CFR SA sabotează noul Mers al Trenurilor

Stiri, noutati, evenimente!

CFR SA sabotează noul Mers al Trenurilor

Mesajde zofei.2006 pe 04 Dec 2012, 11:09

CFR SA sabotează noul Mers al Trenurilor.

Sigla CNCFR.jpg
CFR Infrastructura


Odata cu introducerea noului plan de mers al trenurilor 2012-2013, compania CFR SA, condusa de Cristian Ghibu, „are grija”ca garniturile CFR Calatori sa nu circule zilnic, in intervalul 8.00-14.00, din cauza executarii unor lucrari de reparatie la linii pe unele sectiuni. Restrictiile impuse de administratorul infrastructurii feroviare produc o gaura de zeci de milioane de euro companiei CFR Calatori.

Lucrarile de reabilitare a tronsoanelor pe Coridorul IV paneuropean afecteaza noul Mers al Trenurilor 2012-2013. Liderii de sindicat din sistemul feroviar ne-au declarat ca in fiecare zi, CFR SA isi planifice executarea unor lucrari de reparatie la linii in cel mai solicitat interval orar de catre clientii CFR Calatori . “intre 3 si 6 ore sunt restrictii de circulatie, respectiv inintervalul 08.00-14.00. Atunci, sunt planificate foarte putine trenuri. Acestea circula pe firul deschis traficului, in anumite conditii, cu limtari de viteza.

Cele mai bune ore comerciale sunt in intervalul 08.00-14.00. Chiar daca exista cerere, CFR Calatori nu poate prelua pasagerii din statii. Blocarea trenurilor inseamna diminuarea veniturilor CFR Calatori si implicit cele aleadministratorului infrastructurii feroviare, care incaseaza taxa de utilizare a infrastructurii de la CFR Calatori. Oamenii vor renunta la transportul pe calea ferata.

Aceste restrictii inseamna si cresterea cheltuielilor CFR Calatori pentru personalul de deservire a trenurilor”, ne-au explicat liderii de sindicat. Potrivit acestora, noul Mers al Trenurilor va fi afectat si de lucrarile de reabilitare a podurilor dunarene. “Se vor deschide noi santiere de lucru pentru reabilitarea podurilor dunarene pe tronsonul Fetesti-Saligni si a tronsoanelor de cale ferata: Curtici – Simeria, Simeria – Coslariu si Coslariu – Sighisoara”, ne-au spus sursele citate.

Vor circula,în medie,1.378 de trenuri pe zi

CFR Calatori se pregateste sa inlocuiasca trenurile REGIO formate din locomotiva si vagoane cu automotoare si rame electrice. “Din totalul de 1.378 de trenuri care vor circula, in medie, pe zi in noul plan de mers al trenurilor, 210 trenuri sunt deservite cu 78 de automotoare Desiro, iar alte 127 de trenuri cu alte tipuri de automotoare din seria 700, 900 si 1.000.

Trenurile REGIO formate din locomotiva si vagoane trebuie inlocuite cu automotoare moderne si rame electrice care pot fi cuplate intre ele, asigurand un numar suficient de locuri necesare transportului de pasageri pe distante mici, intre orase apropiate, maxim pana la 100 km. Este nevoie de automotoare si rame electrice, tinand cont de sistemul implementat de CFR Calatori prin care se vrea, treptat, mersul de tren cadentat, incepand cu trenurile REGIO”, ne-au mai spus liderii de sindicat.

Am primit de la CFR SA următorul Drept la replică:

„În virtutea dreptului la replică şi pentru o corectă informare a cititorilor dumneavoastră, vă rugăm să publicaţi următoarele:


În cotidianul Puterea din data de 03.12.2012, a fost publicat articolul intitulat "Pagube de milioane de euro din cauza lucrărilor de reabilitare a infrastructurii. CFR SA sabotează noul Mers al Trenurilor", articol care conţine acuzaţii nefondate privind activitatea desfăşurată de directorul general al CNCF CFR SA, precum şi o serie de inexactităţi referitoare la datele oficiale cuprinse în noul Mers al Trenurilor, acuzaţii care aduc grave prejudicii de imagine companiei noastre.

