Se scumpeste calatoria cu metroul cu pana la 33%

Stiri, noutati, evenimente!

Se scumpeste calatoria cu metroul cu pana la 33%

Mesajde Trifu22 pe 15 Mar 2015, 02:44

Transportul cu metroul se va scumpi cu 16-33%, astfel ca pretul cartelelor cu doua calatorii se va majora de la 4 la 5 lei.
Mai mult, cea cu 10 calatorii va ajunge de la 15 la 20 de lei, iar pentru un abonament lunar nelimitat pasagerii vor scoate din buzunar 70 lei, fata de 60 lei, cat costa in prezent.
Pretul unui abonament saptamanal cu numar nelimitat de calatorii va creste de la 20 lei la 25 lei, iar cel al unui abonament de o zi va fi majorat de la 6 lei la 8 lei.
Masura intra in vigoare din 28 Martie


Care va sa zica, astia de la Mroflex si-au calculat gresit achizitiile. Eu zic asa: departamentul achizitii si licitatii sa plece acasa, iar directorii la puscarie!
Nu inteleg cum se poate ca la o licitatie pentru achizitionarea a noior rame de metrou, furnizorul cu cel mai mic pret sa piarda licitatia (adica Astra Vagoane Arad), oferind pret mai mic decat spaniolii ba chiar si decat chinezii!
Trebuie sa fii extrem de bou sa refuzi oferta cea mai ieftina, ba mai mult, oferta facuta de o companie romaneasca, care ar fi putut pastra banii in tara, si care putea sa dea de munca a catorva sute de oameni in acele uzine!

Astia scumpesc calatoria cu metroul in conditiile in care in tuneluri vietuiesc mii de sobolani, nenumarate soiuri de bacterii ciuperci si mucegaiuri care pot pune sanatatea calatorilor in pericol dar mai mult de atat se pune in pericol siguranta circulatiei, avand in vedrere infrastructura uzata a Metroflex.
Hai sa ne amintim de evenimentrul de acum ceva vreme, viewtopic.php?f=99&t=3891 in care metroul bucurestean era la un pas de dezastru, eveniment musamalizat de catre Metroflex

Iaca vine colegu' cu bomba, iar elefantul... isi va pierde trompa!

METROFLEX - ZI DE ZI IN RELUARE

COMENTEEEEZI???
⇓⇓⇓ Accesează Radioreceptorul CFR ⇓⇓⇓
âš¡âš¡âš¡http://t22sys.noip.me/radio/cfr/ âš¡âš¡âš¡
♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣
►►►Trifu22 Systems◄◄◄
Avatar utilizator
Trifu22


Mesaje: 2746
Membru din: 27 Oct 2009, 23:39
Localitate: Buftea, M300 km 14+600
Avertismente: 14

Re: Se scumpeste calatoria cu metroul cu pana la 33%

Mesajde Daniel pe 15 Mar 2015, 04:05

Trifu22 scrie:Nu inteleg cum se poate ca la o licitatie pentru achizitionarea a noior rame de metrou, furnizorul cu cel mai mic pret sa piarda licitatia (adica Astra Vagoane Arad), oferind pret mai mic decat spaniolii ba chiar si decat chinezii!
Trebuie sa fii extrem de bou sa refuzi oferta cea mai ieftina, ba mai mult, oferta facuta de o companie romaneasca, care ar fi putut pastra banii in tara, si care putea sa dea de munca a catorva sute de oameni in acele uzine!

METROFLEX - ZI DE ZI IN RELUARE

COMENTEEEEZI???


Pai hai sa incerc un raspuns ca am intrat acum pe SEAP si am descarcat mare parte din AP.ul nr. 151772/26.06.2014 cu scadenta pe data de 18.08.2014 10:00 (deschiderea ofertelor la sediul autoritatii contractante) in fapt pe 16 octombrie 2014 conform presei. Daca ne uitam in FISA DE DATE a licitatiei: "51 trenuri noi de metrou (a câte 6 vagoane/tren)". Valoarea estimata fara TVA: 1,556,259,680.00 RON adica 345,835,484.444 milioane de euro. Asta vine cam 6,781,087.93028 milioane euro.

