Privatizarea CFR Marfa

Stiri, noutati, evenimente!

Re: Privatizarea CFR Marfa

Mesajde bitter pe 05 Apr 2013, 23:34

Sa fie GUNOIUL FEROVIAR ROMAN marele castigator?
Avatar utilizator
bitter


Mesaje: 361
Membru din: 07 Apr 2010, 14:29
Localitate: Brasov

Re: Privatizarea CFR Marfa

Mesajde Daniel pe 06 Apr 2013, 00:15

CFR-istii au protestat la DEVA impotriva privatizarii CFR Marfa!

Mars de protest al CFR-istilor la Deva.jpg
Mars de protest al CFR-istilor la Deva. / Sursa: Facebook


Printre revendicari: angajatii nu vor privatizarea CFR Marfa, iar pensionarii isi cer tichetele inapoi. La actiunea de pichetare a sediului Prefecturii Hunedoara au participat un grup de angajati si pensionari de la Caile Ferate Romane.

Pensionarii sunt nemultumiti de reducerea numarului de calatorii gratuite acordate de guvern iar angajatii din cadrul acestei companii sunt ingrijorati de viitorul CFR Marfa...

Ieri, s-a mai scris un episod din istoria zbuciumata a privatizarii rusinoase a CFR Marfa... Un grup de ceferisti, de toate varstele, au pornit pe strazile Devei cu scopul de a trage un ultim semnal de alarma pe aceasta tema. Ciudat este ca presa centrala nu a luat in calcul aceasta miscare de protest...

Protest Deva 01.jpg
Protestatarii au pornit in jurul orelor 15:00 din zona Garii catre Prefectura. / Sursa: Facebook


Asa dupa cum titreaza si pe Facebook initiatorul marsului de protest, si unul din putinii oameni ai caii ferate care de ani de zile se lupta pentru oprirea dezastrului de la CFR Marfa, domnul Barbu Bibel Barbulescu, mecanic de locomotiva si ceferist adevarat:

DIN PACATE IN VIATA TREBUIE SA ACCEPTI UMILINTA DE-A FI CONTEMPORAN CU POPORUL CARE SE TRAGE DIN DACII VITEJI DAR NU O DEMONSTRAM SI COTROPITORII ROMANI CARE AU CEVA IN COMUN CU NOI. FACEAU SI EI CA NOI ACUMA HAZ DE NECAZ. DE FAPT POT SA NE BATA TOTI, SA NE FURE TOT, SI LE INTOARCEM SI CELALALT OBRAZ CA TOT LASI SI FRICOSI SUNTEM ? PACAT CA LOCUIM ACESTE MELEAGURI. MAI BINE LE LOCUIAU GRECII !!!

"Am decis sa organizam aceasta actiune pentru ca din pacate constatam ca situatia pensionarilor si angajatilor din CFR nu s-a imbunatatit cu nimic. As putea spune chiar ca s-a inrautatit. Spun acest lucru in contextul in care decizia guvernului de a privatiza CFR Marfa pe o suma derizorie ridica mari semne de intrebare in ceea ce priveste viitorul acestei companii. Este si unul dintre motivele pentru care angajatii din CFR au decis sa se alature mitingului organizat de cei care au iesit la pensie din aceasta companie." a declarat Barbu Barbulescu presei locale, conform sit-ului Ziare.com.

Oamenii au strabatut strazile orasului.jpg
Oamenii au strabatut strazile orasului. / Sursa: Facebook


Protestatarii au pornit marsul din zona Garii Deva si au urmat un traseu prin oras catre Prefectura unde au ramas pana in jurul orelor 17:00. Acestia au purtat cruci simbolizand sfarsitul CFR Marfa si pancarte pe care se puteau citi: "Sa fii CFR-ist este trist si pensionar e un cosmar" sau "V-am votat din inima si ne-ati uitat...".

Initiatorul mitingului de protest, Barbu Bibel Barbulescu.jpg
Initiatorul mitingului de protest, Barbu Bibel Barbulescu. / Sursa: Facebook


Ajunsi in fata Prefecturii judetului Hunedoara, protestatarii si-au manifestat indignarea fata de aceasta privatizare. De asemenea au cerut conditii de munca civilizate si demnitate. In mijlocul protestatarilor a aparut si prefectul Vasilescu Sorin-Adrian, care a promis ca va informa Guvernul in privinta nemultumirii celor peste 200 de participanti, in mare parte actuali si fosti CFR-isti.

In fata Prefecturii Hunedoara.jpg
In fata Prefecturii Hunedoara. / Sursa: Facebook


Intrebat daca prin acest protest se asteapta o reactie si a celorlalti feroviari din Romania, domnul Barbulescu, a declarat (pentru Railnet.ro): "Trebuie sa iesim toti in strada. CFR-ul e al nostru! Asa cum sarbii in '99 se adunau la Novisad pe podurile dunarene, ca sa nu le bombardeze NATO!".

Barbu Barbulescu.jpg
Sursa: Facebook


Omul titreaza dezamagit pe profilul sau de Facebook: "200 DE OAMENI IN DEVA 28.02 2013 IMPOTRIVA JAFULUI DE LA CFR SI NICIO TELEVIZIUNE DE LA MITICI NU A DAT NIMIC. SI CAND II VEZI CUM SE CEARTA LA TV MAI CA ITI VINE SA LE PLANGI DE MILA ???????"...

Cu exceptia unor televiziuni locale, mai nimeni interesat de protest...





Trist, dar adevarat... :(

Referitor la protestul de ieri, am gasit doar pe Ziare.com o sinteza a evenimentului relatat de catre presa locala, sub titlul: Ceferistii hunedoreni ies azi in strada. Puteti citi materialul integral AICI.
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Privatizarea CFR Marfa

Mesajde bitter pe 06 Apr 2013, 20:42

Astora din "satul cu ministrii" nu le pasa decat de parchet, putere si bani
Avatar utilizator
bitter


Mesaje: 361
Membru din: 07 Apr 2010, 14:29
Localitate: Brasov

Re: Privatizarea CFR Marfa

Mesajde Daniel pe 07 Apr 2013, 15:24

Am gasit un articol interesant intr-o publicatie locala din judetul Hunedoara, in care descoperim cu stupoare, ca inafara de mecanicii depoului de marfa Simeria, ce au intitiat aceste actiuni, sindicatele feroviarilor nu au sustinut aceste miscari de protest. Initiatorii protestelor afirma ca nu mai au incredere in sindicatele feroviare.

Sub titlul "Poştaşii cu măştile pe faţă, ceferiştii fără sindicalişti" cotidianul local Mesagerul Hunedorean, face o referire interesanta la protestul feroviarilor, dupa ce prezinta actiuni similare ale angajatilor Postei.

Conform cu Mesagerul Hunedorean:

"Acţiunea de protest nu a beneficiat de sprijinul sindicatelor de la companiile de căi ferate, participanţii afirmând că au venit din Simeria şi Deva şi că s-au organizat singuri, deoarece nu mai au încredere în organizaţiile sindicale. „Nu vrem ca CFR Marfă să fie vândută pe nimic. Am pierdut autorizaţiile de călătorie şi grupa specială, iar salariul unui mecanic de locomotivă este de 1.500 de lei, în condiţiile în care acesta conduce o adevărată uzină pe roţi. Avem responsabilitatea unor mărfuri în valoare de milioane de lei, iar mecanicul este cel care răspunde de ele”, a declarat Ilie Staicu, mecanic la Depoul de Marfă Simeria, unul dintre liderii protestatarilor.

„Statul român trebuie să aibă controlul asupra privatizării de la CFR Marfă, care nu trebuie vândută mai mult de 51 la sută. (…) Datoriile istorice trebuie convertite în acţiuni, iar managementul să fie performant, adică să nu mai fim căpuşaţi. Noi ne-am dus la fund, iar operatorii privaţi s-au dezvoltat pe seama noastră“, a afirmat, la rândul său, Barbu Bărbulescu, mecanic de locomotivă la Simeria. Acesta a menţionat că personalul de la companiile de cale ferată este la limita de siguranţă feroviară, afirmând că numărul angajaţilor a scăzut la 50.000, faţă de 250.000, câţi erau în anul 1990.

Protestul ceferiştilor s-a desfăşurat în mod paşnic, aceştia întâlnindu-se în zona gării din Deva, după care au pornit pe jos spre sediul Prefecturii Hunedoara. Protestatarii aveau pancarte pe care erau scrise revendicările, iar în faţă au avut o cruce de culoare albă, despre care au spus că simbolizează actuala stare a companiilor de cale ferată din România.
"

Lipsa de incredere in propriile sindicate, arata foarte clar o situatie prezenta in mai toate domeniile: oamenii au probleme, care nu "dor" pe nimeni. Cu atat mai mult in "satul cu ministrii" cum zici tu, bitter.

