CARIERE IN CALEA FERATA

Stiri, noutati, evenimente!

CARIERE IN CALEA FERATA

Mesajde Daniel pe 08 Feb 2017, 12:28

Cred ca pe forum era nevoie si de un astfel de subiect, deoarece e bine ca cei interesati, atat personal din calea ferata ce doreste sa avanseze intr-o functie superioara cat si cei care sunt cu adevarat pasionati de trenuri, sa fie indrumati catre o cariera in domeniu. Cu aceasta introducere, voi publica si prima informatie pe aceasta tema:

IMPIEGAT DE MISCARE - CFR S.A. - REGIONALA BRASOV - propunere, in pregatire.

Necesita diploma de Bacalaureat!

IDM.jpg
Foto arhiva: Daniel


In perioada urmatoare, CENAFER Brasov, la propunerea Regionalei CF Brasov, intentioneaza sa inceapa un curs de IDM (Impiegat de Miscare) cu plata cursului (cursantii isi vor achita contravaloarea scolarizarii). In acest sens se asteapta o aprobare de la conducerea centrala din Bucuresti a societatii.

Este vorba de infiintarea a doua clase. Pentru a fi luati in evidenta (atat persoane dinafara caii ferate, cat si angajati ai CFR S.A.), trebuie sa depuneti o cerere tip insotita de o copie dupa Diploma de BAC, la sediul central al Regionalei Brasov - Divizia Trafic (Str. Politehnicii nr. 1, Braşov, jud. Braşov Contact: Centrală CFR: 0268.410.233 / Int. CFR: 95/133.001 / Tel. RomTelecom: 0268.472.092).

Conform telegramei trimisa de catre Ing. Ioan Rus, Sef Divize Trafic Brasov (fragment):

"Va rugam a ne sprijini in recrutarea de personal pentru cursul de IDM, popularizand prin toate mijloacele [...] (poate fiecare mai cunoaste un vecin, o ruda, etc care pot sa vina la CFR, respectiv sa faca acest sacrificiu pentru a merge la cursul de IDM."

Sunt cautate cu precadere persoane cu domiciliul in zonele in care exista deficit de personal: Apata - Sighisoara; Sibiu - VIntu de Jos; Cospa Mica - Sibiu; Sf. Gheorghe - Miercurea Ciuc; Coslariu - Sibot; Ludus - Coslariu - Santimbru; Codlea - Podu Olt. Ideea este de a se elimina naveta pe distante lungi si a se angaja personal local sau din zone cat mai apropiate.

Conform Telegramei transmisa astazi, costurile scolarizarii vor putea fi recuperate in primele 2-3 luni de dupa angajare. Dupa luarea in evidenta a persoanelor interesate si dispuse sa faca acest sacrificiu financiar si nu numai, se discuta si problemele legate de cazare (daca e cazul), valoare curs, acte necesare. etc.

Atasez si Telegrama in original pentru cei ce doresc sa-si faca o imagine mai clara asupra ofertei:

Telegrama 1.jpg


Telegrama 2.jpg


Conform datelor CENAFER, va informez ca Programul de calificare pentru ocupatia Impiegat de MIscare, are un cost de scolarizare in valoare de de 2.956,80 RON, cu durata de 1284 de ore, 37 de saptamani. Un avantaj il au absolventii cursului de calificare Sef Tren care vor avea echivalate o buna parte din modulele de curs si de practica, stagii de pregatire (cu exceptia celor ce tin strict de calificarea in ocupatia IDM). Recomand parcurgerea tuturor modulelor de curs, chiar daca va sunt echivalate pentru ca sunt diferente destul de mari intre ceea ce se preda la Sef Tren si la IDM!!!

Succes! :dance:
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: CARIERE IN CALEA FERATA

Mesajde Drakkar electric pe 08 Feb 2017, 22:08

Am luat azi subiectul de pe Facebook si am vazut postari pe pagina voastra de la oameni care lucreaza in meserie si care se tot plang ca e nasol si ca salariile sint mici. Daca e asa ma intreb de ce nu au plecat din meserie si nu au facut altceva. La metrorex exista meseria de controlor acces platita cu 2000 lei in mana daca nu si mai mult. E o oferta. Cine-i tine acolo daca e asa de nasol? :? Care e treaba cu salariile ca IDM? Stie cineva precis?
Avatar utilizator
Drakkar electric


