculita


Mesaje: 39
Membru din: 14 Sep 2017, 02:18
Localitate: Drobeta Turnu Severin (M900),Luton (UK)

Re: STIRI FEROVIARE INTERNE

Mesajde Andrei98 pe 03 Apr 2019, 19:45

A fost lansata licitatia pentru achizitia a 40 rame destinate trenurilor regionale!

Astazi Autoritatea pentru Reformă Feroviară a publicat pe SEAP licitatia pentru 40 rame regionale, avand o valoare totala de 4,5 miliarde lei.
Este ceruta asigurarea mentenantei pe timp de 15 ani, o durata minima de viata de 30 ani si livrarile sa fie efectuate la 32 luni de la semnarea contractului.
Este inclusa o optiune pentru a putea achizitiona in plus inca 40 rame.
Din ce am citit in caietul de sarcini am observat urmatoarele:
-cel putin 40% din suprafata fiecarui vagon trebuie sa aibe podea joasa, si sa fie obligatoriu joasa in jurul usilor de acces;
-spatii pentru amplasarea de automate de cafea/snacksuri, bagaje voluminoase si minim 8 biciclete;
-este lasata libera optiunea de a fi etajate sau nu;
-viteza maxima 160km/h;
-minim 200 scaune, plus inca minim 3% si maxim 10% scaune rabatabile;
-aranjarea scaunelor va fi de doua cate doua fata in fata;
-vor putea fi cuplate si utilizate prin control mutiplu minim 3 rame;
-inscriptiile destinate calatorilor vor fi in limba romana si engleza;

Ca o completare, se vrea introducerea lor pe urmatoarele trasee:
-Bucuresti Nord-Ploiesti Sud-Ploiesti Vest
-Dej-Cluj-Baciu Tj.
-Arad-Timisoara-Lugoj
-Pascani-Iasi-Nicolina-Socola
-Constanta-Fetesti
-Bucuresti-Branesti-Fundulea

Link SEAP: Click
Cont YouTube:Andrei Cezar
Flickr:Andrei.CFRbv
Avatar utilizator
Andrei98


Mesaje: 927
Membru din: 15 Iul 2013, 11:27
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Anterior

Înapoi la NEWS FLASH / ANUNTURI DIN DOMENIUL FEROVIAR

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 1 vizitator

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style by Webdesign www, książki księgarnia internetowa podręczniki