Cat despre stoparea vanzarii CFR Marfa, nu cred ca va reusi cineva treaba asta. Cred ca nu se vrea asa ceva si adevarul mai este ca nici nu avem politicieni in stare de ceva bun in tara asta. Scopul unic al acestora in ultima vreme se pare ca este imbogatirea cat mai rapida, preluarea pe nimic a unor case de la stat, pastrarea locurilor de parlamentar de unde poti face trafic de influenta in vederea imbogatirii. Si mai presus de orice, exista oameni de care partidele s-au folosit la fel cum s-au folosit si de Adrian Sobaru. Cred ca fiecare roman dintre cei care au sperat la o schimbare au devenit incet, incet, cate un "Sobaru"...
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Privatizarea CFR Marfa

Mesajde kid72 pe 19 Apr 2013, 00:40

Prieteni, nu va faceti iluzii ca privatizarea (CFR-ului, etc) inseamna venirea unor mesia izbavitori (occidentali) care, vezi-doamne, or s-aduca in Romania TGV-uri pe levitatie magnetica. //// Va fi doar distrugere totala (=sfarsitul), ca si in cazurile (deja-vu) privatizarilor de combinate, restituirilor de imobile, paduri, ferme agricole, irigatii, etc. In loc de TGV-uri veti avea -va garantez- doar tocatura de LDH-uri, Shulzere si infrastructura rail. =MUNCA PARINTILOR NOSTRI care si-au rupt coloana vertebrala carand piatra la terasamente, au facut silicoza la plamani in otelarii si uzine, au inghetat iarna cu mainile murdare de vaselina in depouri. Foarte bine, sa dam si podul lui Saligny la turci la fier vechi, ca tot nu mai putem sa tinem nimic (in conditiile in care o locomotiva, bine intretinuta, poate fi folosita 60 de ani), si, oricum, toata "industria" noastra de azi consta in a cara de colo-colo pliculetze de ness si cosmetice -la ce ne mai trebuie marfare grele de carbuni, ciment, laminate ??
Am spus mereu, pozati-filmati tot ce inca se mai poate vedea (locomotive, vagoane, halte, orice), caci vor fi la capitolul "arhive-documente" -nici nu banuiti cat de repede. Nu amanati pe luna viitoare, ca nu se stie.
kid72


Mesaje: 83
Membru din: 24 Oct 2011, 16:58

Re: Privatizarea CFR Marfa

Mesajde Trifu22 pe 19 Apr 2013, 01:17

12 firme au fost interesate de cumpararea CFR Marfa printre care (in ordinea puterii de cumparare) Deutsche Bahn, Polskie Koleje Państwowe si Grup Feroviar Roman membru Grampet.
⇓⇓⇓ Accesează Radioreceptorul CFR ⇓⇓⇓
⚡⚡⚡http://t22sys.noip.me/radio/cfr/ ⚡⚡⚡
♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣
►►►Trifu22 Systems◄◄◄
Avatar utilizator
Trifu22


Mesaje: 2746
Membru din: 27 Oct 2009, 23:39
Localitate: Buftea, M300 km 14+600
Avertismente: 14

Re: Privatizarea CFR Marfa

Mesajde Trifu22 pe 19 Apr 2013, 01:26

După ce luni, 15 aprilie, Consiliul de Administraţie al CFR SA a fost demis în urma respingerii planului de administrare a companiei de stat, un alt manager privat pleacă de la conducere: Mustafa Aysun, preşedintele Consiliului de Administraţie al CFR Marfă. Surse apropiate situaţiei au declarat pentru „Adevărul“ că Mustafa Aysun, de profesie economist, şi-a dat demisia din funcţia de preşedinte al Consiliului de Administraţie al CFR.

Contactat de „Adevărul“, Aysun nu a dorit să comenteze aceste informaţii, însă nici nu le-a infirmat. Aysun ocupa această funcţie de la jumătatea lunii februarie, când Ministerul Transporturilor i-a numit pe membrii Consiliului de Administraţie pe baza pe baza Ordonanţei de Urgenţă 109/2011 privind guvernanţa corporativă a întreprinderilor publice.

Ceilalţi membri ai CA sunt Alexandru Dragoş Drăghici (ales de CA pentru funcţia de director general), Liviu Radu, Bogdan Constantinescu, Dan Constantinescu, Ionuţ Georgescu şi Dan Belcea.

Fenechiu a precizat la momentul numirii managerilor privaţi că nu îi cunoaşte personal pe membrii din noua conducere a companiei, aceştia fiind selectaţi după CV, dar că managerii vor avea o activitate grea, complexă şi foarte multă muncă.
Oficialul a arătat că administratorii şi directorul general nu au atribuţii directe în privatizarea companiei, însă le-a solicitat să lucreze cu Ministerul Transporturilor în interesul statului român mai mult decât în interesul CFR Marfă, scopul fiind valorificarea acţiunilor companiei la un preţ cât mai ridicat.

Decizia lui Aysun Mustafa de a demisiona de la conducerea CFR Marfă vine într-o perioadă în care apele sunt tulburi în mai toate companiile cu manageri privaţi din subordinea Ministerului Transporturilor. Luni, 15 aprilie, Consiliul de Administraţie al CFR a fost înlocuit după ce planul de administrare a fost respins. Lucian Isar, preşedintele CA, şi Dimitris Sophocleous, directorul general al companiei, au fost demişi.

Surse din piaţă au declarat pentru „Adevărul“ că Dimitris Sophocleous a fost îndepărtat de la conducerea CFR la insistenţele lui Relu Fenechiu, ministrul Transporturilor, acesta fiind deranjat de măsurile „îndrăzneţe“ ale grecului. Ulterior, Lucian Isar a vorbit la Adevărul Live despre presiunile executate de oficialii din Transporturi asupra conducerii CFR, dar şi despre mizele tensiunilor dintre managerii privaţi şi reprezentanţii ministerului. „Presiunile au fost de la cereri pentru anumite persoane să fie puse sau menţinute în anumite poziţii sau cereri ca anumite departamente să fie mutate la nivel de minister, din punct de vedere al operaţiunilor, au fost numeroase situaţii în care au existat cerinţe de a face lucruri sau ca anumite persoane să se ocupe de anumite lucruri.

Ultima găselniţă pentru fondurile europene era ca CFR să semneze delegarea anumitor autorităţi către o unitate din minister, lucru pe care noi nu l-am acceptat pentru că nu aveam în acel moment toate opiniile legale să vedem dacă putem face acest lucru”, a declarat Lucian Isar.
Lucian Isar admite că CFR este o companie „plină de căpuşe“, cu multe deficienţe, dar crede că aceasta poate fi restructurată, nu peste noapte, şi doar dacă nu se cedează la presiuni politice.
Fostul board al CFR SA a rezistat trei luni acestor presiuni până ce factorul politic a determinat schimbarea lui, dar Lucian Isar consideră că acesta este totuşi un început bun pentru managementul privat.
Dacă nu se rezistă la presiuni, precizează Isar, este foarte probabil ca CFR să ajungă în situaţia Oltchim sau a Regiei Autonome pentru Activităţi Nucleare (RAAN).
Isar, care este membru şi în Consiliul de Administraţie al Tarom, companie sub autoritatea Ministerului Transporturilor, a spus că presiuni din partea factorului politic există şi la vârful operatorului aerian public, adăugând că s-a observat că managerii privaţi străini sunt „incomozi“ pentru şefii din minister.
Consiliul de Administraţie al Tarom este condus de belgianul Christian Heinzmann, acesta preluând mandatul după ce austriacum Heinrich Vystoupil a renunţat la şefia companiei de stat la numai 10 zile de la numirea în funcţie.

Surse apropiate companiei au declarat pentru „Adevărul“ că ministrul Relu Fenechiu a încercat să-i atragă de partea sa pe unii din membrii CA ai Tarom pentru a vota în cadrul şedinţelor împotriva deciziilor propuse de Heinzmann. Trăgând linie, managerii privaţi străini – Dimitris Sophocleous, Mustafa Aysun şi Christian Hainzmann – nu sunt într-o relaţie foarte bună cu reprezentanţii din minister tocmai pentru că planurile lor la conducerea acestor companii incomodează sau au incomodat anumite de interese de partid, mai susţin sursele citate.

sursa: http://adev.ro/mlgkhk
⇓⇓⇓ Accesează Radioreceptorul CFR ⇓⇓⇓
⚡⚡⚡http://t22sys.noip.me/radio/cfr/ ⚡⚡⚡
♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣
►►►Trifu22 Systems◄◄◄
Avatar utilizator
Trifu22


Mesaje: 2746
Membru din: 27 Oct 2009, 23:39
Localitate: Buftea, M300 km 14+600
Avertismente: 14

Re: Privatizarea CFR Marfa

Mesajde Daniel pe 20 Apr 2013, 03:55

Nu mai e niciun secret ca CFR Marfa va fi luata pe nik de Grampet. Asta este, nu mai conteaza cine o va lua, tot la fier vechi ajunge. Era inevitabil. Acum ca mai ies cativa angajati de la CFR Marfa manati de cine stie ce alte interese, cel mai adesea politice, chiar nu mai conteaza. In definitiv si angajatii de acolo au stat degeaba in ultimii 20 de ani si probabil s-au multumit si ei cu diferite ciupeli in loc sa treaca la greve si proteste, asa cum faceau adevaratii feroviari odinioara... Hai sa fim seriosi, ca au disparut demult feroviarii adevarati, cei de la 1933! In locul lor avem niste manipulati politic, niste oameni care au ales meseria de feroviar doar sa castige un ban si atat. Daca s-a mai putut si o ciupeala pe langa salar de ce sa nu doarma linistiti cand altii "vegheau" si pentru ei. In definitiv a fost un compromis total care a dus la colapsul si disparitia CFR Marfa: scheme de personal cu functii de conducere supradimensionate pe salarii mari, angajati pe salarii mici care furau si ei in tacere, smecheri de prin MInisterul Transporturilor care au infiintat fel de fel de firme private care au devalizat si ele CFR Marfa. Colac peste pupaza, politicieni corupti, interesati numai de jaf... Cat despre sindicate... Niste "curve" care s-au tavalit cu toti potentatii zilei intru bunastarea capeteniilor!

