Un marfar al TFG a deraiat la Baru Mare (jud. Hunedooara) duminca trecuta!Ei bine, poate unii dintre voi deja au aflat si au citit despre accidentul de duminca trecuta. Conform sit-ului
mesagerulhunedorean.ro, se relatau urmatoarele:
Un tren de marfă încărcat cu sare din România şi care avea ca destinaţie Ungaria a deraiat ieri (duminică, 7 aprilie 2013), în zona Crivadia - Baru Mare din judeţul Hunedoara. Cinci vagoane au sărit de pe linii şi norocul a făcut ca unul dintre mecanicii din cele două locomotive care tractau trenul să observe accidentul înainte de a ajunge pe un pod. Ceferiştii spun că dacă nu opreau înainte de viaduct, săreau toate cele 30 de vagoane care alcătuiau marfarul. Circulaţia feroviară între Simeria şi Petroşani s-a desfăşurat cu întârziere, pe un singur fir în zona accidentului, prioritate de trecere având trenurile de persoane. Calea ferată în zona Crivadia-Baru Mare a fost distrusă pe circa 2 kilometri în urma evenimentului şi inspectorii de la siguranţa feroviară din Timişoara, prezenţi la faţa locului, estimau că vor dura circa două săptămâni reparaţiile. Accidentul s-a produs din cauza unui vagon defect din garnitura marfarului bănuiesc anchetatorii după primele cercetări. (M. Gânju) - Sursa:
mesagerulhunedorean.roRailnet.ro va prezinta
in exclusivitate imagini de la acel accident precum si informatii precise referitoare la acest eveniment nedorit pe calea ferata.
Astfel, duminca dimineata (7 aprilie 2013) in jurul orelor 09:00 A.M. un marfar al companiei TFG incarcat cu sare, ce plecase de la Raureni (jud. Valcea) catre Ungaria, avand in compunere 25 de vagoane, a deraiat undeva la iesirea din statia c.f. Baru Mare (jud. Hunedoara) in zona unui podet de cale ferata. Convoiul era tractat de doua locomotive, o electrica si un DA 060 ca impingatoare. Vagoanele tip Eaos, apartin operatorului maghiar
Rail Cargo Hungaria (divizia maghiara a Rail Cargo Austria).
Astfel, vagonul 21 (de la locomotiva din capatul trenului), a suferit in timpul mersului, o desprindere a rotilor de pe osia unui boghiu. Rotile s-au desprins de pe osie, deplasandu-se catre interiorul acestuia (interiorul caii de rulare).
De la locul desprinderii rotilor de pe osie, mecanicul locmotivei electrice inaintase, a mai mers pe o distanta de circa 1.5km. Deraierea vagonului a fost observata la putin timp de catre mecanicul masinii Diesel impingatoare (de la coada trenului) ce a comunicat urgent prin statie celui din capatul trenului, orodnandu-i oprirea trenului.
Iata si imaginile suprinse la fata locului imediat dupa incident:
Pagubele materiale sunt estimate la o valoare de circa 3 milioane de euro, cheltuieli suportate de catre operatorul maghiar Rail Cargo Hungaria, proprietarul vagoanelor. Cercetarile continua si in acest moment, vinovatul fiind, pana la alte indicii, fabricantul osiilor din Ungaria. Vagonul era fabricat in anul 2009 si se afla inca in garantie.
La fata locului, au sosit circa 45 de directori si oficiali din Ministerul Transporturilor si organismelor subordonate, precum si oficiali ai companiei TFG, insarcinati cu anchetarea cauzelor acestui accident.
Pentru degajarea firului de circulatie, comania TFG a inchiriat doua automacarale cu o putere de cate 100 de tone fiecare pentru ridicarea vagonului si schimbarea boghiului defect, care a fost inlocuit cu un altul adus de la Uzina de Vagoane Aiud. Boghiu defect, impreuna cu rotile sale, a fost dus in curtea U.V. Aiud in vederea expertizarii si aflarii stabilirii cauzelor tehnice ale accidentului.
De mentionat ca locomotiva Diesel impingatoare (posibil inchiriata de la Constantin Grup) a suferit o rupere de plug in momentul in care contrasina de pe podetul cu pricina s-a desprins, fiind agatata de rotile vagoanelor. Alte daune asupra trenului nu s-au inregistrat. Raman pagubele materiale asupra caii de rulare si faptul ca circulatia pe linie a fost perturbata serios.