Mesaje: 426
Membru din: 19 Feb 2014, 01:29
Localitate: Bucuresti

Re: CARIERE IN CALEA FERATA

Mesajde Daniel pe 08 Feb 2017, 22:27

Lucrurile nu stau chiar asa. Adevarul este intotdeauna la mijoc si nu trebuie sa-i descurajam pe cei care doresc sa inceapa o meseria ca aceasta. Daca bitter isi face timp (dupa cum a promis) are sa ne lamureasca mai bine pentru ca stie mai bine ca mine cum sta treaba. Eu ce stiu de la persoane cu experienta in calea ferata, e ca la o anumita companie privata, un IDM exterior debutant are un venit net de 1900 RON iar la CFR S.A. ceva mai mult de atat. Pe langa salariul de incadrare care e minim pe economie mai exista si alte sporuri de care beneficiezi, bonuri de masa si uite asa ajungi la un venit destul de oke pentru unul de 20 si ceva de ani care doreste sa lucreze in domeniu. In timp, daca vrei, inveti, si poti inainta ierarhic in functie, ajungi la o salarizare mai buna. Cred ca oferta celor de la Brasov mai contine si alte beneficii, insa pana nu discuti direct cu ei (ceea ce-i sfatuiesc pe cei interesati) nu poti afla. Si nu e bine sa te iei doar dupa ce zic unii. E adevarat ca responsabilitatea in meseria asta este foarte mare si ar merita niste lefuri cu mult mai mari. Insa nu este un job de aruncat la gunoi cum cred unii. Despre controlorii acces metrou, nu cred ca au net-ul la valoarea asta. Casieritele poate. Asteptati-l pe bitter si veti afla mai multe. ;)
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: CARIERE IN CALEA FERATA

Mesajde CristianB pe 09 Feb 2017, 16:44

Referitor la cursul de Impiegat de miscare. Pentru doritori am cateva informatii ce poate vor fi utile. Ultimele cursuri de impiegati de miscare facute pe cheltuiala cursantilor, de catre CENAFER nu au garantat locul de munca asigurat. Din absolventi au fost angajati probabil 50% dar nu la absolvirea cursului ci in decurs de 7 ani. Pentru ocuparea unor posturi, mai recent se incearca contactarea unor absolventi care poate sunt plecati de mult din tara in lipsa angajarii pe aceasta functie care i-au costat 3000 de lei, plus costul cazarii si mesei timp de un an, an in care nu au avut nici un venit, fiind simplu cursanti. Nu as dori sa descurajez pe nimeni dar ar trebui sa stie fiecare la ce se angajeaza cand face o astfel de investitie. Salariile nu mai reflecta de mult importanta muncii depuse in Siguranta Circulatiei (ar trebui sa fie duble fata de cat sunt acum), Grupa 1 de munca nu mai exista desi conditiile nu sunt mai bune, poate mai rele din lipsa investitiilor. Cerintele sunt foarte mari fata de remuneratie, sindicatele nu mai exista faptic doar cu numele, adevaratul stapan al acestora fiind administratia. In infrastructura nu s-a investit practic nimic in ultimii 27 de ani (ganditi-va singuri ce inseamna asta), cu eceptiile cunoscute. Aceasta meserie te imbatraneste de doua ori mai repede decat orice alta meserie, la fel cu unele exceptii. Nu mai ai sarbatori legale, sambete, duminici. Ai impresia ca lucrand in ture ai mai mul timp liber dar te inseli amarnic, se poate discuta pe aceasta tema. O greseala grava se poate termina cu dosar penal si inchisoare. Tot sistemul feroviar e pe chituci datorita "inventiilor managerilor" care nu prea au idee ce inseamna calea ferata dar au idei pentru "reducerea costurilor". Ma opresc pentru ca ma intind prea mult si devin plictisitor. In final va spun doar pentru cei care va pregatiti sa deveniti impiegati de miscare: Divizia trafic a ramas singura "armata" din calea ferata in ceea ce priveste disciplina, si angajatii acestei divizii vor fi considerati primii vinovati pentru orice incident pe calea ferata pana la stabilirea cauzei reale. Fiecare operator feroviar, fiecare alta divizie se straduieste sa-si protejeze angajatii cu exceptia celor de la divizia trafic, care isi trateaza salariatii ca pe niste inamici. Cu multi ani in urma scolile de impiegati erau organizate de Regionalele de cale ferata, cei admisi erau angajati ca muncitori necalificati inca din prima luna de scoala daca veneau din afara si primeau salar, cursurile erau gratuite, la fel si cazarea iar la finalizarea cursului avea postul asigurat. Cineva intreba de ce impigatii nu pleaca din calea ferata daca nu sunt multumiti. Raspunsul este ca foarte multi au un numar de ani si e foarte greu sa se angajeze in alta parte, majoritatea nu au facut altceva in viata decat cale ferata si nu in ultimul rand CFR-istii sunt oameni pasionati de meseria lor si care se consuma psihic la propriu pentru ca trenurile sa circule cat mai bine, ii doare cand vad cum e distrusa calea ferata din Romania cu buna stiinta si sistematic si pentru incheiere CFR-ul a fost candva o a doua armata a tarii care din pacate a ajuns acum o gramada de fier vechi.
CristianB