Ma scuzati, dar nu ma mai impresioneaza acuma dupa "ultima suta de metri" si dupa "ultimul ceas" niste unii care protesteaza fata de vanzarea CFR Marfa. 20 de ani le-a convenit asa - acum e PREA TARZIU!

EPITAF, PE CRUCEA UNUI MORMAN DE FIER VECHI: V-A DURUT IN PULA PE TOTI!!!



Pentru mine subiectul CFR Marfa se incheie aici... Fiecare doarme dupa cum si-a asternut... :sleeping-asleep: :sleeping-blue: :sleeping-sleeping: :sleeping-yellow: :text-bravo: :text-bs:
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Privatizarea CFR Marfa

Mesajde Vatmanu076 pe 08 Mai 2013, 21:14

Ponta: Investitorii interesaţi de CFR Marfă sunt serioşi. Compania poate fi viabilă, dar nu e aşa uşor

Premierul Victor Ponta afirmă că a cerut date legate de companiile care au depus documentaţii la privatizarea CFR Marfă şi că investitorii în cauză sunt serioşi, astfel că are încredere că aceştia pot aplica o strategie eficientă, adăugând că societatea poate fi viabilă, dar "nu e aşa uşor cum pare"

"Mă aştept ca oricare dintre cei trei - pentru că am cerut date, este vorba de investitori serioşi - am încredere ca oricare dintre cei trei trei să aibă capacitatea de a implementa o strategie pe termen mediu şi lung de eficientizare a companiei, păstrare a locurilor de muncă şi creşterea competiţiei pe piaţa internă şi pe piaţa directă" , a spus Ponta.

Întrebat de jurnalişti dacă crede că statul va încasa suma estimată de 180 milioane euro în schimbul pachetului majoritar de acţiuni la CFR Marfă, premierul a afirmat că orice discuţie serioasă porneşte de la cele 1,5 miliarde lei reprezentând datorii ale companiei şi de la faptul că CFR Marfă a pierdut, începând cu 2008, aproape jumătate din piaţa românească.

"CFR Marfă este o companie care poate fi făcută viabilă, dar nu e chiar aşa uşor cum pare. Deocamdată, faptul că cele trei companii participă la modul foarte serios ştiind şi de datorii, şi de problemele care există este un semn bun. Acum eu ar trebui să prezint CFR cum se prezintă pe la televizor, ca pe un diamant, dar nu-i chiar...Eu vreau să-l vând, dar nu cred că îi păcălim pe oameni, credeţi că nu ştiu câte datorii are CFR Marfă sau credeţi că dacă era pe profit îl mai vindeam? Nu-l mai vindeam" , a adăugat Ponta.

Compania americană OmniTRAX, Grup Feroviar Român (GFR) şi asocierea dintre Transferoviar Grup (TFG) şi Donau-Finanz GmbH & Co KG Austria au depus documentaţia de participare pentru precalificarea la privatizarea CFR Marfă, a declarat anterior agenţiei MEDIAFAX ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu.

Licitaţia pentru pachetul de 51% din acţiunile CFR Marfă va porni de la un preţ de 180 milioane de euro, iar câştigătorul licitaţiei va fi stabilit la jumătatea lunii iunie.

Procedura va avea trei etape - precalificare, negociere pe bază de oferte preliminare şi neangajante, respectiv licitaţie cu ofertă în plic.

Privatizarea CFR Marfă este unul din angajamentele asumate de Guvern prin acordul cu Fondul Monetar Internaţional.
SURSA - MEDIAFAX.RO
tren-marfa-ciprian-sterian.jpg
Dacă PRO înseamnă Pentru şi CON Împotrivă, de ce e Constituție şi nu Prostituție ?
Avatar utilizator
Vatmanu076


Mesaje: 2947
Membru din: 19 Mar 2012, 09:39
Localitate: Metrorex şi S.T.B. (R.A.T.B.)

Re: Privatizarea CFR Marfa

Mesajde Daniel pe 09 Mai 2013, 13:10

Astazi, cele trei oferte pentru privatizarea CFR Marfă au fost deschise la sediul Ministerului Transporturilor.

'Nori negri' asupra CFR Marfa.jpg
'Nori negri' asupra CFR Marfa. / Foto arhiva: Daniel


Conform DIGI24, oficialii Ministerului Transporturilor au deschis, în urmă cu doua ore (deja), ofertele pentru privatizarea CFR Marfă. Două companii şi un consorţiu s-au înscris în cursă pentru preluarea CFR Marfă.

Tot DIGI24 informeaza ca: "Nu va fi aflată astăzi şi suma pe care au oferit-o investitorii înscrişi în cursă pentru preluarea pachetului majoritar al companiei de stat. Dosarele sunt mai întâi analizate, pentru a se vedea dacă îndeplinesc condiţiile, apoi vor începe negocierile cu fiecare companie în parte."

De asemenea, conform aceleiasi surse "Statul speră să obţină cel puţin 180 de milioane de euro pentru pachetul majoritar de acţiuni, dar a simplicat condiţiile de participare - a permis să intre în cursă şi unor firme care, în alte condiţii, nici n-ar fi visat la privatizarea CFR Marfă."

Intrebat de catre un reporter al Antena3 in urma cu putin timp, daca aceasta schimbare a regulilor jocului in timpul acestuia a dernajat pre vreunul dintre participantii la licitatie, ministrul Fenechiu a declarat ca nu. Mai mult, conform aceluiasi ministru, participantii la licitatie ar fi primit pozitiv aceasta schimbare.

Evenimentele produse zilele acestea, nu fac altceva decvat sa confirme zvonurile de dinaintea privatizarii, conform carora, CFR Marfa va fi oferita politic, concernului Grampet, prin operatorul privat GFR. Deja anumite publicatii dau ca sigura castigatoare firma GFR. Cat despre participarea celorlalte companii, spre exemplu TFG-ul este cu mult prea mica pentru a gestiona o afacere gen CFR Marfa si cred ca alearga "in cursa" doar pe post de "iepuras" la fel ca si compania americana anuntata, care nu cred ca isi doreste cu adevarat sa achizitioneze CFR Marfa, data fiind lipsa de interes politic si economic a Statelor Unite in zona Romaniei. Asadar, al doilea "iepuras" in ajutorul "echipei" Ponta + GFR.

Ramane intrebarea: de ce nu si-au manifestat interesul pentru CFR Marfa si marile companii europene de profil??? :think:

UPDATE:
conform Antena3 si a reporterului acreditat la Ministerul Transportuilor, Teodora Trandafir, valoarea datoriilor CFR Marfa este apreciata la circa 2 miliarde de Ron, cu mult peste valoarea totala a activelor societatii. Pornind de la acest rationament, aceeasi sursa declara ca misiunea celui ce va achizitiona cu circa 180 milioane de euro (suma estimata) compania CFR Marfa va fi una dificila. Atunci de ce mai merita sa achizitionezi CFR Marfa daca e asa de "nasol"??? :confusion-confused:

Conform cu Antena3.ro, am gasit referitor la compania americana OmniTRAX, inscrisa in competitie, urmatoarele informatii socante:

"Una dintre firmele care au depus ofertă pentru cumpărarea a 51% din acţiunile CFR Marfă, compania OmniTRAX, este reprezentată de Philip Bloom, un om de afaceri american, care a lucrat în România într-o firmă de consultanţă alături de Bogdan Baltazar şi care a fost condamnat în SUA pentru mituire, spălare de bani şi fraudă." - DETALII!

Aceasta informatie intareste banuielile mele ca SUA nu au interese economice si nu au intentia de a se implica in Romania, asa cum poate participarea acestei companii ar putea fi folosita de unii politiceni pentru a arata si "interesul" americanilor pentru tara noastra si a castiga ceva capital politic dintr-o fumigena ieftina...
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Privatizarea CFR Marfa

Mesajde Daniel pe 15 Mai 2013, 00:02

Ei bine, in cursul zilei de astazi (deja), Ministerul Transporturilor va anunta companiile ramase in cursa pentru CFR Marfa. Ma tot uitam la ceea ce se spune prin presa, si revin la problema referitoare la datoriile mai mari ale societatii fata de valoare efectiva a ei (cu toate activele sale). Am discutat recent cu cineva care mai are habar de lumea asta a finantelor si afacerilor, si am inteles si de ce in aceste conditii, cel ce va pune mana efectiv pe CFR Marfa va iesi in castig 100%. Ei bine, se vor vinde practic 51% din actiuni. Statul va ramane doar cu 49%. Cel ce va lua societatea printr-o inginerie financiara perfect legala, va transforma datoriile societatii in actiuni. Bineinteles ca aceste actiuni/datorii se vor afla undeva in zona celor 49% ramasi la Stat... Mai departe, "investitorul" nostru va putea valorifica la fier vechi dupa cat de mult pofteste si va pastra cat va considera necesar din active pentru o activitate cat de cat de ochii lumii.

