O stire de acum doua zile precizeaza urmatoarele:
Mecanicul de tren care a produs acest accident băuse înainte să intre în tură. O arată testul, care indică o alcoolemie de 0,75 în aerul expirat. Locomotiva pe care o conducea urma să fie cuplată la o garnitură de 23 de vagoane, pline cu motorină. A izbit însă primul dintre vagoane. Impactul a fost atât de puternic, încât acesta a fost deformat şi ridicat de pe şine, peste următorul vagon. Nu a fost nimeni rănit şi nici n-a fost vreun alt pericol pentru că era singurul vagon gol din acea garnitură. Mecanicul are acum dosar penal şi trebuie să dea explicaţii pentru faptul că a venit la serviciu sub influenţa alcoolului. - Sursa si mai multe detalii plus material video: DIGI 24.Am urmarit si materialul video de pe Digi 24 si observ ca numai mecanicul plateste penal. Insa, daca e adevarat ce zic jurnalistii, ca bause inainte de a intra in tura (inainte de primirea serviciului), atunci responsabil conform
RETF daca nu ma insel, este si
conducatorul subunitatii din care face parte respectivul angajat (mecanic), probabil seful de tura de la comanda personalului de locomotiva, sau daca respectivul OTF nu avea in statia Arad Triaj structura organizatorica proprie,
IDM din statia cu pricina.
Citez:
"In statiile in care OTF nu au structura organizatorica proprie, verificarea personalului care deserveste trenul, atat la intrare in serviciu cat si la la indrumarea trenului se face de catre impiegatul de miscare - denumit in continuare IDM - din statia respectiva. [...] La verificarea starii personalului de locomotiva de catre IDM, personalul de locomotiva este obligat sa confirme in foaia de parcurs, sub semnatura, in prezenta IDM, ca este odihnit si in stare normala, iar IDM noteaza ora si una din mentiunile "apt serviciu" sau "inapt serviciu" dupa caz, semneaza si aplica stampila statiei. In cazul in care IDM constata ca personalul de locomotiva este inapt serviciu, aduce la cunostinta operatorului de circulatie care va aviza OTF (operatorul de transport feroviar) care are in subordine personalul de locomotiva in vederea luarii masurilor necesare".Ori stirea nu e completa, ori ceva e in neregula. De raspuns, raspunde si cel care trebuia sa-l verifice si cu fiola alcooltest la intrarea in serviciu:
Desfacerea disciplinara a contractului de munca conform prevederilor art.130, Alin.1, lit. "i" din Codul Muncii (fostul art.35 lit. F din statutul disciplinar al personalului din unitatile de transporturi):
- personalului care a ascuns abaterile de mai sus (printre care si consumul de bauturi alcoolice) savarsite de oamenii muncii din subordinea sa sau a indus in eroare organele superioare in legatura cu aceste abateri rpecum si cel care aplica in mod abuziv dispozitiile ordinului si prezentelor instructiuni pe baza dosarului de cercetare.
Poate stirea nu este completa, insa teoretic raspund, dupa cum am mentionat, si cei care i-au permis intrarea in serviciu, indiferent cine sunt ei (dupa caz ca nu stiu ce a fost acolo).
Daca lucrurile stau altfel, rog a fi contrazis. Nu ma supar.
P.S. Imi pare rau de ceea ce s-a intimplat si nici nu as dori sa fiu vreodata in locul celor implicati...