Mesaje: 3
Membru din: 09 Feb 2017, 10:16

Re: CARIERE IN CALEA FERATA

Mesajde CostelCFR pe 09 Feb 2017, 18:34

Foarte utila informatia. La Galati nu aveti idee cand se organizeaza un astfel de curs ?
CostelCFR


Mesaje: 90
Membru din: 08 Noi 2011, 18:42

Re: CARIERE IN CALEA FERATA

Mesajde Daniel pe 09 Feb 2017, 18:49

@CostelCFR: Va recomand sa va interesati personal la CENAFER Galati si daca aveti prieteni in calea ferata veti afla mai precis ce si cum. Eu unul chiar nu am de unde sa stiu. E cel mai corect asa. ;)

@CristianB:

In mare parte ai dreptate - nu am cum sa te contrazic, dar sunt si alte aspecte pe care ar trebui sa le iei in calcul. In fine. Daca situatia este asa cum spui - presupunand ca lucrezi in domeniu pentru ca eu nu te cunosc, si daca tot ai atatea informatii pe care noi nu putem decat sa le banuim, presupun ca te-ai gandit si la o posibila rezolvare a tuturor acestor aspecte negative. Din pacate noi nu avem nicio putere si contrar a ceea ce s-a scris la un moment dat pe Facebook, nici nu avem vreo relatie, parteneriat oficial cu cei de la Infra. Cred ca in trecut de nenumarate ori i-am tot criticat si ne-am pastrat cat se poate de independenti in opinii, si sper eu fara a jigni o parte sau alta (ideea este sa avem intotdeauna o atitudine cat se poate de civilizata fata de toata lumea). Orice solutie as avansa eu pe forum, crede-ma ca nu o va lua nimeni in calcul, si de aceea ma abtin de la a comenta absolut degeaba (vorba unui fost coleg din alt domeniu in care am activat: "aici e institutia in care poti sa urli ca nu te aude nimeni" - probabil si in cazul IDM-ilor este la fel).

Pot sa-ti spun ca fapt divers (si nu intru in detalii) ca anul trecut am urmat si eu niste cursuri de calificare la CENAFER Bucuresti. Nu conteaza pentru ce ocupatie, e treaba mea, la fel ca si ceea ce am reusit sau nu dupa. Ideea este ca in acelasi timp s-au derulat cursuri de IDM. Normal, mi-am facut si eu cativa amici printre cei de acolo, si am mai discutat cu ei la o tigara in curtea scolii. Multi stiau ca au cheltuit 30 de milioane vechi, asa cum zici tu, stiau ca angajarea in domeniu este extrem de dificila, stiau si de salariile care nu sunt atat de bune pentru responsabilitatea SC atat de mare, insa cu toate astea isi doreau si visau sa ajunga sa lucreze in calea ferata. Stiu ca si scoala de IDM este una destul de grea. In opinia mea nu este chiar pentru oricine. Dar asta este alta poveste (legata de capacitatea de a gandi logic, prompt si a-ti pune mintea la contributie mai mult ca oricare altul din sistem). De asta am si cel mai mare respect pentru cei ce practica meseria asta - sper sa nu-i supar pe ceilalti.

Daca toti elevii de la scoala respectiva stiind in ce conditii si pe ce lefuri vor lucra nu au renuntat, atunci cred ca fiecare om are un vis si probabil unii dintre ei sunt dispusi sa faca orice sacrificiu pentru a si-l indeplini. Eu unul nu pot sa ma pronunt nici "pro" si nici "contra" 100% in aceasta problema. Cred ca fiecare om este liber sa aleaga ce-si doreste sa faca si de multe ori, asa cum spuneai si tu sunt oameni cu adevarat pasionati de anumite meserii si doresc sa le faca asumandu-si atat plusurile cat si minusurile. Sunt si meserii pentru care inveti si mai mult, si care de multe ori sunt cu mult mai prost platite, fie ajungi sa-ti iei leafa si dupa un an de zile (dupa 3 ani de Doctorat care te-a costat 50 milioane vechi pe an - spre exemplu)... Depinde din ce unghi "privesti" problema.

Cam atat. Si asa am scris un roman fluviu. :mrgreen:
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: CARIERE IN CALEA FERATA

Mesajde ionutz72 pe 09 Feb 2017, 20:38

CristianB scrie:Referitor la cursul de Impiegat de miscare. ...