Insa, in ecuatie mai apare o declaratie a domnului Reluc Fenechiu, zis si "Transformator". Am s-o citez integral, conform Capital.ro:

Undă verde pentru ștergerea datoriilor

Pe de altă parte, Relu Fenechiu a anunțat că autorităţile române au acordurile de principiu din partea instituţiilor financiare internaţionale şi a Comisiei Europene pentru ştergerea datoriilor CFR Marfă către statul român, a căror valoare este de circa 1,5 miliarde de lei, mult mai mare decât cea a activelor societăţii. Oficialul a explicat că, după anularea datoriilor, va putea fi ridicat sechestrul asigurator al ANAF pus pe activele CFR Marfă, iar apoi o parte din acestea vor fi trecute la CFR SA.

„Sechestrul a fost pus pe clădiri, terenuri, dană, feriboturi, pe active, în general. Vom transfera pe CFR SA ce este important“, a explicat Fenechiu. Referindu-se la ideea conform căreia CFR Marfă ar putea ajunge „la fier vechi“, Fenechiu crede că „nimeni nu este nebun să plătească 400 de milioane de euro ca să încaseze din vânzarea la fier vechi 100 de milioane de euro“. Acesta a explicat că un vagon are 13 tone, iar preţul obţinut pe o tonă de fier vechi este de circa 200 de euro. În condiţiile în care CFR Marfă are aproximativ 40.000 de vagoane, din care 25.000 funcţionale, nu se pot obţine din vânzarea de fier vechi mai mulţi bani decât ar costa compania.

Mai departe, pentru a participa la negocierea pe bază de oferte preliminare şi neangajante, potenţialii cumpărători înscrişi pe lista scurtă vor depune la sediul ministerului, în plic sigilat, cel mai târziu până în data de 27 mai 2013, ora 16.00, oferta preliminară şi neangajantă şi comentariile potenţialilor cumpărători înscrişi pe lista scurtă asupra proiectului de contract de vânzare/cumpărare de acţiuni inclus în dosarul de prezentare. Preţul de pornire al licitaţiei pentru 51% din acţiunile CFR Marfă este de aproape 800 de milioane de lei și, teoretic, tot procesul ar trebui să se încheie undeva în luna iunie. Practic, rămâne de văzut dacă se va respecta acest calendar.

Sursa: Capital.ro

Astept si eu cu interes ce se va anunta astazi... La final tin sa-l citez pe celebrul Mircea Badea (ca sa mai facem si haz de necaz):

Imagine

"Eu cu USL m-am cam lămurit de multuţ aşa, sunt cam radical. Şi dacă tot au negat motivele pentru care au fost aleşi imediat după ce au fost aleşi, mie asta nu mi-a sunat deloc bine, ba chiar foarte rău." :whistle:

Si totusi, lasand de-o parte dezamagirea si gluma, inca ma mai intreb o chestie: de ce oare companiile mari europene lipsesc de la aceasta licitatie??? Sa fie un efect al "globalizarii" sau cu totul altceva? Ramane o intrebare care nu-si va gasi raspunsul pentru multa vreme de acum incolo...
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Privatizarea CFR Marfa

Mesajde Daniel pe 15 Mai 2013, 15:54

PRIVATIZAREA CFR MARFA A ESUAT!!!

In urma cu mai putin de 20 de minute, presa a anuntat ca privatizarea acestei societati a esuat. Inca nu s-aemis in mod oficial vreun comunicat pe situl Ministerului Transporturilor. Conform cu situl Realitatea.net:

NICIUN INVESTITOR nu a trecut de prima etapă

Niciunul dintre cei trei investitori care au depus documentaţia de participare nu s-a precalificat pentru etapa următoare în cadrul procesului de privatizare a companiei CFR Marfă, în urma verificării şi analizării documentelor.

Documentaţia de participare pentru precalificarea la privatizarea CFR Marfă a fost depusă de compania americană OmniTRAX, Grup Feroviar Român (GFR) şi asocierea dintre Transferoviar Grup (TFG) şi Donau-Finanz GmbH & Co KG Austria.

Miercuri a fost termenul pentru finalizarea verificării şi analizării documentelor de participare, precum şi pentru întocmirii listei investitorilor precalificaţi să participe, în continuare, la procesul de privatizare a CFR Marfă ("lista scurtă").Termenul final pentru desemnarea ofertantului câştigător era 20 iunie 2013, conform angajamentelor stabilite cu Fondul Monetar Internaţional.

Sursa: Realitatea.net
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Privatizarea CFR Marfa

Mesajde kid72 pe 17 Mai 2013, 00:19

Nu stiu ce se decide pe "sus", eu confirm doar ce-mi vad ochii zi de zi: depoul din Braila este, de ani buni, doar un Aushwitz de LDH-uri, din care ies continuu piese anatomice (bucati de boghiuri, axuri cardanice). Alte LDH-uri, cu geamuri lipsa si usi sigilate, isi asteapta soarta pe death-row (asta numiti voi "parc rece"?). // Privatizarea-minune va da un nou avant ...tocaturii, la altceva sa nu va asteptati. // In portul Braila singura "activitate economica" este exportul de fier vechi si lemn (pe vremea lui Saligny exportam grau). Apropo, au disparut si cele trei LDH-uri de pe faleza (ale "Transcombi", deci privatizate), cred ca le-au taiat si pe-astea. // Daca la depou se taie locomotive, la Dunare-trecere-bac se taie non-stop barje, slepuri si remorchere , transportul hidro are aceeasi soarta cu transportul rail, ce credeati ?, mormane de fier vechi si amintiri de vremi apuse. // Tramvaiele (numai s-h-uri de 30 de ani) din Braila nu mai merg de vre-o trei ani, ca s-au schimbat liniile -dar anul acesta lucrul s-a oprit, primaria nu mai are bani.
kid72


Mesaje: 83
Membru din: 24 Oct 2011, 16:58

Re: Privatizarea CFR Marfa

Mesajde bitter pe 18 Mai 2013, 15:09

Tona de fier vechi in port e minim 500 de euro, cea de cupru se ridica la 10000 de euro. astept un specialist sa imi spuna cat din aceste 2 materiale are o locomotiva electrica. Dar una diesel?:)) Sa mai aduc aminte de cele 40 000 de vagoane din parcul CFR Marfa? Sau de triaje, cladiri, echipamente?:))
Avatar utilizator
bitter


Mesaje: 361
Membru din: 07 Apr 2010, 14:29
Localitate: Brasov

Re: Privatizarea CFR Marfa

Mesajde Daniel pe 21 Mai 2013, 22:49

Consider ca esecul privatizarii CFR Marfa, in acest moment este un mare succes pentru Romania, in conditiile in care pe de-o parte investitorii seriosi nu s-au inghesuit sa vina, si intr-un moment in care (cu exceptia pseudo statului Muntenegru) nicio tara mare din Europa nu si-a privatizat divizia nationala de marfa, peste tot fiind considerata STRATEGICA. :)
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Privatizarea CFR Marfa

Mesajde Vatmanu076 pe 23 Mai 2013, 08:49

Statul vinde din vagoanele CFR la fier vechi pentru 1 leu kilogramul

Ȋn contextul unor datorii de circa 400 de milioane de lei şi a eforturilor pentru privatizarea cât mai rapidă a CFR Marfă, potrivit înţelegerii cu Fondul Monetar Internaţional, statul vinde din vagoanele companiei la fier vechi pentru 1 leu kilogramul.


rima încercare de privatizare a CFR Marfa a eşuat în urmă cu o săptămâna, când toate cele trei oferte au fost respinse de Comisia de privatizare din cadrul Ministerului Transporturilor. Ȋn această săptămână, statul va încerca pentru a doua oară să ajungă la un consens cu investitorii în condiţiile în care, potrivit înţelegerii cu FMI, privatizarea trebuie realizată în cel mai scurt timp.

Ȋn toată această perioadă, statul încearcă să mai facă rost de bani pentru plata datoriilor prin vânzarea a 1.000 de vagoane la fier vechi, în schimbul unei sume cuprinse între 80 de bani şi 1 leu kilogramul.

„Din câte știu, prețul a variat undeva între 80 de bani și un leu pe kilogram. Un vagon poate să aibă 10-12 tone și așa mai departe. Dacă întârzii foarte mult cu casarea lor, nu le valorifici, riști să cheltui o grămadă de bani cu taxa de staționare a lor pe linile de cale ferată, că vagoanele astea ocupă niște linii, linii care sunt în proprietatea CFR SA”, a afirmat Viorel Istrate, lider sindical CFR Marfă, potrivit sursei citate.

