Privatizarea CFR Marfa

Stiri, noutati, evenimente!

Re: Privatizarea CFR Marfa

Mesajde Daniel pe 25 Iun 2013, 21:36

Daca ne gandim numai la zona Bucuresti Triaj la ce suprafata si dotari are... Acolo exista o cladire noua si frumoasa cu destinatia de dormitor din cate situ, care se afla in apropierea unui centru comercial destul de mare din Chitila, si poate fi transformat oricand intr-un hotel, deoarece Bucurestiul inca are nevoie mare de hoteluri.

Imagine

Mai vorbim si de restul terenului? Probabil ca in tara sunt si mai multe puncte interesante din acest punct de vedere. Daca tragi o linie, preluarea CFR Marfa este o SUPER-MEGA-AFACERE! :shhh:
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Privatizarea CFR Marfa

Mesajde Daniel pe 27 Iun 2013, 19:18

Vad ca de ceva vreme s-a cam asternut linistea peste acest subiect. Televiziunile si ziarele nu mai zic mai nimic pe tema asta. Daca ne calmam si judecam lucurile la rece, urmeaza o perioada in care mii de locuri de munca vor disparea, de la Oltchim, CFR Marfa, Posta Romana, etc. Asta inseamna ca personalul disponibilizat nu va mai cotiza prin taxe si impozite pe venituri la aceleasi cote, multi dintre disponiblizati cel mai probabil vor lucra pe salarii mai mici, sau de ce nu "la negru". In consecinta, pe o piata a muncii pe care aparitia unor noi locuri de munca pe niste venituri decente nu se intrezareste la orizont, asta inseamna o diminuare cosiderabila a veniturilor Statului ceea ce va duce, probabil, in timp, ca si in cazul Greciei la falimentul statului pentru ca nu te poti imprumuta intr-una de la FMI. Se va ajunge la fundul sacului mai devreme decat ne putem imagina.

Chiar nu inteleg politica asta de disponibilizari masive fara perspectiva unei cresteri economice data in principal de crearea unor noi locuri de munca platite decent si automat cresterea veniturilor Statului si diminuarea datoriilor acestuia pe plan extern.

Pana cand salariul minim pe economie nu va fi decretat prin lege la cel putin 500 euro (echivalentul in lei), si nu se vor creea conditii favorabile aparitiei unor noi locuri de munca, eu cred ca economia noastra si Statul vor ajunge intr-un colaps real, mai rau decat situatia actuala...
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Privatizarea CFR Marfa

Mesajde Daniel pe 02 Iul 2013, 13:31

Recent, fostul presedinte al Consiliului de Administratie la CFR SA, Lucian Isar, a declarat in cadrul emisiunii "Jocuri de Putere", de la Realitatea TV ca: "Privatizarea CFR Marfă mi s-a părut o golănie. Este exact ca şi la Oltchim, doar că la Oltchim auzeam nişte muzică în fundal."

Conform sit-ului fedafer.ro, care aduce in prim plan aceasta informatie:

Fostul preşedinte al Consiliului de Administraţie la CFR SA, Lucian Isar, a vorbit despre privatizarea CFR Marfă, în cadrul emisiunii "Jocuri de Putere", de la Realitatea TV, arătând presiunile şi manevrele puse la cale, pentru a desemna un câştigător stabilit.

"Privatizarea CFR Marfă mi s-a părut o golănie. Este exact ca şi la Oltchim, doar că la Oltchim auzeam nişte muzică în fundal. CFR Marfă ar fi trebuit să se privatizeze cu un investitor strategic. S-a preferat versiunea pe fugă şi cu o licitaţie cu negociere tocmai pentru a ajunge într-un buzunar care până la urmă se va dovedi că nu are banii. Acest ultim câştigător a concurat practic singur pe ultima sută de metri şi, în loc să plătească minimul de 180 de milioane de euro, a oferit 202 milioane de euro. Mai mult, ştia că cu o sătpămână înainte se luaseră 15 milioane de euro din active. Pentru un investitor raţional, corect, nu ar fi aruncat cu 202 milioane de euro pe fereastră atât timp cât nici măcar nu avea banii. Acesta este şi motivul pentru care nu va reuşi să obţină bani e la bănci pentru că o bancă serioasă va pune următoarea întrebare: dacă puteai să achiziţionezi acea companie la 180 de milioane de euro, de ce ai aruncat cu 202 milioane?", a declarat Lucian Isar.

În intervenţia sa Lucian Isar a vorbit şi despre fostul manager privat de la CFR SA, Dimitris Sophocleous, căruia, conducători din minister dar şi din conducerea sindicatelor, încearcă să-i şteargă meritele acţiunilor sale din cele trei luni cât a fost lăsat să lucreze.

"La CFR Infrastructură, presiunea a fost majoră în decembrie pentru a avea un board care să fie recunoscut ca independent şi profesionist. BERD-ul trebuia să dea 110 de milioane de euro către CFR Infrastructură. Aceşti bani trebuiau plătiţi în trezorerie. Altfel, statul rata ţinta de deficit. Practic, cam toată naţiunea ar trebui să îi mulţumească lui Dimitris că a acceptat", a adăugat Isar.

