Societatea Feroviara de Turism a intrat in insolventa, iar Ministerul Transporturilor analizeaza posibilitatea privatizarii, dupa reorganizarea judiciara.
Compania are datorii in valoare de 7,2 milioane de lei si creante litigioase de circa zece milioane de lei, se arata intr-un comunicat remis Ziare.com.
Restantele catre creditorii principali ai societatii au fost acumulate dupa cum urmeaza:
- datorii la bugetul de stat incepand din 2010;
- impozit pe cladiri si redeventa incepand din 2009 aferente Hotelului Bucovina din Vatra Dornei (activ aflat sub sechestru asigurator);
- impozit pe cladiri incepand din 2010 aferente Complexului Turistic Decebal din Eforie Nord (activ aflat sub sechestru asigurator);
- impozit pe cladiri incepand din 2011 aferente Caminului Grant - sediul social al societatii (activ aflat sub sechestru asigurator);
- impozit pe cladiri incepand din 2009 aferent Complexului Turistic Snagov din Snagov, Judetul Ilfov (unde ne aflam in situatia paradoxala de a avea, din 2010, rol fiscal inregistrat la doua primarii - Primaria Gruiu si Primaria Snagov, pentru aceleasi active);
- alti creditori cu valori mai mici incepand din perioada 2009-2010.
Potrivit sursei citate, in data de 28 ianuarie 2013 Instanta a admis cererea formulata de SFT privind procedura insolventei si a deschis procedura generala impotriva debitorului, numind administrator judiciar Consortiul General Grup Expert SPRL&Cimpeanu, Dezsi, Gheorghe SPRL, care va indeplini atributiile prevazute de lege.
"In cadrul procedurii insolventei, cererile in justitie avand drept obiect masurile de executare silita pentru realizarea creantelor asupra debitorului sau bunurilor sale se suspenda de drept de la data deschiderii procedurii si, mai mult decat atat, nicio dobanda, majorare sau penalitate de orice fel, ori cheltuiala, numite generic accesorii, nu vor putea fi adaugate creantelor nascute anterior datei deschiderii procedurii", se arata in comunicat.
Potrivit MT, reorganizarea societatii are ca obiective principale stingerea datoriilor existente printr-o valorificare mai eficienta a activelor existente (ex.: o buna perioada de timp societatea nu a beneficiat de publicitate/marketing), valorificarea prin vanzare a unora dintre activele care nu concura la realizarea veniturilor societatii in prezent, reluarea exploatarii materialului rulant de epoca (pentru a fi exploatat materialul rulant este necesara repararea sa si punerea in stare de exploatare, precum si obtinerea licentei de exploatare si autorizarea personalului de tren).
Dupa inchiderea procedurii de insolventa, urmeaza sa fie analizate posibilitatile de privatizare a Societatii Feroviare de Turism.
Sursa: www.ziare.com