Când vorbim de vânzarea unor vagoane, vorbim de câteva milioane, două-trei. Nu are sens să ne ascundem după deget, situația nu e cea mai roz, având în vedere datoriile pe care le are. Nu e nici atât de gravă situația încât să credeți că totul stă în vânzarea acestor vagoane”, a spus ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu.

Statul speră să obţină în urma privatizării 180 de milioane de euro pentru pachetul majoritar de acţiuni, iar licitaţia trebuie să aibă loc pe data de 20 iunie, conform înţelegerii cu FMI.

SURSA - GHIMPELE.RO
cfr-marfa-ghimpele1.jpg
Dacă PRO înseamnă Pentru şi CON Împotrivă, de ce e Constituție şi nu Prostituție ?
Avatar utilizator
Vatmanu076


Mesaje: 2947
Membru din: 19 Mar 2012, 09:39
Localitate: Metrorex şi S.T.B. (R.A.T.B.)

Re: Privatizarea CFR Marfa

Mesajde Vatmanu076 pe 30 Mai 2013, 19:28

Ce se ascunde în spatele privatizării ratate a CFR Marfă

Există indicii că doi dintre cei trei participanți la licitație ar fi conspirat pentru a pune mâna pe cel mai important jucător de pe piața transportului feroviar de marfă

Până la termenul-limită din 8 mai, Ministerul Transporturilor primise trei oferte de cumpărare a pachetului majoritar de acțiuni la CFR Marfă. Se arătaseră interesați americanii de la OmniTrax, românii de la Grup Feroviar Român (GFR) și asocierea formată din compania autohtonă Transferoviar Grup (TFG) și cea austriacă Donau-Finanz GmbH & Co KG. GFR este controlat de Gruia Stroica și de Vasile Didilă (conform unor informații publice, cei doi ar fi frați vitregi), în timp ce Transferoviar Grup este deținut de omul de afaceri Călin Mitică.

Celebrul și controversatul Gruia Stoica s-a născut în aprilie 1968, iar Vasile Didilă doi ani mai târziu, în martie 1970. Ambii în Brăhășești, județul Galați. Aparent, această localitate situată în apropiere de Tecuci este cea mai importantă pepinieră autohtonă de oameni de afaceri specializați în domeniul feroviar. Căci tot aici și-a petrecut copilăria și prima tinerețe și Călin Mitică. Acesta s-a născut în octombrie 1967 la câteva zeci de kilometri mai la sud, la Făurei, în județul Brăila. Conform arhivei Registrului Comerțului, Călin Mitică a înființat acolo, în 1992, firma M.I.P.S. SRL (radiată în 2002) și locuia în comuna gălățeană și când a devenit acționar la Formet Industrial SA (companie radiată în 2006).

De-a lungul timpului, presa a scris că între cei trei antreprenori ar exista o conexiune nu numai din cauza vârstelor apropiate și a faptului că au crescut în aceeași localitate, ci și pentru că ar fi rude. Unele informații indică faptul că Gruia Stoica și Călin Mitică ar fi cumetri, în timp ce altele vorbesc chiar de o relație de sânge. Respectiv, cei trei afaceriști din domeniul transportului feroviar ar fi veri. Întrebat de Capital dacă există o legătură de rudenie ori de afaceri între GFR și ceilalți doi competitori la licitația pentru CFR Marfă, Gruia Stoica a răspuns sec: „Nu există o legătură de rudenie“. Ceea ce ar putea lăsa să se înțeleagă că, totuși, există (sau au existat) cel puțin relații de business (cel mai probabil cu Transferoviar Grup, căci OmniTrax nu are, potrivit propriului site, operațiuni în afara SUA și Canada).

Metoda iepurelui?

În lumea licitațiilor publice din România, „iepurele“ este acea companie care participă la procedură doar pentru a mima existența unei competiții. De cele mai multe ori, firma cu pricina aparține unor rude, prieteni sau parteneri de afaceri ai concurenților și oferă, desigur, un preț peste cel al societății pe care o ajută să câștige licitația.

Au plănuit patronii GFR și TFG să utilizeze această metodă în cursa pentru CFR Marfă? Greu, dacă nu chiar imposibil de spus. Chiar dacă a fost așa, americanii de la OmniTrax, despre care nu s-a știut până aproape în ultima clipă că ar fi interesați de compania românească, le-au cam stricat planurile. Adepții teoriilor conspirației spun chiar că de aceea Ministerul Transporturilor ar fi luat decizia, oarecum surprinzătoare și suspect de rapidă, de a anula procedura, invocând documentațiile incomplete. Asta deși, potrivit premierului Victor Ponta, „aveam varianta să reluăm procedura în aşa fel încât să dăm timpul necesar, cred că maximum o săptămână, în care practic să se completeze ofertele depuse.“ Alții spun că, de fapt, atât OmniTrax, cât și TFG nu ar fi îndeplinit critreriul privind cifra minimă de afaceri și rămânerea în cursă doar a GFR ar fi bătut prea tare la ochi.

Personaje controversate

Despre Gruia Stoica se zice că a câștigat primele milioane de dolari din afaceri cu fier vechi, iar mai toți cei din sectorul feroviar din România știu aceeași poveste: GFR s-a construit în mare parte cu personal (de la simpli angajați la top-manageri) și material rulant preluate de la CFR Marfă. Imperiul lui Stoica (cunoscut sub numele de grupul Grampet) mai cuprinde foste firme de stat (ca Remar Pașcani ori REVA Simeria). Potrivit unor informaţii apărute de-a lungul timpului în presă, transferurile de oameni și active către GFR, dar și privatizările ori obținerea unor contracte publice pentru societățile Grampet fi avut loc cu sprijinul unor personaje importante din marile partide politice, care ar fi primit în schimbul ajutorului oferit suport financiar consistent în campaniile electorale.
În august 2010, Călin Mitică a fost trimis în judecată, împreună cu mai multe persoane (incluzându-l pe fostul director al CFR Călători, Alexandru Noapteș), pentru prejudicierea cu 2,8 milioane de lei a companiei publice de transport feroviar. În ianuarie 2013, Judecătoria Cluj Napoca i-a achitat pe toți inculpații, însă atât DNA, cât și Călin Mitică au făcut recurs.

Nici reprezentanții celui de-al treilea competitor, OmniTrax, nu sunt scutiți de controverse. Potrivit informațiilor publicate de mass-media, firma americană îl are ca om de bază în România pe Philip Bloom, un om de afaceri care a fost condamnat, în 2007, la patru ani de închisoare și plata unor daune de 3,6 milioane de dolari pentru fraudarea Autorității Provizorii a Coaliției din Irak.

Toate informațiile duc către o singură concluzie: în ciuda declinului din ultimii ani, când a pierdut aproape jumătate din cota de piață și a înregistrat piederi cumulate de circa 300 de milioane de euro, CFR Marfă este încă atrăgătoare. Într-atât de atrăgătoare, încât ar putea să-i determine pe unii antreprenori să încalce regulile în încercarea de a o cumpăra.

180 de milioane de euro este prețul de pornire al licitației pentru pachetul de 51% din acțiunile CFR Marfă

SURSA - CAPITAL.RO
06_marfa_shutterstock_01_ba50014586.jpg
Dacă PRO înseamnă Pentru şi CON Împotrivă, de ce e Constituție şi nu Prostituție ?
Avatar utilizator
Vatmanu076


Mesaje: 2947
Membru din: 19 Mar 2012, 09:39
Localitate: Metrorex şi S.T.B. (R.A.T.B.)

Re: Privatizarea CFR Marfa

Mesajde Daniel pe 07 Iun 2013, 15:06

Iata ca in cea de-a doua "etapa" a vanzarii CFR Marfa, au mai ramas in cursa doar doua firme din cele trei inscrise in "cursa". Astfel, conform unui comunicat al Ministerului Transporturilor emis ieri, 6.06.2013, aflam urmatoarele:

"Ministerul Transporturilor vă informează că, în cadrul procesului de privatizare a SNTFM CFR MARFĂ S.A., s-a încheiat procedura de verificare a documentelor depuse de către cei trei investitori înscrişi pe “Lista scurtă”, în etapa de negociere pe bază de oferte preliminare și neangajante.
Potențialii cumpărători aveau obligația depunerii plicurilor conținând ofertele preliminare și neangajante precum și comentariile asupra cadrului contractual, până miercuri, 5 iunie 2013, ora 16.00, acesta fiind termen de decădere .

În urma analizării documentelor de mai sus, s-a constatat că S.C. GRUP FEROVIAR ROMÂN S.A. şi Asocierea S.C. TRANSFEROVIAR GRUP S.A. & DONAU FINANTZ GMBH au depus ofertele preliminare şi neangajante şi comentariile asupra contractului de vânzare-cumpărare de acţiuni, conform Anunțului și Dosarului de Prezentare, iar plicul depus de către OmniTRAX Inc. nu conţinea oferta preliminară si neangajantă și nici comentariile asupra contractului de vânzare-cumpărare de acţiuni.

Astfel, conform Anunțului, Comisia de Privatizare constituită la nivelul Ministerului Transporturilor va organiza și susține sesiuni de clarificări cu potențialii ofertanți care au depus documentaţia completă, şi anume ofertele preliminare şi neangajante şi comentariile asupra contractului de vânzare-cumpărare de acţiuni, respectiv cu S.C. GRUP FEROVIAR ROMÂN S.A. şi Asocierea S.C. TRANSFEROVIAR GRUP S.A. & DONAU FINANTZ GMBH.