Lucian Isar este un economist de 36 de ani, doctorand in economie, lector în finanţe, economie monetară şi managementul riscului la Academia de Studii Economice Bucureşti. A ocupat funcţii de conducere în cadrul Citibank (1998-2006) şi Bancpost (2006-2011).


Sursa: fedafer.ro
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Privatizarea CFR Marfa

Mesajde Daniel pe 24 Iul 2013, 21:52

Se pare ca in ultimele zile s-au mai "scris" cateva file babane din "epopeea" acestei privatizari oneroase. Presa o considera o "afacere murdara fara Slaghi" cel ce il va inlocui pe Fenechiu peste ceva vreme la Transporturi. Pe de alta parte aflam cu stupoare ca "Gruia Stoica nu are bani şi caută disperat pe la bănci".

Sunt interesante cateva din declaratiile Presedintelui Basescu din ultimele zile:

"Dacă în momentul de faţă investitorul împrumută bani ca să poată plăti compania şi nu îi găseşte - în momentul de faţă nu sunt prea multe bănci dispuse să finanţeze - de unde o să găsească bani pentru modernizarea companiei? Are nevoie de locomotive moderne, de vagoane modernizate, de depouri modernizate, de multe altele", a mai arătat preşedintele.

Tot preşedintele atrage atenţia că Guvernul minte pentru a proteja câştigătorul licitaţiei şi face jocul acestuia, arătând ca a purtat aceste discuţii şi cu oficialii FMI veniţi în România să negociere semnarea unui nou acord preventiv.

"Atenţie, în spaţiul public circulă o minciună. Membri ai Cabinetului au vehiculat ideea că se aşteaptă întâi avizul Consiliului Concurenţei, ceea ce este o minciună. Consiliul Concurenţei nu avizează decât după semnarea contractului", a spus Traian Băsescu, arătând motivele pentru care nu s-au semnat încă actele.

Toate acestea au fost sintetizate foarte bine de catre sit-ul Fedafer.ro unde gasiti o sinteza completa a acestor ultime evenimente. DETALII.
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Privatizarea CFR Marfa

Mesajde Daniel pe 28 Iul 2013, 20:34

In acest moment, pe RealitateaTV se afla in desfasurare o emisiune interesanta despre privatizarea CFR Marfa! Aici veti putea vedea LIVE emisunea: http://webtv.realitatea.net/live

Iar AICI o sinteza a zilei de astazi.
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Privatizarea CFR Marfa

Mesajde Daniel pe 28 Iul 2013, 21:56

Emisiunea s-a terminat, si concluzia mea cel putin e una singura: e un razboi urat intre Basescu si USL in care victimele sunt angajatii de la calea ferata. CFR Marfa, daca va fi privatizata va fi rau oricum, daca nu va fi privatizata va ajunge la alte restructurari probabil, in urma unui "manegent privat" ca la CFR Calatori, unde s-au intocmit deja liste de disponibilizari si s-au facut favoruri imense companiilor private, care si-au pus omul in functia potrivita. Probabil, dupa acelasi scenariu, si la CFR Marfa va veni vreun "manager privat" de prin gasca GFR-ului care va da contracte la greu catre aceasta companie privata.

Indiferent ce scenariu se va aplica, sau poate un altul pe care nu-l putem banui, va fi rau pentru ceferisti, asta pentru ca nimanui nu-i pasa de ei. Au fost si ei foloiti, ca noi toti, din patru in patru ani, pentru a vota pe unii sau pe altii... Urat... Tara asta este evident ca nu mai are niciun viitor... Ce mai conteaza ce sa va mai intimpla de acum inainte la calea ferata? E clar ca tara asta merge in jos, tot mai jos...

P.S. Tin sa "multumesc" celorlalti colegi de forum si pasionati de pe alte forumuri, care in proportie covarsitoare nu s-au implicat in sustinerea cauzei feroviarilor. Daca la noi pe forum toti s-au multumit doar sa citeasca, pe celelalte forumuri am vazut ca feroviarii au tot fost criticati... Suntem o natiune de prosti! Va multumesc! :whistle:
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Privatizarea CFR Marfa

Mesajde Andrei98 pe 28 Iul 2013, 22:14

La cati asa zisi pasionati are bucurestiul, si prin alte orase, ma gandeam ca poate se implica si ei, da nah, ei sunt doar cu pozele si cu plimbarile, si se dau mari pe forumtomberoane,ca sunt de nu stiu unde si ca au fost pe nu stiu unde.
Cont YouTube:Andrei Cezar
Flickr:Andrei.CFRbv
Avatar utilizator
Andrei98


Mesaje: 951
Membru din: 15 Iul 2013, 11:27
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Privatizarea CFR Marfa

Mesajde Daniel pe 28 Iul 2013, 22:27

Andrei, stai sa vezi cand nu vor mai avea cu ce sa se mai plimbe, pentru ca va veni si ziua asta. Poate atunci se vor gandi ca nu ar fi fost rau sa se implice. In definitiv nu "omorau" pe nimeni. Insa, si de data asta, ca si cu alte prilejuri, s-a dovedit ca in Romania, pasiunea se reduce doar la trainspotting si atat... Macar un mesaj de incurajare pentru acei oameni. Putini pasionati au facut asta. Ii poti numara pe degete. Si ce daca faci poze frumoase, daca nu ai suflet???

