In cele ce urmeaza am sa pun un fragment din programul de guvernare al PSD "2017 - 2020", respectiv partea referitoare la calea ferata. Va las sa cititi fragmentele apoi astept comentarii. Am observat si lucruri bune, cum ar fi relansarea CFR Marfa, dar si lucruri slabe, chiar proaste, cum ar fi abandonarea a 40% din cei 15.000 de km de cale ferata existenti astazi. Fiecare citeste si judeca dupa cum crede:
MĂSURI
2. Transportul feroviar de călători
Guvernul susține reforma structurală a transportului feroviar prin modernizarea,reabilitarea, implementarea Sistemului Feroviar European de Management al Traficului (ERTMS) care va avea ca rezultat asigurarea unor servicii de calitate, în deplină siguranţă.
De asemenea, se va urmări punerea în aplicare a unui Program naţional pentru modernizarea gărilor şi pentru construcţia de linii de mare viteză, luând în considerare securitatea şi siguranţa utilizatorilor, precum şi creşterea ponderii transportului feroviar faţă de transportul rutier.
Din cei aproximativ 15.000 km de cale ferată desfăşurată, obiectivul Guvernului este ca un procent de 60% să fie adus la standarde europene pentru asigurarea unei viteze adecvate de transport, iar liniile rămase să fie închiriate sau concesionate (în baza unor contracte ferme care să stabilească parametrii tehnici ce trebuie asiguraţi de partenerul privat), trecute în conservare (prin menţinerea terasamentului) sau chiar dezafectate. În vederea dezvoltării transportului rutier (cor. - feroviar), Guvernul susține următoarele investiții:
- Coridorul pan-european IV Feroviar – FEN+BS
o Finalizarea proiectului Reabilitarea podurilor dunărene (situate la km 152+149 și km 165+817) pe linia de cale ferată Bucureşti-Constanţa (9,57 mil. Euro). Perioada: 2017.
o Finalizarea proiectului Reabilitare linie de cale ferată Sighișoara - Coșlariu (357,09mil Euro). Perioada: 2017-2018.
o Finalizarea proiectului Reabilitare lini. de cale ferată Coșlariu - Vințu de Jos –Simeria (412,36 mil. Euro). Perioada: 2017 -2018.
o Reabilitare linie cale ferată Frontieră - Curtici – Radna – Gurasada - Simeria pentru 160 km/h; TRONSON 2 km 614 - Bârzava - Ilteu - Gurasada și TRONSON 3 Gurasada–Simeria (1.800,00 mil. Euro). Perioada: 2017 – 2021.
- Lucrări de reabilitare pentru poduri, podeţe şi tuneluri - FEN+BS
o Regionala Brașov – proiect fazat (2,67 mil Euro) Perioada: 2017-2018.
o Regionala Iași - proiect fazat (9,10 mil. Euro) Perioada: 2017-2018.
o Regionala București - proiect fazat (9, 87 mil Euro) Perioada: 2017-2018.
o Regionala Timișoara - proiect fazat (3,67 mil Euro) Perioada: 2017-2018.
o Regionala Cluj (30,01 mil. Euro) Perioada: 2017-2020.
o Regionala Craiova (21,40 mil. Euro) Perioada: 2017-2020.
o Regionala Galați (35,60 mil. Euro) Perioada: 2017-2020.
- Reînnoirea şi modernizarea materialului rulant (300 mil euro, FEN+BS). Perioada 2017-2018.
- Electrificarea liniei de cale ferată Cluj-Napoca – Episcopia Bihor (572,88 mil.Euro, FEN+BS).
- Reabilitarea podului de la Grădiștea și îmbunătățirea parametrilor tehnici Buc.Nord - Giurgiu Nord – Frontieră (84 mil Euro, FEN+BS).
- Modernizarea liniei București-Buzău-Focșani–Bacău-Roman-Pașcani-Iași-Frontieră
- Elaborarea documentației tehnico - economice (22,50 mil. Euro, FEN+BS).
- Reabilitare linie Focșani - Roman (588 mil Euro, FEN+BS).
- Modernizarea trecerilor la nivel cu calea ferată în vederea îmbunătăţirii siguranţei (42.00 mil. Euro, FEN+BS). Perioada: 2017-2020.