Pentru a participa la ultima etapă, respectiv licitaţia cu ofertă în plic, documentele de participare trebuie depuse până cel târziu în data de 19 iunie 2013, ora 12.00, acest termen fiind unul de decădere.

În data de 20.06.2013, ora 11.00, la sediul Ministerului Transporturilor, Comisia de Privatizare va proceda la deschiderea plicurilor cu documentele de participare la licitație, a ofertelor de cumpărare de acțiuni depuse și va stabili ofertantul adjudecatar .

Privatizarea SNTFM CFR MARFĂ S.A. se realizează printr-o procedură de vânzare de acţiuni prin metode combinate cu criterii de precalificare, constând în negociere pe bază de oferte preliminare şi neangajante, urmată de licitaţie cu ofertă în plic pentru un pachet de 51% din capitalul social al Societăţii.

Procesul de privatizare se desfăşoară în conformitate cu prevederile O.U.G. nr. 88/1997, cu modificările şi completările ulterioare, cu Legea nr.137/2002 cu modificările şi completările ulterioare, cu H.G. nr.577/2002, cu modificările şi completările ulterioare şi cu H.G. nr. 46/2013.
"

Sursa: MT

Sunt convins ca in final va iesi "castigator" acelasi Grampet S.A. prin G.F.R. Nu de alta, dar de cativa ani buni se stie ca acestei companii va reveni CFR Marfa. E drept, ca trebuia si o intreaga mascarada intitulata "proces de privatizare" insa deh, nu se poate sa fie petrecere fara "lautari"... "Partitura" a fost scrisa de celebrul cuplu de "compozitori" Basescu & Boc si "dirijor" este acum domnul Transformator (Fenechiu).

Un adevarat paradox, nu?

:mrgreen:
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Privatizarea CFR Marfa

Mesajde Daniel pe 09 Iun 2013, 00:54

Am gasit ceva intr-adevar socant pe ziuanews.ro cu titlul:

Liderul sindical al mecanicilor de locomotivă, bani din afaceri cu CFR

Acesta este nimeni altul decat celebrul Iulică Măntescu, preşedintele Federaţiei Mecanicilor de Locomotivă (F.M.L.). Este foarte interesant ca acest domn, despre care multi oameni din domeniu nu aveau o parere foarte buna din cate imi aduc aminte in urma cu cativa ani, nu prea a "macanit" in ultima vreme referitor la multe din problemele reale cu care se confrunta feroviarii de la noi. Ceea ce au publicat cei de la Ziua, daca este adevarat, confirma faptul ca in Romania, sindicatele sunt doar... apa de ploaie in ochii fraierilor care cotizeaza ca orbii pentru ca unii mai "alesi" sa le "apere drepturile". Haideti sa rasfoim articolul cu pricina. Un articol semnat Ion Teleanu.

Preşedintele Federaţiei Mecanicilor de Locomotivă, Iulică Măntescu, controlează de 15 ani tot ce mişcă la calea ferată • Prin intermediul unei firme controlate de fiul său, Măntescu a prosperat enorm, timp de vreo şapte ani, de pe urma afacerilor derulate cu CFR • În satul său natal - Gălăteni, județul Teleorman -, familia liderului sindical deţine un domeniu de invidiat

Imagine

Faptul că sindicaliştii de la calea ferată sunt foarte liniştiţi în acestă perioadă când se privatizează CFR Marfă şi urmează o serie de disponibilizări se datorează, în mare parte, blatului dintre liderii sindicali şi trupa de manageri privaţi impusă de ministrul Relu Fenechiu. Unul dintre personajele care au bătut palma cu managerii privaţi de la cele trei companii CFR este preşedintele Federaţiei Mecanicilor de Locomotivă, Iulică Măntescu - un lider de sindicat care a negociat liniştea de la calea ferată cu fiecare ministru al Transporturilor sau director de companie.

Tandemul din Teleorman

Numirea lui Relu Fenechiu în fruntea Ministerului Transporturilor a făcut ca acţiunile lui Iulică Măntescu să crească nesperat de mult. Fenechiu l-a numit manager privat la CFR SA pe cel care a fost mâna dreaptă a Ancăi Boagiu, George Micu - membru în Consiliul de Administraţie al CFR Călători şi, în acelaşi timp, director adjunct la CFR Marfă. Fapt mai puțin cunoscut, George Micu şi Iulică Măntescu au fost colegi de şcoală generală, în comuna natală Gălăteni, judeţul Teleorman. Cei doi au crescut şi au învăţat împreună, iar drumurile lor s-au reîntâlnit la calea ferată. Primul a fost tot timpul în funcţii de conducere, iar Măntescu, un sindicalist-cheie în negocierea liniștii din CFR.
Acum, cei doi îşi etalează prosperitatea şi bunăstarea. George Micu a ajuns, peste noapte, prin semnătura lui Fenechiu, manager privat la CFR SA, cu 8.900 de euro pe lună, iar Măntescu se bucură în continuare de privilegiile sindicale dobândite în mandatul Ancăi Boagiu.

Căpuşă de familie

Timp de aproape opt ani, începând din 2003 şi până în 2011, Iulică Măntescu a prosperat de pe urma căii ferate prin intermediul unei firme-căpuşă. Astfel, în 2003, fiul cel mic al baronului sindical, Marcel Laurențiu Măntescu, a înfiinţat firma Util Serv Impex SRL, cu sediul în București, împreună cu Marilena Roxana Sala, fiica unui alt lider sindical în vogă la acea vreme, Voicu Sala, şi cu încă două persoane - Nicolae Prodan şi Mihai Bogdan Cicic. Încă de la înfiinţare, afacerile firmei controlate de fiul liderului sindical au explodat, ca urmare a încheierii mai multor contracte cu regionalele București, Timișoara şi Galați, pentru curăţenia şi întreţinerea centralelor termice din CFR, dar şi pentru asigurarea salubrizării spaţiilor administrative şi întreţinerea dormitoarelor personalului de la CFR Marfă.

Succes garantat de relațiile părinților

Conform datelor furnizate de Registrul Comerţului, firma Util Serv Impex SA a avut, în numai trei luni de la înfiinţare, profit de aproximativ 1,2 miliarde de lei vechi, la o cifră de afaceri de circa 3,12 miliarde de lei. În 2004, firma familiilor Sala şi Măntescu a realizat un profit net de 14,8 miliarde de lei, la o cifră de afaceri de 31,6 miliarde de lei. În 2005, Util Serv Impex SA a realizat un profit net de 20 de miliarde de lei, la o cifră de afaceri de 41,49 miliarde de lei, iar în 2006, 17,3 miliarde profit net, la o cifră de afaceri de 44,2 miliarde. În 2007, afacerile celor doi fii de sindicaliști ating apogeul, având 184 de angajaţi, o cifră de afaceri de 47,5 miliarde de lei vechi şi un profit net de 14,7 miliarde de lei vechi. În anul următor, le-a mers tot bine, având o cifră de afaceri de 43 de miliarde lei vechi şi un profit de doar 7,3 miliarde de lei, iar în 2009 au scăzut substanţial, înregistrând un profit de doar 2,1 miliarde de lei vechi. În 2010, afacerile firmei Util Serv Impex s-au prăbuşit, iar în iunie 2012, cele două odrasle sindicale au tras obloanele societăţii. Din informaţiile deţinute de ZIUAnews, firma Util Serv Impex s-a ocupat o perioadă bună de timp şi de spălarea lenjeriei de la vagoanele de dormit, numai că operaţiunea se desfăşura într-un depou CFR de lângă București, unde apa şi curentul electric erau decontate de calea ferată.

Imagine

Ranch-ul boierului de la CFR

La ora actuală, Iulică Măntescu pozează într-un lider sindical modest şi onest, care deţine un apartament în Capitală şi un autoturism Opel Vivera (B-661-MAI), din 2011. Însă, în comuna natală Gălăteni, din județul Teleorman, unde locuiesc părinţii săi pensionari, Iulică Măntescu este cunoscut ca fiind „boierul mare de la CFR", iar zestrea sa imobiliară este una de invidiat. Vila familiei Măntescu contrastează izbitor cu casele sărăcăcioase - sau, cel mult, modeste - din localitate, mai ales şi din cauza dimensiunilor foarte mari şi a culorii portocalii în care este vospsită. Practic, este ranch în toată regula cu magazii şi dependinţe foarte mari, cu maşină de teren şi utilaje agricole în stare bună de funcţionare. În comună, Iulică Măntescu este perceput ca un mare şmecher de la CFR, care are relaţii foarte bune cu liderii PDL. De fapt, în campania electorală locală din 2012, Măntescu l-a susţinut pe canadidatul PDL la Primăria Gălăteni, dar care a pierdut alegerile în faţa reprezentantului PSD.