Daca ne uitam la capitolul "Criterii de atribuire - Oferta cea mai avantajoasa d.p.d.v. economic in ceea ce priveste: - criteriile mentionate in continuare[...]" o sa gasim pretul ofertei care are o pondere de 60%. De restul criteriilor nu mai vorbesc deoarece au o pondere prea mica. Bun.

Sa ne intoarcem la: "Cantitatea totala sau domeniul

Pagina 1/9Fisa de date

51 trenuri noi de metrou (a câte 6 vagoane/tren)
Detalierea privind obiectul acordului – cadru:
Valoarea estimata a celui mai mare contract subsecvent care se anticipeaza a se atribui pe toata perioada acordului- cadru: 762.872.392,20
lei;
Valoarea estimata a celui mai mic contract subsecvent care se anticipeaza a se atribui pe toata perioada acordului- cadru: 396.693.643,97
lei.
Estimari ale cantitatilor minime si maxime care ar putea face obiectul unui contract subsecvent: minim 13 trenuri de metrou (78 vagoane),
maxim 25 trenuri de metrou (150 vagoane)
Estimari ale cantitatilor minime si maxime care ar putea fi solicitate pe durata întregului acord – cadru: minim 43 trenuri de metrou (258
vagoane), maxim 51 trenuri de metrou (306 vagoane)

Valoarea estimata fara TVA: 1,556,259,680.00 RON"

Exista asadar suma estimata de care trebuie sa te apropii ca participant (ponderea la acest capitol avand 60% din punctajul total al ofertei). Astfel, din ce scrie in SEAP, daca impartim suma totala estimata in euro la 51 de trenuri, vom avea un pret/tren de 6,781,087.93028 euro.

In presa, am gasit urmatoarele date (conform HotNews.ro):

> ASTRA Vagoane Calatori - 5,1 mil euro euro/tren de metrou
> CSR (China)- 5,22 mil euro/tren de metrou
> CAF - 6,06 mil euro/tren de metrou
> Alstom - 6,31 mil euro/tren de metrou
> Pesa - 6,5 mil euro/tren de metrou

De aici reiese clar ca oferta celor de la Astra a fost cu mult sub pretul minim estimat si e posibil sa fi pierdut din cei 60% (circa 120 de puncte acordate) din punctajul total dat ofertelor - deci OUT din licitatie, la fel ca toate celelalte. A ramas doar CAF cu 6,31 mil. euro, si singurii care au s-au apropiat cat de cat au fost cei de la PESA cu 6,5 mil. euro/tren. Asta inseamna ca cei de la CAF au pierdut mai putine puncte din cele 120 acordate (conform Fisei de Date) pretului fata de ceilalti participanti.

Asadar Metrorex a ales aceasta oferta ca fiind mult mai apropiata de pretul estimat (celelalte fiind cu mult sub), si pentru ca de obicei se ia in calcul oferta cea mai avantajoasa ca pret, care in cazul CAF, este ceva mai mica decat suma totala estimata initial, insa nu cu mult sub aceasta, atunci si dinc ei 60% pondere pret, au pierdut mai putin din cele 120 de puncte fata de ceilalti ofertanti.

Dar, in cazul in care un pret sub cel estimat ar insemna pentru toti participantii pierderea celor 60% din punctajul ofertei, probabil, ofertele s-ar fi putut departaja mult si in functie de celelalte criterii: performante tehnice necesare (15%), termene de livrare/receptie (12%), conditii de mentenanta (3%), costuri de mentenanta (5%) si termene de garantie (5%).

Criterii AP 151772.jpg
Sursa: SEAP


Cei de la CAF e posibil sa fi luat punctaj maxim la celelalte criterii de atribuire si asa oferta CAF sa se departajeze clar si sa fie declarati castigatori.

