Rail Forum Europe caută soluţii inovatoare pentru un transport feroviar de marfă mai atractivMembri ai Parlamentului European alături de părţile intresate din domeniul transportului feroviar s-au reunit la 19 iunie, la Bruxelles, pentru a discuta despre modalităţile inovatoare prin care se poate sprijini dezvoltarea transportului feroviar de marfă în Europa.
Participanţii au stabilit că este nevoie de o abordare progresistă şi orientată către business, precum şi de revizuirea legislaţiei UE, Primul Pachet Feroviar şi Orientările TEN-T, abordare care ar putea contribui la atractivitatea transportului de marfă pe calea ferată.
Jean-Eric Paquet, directorul Reţelei de Mobilitate Europeană din cadrul DG MOVE, a subliniat potenţialul impact pozitiv al revizuirii Primului Pachet Feroviar şi al Orientărilor TEN-T asupra operaţiunilor de transport feroviar de marfă.
Mai mult, „implementarea Regulamentului privind Reţeaua Feroviară Europeană pentru un Transport de Marfă Competitiv va sprijini operatorii în obţinerea de trase transfrontaliere, prin modalităţi de interoperabilitate crescută”, a declarat Paquet. Un impuls suplimentar pentru sectorul feroviar de marfă va rezulta din „dezvoltarea sistematică a ERTMS” şi dintr-o abordare pragmatică a viitorului Pachet IV Feroviar, în special prin reducerea procedurilor de autorizare a vehiculelor transfrontaliere.
Jacques Koch, director general achiziţii şi distribuţie în cadrul Arcelor Mittal a descris câteva din problemele transportului de marfă din perspectiva unei companii din industria oţelului, astfel, competitivitatea costurilor, fiabilitatea, flexibilitatea şi durabilitatea sunt principalele priorităţi. Comparând diverse moduri de transport, Koch a concluzionat că „transportul feroviar cu vagoane izolate este fundamental pentru a răspunde cerinţelor şi nevoilor utilizatorilor”.
Alexander Hedderich, director executiv al DB Schenker Rail, a subliniat provocările cu care se confruntă transportul feroviar cu vagoane izolate, mai exact costurile şi concurenţa. „Transportul cu vagoane izolate este şi va continua să fie coloana vertebrală a reţelei DB Schenker Rail. Cu toate acestea creşterile semnificative din sectorul de transport feroviar de marfă pun în pericol competitivitatea intermodală a operatorilor feroviari”, a adăugat Hedderich.
Participanţii au mai discutat pe marginea altor subiecte importante pentru traficul feroviar de marfă, precum internalizarea completă a costurilor externe, asigurarea unor condiţii de concurenţă echitabilă pentru transportul cu vagoane izolate, impactul negativ al introducerii mega-camioanelor, precum şi sprijinirea concurenţei intermodale.
Sursa:
http://www.railwayinsider.eu/wp/archives/37013?lang=ro