:(
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Privatizarea CFR Marfa

Mesajde Andrei98 pe 28 Iul 2013, 22:44

Eu m-as implica, dar nu am varsta si nici resursele necesare. Sa ii vad si eu cand nu o sa mai aibe ce poza. Dupa ce ca in scurt timp vor merge cu trenuri cu un vagon,dupa inca o scurta perioada, vor poza linii goale si ruginite. Sau, in alt caz, ne umplem de privati! CFR Marfa sa dus, ce mai urmeaza?
Cont YouTube:Andrei Cezar
Flickr:Andrei.CFRbv
Avatar utilizator
Andrei98


Mesaje: 951
Membru din: 15 Iul 2013, 11:27
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Privatizarea CFR Marfa

Mesajde Daniel pe 28 Iul 2013, 22:59

Si daca si privatii vor trage oblonul, pentru ca economia noastra nu mai produce mai nimic? Vor da la fier vechi trenurile, si tot vor castiga ceva. Mai apoi, vom ramane cu cateva magistrale pe care intr-adevar vom mai vedea cate un Inter City cu 2 sau 3 vagoane maxim... Cam asta este si "privatizarea" CFR Marfa - goana dupa fier vechi, dupa cum zicea si Bibel Barbulescu, si bitter cu Trifu la noi pe forum, si altii, Cuprul din locomotive are valoare mai mare ca fierul mort. Plus activele gen cladiri si terenuri ale CFR Marfa. Hai ca se scoate orice privat cu CFR Marfa, privat care se chinuie sa supravietuasca din cateva trenuri de sare sau carbuni, fie lemne sau petrol, care nu aduc profit sigur sau a la long. Si revenind la investitorii seriosi: cand Google a cumparat Youtube a dat 1.65 miliarde de dolari, fara a se imprumta de pe la banci... Grampet nu are 200 milioane de euro???

Intr-adevar, tu esti prea micut ca sa te implici, insa uite, ca ai venit cu o vorba buna, care conteaza enorm! ;)
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Privatizarea CFR Marfa

Mesajde Daniel pe 31 Iul 2013, 18:40

In acest moment pe Antena3 se poarta o discutie despre privatizarea CFR Marfa. Exista zvonuri conform carora Grampet a inceput de ceva vreme sa faca reduceri de personal pe la GFR. Interesant, nu?
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Privatizarea CFR Marfa

Mesajde Daniel pe 31 Iul 2013, 19:39

Emisunea s-a terminat de ceva vreme. Concluzia este ca dintre participanti, cu exceptia Danei Grecu, ceilalti invitati au tinut cu "lupul" si au plans de mila GFR-ului... Urat asa. Despre Mantescu "numai de bine" si e clar ca are blatul cu GFR. Despre Radu Tudor, ar fi mai bine sa-si vada de tanculetele si avionasele lui militare din biblioteca personala, ca la trenuri si CFR nu se pricepe. Mai bine sa lase pe altul sa discute despre astea. :mrgreen:
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Privatizarea CFR Marfa

Mesajde Daniel pe 01 Aug 2013, 19:42

BASESCU VA CONVOCA MAINE C.S.A.T. PE TEMA C.F.R. MARFA!

Conform unei stiri aparute de Mediafax.ro, aflam ca maine, Presedintele Basescu, va convoca CSAT-ul pe tema privatizarii CFR Marfa:

Preşedintele Traian Băsescu a decis convocarea de urgenţă a CSAT, vineri, informează Administraţia Prezidenţială, menţionând că joi, la ora 17.05, la Secretariatul CSAT a fost depusă o solicitarea a Guvernului pentru convocarea unei şedinţe a Consiliului legat de HG din 24 iulie privind CFR Marfă. Şedinţa CSAT este convocată pentru vineri, la ora 11.00.

"Administraţia Prezidenţială informează că joi, 1 august, la ora 17.05, la Secretariatul Consiliului Suprem de a Apărare a Ţării (CSAT) a fost depusă o solicitarea a Guvernului României pentru convocarea unei şedinţe a CSAT cu privire la Hotărârea de Guvern nr. 526 din 24 iulie 2013 pentru aprobarea condiţiilor principale ale contractului de vânzare de acţiuni între stat, prin Ministerul Transporturilor, în calitate de vânzător, şi Societatea Comercială Grup Feroviar Român S.A., în calitate de cumpărător, având ca obiect transferul dreptului de proprietate asupra unui pachet de acţiuni, reprezentând 51% din capitalul social al Societăţii Naţionale de Transport Feroviar de Marfă «C.F.R. Marfă» - S.A. Preşedintele României, domnul Traian Băsescu a decis convocarea de urgenţă a CSAT vineri, 2 august, la ora 11.00", se arată în comunicatul Administraţiei Prezidenţiale.

Sursa citată menţionează că, în cazul în care prim-ministrul Victor Ponta nu poate răspunde convocării la şedinţa CSAT, este invitat, fără drept de vot, conform legii, vicepremierul Gabriel Oprea.

