Angajat al firmei SC Regio Trans SR Braşov, care are în concesiune transportul de călători şi marfă pe ruta Odorheiu Secuiesc – Sighişoara, mecanicul, pe nume Ioan Colceriu, 55 ani, manevrase o garnitură de marfă de pe o linie pe alta în Staţia CFR Odorheiu Secuiesc, după care şi-a lăsat locomotiva LDH cu motorul pornit şi s-a dus să lase nişte acte la biroul de mişcare.
Bizar După ce a urmărit-o câţiva kilometri cu taxiul,Un mecanic de tren – călcat de locomotiva pornită la drum fără el - VIDEO
de Adrian POPESCU, Caterina NICOLAE | 5 feb 2008
•foto(1)Un mecanic de tren – călcat de locomotiva pornită la drum fără el
Ioan Colceriu a uitat să tragă frâna de siguranţă a locomotivei şi a coborât după nişte acte; utilajul a plecat de unul singur
Locomotiva a parcurs 30 de kilometri până când a fost blocată de o echipă de la CFR
Accident feroviar pe cât de grav, pe atât de neobişnuit, ieri la amiază, în Halta CFR Feliceni, din judeţul Harghita: după o urmărire de câţiva kilometri cu maşina, un mecanic de tren şi-a găsit sfârşitul sub roţile locomotivei care pornise la drum fără el!
Angajat al firmei SC Regio Trans SR Braşov, care are în concesiune transportul de călători şi marfă pe ruta Odorheiu Secuiesc – Sighişoara, mecanicul, pe nume Ioan Colceriu, 55 ani, manevrase o garnitură de marfă de pe o linie pe alta în Staţia CFR Odorheiu Secuiesc, după care şi-a lăsat locomotiva LDH cu motorul pornit şi s-a dus să lase nişte acte la biroul de mişcare.
publicitate Din păcate, deşi linia ferată este în pantă descendentă, omul a uitat să pună în funcţiune frâna de siguranţă, astfel că, după câteva secunde, locomotiva a luat-o la vale, sub privirile stupefiate ale celor aflaţi în gară.
Disperat, mecanicul a sărit imediat într-un taxi şi a pornit în urmărirea locomotivei, izbutind, după o goană de 6 kilometri, să ajungă înaintea ei în Halta Feliceni, unde a încercat apoi să se urce din mers în cabină.
Din nefericire, a alunecat şi a căzut drept sub roţile locomotivei, care şi-a continuat apoi cursa, cale de încă vreo 30 de kilometri, până în Halta Secuienii Noi, unde câţiva ceferişti au reuşit, în cele din urmă, să o oprească punând câţiva saboţi pe şine, după ce o manevră similară eşuase în Gara Cristuru Secuiesc.
Procurorii Parchetului JudeÂcăÂtoriei OdorÂheiu Secuiesc, îmÂpreună cu repreÂzentanÅ£ii InspecÂtoratului Teritorial de Muncă Harghita ÅŸi ai Regionalei CFR BraÅŸov, au demarat imediat o anchetă pentru lămurirea tuturor circumÂstanÅ£elor accidentului, socotit drept unul de muncă întrucât mecanicul se afla în timpul serviciului. După circa două ore, la faÅ£a locului a ajuns ÅŸi directorul general al SC Regio Trans SRL, Florin Hădărean, care însă, în pofida insistenÅ£elor noastre, nu a putut fi contactat, la fel ca ÅŸi patronul societăţii, Costel Comana.
în 1970 Un accident similar era să provoace o tragedie în acelaşi loc
Cei care l-au cunoscut pe C.I spun că nu pot înţelege ce s-a întâmplat. Omul avea experienţă în CFR – lucrase la stat şi fusese chiar instructor de mecanici de locomotivă, şef de tură. Cu trei ani în urmă ieşise la pensie de la stat şi se angajase la privat. Iar în privinţa dealului de pe care a plecat locomotiva, toţi ceferiştii ştiau că este cu belele.
Prin anii 70, un accident similar era să spulbere un tren de călători. Un sabot de la un vagon priponit în vârful dealului s-a mişcat, iar vagonul a luat-o la vale tocmai pe linia pe care urca un tren de călători. Din fericire nu a murit nimeni atunci.
O sa fac si un reportaj