CFR Călători, în vizorul Consiliului Concurenţei!

Stiri, noutati, evenimente!

CFR Călători, în vizorul Consiliului Concurenţei!

Mesajde Daniel pe 24 Aug 2013, 20:28

Ce au in comun, Dorobantu, Mantescu si Regiotra(n)s?

Intr-un articol publicat in paginile Ziuanews.ro sub titlul CFR Călători, în vizorul Consiliului Concurenţei aflam:

Valentin Dorobanţu, managerul privat de la CFR Călători, va fi verificat de Consiliul Concurenţei pentru desfiinţarea a peste 150 de trenuri de călători rentabile pentru companie • Totodată, inspectorii de concurenţă vor analiza şi modul de acordare a subvenţiei alocate anual de către Ministerul Transporturilor pentru operatorii privaţi de transport feroviar de persoane • Valentin Dorobanţu s-a înţeles cu liderul sindical Iulică Măntescu ca angajaţii care au manifestat împotriva Guvernului „să fie consideraţi în deplasare în interesul serviciului" - conform publicatiei online ziuanews.ro

Conform aceleiasi publicatii:

Managerul privat al CFR Călători - numit de Relu Fenechiu - Valentin Dorobanţu, care încasează lunar circa 10.000 de euro, a intrat, în această săptămână, în vizorul Consiliului Concurenţei ca urmare a managementului dezastruos practicat de la instalarea sa în fruntea celei mai mari companii de transport feroviar de persoane. El este acuzat de către sindicalişti că prin deciziile luate de la numirea sa în funcţie, în ianuarie 2013, şi până acum, intenţionează să falimenteze CFR Călători pentru a face loc pe piaţă operatorilor privaţi de transport persoane.

Pericolul falimentului

Federaţia Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România (FSTFR) a făcut, pe data de 19 august 2013, plângere la Consiliul de supraveghere din domeniul feroviar din cadrul Consiliului Concurenţei împotriva conducerii Societăţii Naţionale de Transport Feroviar de Călători „CFR Călători".

Imagine

Preşedintele FSTFR, Gabriel Maxim Rodrigo, a solicitat Consilului să verifice dacă CFR Călători „respectă prevederile legale ale Contractului de prestări servicii publice în transportul feroviar de călători pentru perioada 2012-2015". Reprezentantul sindicaliştilor cere să se verifice modul prin care managerul privat Valentin Dorobanţu a desfiinţat de la începutul anului 2013 şi până acum, „un număr de 150 de trenuri de călători rentabile din punct de vedere financiar pentru companie, trasee care ulterior, în bună parte, au fost preluate de către operatorii privaţi de transport feroviar de călători".

„Considerăm că CFR Călători, reprezentată legal de managerul privat, domnul Valentin Dorobanţu, a permis accesul operatorilor privaţi de transport feroviar de călători pe rutele companiei SNTFC „CFR Călători" SA, fapt care a dus la o reducere substanţială a veniturilor companiei, existând pericolul falimentării acesteia şi disponibilizării forţate a mii de salariaţi", se mai precizează în plângerea către Consiliul Concurenţei.

Liderul de sindicat Maxim Rodrigo a mai sesizat Consiliul de supraveghere din domeniul feroviar şi asupra faptului că „modul de calcul şi de acordare a subvenţiei alocate anual de către Ministerul Transporturilor pentru operatorii privaţi de transport feroviar de călători care operează pe teritoriul României prejudiciază bugetul de stat prin practici anticoncurenţiale".

Practic, ceferiştii susţin că „dacă circulă cu vagoanele pline de călători sau fără călători, operatorul privat primeşte aproape acelaşi cuantum anual al subvenţiei, în timp ce SNTFC CFR Călători SA beneficiază de o subvenţie mult mai mică raportată la numărul de călători, lungimea rutelor şi numărul garniturilor aflate în circulaţie". În plus, liderul sindical solicită Consiliului Concurenţei să analizeze dacă modul de alocare al subvenţiilor acordate operatorilor privaţi de transport feroviar de călători de Ministerul Transporturilor respectă prevederile Uniunii Europene privind subvenţionarea transportului feroviar de călători.

Miting „în interes de serviciu" împotriva Guvernului

ZIUAnews a semnalat de mai multe ori că managerii privaţi de la CFR, în special Valentin Dorobanţu şi George Micu, au căzut la pace cu majoritatea liderilor sindicali de la calea ferată. O dovadă în acest sens este adresa prin care directorul general al CFR Călători, Valentin Dorobanţu, este de acord cu mitingul organizat pe 25 iulie 2013 de către liderul Federaţiei Mecanicilor de Locomotivă din România, Iulică Măntescu.

Imagine

Mai mult, Dorobanţu îi transmite lui Măntescu că salariaţii participanţi la miting „vor fi consideraţi în deplasare în interesul serviciului". La acel miting au participat câteva mii de sindicalişti care au protestat față de subfinanţarea cronică a sistemului feroviar, dar şi față de reducerea prestaţiei operatorului naţional de transport feroviar de călători - CFR Călători. Protestatarii au ţinut în mod special să-i amintească premierului Victor Ponta că „nu şi-a ţinut promisiunile făcute înainte de a veni la putere, că nu va vinde sub nicio formă CFR Marfă".
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

ÃŽnapoi la NEWS FLASH / ANUNTURI DIN DOMENIUL FEROVIAR

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 2 vizitatori

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style by Webdesign www, książki księgarnia internetowa podręczniki