Luni, premierul Victor Ponta nu a exclus posibilitatea să-l aibă "înlocuitor" pe vicepremierului Gabriel Oprea la şedinţa CSAT în cazul în care preşedintele Traian Băsescu o va convoca în perioada în care el este în concediu, respectiv în prima jumătate a lunii august.

Imagine

La finalul întrevederii pe care Victor Ponta a avut-o cu reprezentanţii FMI, CE şi BM, la Palatul Victoria, premierul a fost întrebat de jurnalişti dacă se va întoarce din concediu în cazul în care preşedintele va convoca o şedinţă a CSAT în prima parte a lunii august, pentru a se discuta situaţia creată la CFR Marfă.

"Să-l convoace domnul preşedinte. De joi, am înlocuitor la conducerea Guvernului, care are dreptul de a mă reprezenta în totalitate, dacă e ceva care apare într-o oră, două ore, domnul vicepremier Oprea are puteri depline", a spus primul-ministru.

GFR, parte a grupului Grampet, controlat de omul de afaceri Gruia Stoica, a fost declarat la 20 iunie câştigător în procesul de privatizare a CFR Marfă, oferind un preţ de 202 milioane euro pentru pachetul de 51% din acţiuni şi asumându-şi investiţii de 900 milioane lei plus 1,5 milioane euro investiţii de mediu.

Preşedintele şi premierul au o dispută privind privatizarea CFR Marfă, Traian Băsescu cerând ca Victor Ponta să îşi asume responsabilitatea privatizării, iar primul-ministru solicitând avizul CSAT.

Guvernul a aprobat contractul cu GFR, în 24 iulie, susţinând însă că tranzacţia trebuie aprobată de CSAT. Preşedinţia a comunicat că CSAT nu a avizat niciodată un contract de privatizare după încheierea licitaţiei.

Potrivit Executivului, neformularea unei poziţii a CSAT în cazul contractului se va finaliza prin blocarea privatizării, instituirea unui management privat şi restructurarea companiei.

SURSA

Intre timp, Victor Ponta, a plecat intr-o vizita particulala in SUA pentru cateva zile, conform presei din Romania.

Conduita preşedintelui Băsescu în cazul CFR Marfă este nepotrivită - conform Deutsche Welle

Intr-o alta stire aparuta marti, 30 iulie 2013, pe situl www.dw.de (editia in limba romana) sub titlul "CFR Marfă şi trivialitatea publică" aflam ca:

Preşedintele are deplina libertate de a convoca CSAŢ indiferent de subiect şi dacă nu o face este doar urmarea propriei decizii pur subiective.

Imagine

Conduita preşedintelui Băsescu în cazul CFR Marfă este nepotrivită. El ar fi trebuit, aşa cum am mai arătat, să denunţe ceea ce i se pare în neregulă înainte de încheierea procedurii şi de sosirea FMI în ţară şi nu abia după aceea. E ca şi cum un martor la o crimă refuză să depună mărturie de teamă să nu fie cumva implicat, dar, după ce poliţia clasează cazul, începe să-l şantajeze pe criminal.

Chiar şi unii dintre prietenii preşedintelui care i-au trecut cu vederea erori mari preferă să tacă, căci gestul său este ignobil. Grav este că preşedintele pare să acţioneze din pur resentiment, ceea ce ne îndreptăţeşte să bănuim că viaţa politică va mai cunoaşte multe tulburări distructive.

Dacă ar avea consilieri şi nu adulatori servili, preşedintele ar trebui să audă că acţiunea sa este nedemnă de un preşedinte. Deşi nu are decât atribuţii executive limitate, preşedintele este investit prin Constituţie cu o autoritate politică superioară, una menită să integreze şi nu să dividă, una aptă să ofere răspunsuri din perspectiva întregului şi nu a interesului partizan sau personal. Dacă “a închis ochii” la privatizarea CFR Marfă cu scopul conservării relaţiei cu FMI, ar trebui să accepte că primul ministru, Victor Ponta, a făcut un lucru bun. Iar dacă privatizarea este totuşi contestabilă, ea ar mai putea fi stopată fără scandal. Întrunirea CSAŢ este cel mai bun pretext pentru ca toţi oamenii cu înalte răspunderi în stat să discute serios problema acestei privatizări. Faptul că CSAŢ nu ar avea atribuţii legale este un subterfugiu stângaci. CSAŢ este un organism autonom, care îşi dă cu alte cuvinte singur legea, iar ceea ce ţine de “siguranţa naţională” este întotdeauna interpretabil în funcţie de circumstanţe indiferent de precedente. Preşedintele are aşadar deplina libertate de a convoca CSAŢ şi dacă nu o face este doar urmarea propriei decizii pur subiective.

Preşedintele ar mai trebui să audă de la consilierii săi (dacă ar mai exista categoria superioară de sfetnici) că nu poate acţiona ca şi cum ar fi şeful Opoziţiei şi că are obligaţia constituţională de a face un efort de obiectivare. Obiectivitatea este imperativă şi nu facultativă, este regimul însuşi în care preşedintele Republicii ar trebui să-şi desfăşoare activitatea.