Sa stii ca ma regasesc 100% din ceea ce ai scris si asta imi intareste convingerea ca esti din sistem.
In ceea ce priveste mesajul transmis despre scolarizare,imi suna un pic a disperare, deci nu cred ca ramane pe dinafara cine apuca sa faca scoala asta.
Asta si tinand cont ca scolile inainte se cam aflau de ele doar pe la colturi, iar de o perioada incoace pe Reg. Brasov s-a angajat la idm tot ce s-a putut angaja(si...reangaja)
In rest, exact cum ai spus, odata intrat ca idm, iti schimba viata aproape total, si ai sintetizat totul perfect.
Daca sotia nu avea si ea o cariera in alta parte, as fi facut-o CFR-ista :D
Eu unul, daca as fi iar tanar, as lua-o de la inceput, obisnuit fiind cu sistemul.
Stiu ca suna maso, dar cum ai zis, altceva nu stiu sa fac :mrgreen:
ionutz72
Feroviar


Mesaje: 128
Membru din: 26 Sep 2010, 22:36
Avertismente: 1

Re: CARIERE IN CALEA FERATA

Mesajde CristianB pe 09 Feb 2017, 20:57

@Daniel Ai perfecta dreptate ca la CFR nu intereseaza pe nimeni dintre cei cu putere de decizie solutiile. Eu nu doresc sa descurajez pe nimeni. Nu sunt de acord cu modalitatea de scolarizare. CFR are nevoie de impiegati de miscare, atunci trebuie sa creeze conditiile necesare de scolarizare pe banii societatii si sa asigure loc de munca la terminarea cursului. De ce spun asta? Pentru ca meseria de impiegat de miscare este foarte specifica si nu e ca la alte meserii: nu gasesti loc de munca la CFR te angajezi in alta parte... Gresit: nu gasesti loc de munca la CFR faci alta specializare daca doresti sa te angajezi in alta parte. Daca vine la dumneata un fost impiegat de miscare disponibilizat care a facut doar scoala de impiegati de miscare si iti solicita un loc de munca pe ce post l-ai angaja? E foarte simplu sa nu-ti asumi nici o responsabilitate. Pana cand vor termina scoala cei care sunt chemati acum, ilustrii manageri mai desfiinteaza cateva gari si rezolva problema deficitului de personal pentru cativa ani buni. Nu mai intru in amanunte. Solutii pentru o cale ferata eficienta si care sa aduca prosperitate in jurul ei sunt. Calea ferata a fost motorul care a impulsionat dezvoltarea economica a zonelor pe unde a fost construita si de asemenea motorul care a sustinut aceasta dezvoltare. Acesta a fost scopul si planul construirii caii ferate si a impanzirii tarii cu cale ferata. Cei care desfiinteaza calea ferata si o distrug cu buna stiinta ori sunt incompetenti ori o fac intentionat. Ma opresc si eu aici pentru ca incep sa scriu romane. Succes celor ce vor merge la scoala de impiegati de miscare, pentru ca intr-adevar sunt sau vor fi oameni deosebiti, prin responsabilitatea mare pe care o vor avea si profesionalismul de care vor da dovada ( pentru ca nu se va putea altfel).
CristianB


Mesaje: 3
Membru din: 09 Feb 2017, 10:16

Re: CARIERE IN CALEA FERATA

Mesajde Daniel pe 09 Feb 2017, 21:03

Incerc sa vin si cu o veste buna. Am discutat acum mai putin de o luna cu cineva care a iesit la pensie din sistem recent, dar care a avut ani buni functie de IDM, sef statie, sef sectie, etc si care mi-a zis ca in urmatorii doi ani vor iesi la pensie peste 50% din angajatii de la calea ferata. Mi-a zis referitor la IDM ca "daca nu angajeaza nu or sa mai aiba niciun pantalon cu care sa faca circulatie". Deci, cred ca informatia de la Regionala Brasov este cred ca prima dintr-o suita care pregateste aducerea de oameni noi in sistem. Asta este valabil pentru toate ramurile si cred ca stiu ce vorbesc. Apropos: anul trecut pe Timisoara s-au angajat absolventi din 2016. Cred ca celor care doresc sa se duca acolo unde este nevoie de ei o sa li se ofere ceva mai mult suport decat pare (daca vorbim de modul cum se faceau pe vremuri scolarizarile ca stiu si eu asta - nu zic, nu vreau sa imi imaginez, dar cred ca anumite costuri vor fi decontate sper). Succes tuturor si nu va abandonati visele! E posibil sa devina realitate mai devreme decat va imaginati! ;)
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: CARIERE IN CALEA FERATA

Mesajde ionutz72 pe 09 Feb 2017, 21:05

Daca iese si statutul feroviarului, care din câte pare aduce si pensia mai aproape, atunci sa vezi...
ionutz72
Feroviar


Mesaje: 128
Membru din: 26 Sep 2010, 22:36
Avertismente: 1

Re: CARIERE IN CALEA FERATA

Mesajde Daniel pe 09 Feb 2017, 21:08

ionutz72 scrie:Daca iese si statutul feroviarului, care din câte pare aduce si pensia mai aproape, atunci sa vezi...

