Trenul industrial al fabricii de hartie Busteni

Trenul industrial al fabricii de hartie Busteni

Mesajde Trifu22 pe 07 Feb 2011, 16:14

Fabrica de hartie Bușteni este construita in 1882 de către fratii Karl si Samuel Schiell originari din Râșnov, ( fiii preotului luteran Friderich Schiel ).
In 1893 fabrica de hartie din Busteni dispunea si de o moara de macinat lemnul, construita pe Valea Jepilor. Tot în același an fabrica a fost mărită, modernizaă și completată prin înființarea unei mari fabrici de cherestea la Azuga care era dotată cu Decauville (locomotive cu abur de fabricatie franceza) care străbăteau întreaga vale a Limbășelului și valea Azugii pana la Retivoiu.
Lemnul era adus din exploatarea Brătei cu funicularul (cel mai lung funicular din lume la acea vreme - 16 km - curând și un articol despre funicular)
vedere-32-640x401.jpg
Exploatarea Brătei

vedere-22-640x407.jpg
Fabrica de hârtie Bușteni - capăt funicular

In 1894 in interiorul Fabricii de Hârtie Bușteni este construit primul tren electric industrial din România care a functionat pana in anul 2003.
Trenul a transportat lemnul pentru producerea celulozei (de la capatul funicularului pana la moara de lemn) cat si alte marfuri necesare in interiorul fabricii.
Locomotiva și vagonul (expuse în stația CFR Bușteni) sunt cele originale ale fostului tren electric.
Iata si cateva date tehnice:
Locomotiva a fost construita de către A.E.G. Berlin, recepționată la data de 1.07.1913 cu numărul de fabricație 1524/1913
Formula osiilor: Bo-Bo
Ecartament: 700 mm
Lungimea peste tampoane: 5700 mm
Lățime: 1200 mm
Înălțimea (cu pantograful coborât): 2630mm
Tensiune nominala: 250V curent continuu
Putere de tractiune: 50CP
Tipul motorului: U30b - patru asemenea motoare, unul pe fiecare osie
Diametrul rotilor: 730 mm
Masa: 3,5 tone
Frână acționată manual
DSCN3688.JPG

DSCN3689.JPG

DSCN3691.JPG

DSCN3692.JPG
Detaliu: Tampon central

DSCN3693.JPG
Detaliu: Roata, caseta de ungere a rulmentului, suspensia cu arc lamelar

DSCN3694.JPG
Detaliu angrenaj, si Motor Tractiune U30b

Vagonul este construit tot de AEG Berlin in 1913 cu o lungime de 6300 mm, doua boghiuri a câte doua osii, rotile avand bandaj cu buze duble.
Vagoanele au bandaj cu buze duble din cauza faptului ca era mai eficient ca locomotiva sa le impinga decat se le traga si fiecare vagon cărând câte 4,5 tone de lemn sau chiar mai mult avea tendința sa deraieze. (imagineaza-ti ca dai in marsarier un camoin cu vreo patru sau cinci remorci - nici una nu are tendinta sa mearga drept cand este impinsa de capul tractor)
DSCN3688.JPG

DSCN3688.JPG
Detaliu: rotile vagonului cu bandaj cu buze duble
⇓⇓⇓ Accesează Radioreceptorul CFR ⇓⇓⇓
⚡⚡⚡http://t22sys.noip.me/radio/cfr/ ⚡⚡⚡
♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣
►►►Trifu22 Systems◄◄◄
Avatar utilizator
Trifu22


Mesaje: 2682
Membru din: 28 Oct 2009, 00:39
Localitate: Buftea, M300 km 14+600
Avertismente: 14

Re: Trenul industrial al fabricii de hartie Busteni

Mesajde kdlehel pe 07 Feb 2011, 16:27

vad bine suprefetele rotilor este tip U nu tip L? acel tren nu avea macaz pe linia lui?
Avatar utilizator
kdlehel


Mesaje: 614
Membru din: 01 Noi 2009, 20:09
Localitate: Sandominic

Re: Trenul industrial al fabricii de hartie Busteni

Mesajde Trifu22 pe 07 Feb 2011, 16:34

Profilul rotii este este de tip L... este negativul coroanei șinei
Avea un macazuri doar pentru rebrusarea locomotivei, cu inima de încrucișare speciala pentru a permite trecerea vagoanelor a căror roti aveau bandaje cu buze duble. Amintim ca locomotiva deplasa vagoanele prin împingere, fiecare vagon având frânarul lui. In general,vagoanele nu erau legate intre ele, nici locomotiva de vagoane (desi aveau carlige de remorcare peste care se punea o za pentru tragerea vagoanelor).
Astea le știu de la cineva care a lucrat ca mecanic pe mașinuța aia.
P.S. Au cam gresit schema de vopsire a locomotivei.
⇓⇓⇓ Accesează Radioreceptorul CFR ⇓⇓⇓
⚡⚡⚡http://t22sys.noip.me/radio/cfr/ ⚡⚡⚡
♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣
►►►Trifu22 Systems◄◄◄
Avatar utilizator
Trifu22