Am arătat cu altă ocazie că viaţa publică românească decade mereu în intrigă meschină din cauza acestui exces subiectiv. Oamenii au dimensiuni mici, nu văd dincolo de vârful propriului pantof şi se atacă unii pe alţii cu cuţitele, căci spada nobilă este prea lungă pentru miopia lor. Or, cuţitul se potriveşte omului trivial, este arma care poate fi mânuită de la mică distanţă şi fără nicio regulă după cum pretinde ocazia. Spada implică însă o artă complicată cu reguli severe, cere imperativ privirea sus şi o gândire înaltă şi obiectivă. Un spadasin nu îşi loveşte adversarul pe la spate, nu organizează ambuscade, oferindu-i adversarului întotdeauna şanse egale.

Ceea ce tulbură pe bună dreptate este să vezi o mulţime de persoane de bună condiţie intelectuală care continuă să scrie satire fluviale despre plagiatul lui Victor Ponta şi despre semnificaţia politică a fraudei intelectuale, dar care întorc privirea complice când preşedintele mânuieşte briceagul în locul spadei, când sacrifică interesul general lăsându-se în voia resentimentului. Este ca şi cum ai vedea un preot care, deghizat, se strecoară pe căi lăturalnice în speluncile în care se ţin luptele de cocoşi, aclamând “popular” sfâşierile sângeroase.

Cine spune astăzi (cu interese politice camuflate) că nu este nevoie de o nouă Constituţie care să traseze un cadru mai ferm pentru acţiunea preşedintelui de Republică se înşeală. Este nevoie de o nouă Constituţie care să limiteze arbitrariul acţiunii personale a preşedintelui, oricare ar fi acesta. Dar se înşeală cu siguranţă şi aceia care speră că o nouă Constituţie va lecui trivialitatea publică şi patima vulgară ascunsă până şi sub înfăţişările cele mai nobile.

SURSA
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Privatizarea CFR Marfa

Mesajde Daniel pe 02 Aug 2013, 12:22

Conform Antena3.ro privatizarea CFR Marfa este compromisa.

"Şedinţa CSAT, convocată de preşedintele Traian Băsescu, s-a încheiat. Membrii Guvernului prezenţi la întâlnire au părăsit Palatul Cotroceni.

Conform uzanţelor, în urma şedinţei nu vor fi declaraţii de presă, însă se va un comunicat privind rezultatul discuţiilor în ceea ce priveşte soarta CFR Marfă."

Conform aceluiasi site, o informatie pe surse, ar confirma faptul ca CSAT nu isi da avizul in privinta acestei privatizari.

Imagine

UPDATE: CSAT nu a ajuns la un consens, în urma şedinţei de astăzi, pe tema privatizării CFR Marfă, se arată într-un comunicat al Consiliului Suprem de Apărare a Ţării. Sursa: Antena3.ro

Cred ca pana la un "verdict" definitiv nu are rost sa mai abordez acest subiect. Datele oricum se schimba de pe o zi pe alta, si e mai bine sa asteptam cu totii deznodamantul povestii...
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Privatizarea CFR Marfa

Mesajde Daniel pe 05 Aug 2013, 21:10

In scurt timp, se va difuza o emisiune pe RealitateaTV (ce poate fi urmarita live si pe situl realitatea.net) referitoare la CFR Marfa!
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Privatizarea CFR Marfa

Mesajde Daniel pe 05 Aug 2013, 23:05

Rares Bogdan realizatorul emisiunii.JPG
Sursa: Realitatea.net


In emisiunea "Jocuri de putere" realizatorul Rares Bogdan a sosit cu cateva informatii de-a dreptul socante: unele sunt legate de niste rapoarte ale SRI de pe la mijlocul anilor 2000 referitoare la actiuni economice subversive, indreptate si impotriva CFR Marfa, dar si cu posibila finantare a GFR la presiunea anumitor forte, de catre CEC.

Rapoarte.JPG
Sursa: Realitatea.net


Ramane de vazut daca aceste afirmatii sunt si adevarate 100% pana la capat. E clar ca scandalul "CFR Marfa" va mai continua mult si bine.
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Privatizarea CFR Marfa

Mesajde Daniel pe 14 Aug 2013, 02:50

E OFICIAL: PONTA VINDE CFR MARFA!

"Hotărârea de Guvern privind aprobarea privatizării CFR Marfă se va publica probabil miercuri." - a declarat Victor Ponta in cadrul unei emisiuni TV. Acesta a mai adaugat, conform aceleiasi surse, ca: "[...]termenul de finalizare a procesului de privatizare este de 60 de zile de la publicarea hotărârii."

Detalii AICI.

Tot recent, fostul Premier Petre Roman, a declarat intr-o emisiune la Realitatea TV faptul ca privatizarea CFR Marfa, este o mare greseala, in conditiile in care Uniunea Europeana, organism din care face parte si Romania, se indreapta catre o incurajare a transportului de marfa aproape exclusiv pe calea ferata, si a demarat in acest sens programe de implementare a acestei strategii. Conform aceluiasi fost Prim Ministru, odata cu cresterea cotei transportului feroviar de marfa din U.E. in viitorul apropiat, Romania va pierde o importanta sursa de venituri prin aceasta instrainare. Nici Guvernatorul Bancii Nationale a Romaniei, Mugur Isarescu, nu vede actuala privatizare ca un lucru benefic economiei romanesti pe termen lung. Exista si voci pro privatizare, cum ar fi cea a fostei realizatoare TV Gabriela Vranceanu Firea, care este incantata de aceasta perspectiva, cel mai probabil in calitate de politician...