Imagine

„Eu şi familia mea nu am avut şi nu am afaceri la calea ferată" - Iulică Măntescu (in imagine)

Sursa: ZIUANEWS.RO

Intrebarea logica este: oare cum ar putea acest domn Mantescu, sa se opuna cu adevarat uneia din cele mai mari greseli din Romania, respectiv vanzarea CFR Marfa??? Fiecare cred ca va gasi raspunsul... :think:

In aceeasi "speta" a vanzarii CFR Marfa, viitorul castigator conform tuturor zvonurilor oficiale sau neoficiale, acelasi GFR, a mai incercat "marea cu degetul" si prin Serbia. Sub titlul "Gruia Stoica a pierdut trenul din Serbia" sau "Din isprăvile investitorilor de mucava" va oferim urmatoarele conform publicatiei online Cotidianul.ro:

"Consorțiul format din companiile românești SC Remar SA și SC Grampet SA (ultima deținută de omul de afaceri Gruia Stoica) este obligat să plătească dobânzi de 345.000 de euro, precum și toate cheltuielile de judecată.

Imagine

Ultima decizie a instanțelor sârbe s-a pronunțat în favoarea Agenției de Privatizare din Serbia, după mai multe procese care au durat doi ani. ”Acesta este confirmarea administrației corespunzătoare a Agenției de Privatizare, având în vedere faptul că organismul a câștigat mai mult de 95% din procesele anterioare deschise în cazul privatizărilor contestate de stat”, notează publicația sârbă B92. Decizia comisiei de arbitraj a Camera de Comerț din Serbia, eliberată în luna martie a acestui an, îi scoate din calcule pe români.

Fabrica "Zelvoz"din Smederevo a fost vândută prin licitație publică, pe baza unui contract încheiat pe 20 decembrie 2007. Agenția sârbă de privatizare a reziliat contractul în 20 aprilie 2011 deoarece cumpărătorul nu a îndeplinit obligațiile din programul social și nu a menținut continuitatea afacerii. Au urmat procesele, iar firmele românești au pierdut, scrie B29.

Un consorțiu format din companiile Remar și Grampet, ambele din România, a preluat o participație de 70% la producătorul sârb de material rulant Zelvoz. Cele două companii au câștigat licitația pentru vânzarea firmei din Serbia cu o ofertă de 1,15 milioane de euro, la care se adaugă un plan de investiții in valoare de 7,5 milioane de euro, plan care, conform presei sârbe, nu a fost îndeplinit."

Sursa: Cotidianul.ro

WOW! Raman uimit! Un leader sindical care se "lupta" din rasputeri cu "sistemul ticalosit" care l-a incalecat cu binefacerile materiale specifice si i-a cumparat tacerea si un afacerist de p'aci care vrea, dar nu poate... O tara minunata! :lol: Cum era melodia aia de pe vremuri?



P.S. Acum luati-o p'asta! Jocurile pentru CFR Marfă sunt făcute?

Sau... "Celor mari, celor mici/ Ne e drag tuturor, in / Lumea copiilor!"



:whistle: :angelic-blueglow: :naughty: :teasing-tease: :teasing-nutkick: :teasing-neener:

Concluzia este una mai mult decat amara: in ziua de astazi, romanii sunt mult mai putin interesati de problemele reale, cele care vizeaza o viata mai buna, mentinerea unui loc de munca, un viitor pentru ei si urmasii lor. In schimb, sunt extrem de interesati de chilotii Oanei Zavoranu, dragostea cu nabadai din fostul cuplu Prigoana, performantele "cavaleresti" ale eternului seducator Mircea Toader sau mai nou, de cine este iubitul Andreei Marin...

Asadar eu nu cred ca tara asta mai are sansa de a avea vreodata conducatori onesti sau cu picioarele pe pamant. Iar noi, vom ramane cu amintirile si vom trai mereu in... Lumea Copiilor! :dance:
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Privatizarea CFR Marfa

Mesajde Daniel pe 12 Iun 2013, 19:38

Guvernul şterge datoriile CFR Marfă, prin conversie în acţiuni, pentru privatizare - conform sit-ului realitatea.net

Imagine SURSA

Datoriile fiscale ale CFR Marfă vor fi stinse de către Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) prin conversie în acţiuni, inclusiv obligaţiile de plată, în cuantum de 127,4 milioane lei, pe care operatorul feroviar de marfă le va prelua de la CFR SA, schema fiind aprobată, miercuri, de Guvern.

Guvernul precizează că această operaţiune, aprobată prin ordonanţă de urgenţă, urmărește "o echilibrare economico-financiară" a CFR Marfă în vederea creșterii atractivității la privatizare, iar caracterul de urgență al ordonanţei este generat de necesitatea de a îndeplini obiectivele asumate prin înțelegerile cu Fondul Monetar Internaţional.

În baza ordonanţei, CFR Marfă va prelua datoria în cuantum de 127,4 milioane lei pe care CFR SA o are de achitat către ANAF. Ca urmare a preluării datoriei, ANAF va descărca CFR SA de această plată, iar datoria CFR Marfă faţă de CFR SA va fi astfel stinsă parţial.

Datoria pe care compania CFR Marfă trebuie să o achite către CFR SA va fi astfel stinsă parţial, în limita a 127,4 milioane lei.

În acelaşi timp, însă, toate datoriile principale şi penalităţile acumulate de CFR Marfă vor fi la rândul lor stinse, prin conversie în acţiuni.

În strategia de privatizare a CFR Marfă, Guvernul a luat de altfel în considerare vânzarea inclusiv a pachetului de acţiuni care va fi deţinut de stat în urma "conversiei creanţelor statului în acţiuni".

Sursele guvernamentale au declarat, în luna aprilie, agenţiei MEDIAFAX, că CFR Marfă va prelua datorii bugetare de 606 milioane lei de la CFR SA, prin compensarea unei părţi din sumele pe care operatorul feroviar de marfă le are la compania de infrastructură, iar creanţele bugetare vor fi convertite în acţiuni, astfel că veniturile din privatizarea transportatorului feroviar de marfă vor intra la buget.

Potrivit strategiei de privatizare a CFR Marfă, aprobată de Guvern în luna februarie, CFR Marfă înregistra datorii totale de 1,8 miliarde lei, dintre care circa 600 milioane lei la buget şi 600 milioane lei către CFR Infrastructură, restul reprezentând penalităţi de întârziere şi restanţe către furnizori privaţi.

Ministerul Transporturilor a reluat privatizarea CFR Marfă şi a relaxat unele condiţii impuse ofertanţilor, nivelul cifrei de afaceri solicitat fiind redus de cinci ori, de la 100 milioane euro la 20 milioane euro, însă nu a modificat preţul de pornire, de 180 milioane euro, sau termenul de desemnare a câştigătorului.

Privatizarea CFR Marfă va continua doar cu Grup Feroviar Român şi asocierea Transferoviar Grup - Donau Finanz, în condiţiile în care plicul depus de americanii de la OmniTRAX nu conţinea oferta preliminară şi neangajantă.

Procedura presupune vânzarea a 51% din acţiunile companiei. Licitaţia pentru privatizarea companiei porneşte de la 180 milioane de euro.

Privatizarea CFR Marfă reprezintă o precondiţie solicitată de experţii Fondului Monetar Internaţional pentru ca ultima evaluare a acordului început în 2011 să intre în Consiliul Director al instituţiei internaţionale.

Fenechiu: CFR Marfă nu putea merge înainte cu pierderi atât de mari

"Conversia datoriilor în acţiuni s-a aprobat astăzi în Guvern. Această conversie a datoriilor în acţiuni a fost un anunţ public, transparent. Şi în strategia de privatizare scrie că această companie va fi privatizată fără datorii. Atunci când am început această privatizare am spus că eu voi ţine cu dinţii la preţul de 185 de milioane de euro. Cu datorii de peste două miliarde de lei pierderi, compania nu putea merge înainte", a declarat ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, la Realitatea TV.

Sursa articolului: REALITATEA.NET

Ei bine, dupa cum spunea cineva mai demult, in realitatea achizitinarea CFR Marfa, merita pentru orice investitor si nu este o "aventura" pentru cine o ia, dupa cum in mod fals incearca autoritatile sa ne tot intoxice de ceva vreme incoace. Practic ce banuiam acum ceva vreme s-a adeverit: datoriile sunt in parte sterse, in parte trasnformate in actiuni, de care noul "apropitar" al CFR Marfa nu se va sinchisi, deoarece acele actiuni cu datorii vor ramane in cei 49% ramasi al Stat... Asadar, ca sa fie pomana pana la capat, dupa ce ca a fost o "privatizare cu dedicatie" acum sa fie si fara datorii. Bun asa, ca tot din banii nostri, ai contribuabilului, din ce in ce mai putini, se fac si astfel de cadouri politice.

Sa ne traiasca dom' Transformator! :obscene-drinkingbuddies: :orcs-cheers: :occasion-partyblower: :occasion-gift:
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Privatizarea CFR Marfa

Mesajde Daniel pe 20 Iun 2013, 14:33

Ei bine, iata ca "privatizarea cu cantec" se deruleaza cu noi episoade. Unul interesant a fost parcurs chiar azi: proces blocat!

Wall-street.ro scrie astazi urmatoarele, sub titlul: Privatizarea CFR Marfa, blocata. Fenechiu: "Daca nu renunta la conditii, nu vindem".