Compania Naţională de Căi Ferate CFR-SA îşi exprimă surprinderea şi, totodată, totala dezaprobare pentru modul tendenţios în care autorul articolului menţionat mai sus a corelat aspecte diferite, prezentându-le într-o astfel de manieră încât se induce cititorilor, în mod incalificabil şi iresponsabil, concluzia conform căreia, prin măsurile adoptate, CFR SA ar dezavantaja buna desfăşurare a circulaţiei trenurilor care aparţin operatorului naţional de transport feroviar de călători SNTFC CFR Călători iar, pe de altă parte, prin execuţia lucrărilor de reabilitare pe tronsoanele paneuropene, compania urmăreşte sabotarea noului Mers al Trenurilor.

În ceea ce priveşte, graficul de circulaţie publicat în Mersul Trenurilor, valabil pentru perioada decembrie 2012 - decembrie 2013, vă informăm că din cele peste 1370 trenuri trasate pentru operatorul naţional de transport feroviar SNTFC "CFR - Călători", aproape jumătate din garnituri (630 de trenuri) circulă in intervalul orar 08.00 - 14.00, ceea ce contravine informaţiilor acuzatoare publicate sub semnătura domnului Ştefan Etveş, potrivit căruia "...compania CFR SA, condusă de Cristian Ghibu, "are grijă" ca garniturile CFR Călători să nu circule zilnic, în intervalul 8.00 - 14.00, din cauza executării unor lucrări de reparaţie la linii pe unele secţiuni".

Nu mai puţin important este faptul că în Mersul Trenurilor 2012-2013, conform anunţului oficial transmis de SNTFC CFR Călători, reprezentanţilor media, este menţionat că ...zilnic se vor afla în circulaţie 1.378 de trenuri, cu 60 de trenuri mai mult decât în planul de mers 2011-2012", informaţii publicate şi de ziarul dumneavoastră, în ediţia online din 23 noiembrie 2012, ora 17.43, sub semnătura autorului Z.P.

De asemenea, menţionăm că CFR SA adoptă în continuare o politică de alocare a capacităţilor în mod echitabil şi nediscriminatoriu, astfel încât să permită o utilizare eficientă şi optimă a infrastructurii feroviare.

Referitor la lucrările de reabilitare aflate în curs de execuţie pe anumite tronsoane paneuropene, vă reamintim că prin finalizarea aceste proiecte, CFR SA va asigura alinierea infrastructurii feroviare din România la paramentri tehnici şi operaţionali de nivel european. Finalizarea cu succes a tuturor proiectelor de modernizare şi reabilitare înseamnă nu numai creşterea siguranţei circulaţiei pe calea ferată şi viteze sporite, dar şi asigurarea interoperabilităţii infrastructurii feroviare publice româneşti cu infrastructura şi sistemele de transport europene. Tototdată, se va simţi şi un impact pozitiv asupra dezvoltării economice pe plan regional, prin asigurarea unei legături directe şi rapide dintre întreprinderile locale şi antreprenorii care dispun de capital”.

Sursa: http://www.puterea.ro/articol/cfr_sa_sa ... trenurilor
English/French on PM!

Imagine Imagine
Equinoxe

Trance does not lead to drugs. It is the drug.
It's a way of sharing your deepest emotions with others.
Avatar utilizator
zofei.2006


Mesaje: 2581
Membru din: 15 Iul 2010, 21:33
Localitate: Mogosoaia, Linia CF 700, km 11+400
Avertismente: 16

Re: CFR SA sabotează noul Mers al Trenurilor

Mesajde Daniel pe 04 Dec 2012, 12:17

De luni de zile semnalam si noi faptul ca "Infrastructura" face ce face si tot pune bete in roate CFR Calatori. Sursa acestor nenorociri poate fi o subfinantare a Infrastructurii sau o rea vointa din partea institutiei cu pricina. Sunt companii private care achita acel T.U.I. si nu vad imbunatatiri semnificative in calitatea infrastructurii. In fapt, oficiali din domeniu s-au tot plans de faptul ca finantarea este in continuare directionata catre CNADR si mai deloc spre infrastructura feroviara care a ajuns o ruina cu exceptia celor doua magistrale modernizate (300 si 800), dar si acolo sunt probleme. Sa speram ca pe viitor situatia se va imbunatati.
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1


Înapoi la NEWS FLASH / ANUNTURI DIN DOMENIUL FEROVIAR

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 2 vizitatori

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style by Webdesign www, książki księgarnia internetowa podręczniki