De asemenea, ieri, intr-un articol de pe situl rnews.ro, aflam ca "Omul de afaceri Gruia Stoica, aflat în competiţie cu mari companii străine pentru privatizarea operatorilor feroviari de marfă din Grecia, Croaţia şi Bulgaria, susţine că publicitatea negativă din România l-ar putea determina să renunţe la licitaţii." - fapt deloc ingrijorator, in conditiile in care CFR Marfa trebuie sa ramana in proprietatea statului roman, ce-i drept cu un management adecvat, fara "derapaje" de genul afacerii Rolling Stock de care grupul Grampet nu este strain...

Alte detalii despre afacerea Rolling Stock, pentru o buna informare asupra istoricului companiei GRAMPET, castigatoarea actuala a licitatiei CFR Marfa, aici, pe Hotnews.ro.
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

PRIVATIZAREA CFR MARFĂ A INTRAT ÎN LINIE DREAPTĂ

Mesajde Alex Avram pe 19 Aug 2013, 13:16

Ponta confirmă că a dorit să câştige Gruia Stoica

guvernul este responsabil pentru privatizarea cfr marfa.jpg


Victor Ponta a declarat duminică seara, că s-a intrat “în linie dreaptă” cu procesul de privatizare a CFR Marfă şi confirmă speculaţiile că şi-a dorit un anume câştigător, declarându-şi bucuria că licitaţia a fost cîştigată de o firmă românească.

Ponta a declarat, duminică seara, la Antena 3, că, după publicarea Hotărârii de Guvern privind privatizarea CFR Marfă, procedura a intrat în linie dreaptă şi rămâne ca Gruia Stoica, cel pentru care se bucură, să mai şi plătească cele 51% din acţiunile câştigate la licitaţie.

"Cu CFR Marfă s-a intrat în linie dreaptă, s-a terminat povestea cu ştie domnul Băsescu ceva şi nu spune. Mulţi dintre români spun că nu ar trebui să vindem CFR Marfă, au dreptate mulţi dintre ei. În primul rînd vînzarea CFR Marfă a fost inclusă în acordul cu FMI de către Guvernul PDL şi de către Traian Băsescu sub semnătura domniei sale. Nu i-a convenit domnului preşedinte că a cîştigat un român, o firmă românească, probabil că voia să cîştige o firmă din străinătate. Eu mă bucur că a cîştigat o firmă românească să vedem dacă poate să plătească", a spus premierul Ponta.

Pe data de 5 august, preşedintele Traian Băsescu a făcut declaraţii de presă pe tema privatizării CFR Marfă, arătând „greşelile” guvernului Ponta.

"Pe data de 24 iulie, Guvernul României a emis Hotărârea de Guvern de vânzare a pachetului majoritar de acţiuni către GFR, dar a uitat să o publice în Monitorul Oficial, iar acest lucru împiedică semnarea contractului şi de aici toate efectele care decurg", a arătat preşedintele.

Miercuri seara s-a publicat în Monitorul Oficial, Hotărârea de Guvern pentru aprobarea condiţiilor de privatizare a CFR Marfă, prin vânzarea a 51% din acţiuni către SC Grup Feroviar Român, urmând ca finalizarea vânzării să se realizeze în termen de 60 de zile.

Sursa:http://www.fedafer.ro/feroviar/207-privatizarea-cfr-marfa-intrat-linie-dreapta.html
Alex Avram


Mesaje: 553
Membru din: 25 Feb 2010, 20:38
Localitate: FETESTI

Re: Privatizarea CFR Marfa

Mesajde Daniel pe 02 Sep 2013, 11:21

ULTIMA ORA: Omul de afaceri Gruia Stoica este aşteptat să semneze astăzi la Ministerul Transporturilor contractul de privatizare al CFR Marfă. - conform Realitatea.net.

Imagine Foto arhiva: Daniel

După aproape 3 luni de amânări şi controverse, patronul Grupului Feroviar Român (GFR) urmează să oficializeze rezultatul licitaţiei. Contractul de privatizare a companiei CFR Marfă ar putea fi semnat luni, a declarat săptămâna trecută Victor Ponta, precizând că decizia depinde de noul ministru al Transporturilor, Ramona Mănescu.

Procesul de privatizare însă este departe de a se fi încheiat. Odată cu semnarea actelor, Grupul Feroviar Român mai are doar 6 săptămâni la dispoziţie să plătească cei 202 milioane de euro, suma pentru care s-a angajat că va cumpăra pachetul majoritar de acţiuni.

Surse citate de cotidianul Bursa afirmă că Gruia Stoica ar fi făcut rost de mare parte din bani de la IFC, divizia de investiţii private a Băncii Mondiale.

Premierul Victor Ponta a declarat, cu ocazia instalării în funcţie a ministrului Ramona Mănescu, că dacă Gruia Stoica nu va da banii, licitaţia va fi anulată, iar CFR Marfă va intra pe mâinile unui manager privat.