Privatizarea CFR Marfa a intrat in impas, statul roman si reprezentantii Grup Feroviar Roman (GFR) continuand negocierile dupa ce compania condusa de omul de afaceri Gruia Stoica a impus conditii dupa privatizare.

„Oferta tehnica este una corecta, avem o oferta peste suma minima (180 mil. euro) insa negocierile continua. Nu putem sa dam ok-ul privatizarii daca ofertantul nu renunta la conditiile impuse. Avem un mandat foarte clar: sa vindem la un pret peste 180 milioane de euro dar fara nicio alta conditie suplimentara. Daca nu renunta la conditii, oprim negocierile”, a declarat Relu Fenechiu, Ministrul Transporturilor.

Acesta nu a dat detalii despre conditiile cerute de catre GFR insa cel mai probabil compania vrea sa prelungeasca termenul de plata pentru preluarea CFR Marfa.
Grup Feroviar Roman (GFR) era singurul investitor ramas in cursa pentru privatizarea CFR Marfa, dupa retragerea asocierii Transferoviar Grup - Donau Finanz si a companiei americane OmniTRAX.

Licitatia pentru vanzarea a 51% din actiunile companiei a pronit de la 180 milioane de euro. Termenul pentru depunerea ofertelor de cumparare a expirat miercuri, la ora 12:00.

"Daca vom fi declarati castigatori si in Romania, vom putea proiecta capacitatea tarii noastre de a fi hub regional pentru transportul de marfuri intre Europa si Asia, ceea ce ar fi o etapa cheie in relansarea economiei romanesti, o pozitie care ar putea aduce inapoi investitiile straine, venituri la buget si crea un numar mare de locuri de munca", a afirmat omul de afaceri Gruia Stoica, inaintea anuntului de joi privind castigatorul licitatiei.

Sursa: wall-street.ro

Intr-un alt articol al aceleiasi publicatii, omul de afaceri Gruia Stoica incearca sa elimine orice banuiala asupra faptului ca nu ar detine momentan cele 180 milioane de euro pentru CFR Marfa:

"Avem aceasta suma, nu am fi participat la licitatie daca nu am fi avut-o. Ea este asigurata parte din fonduri proprii, parte cu sprijinul unor finantari de la banci. Este o suma mare, pe care nu orice companie si-o poate permite, dar GFR este o societate privata bancabila, solida, fara datorii la stat, profitabila", a spus omul de afaceri." - Articolul integral.

Intrebarea pe care si-o pun si jurnalistii ramane: avem de-a face cu un nou Oltchim si un nou Diaconescu? Nu de alta, dar prin Serbia si Ucraina afacerile domnului Gruia scartaie rau de tot, iar in statele civilizate nu prea a patruns... Oare de ce? :mrgreen:
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Privatizarea CFR Marfa

Mesajde Daniel pe 20 Iun 2013, 17:25

GFR A CASTIGAT CFR MARFA!

"Dupa sapte ore de negocieri, pot sa va anunt ca a iesit fumul alb", a spus Relu Fenechiu, in jurul orei 18.00, adaugand: "Astazi putem declara un castigator in competitia de privatizare a CFR Marfa".

Intr-o conferinta de presa a ministrului Transporturilor, relu Fenechiu, din urma ca numai cateva minute, acesta afirma ca avem un castigator: compania Gramet (GFR). Referitor la plata sumei pentru achizitionarea CFR Marfa, GFR a renuntat la plata esalonata a sumei pe 3 ani, si a plusat la circa 202 milioane de euro. Astfel, GFR va avea de achitat intreaga suma in maximum 2 luni de la semnarea contractului de vanzare, ce va avea loc saptamana viitoare.

Dintre promisiunile GFR, prezentate de catre Fenechiu, cele mai importante ar fi: o investitie in valoare de circa 900 milioane de euro in societate, si o alta de 1,5 milioane de euro in protectia mediului.

Referitor la Contractul Colectiv de Munca al angajatilor CFR Marfa, Fenechiu afirma ca va ramane in vigoare pana in luna Aprilie 2014. De asemenea, Fenechiu afirma ca a rezolvat juridic plata sumelor compensatorii pentru 1000 de angajati ai CFR Mprocesularfa, daca acestia vor sa plece din societate.

Fenechiu afirma ca procesul de privatizare a fost unul transparent si corect si ca nu poate fi contesat...

"Juristii considera insa ca privatizarea este suspendata de drept" - conform unui reprezentant al Donau - Finanz (Adrian Thiess), punct de vedere exprimat telefonic pe postul Realitatea in aceasta dupa amiaza.

In cadrul aceleiasi emisiuni TV, o alta declaratie interesanta: "dupa declararea unui castigator nu se mai poate vorbi de ordonanta 36" - conform lui Iulian Mantescu presedinte al FML, deoarece ea priveste strict societatile de Stat unde acesta este majoritar, ori dupa semnarea contractului de vanzare, Statul nu va mai avea decat 41% din actiuni.

UPDATE: Este vorba de cifra de 900 milioane de RON, nu Euro, cum a declarat domnul Fenechiu. Corectia a fost facuta de catre Victor Ponta, care a mai declarat la Reaitatea TV ca asteapta si acordul Consiliului Concurentei, in conditiile in care GFR este implicata si in tarile din jur. De asemenea Ponta a mai declarat ca acest contract de vanzare se poate semna la cinci zile de la declararea castigatorului.
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Privatizarea CFR Marfa

Mesajde Daniel pe 21 Iun 2013, 15:01

Ei bine, daca actuala guvernare a dat uitarii afacerile lui Gruia Stoica de la GFR cu CFR Marfa de acu ceva timp sub sigla Rolling Stock, iata ca actualul ministru Fenechiu, cel care cu zambetul pe buze anunta ieri ca a iesit "fum alb" a intrat nitel azi pe la DNA, fara vreo legatura directa cu prtivatizarea oneroasa de zilele acestea. Asta o prezint asa, ca fapt divers, ca o intimplare, fara vreo legatura directa cu "privatizarea" CFR Marfa.

Relu Fenechiu, audiat la DNA: Mi se pare deplasat ca un ministru să fie chemat la DNA să dea o astfel de declaraţie. - conform cu Antena3.ro.

Revenind la privatizare, domnul Fenechiu a raspuns ieri intrebarilor unui reporter RealitateaTV, referitoare la promisiunile prea colorate si frumoase ale GFR-ului in materie de investitii la CFR Marfa, astfel:

În plus, ministrul a fost întrebat dacă există garanţii asupra promisiunilor făcute de GFR pentru viitoare investiţii în CFR Marfă. "Nu, atât timp cât în caietul de sarcini nu sunt cerute, nici nu pot să cer garanţii. Aceasta este o acţiune pe care şi-a asumat-o de bună voie investitorul. Nu pot să-i cer garanţii. Dacă va face sau nu va face aceste investiţii rămâne de văzut, dar nu erau condiţii în caietul de sarcini", a răspuns Fenechiu. Sursa: Realitatea.net

Cat despre soarta celor 9000 de angajati ai CFR Marfa, dupa privatizare, am gasit doua articole interesante pe Antena3.ro: unul prin care ministrul Fenechiu isi exprima o parere, si un altul in care Gruia Stoica exprima o alta. Viitorul ne va arata care va fi realitatea, in cele din urma.

Ce se va întâmpla cu angajaţii CFR Marfă, după privatizare. Iată răspunsul ministrului Fenechiu.

Gruia Stoica, acţionarul majoritar la CFR Marfă: Nu este intenţia mea primordială de a da oameni afară.

:?
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Privatizarea CFR Marfa

Mesajde Daniel pe 25 Iun 2013, 10:02

Un articol interesant de la publicatia online Caon.ro:

Ori esti prost, ori esti smecher... Ca să dai CFR Marfă pe doar 200 de milioane de euro când valorează mai mult de atât chiar şi ca fier vechi trebuie să fii fie foarte prost, fie foarte şmecher. Iar afacerea încheiată săptămâna trecută nu e deloc proastă (mai puţin pentru stat). E logic să fie aşa dacă ne gândim că niciunul dintre guvernele României nu a dorit să privatizeze cu adevărat CFR, cum nu au vrut să privatizeze nicuna dintre companiile de stat. DETALII. :whistle:
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Privatizarea CFR Marfa

Mesajde bitter pe 25 Iun 2013, 11:32

GFR (GUNOIL FEROVIAR ROMAN) a pus mana pe 15000 de vagoane bune de taiat plus 25000 de vagoane functionale, plus cateva sute de locomotive electrice, diesel si diesel-hidraulice plus contractele incheiate inainte de privatizare plus cladiri si triaje de primire si expediere, dormitoare plus cladiri ce au fost folosite ca locuinte de serviciu deci pe scurt numa din asta isi scoate profitul de minim 10 ori
Avatar utilizator
bitter


Mesaje: 361
Membru din: 07 Apr 2010, 14:29
Localitate: Brasov

AnteriorUrmătorul

Înapoi la NEWS FLASH / ANUNTURI DIN DOMENIUL FEROVIAR

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 1 vizitator

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style by Webdesign www, książki księgarnia internetowa podręczniki