Acum sunt cam obosit, dar voi cauta sa mai citesc prin documentele de pe SEAP ca sa-mi dau seama cam care a fost treaba. Deocamdata nu a fost publicat si oficial pe SEAP de catre Metrorex S.A. castigatorul licitatiei, deoarece conform Legii Achizitiilor Publice trebuie sa treaca cele 10 zile pentru depunerea eventualelor contestatii catre CNSC (Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor). Daca exista suspiciuni (si cred ca pot fi destule) vom vedea cine si cand va depune contestatie. Dupa parerea mea chinezii vor depune sigur.
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Se scumpeste calatoria cu metroul cu pana la 33%

Mesajde Drakkar electric pe 16 Mar 2015, 23:06

Nu am inteles prea mult din licitatia asta. Dar Metrorex scumpeste calatoriile ca sa aiba ei salarii de la 4.000 RON in sus net, ca sa vina un tren la 7-15 minute pe M1 si M3 si ca sa stam noi inghesuiti in Victoriei 2, Unirii 1 si Dristor in asteptarea unei "rate" ca numai metrou nu se poate numi la cum merge! :evil:
Avatar utilizator
Drakkar electric


Mesaje: 426
Membru din: 19 Feb 2014, 01:29
Localitate: Bucuresti

Re: Se scumpeste calatoria cu metroul cu pana la 33%

Mesajde Daniel pe 16 Mar 2015, 23:20

Imi cer scuze pentru ca postarea anterioara pe acest subiect am facut-o la mare oboseala (pe la 4:50 AM) si am incurcat borcanele rau de tot (sa-mi fie rusine ca ma ocup zilnic de licitatii!!! :mrgreen: ). Deci. Fisa de Date se refera strict la conditiile de intrare in licitatie si nu are legatura cu alegerea ofertei celei mai bune, deci a castigatorului. E clar ca toate companiile participante fie singure fie in ATI (asociere) s-au calificat sa participe la licitatie.

Urmatorul pas, dupa deschiderea ofertelor, ca sa intelegeti, la orice licitatie, este intocmirea unui proces verbal in care fiecare participant este instiintat despre toate ofertele si pana la comunicarea catre participanti a castigatorului, se mai cer lamuriri de la fiecare particiant in parte (in cazul unor formulare de participare, fiste tehnice, etc). Dupa lamurirea ultimelor detalii, se desemneaza castigatorul si acesta este anuntat strict cu tot cu motivatie catre participanti, nu public.

Din momentul anuntarii ofertei castigatoare, participantii au un termen de 10 zile in care pot depune o contestatie la CNSC. Daca acele contestatii sunt solutionate favorabil pentru autoritatea contractanta, si nu exista un recurs la acea decizie a instantei, sau Apelul ramane in favoarea aut. contr. se poate desemna si oficial castigatorul, urmand ca intr-un termen pe care il alege autoritatea contractanta (in functie de situatie) sa se semneze si contractul. Sper ca am fost cat de cat inteles pana aici.

Departajarea ofertelor in timpul selectiei se face strict dupa anumite criterii existente in Caietul de Sarcini al licitatiei. Acesta cuprinde toate datele tehnice si calitative pe care produsul/produsele trebuie sa le aiba conform cerintelor impuse de catre autoritatea contractanta (in acest caz Metrorex). Deci nu pretul cel mai mic este factorul principal.

Insa, cum poate fi avantajat un anume participant la licitatie? Numai in cerintele din Caietul de Sarcini. Daca acolo sa zicem ca afisez la inceput toate tipurile de trenuri pe care le am in dotare, deci doresc ceva similar cu ceea ce am, in descrierea diversilor parametri tehnici si constructivi, ca sa avantajez un anume participant, voi trece la unul din capitole cateva cerinte pe care 100% ceilalti participanti nu le pot indeplini. Insa numai un specialist in domeniu poate verifica si depista daca s-au facut astfel de lucruri, consultand acest Caiet de Sarcini.

Insa, daca nu s-a trucat licitatia, cum afirma unii, atunci trebuie retinut ca nu PRETUL CEL MAI MIC te face castigator, ci RESPECTAREA CERINTELOR DIN CAIETUL DE SARCINI. Mai departe, inginerii si constructorii din domeniu pot afirma ca a fost sau nu o fraudare a licitatiei. Insa, pana la proba contrarie, oficial cei de la CAF au indeplinit cu succes toate criteriile impuse in Caiet.