Procesul de privatizare a CFR Marfă, însă, nu se încheie nici în momentul în care se aduc banii. Ultimul cuvânt în această tranzactie îl va avea Consiliul Concurentei. Institutia va trebui să dea un aviz favorabil pentru situaţia de monopol în piaţa feroviara de transport marfă in care va ajunge în mod automat Grupul Feroviar Roman prin preluarea CFR Marfa.Cumulate, cotele de piaţă ale celor două companii se apropie de 80%.

Mai multe cititi pe Realitatea.net
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Privatizarea CFR Marfa

Mesajde Daniel pe 02 Sep 2013, 21:09

Iata si ultimele noutati in aceasta privatizare:

Ministerul Transporturilor a semnat, luni, cu Grup Feroviar Român (GFR), companie controlată de omul de afaceri Gruia Stoica, contractul de privatizare a companiei CFR Marfă.
Contractul a fost semnat de Cristian Ghibu, preşedintele comisiei de privatizare şi secretar de stat în Ministerul Transporturilor, şi Sorin Chinde, director general al GFR. La ceremonie au participat ministrul Transporturilor, Ramona Mănescu, şi Gruia Stoica, proprietarul GFR, potrivit reprezentanţilor Ministerului Transporturilor. Din acest moment, Grup Feroviar Român are 6 săptămâni la dispoziţie să plătească 202 milioane de euro, suma pentru care s-a angajat că va cumpăra pachetul majoritar de acţiuni. - conform Realitatea.net

Imagine Foto arhiva: Daniel

Cumpărătorul trebuie să notifice tranzacţia Consiliului Concurenţei, decizia din partea autorităţii de concurenţă putând fi pozitivă, pozitivă cu condiţii sau negativă.

Într-o scurtă declaraţie acordată presei, Gruia Stoica a spus că bani există, dar că aceştia vor fi plătiţi după primirea avizului Consiliului Concurenţei.

PRIVATIZARE CFR MARFĂ. Gruia Stoica: "Au altă culoare banii din Rusia? Am bani!"

Transferul dreptului de proprietatea asupra acţiunilor majoritare la CFR Marfă este condiţionat totodată de "emiterea de către Consiliul Concurenţei a unei adrese sau decizii" în conformitate cu dispoziţiile Legii concurenţei "şi/ sau emiterea unui asemenea document de către alte autorităţi de concurenţă competente".

Imagine Foto arhiva: Trifu22

Şeful Consiliului Concurenţei estima la jumătatea lunii august că va dura o lună de la notificarea GFR pentru a se stabili dacă decizia va fi luată local sau la nivelul CE, termenul legal de aprobare fiind de şase luni.

Intreg materialul si mai multe informatii AICI.
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Privatizarea CFR Marfa

Mesajde Daniel pe 18 Sep 2013, 15:29

AFACEREA "CFR MARFA" MAI COMPLICATA DECAT PARE!

GFNATO.jpeg


Sub titlul:

ÎNTÂLNIRE DE GRADUL ZERO
Wesley Clark şi Gruia Stoica, tete-a-tete la sediul Grampet

editia online a ziarului Bursa, ne dezvaluie o intilnire strategica la sediul Grampet din Bucuresti intre un oficial al NATO si un patron din Romania. Conform Bursa.ro:

"Generalul american Wesley Clark şi deţinătorul Grampet Gruia Stoica au avut o întâlnire de circa o oră, luni seara, la biroul omului de afaceri român de pe Calea Victoriei, după cum ne-au spus sursele noastre.

Se pare că cei doi au discutat despre strategiile din domeniul transporturilor.

Anul trecut, Gruia Stoica spunea că secolulul XXI va aparţine căii ferate, care va cunoaşte extinderi tot mai mari, iar materialul rulant va cunoaşte dezvoltări tot mai spectaculoase.

Afaceristul român deţine Grupul Grampet, care activează în domeniul transportului feroviar de marfă, având afaceri în ţări precum Germania, Serbia, Muntenegru, Ucraina şi Moldova.

Stoica a câştigat licitaţiile pentru privatizarea companiilor de transport feroviar de marfă din Croaţia şi România şi a depus scrisori de intenţie pentru societăţile similare din Bulgaria şi Grecia.

Generalul american în rezervă Wesley Clark, consilier al premierului Victor Ponta pe probleme strategice şi de securitate, a fost comandantul forţelor NATO în timpul războiului din Kosovo şi este membru în Consiliul director al companiei BNK Petroleum." Sursa: BURSA.RO

Dupa CFR Marfa si HZ Cargo (Croatia), Gruia stoica a pus ochii si pe divizia de marfa a OSE (caile ferate din Grecia). Detalii pe BURSA.RO.
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Privatizarea CFR Marfa

Mesajde Daniel pe 30 Sep 2013, 17:09

NOUTATI:

1. Solicitarea depusă marţi de Grup Feroviar Român (GFR) la Consiliul Concurenţei pentru aprobarea preluării CFR Marfă este incompletă, a declarat astăzi, la Sinaia, preşedintele Consiliului Concurenţei, Bogdan Chiriţoiu. Detalii pe EVZ.ro