Mesaje: 2682
Membru din: 28 Oct 2009, 00:39
Localitate: Buftea, M300 km 14+600
Avertismente: 14

Re: Trenul industrial al fabricii de hartie Busteni

Mesajde baron pe 07 Feb 2011, 17:51

Am ramas foarte impresionat de aceste poze superbe. Multumim frumos pentru minunatele poze :) :clap:
baron


Mesaje: 161
Membru din: 25 Dec 2009, 20:11

Re: Trenul industrial al fabricii de hartie Busteni

Mesajde zimbrulcarpatin pe 07 Feb 2011, 18:42

Despre trenul industrial al fabricii de hartie Busteni gasiti un articol (in pagina 6) accesand urmatorul link:
http://www.opinianationala.ro/Arhiva/518.pdf ... :)
Avatar utilizator
zimbrulcarpatin


Mesaje: 233
Membru din: 25 Dec 2009, 21:14
Localitate: Bucuresti

Re: Trenul industrial al fabricii de hartie Busteni

Mesajde Daniel pe 07 Feb 2011, 21:11

Foarte faina descrierea ta. Ca tot vorbeai de schema originala de vopsire, poate o fi asta:

Locomotiva A.E.G. cu schema de vopsire originala.jpg
Foto: Daniel


E o opinie... :roll:
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9403
Membru din: 28 Oct 2009, 22:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Trenul industrial al fabricii de hartie Busteni

Mesajde Trifu22 pe 08 Feb 2011, 21:58

...sărmana
⇓⇓⇓ Accesează Radioreceptorul CFR ⇓⇓⇓
⚡⚡⚡http://t22sys.noip.me/radio/cfr/ ⚡⚡⚡
♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣
►►►Trifu22 Systems◄◄◄
Avatar utilizator
Trifu22


Mesaje: 2682
Membru din: 28 Oct 2009, 00:39
Localitate: Buftea, M300 km 14+600
Avertismente: 14

Re: Trenul industrial al fabricii de hartie Busteni

Mesajde Trifu22 pe 08 Feb 2011, 22:16

o fotografie de Nick Sandru (roman de-al nostru plecat peste hotare)
Imagine
⇓⇓⇓ Accesează Radioreceptorul CFR ⇓⇓⇓
⚡⚡⚡http://t22sys.noip.me/radio/cfr/ ⚡⚡⚡
♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣
►►►Trifu22 Systems◄◄◄
Avatar utilizator
Trifu22


Mesaje: 2682
Membru din: 28 Oct 2009, 00:39
Localitate: Buftea, M300 km 14+600
Avertismente: 14

Re: Trenul industrial al fabricii de hartie Busteni

Mesajde Cornel Grigore pe 13 Oct 2011, 19:52

o poza cu macazele acelea speciale si cu lokomotiva
Toate cele bune !
Cornel Grigore


Mesaje: 490
Membru din: 29 Iul 2010, 13:45
Localitate: Buftea-IF,
Avertismente: 1

Re: Trenul industrial al fabricii de hartie Busteni

Mesajde kdlehel pe 13 Oct 2011, 21:45

da chiar cu arata macazele la aceste trenuri?
Avatar utilizator
kdlehel


Mesaje: 614
Membru din: 01 Noi 2009, 20:09
Localitate: Sandominic

Re: Trenul industrial al fabricii de hartie Busteni

Mesajde Trifu22 pe 14 Oct 2011, 00:32

ete asa:

⇓⇓⇓ Accesează Radioreceptorul CFR ⇓⇓⇓
⚡⚡⚡http://t22sys.noip.me/radio/cfr/ ⚡⚡⚡
♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣
►►►Trifu22 Systems◄◄◄
Avatar utilizator
Trifu22


Mesaje: 2682
Membru din: 28 Oct 2009, 00:39
Localitate: Buftea, M300 km 14+600
Avertismente: 14

Re: Trenul industrial al fabricii de hartie Busteni

Mesajde kdlehel pe 14 Oct 2011, 14:01

astea stiu dar ce era acolo la fabricamacazul ala este sau poate sa fie interesant.
Avatar utilizator
kdlehel


Mesaje: 614
Membru din: 01 Noi 2009, 20:09
Localitate: Sandominic


Înapoi la CAI FERATE INGUSTE / NARROW GAUGE RAILWAYS

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 0 vizitatori

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style by Webdesign www, książki księgarnia internetowa podręczniki