:angelic-blueglow:
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Se scumpeste calatoria cu metroul cu pana la 33%

Mesajde Drakkar electric pe 17 Mar 2015, 21:18

Pe mine ma deranjeaza ca stau zeci de minute in asteptarea unui metrou si merg in trenuri aglomerate in fiecare zi. Ei vor sa scumpeasca ce? Aglomeratia si asteptatul ca in autogara?
Avatar utilizator
Drakkar electric


Mesaje: 426
Membru din: 19 Feb 2014, 01:29
Localitate: Bucuresti

Re: Se scumpeste calatoria cu metroul cu pana la 33%

Mesajde Daniel pe 18 Mar 2015, 22:59

Ai dreptate. Cu exceptia M2 (Berceni - Pipera) pe celelalte magistrale la orele de varf e crima si pedeapsa!
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Se scumpeste calatoria cu metroul cu pana la 33%

Mesajde Trifu22 pe 24 Mar 2015, 13:11

DNA se interesează de 'nebuniile' de la Metrorex/ surse
Denisa Miron, Colaborator
06:48
metrou

Scandalul achizițiilor nebunește de la metroul bucureștean ajunge pe masa DNA. În timp ce conducerea metroului a bătut palma cu sindicaliștii pentru măriri de beneficii în dauna călătărilor care vor trebui să achite cartele mult mai scumpe, procurorii DNA au descins în birourile directorilor.

Surpriză sau nu... contestatul director al Metrorex se afla în concediu în timpul acțiunii procurorilor. Surse susțin că de fapt acesta fusese avertizat dinainte.

Au fost controlate și sigilate mai multe birouri din sediul companiei din Palatul CFR. De asemenea a fost ridicată documentație și mai multe unități de calculator. Sunt vizate posibile acte de corupție privind licitația prin care urmează să fie achiziționate 56 de trenuri de metrou de la firma spaniola CAF.

Metrorex a cumpărat 4 garnituri de la firma spaniola CAF, dar vagoanele erau mai late decât ecartamentul actual, fapt pentru care s-au ajustat peroanele stațiilor.

Ulterior, conducerea Metrorex a mai incredintat un contract catre firma spaniola în valoare de 308 milioane de euro care a stârnit numeroase discuții, în condițiile în care au fost oferte mai ieftine chiar cu un milion de euro pentru un tren. Contractul prevede achiziționarea a maximum 51 de trenuri de metrou de tip CAF în șapte ani, în condițiile în care șefii Metrorex recunosc că acestea se defectează. Astfel, mai multe garnituri care au fost puse pe șine în luna iulie a anului trecut, și care au costat 90 de milioane de euro, s-au defectat de 17 ori până acum, fapt care a dat circulația peste cap.
(stiripesurse.ro)
⇓⇓⇓ Accesează Radioreceptorul CFR ⇓⇓⇓
âš¡âš¡âš¡http://t22sys.noip.me/radio/cfr/ âš¡âš¡âš¡
♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣
►►►Trifu22 Systems◄◄◄
Avatar utilizator
Trifu22


Mesaje: 2746
Membru din: 27 Oct 2009, 23:39
Localitate: Buftea, M300 km 14+600
Avertismente: 14

Re: Se scumpeste calatoria cu metroul cu pana la 33%

Mesajde Daniel pe 24 Mar 2015, 21:44

Lasand de-o parte faptul ca PESA erau de departe printre cei mai buni dintre concurenti, manaria cred ca s-a facut in Caietul de Sarcini undeva la latimea unui tren de metrou. CAF-rile sunt mai late. Am auzit ca in ultima vreme peroane ale Magistralei 1 au fost cioplite - oare de ce, daca nu se asteptau sa ia de la CAF? Si cine crede ca o firma participanta poate sa modifice in numai doua luni (cat a durat de la publicarea A.P.-ului in SEAP si pana la data limita de depunere a ofertelor) un intreg proiect al unui astfel de tren??? Presupun ca acolo a fost manaria - daca s-a facut, dar asta Justitia o sa stabileasca presupun.
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1


ÃŽnapoi la NEWS FLASH / ANUNTURI DIN DOMENIUL FEROVIAR

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 4 vizitatori

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style by Webdesign www, książki księgarnia internetowa podręczniki