2. Privatizarea CFR Marfă este un hăţiş de încurcături. Este vorba despre o companie pentru care Executivul se lăuda că a reuşit să găsească cumpărător. Românii aşteptau să vadă prima privatizare reuşită a unei companii de stat în ultimii ani. Detalii pe EVZ.ro

:think:
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Privatizarea CFR Marfa

Mesajde Daniel pe 03 Oct 2013, 11:28

Conform Realitatea.net: Gruia Stoica, aşteptat să vireze 20 mil. euro în contul deschis la BT

Gruia Stoica (GFR/Grampet), castigatorul licitatiei pentru CFR Marfa, a deschis astazi contul Escrow pentru achizitionarea CFR Marfa. Cu alte cuvinte, de astazi Stoica intra in linie dreapta pentru achitarea sumei necesare efectuarii tranzactiei cu guvernul USL.

"În cursul zilei de miercuri, 2 octombrie, s-a semnat deschiderea contului de escrow, la sediul Ministerului Transporturilor, de către reprezentanţi ai Ministerului, ai GFR şi ai agentului de escrow, adică banca care va găzdui banii. Potrivit surselor Capital, contul a fost deschis la Banca Transilvania." - conform Realitatea.net

Insa, conform analistului politic Cozmin Gusa, lucrurile nu ar sta tocmai fair play in privinta finantarii din partea Bancii Transilvania, un rol cheie in aceasta problema avandu-l politicianul Viorel Hrebenciuc, ce ar fi dat o mana de ajutor la salvarea onoarei lui Stoica.

In urma semnarii acestui act, pana vineri 4 octombrie 2013, GFR trebuie sa vina cu suma de 20 de milioane de euro (avansul pentru aceasta preluare, dintr-un total de 202 milioane euro).

Detalii referitoare la acest subiect pe Realitatea.net
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Privatizarea CFR Marfa

Mesajde Daniel pe 05 Oct 2013, 12:52

BREAKING NEWS! GFR NU ARE BANI DE CFR MARFA, GUVERNUL ASTEAPTA INCA PATRU LUNI CA SA VINA CU BANU!!!

Conform sit-ului stirileprotv.ro: Clauza nestiuta din contractul cu GFR. Un document a fost publicat "din greseala" pe site-ul MT

Grupul Feroviar Roman a platit vineri avansul de 20 de milioane de euro pentru privatizarea CFR Marfa. Cumparatorul are la dispozitie inca 9 zile pentru a aduce si restul banilor, adica 170 de miliaone de euro. Autoritatile se pregatesc insa sa ofere alte 4 luni investitorului, ca sa-i gaseasca.

Asa reiese dintr-o hotarare de guvern, publicata din "greseala" pe site-ul ministerului Transporturilor, hotarare care a disparut, ca intr-un film de comedie, dupa 15 minute. Aveti aici link-ul direct catre acest document: http://www.mt.ro/transparenta/2013/septembrie/7_01.09%20HG.pdf

Iata si un print screen al acestui document public:

Document MT.JPG
Sursa: mt.ro


GFR s-a angajat la plati uriase nu doar in Romania. A cumparat 75% din actiunile operatorului de stat de transport feroviar de marfa din Croatia, pentru care trebuie sa gaseasca 100 de milioane de euro. In total, Grupul Feroviar Roman are nevoie de o jumatate de miliard de euro pentru investitiile pe care si le-a programat anul acesta.

Mai multe detalii pe stirileprotv.ro
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Privatizarea CFR Marfa

Mesajde Daniel pe 09 Oct 2013, 17:24

Guvernul nu amână vânzarea CFR Marfă. GFR trebuie să achite banii până luni - conform Realitatea.net!

40-0380-2 vedere laterala.jpg
Foto arhiva: Daniel


"Termenul de finalizare a privatizării CFR Marfă nu a fost prelungit de Guvern în şedinţa de miercuri. Astfel, Grup Feroviar Român va fi obligat să achite până cel târziu luni încă 170 milioane euro pentru 51% din acţiuni, anunţă MEDIAFAX, care citează surse oficiale.

Contactaţi de MEDIAFAX, reprezentanţii Ministerului Transporturilor nu au dorit să comenteze informaţia. GFR a virat, joi, 90,4 milioane de lei (aproximativ 20 milioane de euro) într-un cont escrow deschis la Banca Transilvania, suma reprezentând 10% din preţul de cumpărare a 51% din acţiunile CFR Marfă deţinute de stat, condiţie prealabilă pentru finalizarea procesului de privatizare. Anterior, GFR a depus o garanţie de 10 milioane euro pentru participarea la privatizare.

Ministerul Transporturilor a elaborat un proiect de hotărâre de guvern în baza căruia termenul pentru finalizarea privatizării CFR Marfă ar urma să fie amânat până la 20 decembrie."

Mai multe detalii si articolul integral pe Realitatea.net
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

AnteriorUrmătorul

Înapoi la NEWS FLASH / ANUNTURI DIN DOMENIUL FEROVIAR

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 4 vizitatori

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style by Webdesign www, książki księgarnia internetowa podręczniki