Ai perfecta dreptate, dar nu stiu ce sanse sunt pan' la urma. Si daca iese Statutul va fi si mai jale pentru ca vor iesi inca de pe acum foarte foarte multi la pensie si nu stiu cu cine se va mai lucra in multe ramuri cf. :mrgreen:
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: CARIERE IN CALEA FERATA

Mesajde CristianB pe 09 Feb 2017, 21:18

Referitor la pensionare. Aici aveti dreptate. Media de varsta la calea ferata e foarte inaintata si asa se preconizeaza cum ati spus. CFR-istii nu pot pleca in alta parte dar vor iesi la pensie imediat ce legea le va permite, chiar daca teoretic le permite sa mai stea inca cel putin 6 ani. Poate ar mai ramane multi dar s-au scarbit. Stiti cum e sa mergi cu scarba la serviciu? Mai ales ca in urma cu ceva ani mergeai cu placere? CFR-istii asteapta cu nerabdare Statutul tocmai pentru ca acesta le permite sa iese la pensie mai repede decat legislatia actuala a muncii. Managementul nu a fost interesat pana acum de angajarea tinerilor care sa inlocuiasca pe cei care vor iesi din sistem. Dar adoptarea iminenta a statutului feroviarului va crea o criza serioasa. Au realizat ca se trezesc fara personal in scurt timp
CristianB


Mesaje: 3
Membru din: 09 Feb 2017, 10:16

Re: CARIERE IN CALEA FERATA

Mesajde bitter pe 09 Feb 2017, 21:29

Tin sa mentionez ca nu voi publica contractul de munca al unui feroviar dar specific ca sporurile sunt cele care mai ridica salariul feroviarului. Dau un exemplu un feroviar care e debutant are salariul de incadrare de 1500 de lei la care se adauga 23% din 2 sporuri plus daca face cap sectie sau are suspendare ia 75% din suma per ora plus spor de ore festive de 100% per ora lucrata. Practic sub 1900 de lei nu ajunge un debutant. In cazul in care mai are si vechime se adauga si sporul de vechime cumul la acei 23%. Deci un feroviar care are salariul de 1481 de lei (IDM) debutant clasa 26 are 1481 salariul de incadrare plus 341 de lei si se mai adauga sa zicem 600-700 de lei din festive/suspendari, cap sectie etc. Din acestia statul iti fura 33% impozite/taxe/asigurari etc. deci mai ramai ca debutant cu minim 1900 de lei. Daca ai vechime mai scoti intre 5 si 25 % spor de vechime
Avatar utilizator
bitter


Mesaje: 361
Membru din: 07 Apr 2010, 14:29
Localitate: Brasov

Re: CARIERE IN CALEA FERATA

Mesajde Daniel pe 09 Feb 2017, 23:22

Si ce e nasol in asta? Sunt firme straine cu profit de 300.000 euro/luna care platesc angajatii cu pregatire si studii superioare, cu vreo 1200 RON - bine ca acum probabil patronii plang de mama focului ca trebuie sa mai dea vreo 300 in plus... Si pentru asta muncesti 12 ore pe zi in loc de 8 conform legii, plus sambete lucrate. Bonuri de masa? Ore suplimentare platite? Oh, vai. Nici sa nu pomenesti... Deci cum e mai bine? Cred ca e mai bine sa muncesti pentru tine intr-un domeniu in care daca esti atent si-ti faci meseria cum trebuie ai toate sansele sa iesi la pensie, basca salariul care iti intra la sigur luna de luna si nu astepti ca la patron sa-ti dea ciozvarte dupa un an de zile (daca-i vezi si pe aia). Asa ca la ora actuala este o optiune cat se poate de buna! Cine are cum sa prinda oportunitatea asta ar fi bine sa n-o lase sa treaca! ;)
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1


ÃŽnapoi la NEWS FLASH / ANUNTURI DIN DOMENIUL FEROVIAR

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 3 vizitatori

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style by Webdesign www, książki księgarnia internetowa podręczniki