NEWS/METROREX
Scris: 21 Feb 2011, 16:45
S-a schimbat traseul magistralei 6 de metrou.
Linia 6 de metrou care ar urma să facă legătura între municipiul București și Aeroportul Internațional Henri Coandă (Otopeni) va pleca de la stația 1 Mai în loc de Piața Victoriei. Devierea traseului a fost decisă de Metrorex pentru a reduce costurile de execuție a lucrării.
Magistrala 6 de metrou va face legătura între stațiile 1 Mai-Aeroport Otopeni
“Am produs niște schimbări în ruta proiectului determinate tehnologic pentru că noi am revizuit studiul de fezabilitate în sensul eficientizării costurilor și al posibilităților de a face linia cât mai repede și de a deranja cât mai puțin populația. Legătura cea mai fezabilă s-a dovedit a fi de la 1 Mai pe traseul mai departe spre Piața Presei Libere – Aerop Băneasa – Privighetorilor – Aeroport Otopeni”, a precizat pentru B365.ro Gheorghe Udriște, directorul general al Metrorex SA.
Traseul inițial anunțat de compania de transport ar fi trebuit să plece de la stația de metrou Piața Victoriei și, ulterior, să ajungă la Piața Presei Libere.
“S-a renunțat din cauza costurilor ridicate (n.r. – mai mari cu circa 200 milioane euro), a problemelor legate de execuție, de mediu, privind starea orașului în acea zonă, cât și de faptul că proiectul inițial avea drept scop legătura a două mari moduri de transport: pe calea ferată și pe calea aerului. Ăsta a fost scopul proiectului: să legăm transportul pe calea ferată de transportul pe calea aerului. Și în felul ăsta venim direct cu călătorii în Gara de Nord. În Piața Victoriei ar fi trebuit să se transfere și era harababură”, a motiovat Udriște la solicitarea B365.ro.
O parte din costurile de execuție a lucrărilor pe magistrala 6 de metrou vor fi asigurate din creditul de aproximativ 320 milioane euro pe care Guvernul României l-a luat în urmă cu un an de la Banca Japoneză pentru Cooperare Internațională (JICA). Autoritățile vor trebui să găsească însă și alte surse de finanțare întrucât costurile totale ale proiectului sunt estimate la un miliard de euro.
“În primăvara aceasta, până în vară, angajăm consultantul tehnic de specialitate care va avea sarcina ca până în prima parte a anului 2012 să realizeze proiectele tehnice preliminare și caietele de sarcini așa încât până la mijlocul anului 2012 să lansăm licitația pentru execuția tunelurilor”, a specificat directorul general al Metrorex SA.
După cum susține conducerea metroului bucureștean, magistrala 6 va număra 9 stații iar primii călători vor ajunge la Aeroportul Otopeni utilizând metroul ca mijloc de transport în anul 2018.
B365.ro
Linia 6 de metrou care ar urma să facă legătura între municipiul București și Aeroportul Internațional Henri Coandă (Otopeni) va pleca de la stația 1 Mai în loc de Piața Victoriei. Devierea traseului a fost decisă de Metrorex pentru a reduce costurile de execuție a lucrării.
Magistrala 6 de metrou va face legătura între stațiile 1 Mai-Aeroport Otopeni
“Am produs niște schimbări în ruta proiectului determinate tehnologic pentru că noi am revizuit studiul de fezabilitate în sensul eficientizării costurilor și al posibilităților de a face linia cât mai repede și de a deranja cât mai puțin populația. Legătura cea mai fezabilă s-a dovedit a fi de la 1 Mai pe traseul mai departe spre Piața Presei Libere – Aerop Băneasa – Privighetorilor – Aeroport Otopeni”, a precizat pentru B365.ro Gheorghe Udriște, directorul general al Metrorex SA.
Traseul inițial anunțat de compania de transport ar fi trebuit să plece de la stația de metrou Piața Victoriei și, ulterior, să ajungă la Piața Presei Libere.
“S-a renunțat din cauza costurilor ridicate (n.r. – mai mari cu circa 200 milioane euro), a problemelor legate de execuție, de mediu, privind starea orașului în acea zonă, cât și de faptul că proiectul inițial avea drept scop legătura a două mari moduri de transport: pe calea ferată și pe calea aerului. Ăsta a fost scopul proiectului: să legăm transportul pe calea ferată de transportul pe calea aerului. Și în felul ăsta venim direct cu călătorii în Gara de Nord. În Piața Victoriei ar fi trebuit să se transfere și era harababură”, a motiovat Udriște la solicitarea B365.ro.
O parte din costurile de execuție a lucrărilor pe magistrala 6 de metrou vor fi asigurate din creditul de aproximativ 320 milioane euro pe care Guvernul României l-a luat în urmă cu un an de la Banca Japoneză pentru Cooperare Internațională (JICA). Autoritățile vor trebui să găsească însă și alte surse de finanțare întrucât costurile totale ale proiectului sunt estimate la un miliard de euro.
“În primăvara aceasta, până în vară, angajăm consultantul tehnic de specialitate care va avea sarcina ca până în prima parte a anului 2012 să realizeze proiectele tehnice preliminare și caietele de sarcini așa încât până la mijlocul anului 2012 să lansăm licitația pentru execuția tunelurilor”, a specificat directorul general al Metrorex SA.
După cum susține conducerea metroului bucureștean, magistrala 6 va număra 9 stații iar primii călători vor ajunge la Aeroportul Otopeni utilizând metroul ca mijloc de transport în anul 2018.
B365.ro