Proiecte de investiții noi în feroviar – FEN+BS
o București - Brașov (29,8 mil Euro)
o Timișoara - Arad (22,8 mil Euro)
o București – Buzău (32,3 mil. Euro)
o București – Craiova (67,95 mil. Euro)
o Pașcani - Iași (25,7 mil. Euro)
o București - Constanța (59,3 mil. Euro)
o București - Pitești (37,9mil. Euro)
- Inelul Feroviar al Bucureştiului:
Printr-o consultare între Primăria Capitalei şi Ministerul Transporturilor se pot găsi soluţii de a transfera fluxul de călători din jurul marilor oraşe din sectorul rutier spre sectorul feroviar. Principalele avantaje ale proiectului Inelul feroviar al Bucureştiului sunt că linia de cale ferată poate fi o bună alternativă pentru transportul urban al zonelor periferice, această linie de cale ferată poate decongestiona traficul de călători de tranzit.
Crearea unor noduri intermodale la capătul liniilor de transport de călători urbane şi suburbane este o soluţie astăzi implementată în mari capitale europene, precum Roma, Paris, Berlin. Introducerea pe aceste segmente de automotoare electrice cu orar cadenţat şi armonizat cu cel al mijloacelor de transport public va conduce la reducerea semnificativă a impactului asupra mediului din oraş. Această cale ferată va fi un avantaj pentru marile centre comerciale şi de depozitare amplasate în zona centurii
Bucureştiului, dar va facilita și circulaţia locuitorilor noilor cartiere care s-au dezvoltat în jurul Bucureştiului.
3. Transportul feroviar de marfă
Guvernul va reconsidera transportul de mărfuri pe calea ferată astfel încât să ofere sustenabilitate transportului multimodal. Dorim dezvoltarea transportului de mărfuri prin măsuri de stimulare, eficientizare şi îmbunătăţire a condiţiilor de exploatare a serviciilor și relansarea activităţii societăţii feroviare româneşti de marfă prin management profesionist, orientat pe obţinerea de profit şi valorificarea la maximum a potenţialului acestei companii. Guvernul susține identificarea de soluţii pentru atragerea de noi contracte în Romania, dar și în Europa şi Asia.
Alte inițiative ale Guvernului pentru modernizarea transportului feroviar de marfă:
Dotarea cu locomotive performante, cu producţie asimilată în România.
Modernizarea şi dotarea cu vagoane pentru mărfuri generale şi vagoane specializate.
Analizarea și optimizarea punctelor de triaj şi reducerea parcursurilor neproductive.
Dezvoltarea reţelei de transport RO-LA şi transport multimodal.
Măsuri pentru atragerea transportului greu şi agabaritic şi a transportului de mărfuri periculoase.
4. Transportul cu metroul
Guvernul susține investițiile în infrastructura de transport cu metroul în vederea creşterii gradului de siguranţă şi confort precum și a gradului pentru transfer şi decongestionarea traficului. Avem în vedere modernizarea magistralelor de metrou, finalizarea proiectelor începute și oferirea unor servicii de calitate şi sigure, ţinând cont de faptul că în ultimii 20 de ani zonele industriale s-au reconfigurat - precum și dezvoltarea altor linii de legătură cu zonele industriale nou create. În vederea atingerii acestor măsuri, Guvernul propune următoarele obiective de investiții:
● Linia de metrou Magistrala 5 – Secțiunea Râul Doamnei - Eroilor, inclusiv Valea Ialomiței - Proiect fazat (413, 69 mil Euro, FEN +BS). Perioada: 2017-2020.
● Îmbunătățirea serviciilor de transport public de călători cu metroul pe Magistrala 2 Berceni- Pipera – Proiect fazat (125,72 mil. Euro, FEN +BS). Perioada: 2017-2020.
● Magistrala 4 Racordul 2 Secțiunea Parc Bazilescu - Străulești – Proiect fazat (72,69 mil. Euro, FEN +BS). Perioada: 2017.
● Magistrala 6 - 1 Mai - Otopeni (14,2km; 9 statii; 9 trenuri) – (1.084,00 mil Euro, FEN+BS).
● Magistrala 5 - Sectiunea Eroilor (PS Opera) - Universitate - Piata Iancului (4,5km; 5 statii) (423,60 mil Euro, FEN+BS).
● Modernizarea instalatiilor de acces la metrou (21,82 mil Euro, FEN+BS).
● Înnoirea parcului de material rulant.
● Demararea de urgenţă a unor studii pentru găsirea de noi rute de metrou care să creeze inelul interior al Bucureștiului și să lege toate ieşirile aferente autostrăzilor adiacente Bucureştiului, făcând ca traficul auto care intră în Bucureşti să fie diminuat.
Cam atat. Va las sa rumegati bine si apoi mai discutam.