Drezina - automobil

Utilaje de cale / Railway maintenance vehicles

Drezina - automobil

Mesajde COSTACHE MIHAIL pe 23 Noi 2010, 21:01

In Sinaia exista pe langa locomotiva cu aburi, expusa si o drezina-automobil. Iata cateva poze facute pe 22 noiembrie 2010:

AWW.jpg


AAA.jpg


ASS.jpg
Avatar utilizator
COSTACHE MIHAIL


Mesaje: 418
Membru din: 17 Sep 2010, 16:56
Localitate: Bucuresti

Re: Drezina - automobil

Mesajde Daniel pe 24 Noi 2010, 01:05

Daca nu ma insel asta este drezina automobil a sectiei "L" Fetesti, care pina acum vreo 3 ani daca imi aduc aminte a fost expusa undeva prin centrul orasului Fetesti. Ii lipseste farul central - eu asa mi-o aduc aminte de la Fetesti. Poate voi face rost de ceva poze daca reusesc cu ea expusa in Fetesti. Stiu ca de ceva vreme a fost adusa in Sinaia in incercarea de a constitui un micut muzeu al CFR. ;)
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Drezina - automobil

Mesajde mikeattila pe 14 Ian 2011, 18:07

Ce minunatie de masina, pe vremea lu bunicu meu cu asta se deplasa pe linie suita, picherul de linie se duceau in control la echipe la cantoane. :dance: acum> piesa de muzeu
Avatar utilizator
mikeattila


Mesaje: 95
Membru din: 22 Iun 2010, 20:06
Localitate: Tg.Secuiesc Jud.Covasna

Re: Drezina - automobil

Mesajde zimbrulcarpatin pe 18 Feb 2011, 20:11

Drezina din imagini este o adevarata "piesa de muzeu". Spun acest lucru din pricina istoriei ce o are in spate: cu acest vehicul s-a plimbat Ana Pauker. Spartura din parbriz se trage de la un "atentat" din statia CFR Rosiori Nord. Dupa acest incident, drezina nu a mai fost folosita niciodata. Ca fapt divers, acest vehicul este blindat. :D
Avatar utilizator
zimbrulcarpatin


Mesaje: 233
Membru din: 25 Dec 2009, 20:14
Localitate: Bucuresti

Re: Drezina - automobil

Mesajde klein pe 20 Feb 2011, 16:22

Daca o sa cauti pe net o sa gasesti si informatii adevarate despre aceasta drezina, nu fanteziile de mai sus.
klein


Mesaje: 57
Membru din: 27 Mar 2010, 09:51
Localitate: orsova

Re: Drezina - automobil

Mesajde zimbrulcarpatin pe 20 Feb 2011, 19:01

Pentru cei ce socotesc drept "fantezii", ceea ce am scris in postul de mai sus, ii rog respectuos sa se mai documenteze.

In continuare din revista HISTORIA citare: "Drezina blindată cu care a călătorit fostul lider comunist Ana Pauker în anii ’50 şi-a găsit liniştea în gară la Sinaia, după un periplu care a purtat-o din oraşul Feteşti până la Mogoşoaia. Drezina-limuzină a fost o „regină“ a maşinilor care răspândeau teroarea în acei ani, într-o vreme când faimoasele automobile negre ale Securităţii căutau „duşmanii poporului“. Până în 2007, drezina fusese părăsită într-o intersecţie din oraşul Feteşti. Ulterior, ea a fost adusă la Mogoşoaia, unde a fost introdusă într-un program de revizie generală. În prezent, drezina-limuzină este expusă în Gara Sinaia. Autovehiculul a fost improvizat dintr-un automobil Skoda VOS model 1948 (model conceput exclusiv pentru transportul demnitarilor) şi a fost adaptat la deplasarea pe calea ferată, prin ataşarea unor roţi din plăci de oţel. Automobilul era blindat cu plăci de plumb, cântărea aproape cinci tone, iar la vremea respectivă, s-a considerat că satisfăcea două dintre obsesiile Anei Pauker: luxul şi asigurarea protecţiei. De altfel, s-a dovedit că unele dintre temerile Anei Pauker nu erau întâmplătoare: specialiştii susţin că, în 1949, a avut loc la Roşiorii de Vede un atentat împotriva Ministrului de Externe: „Cineva a tras asupra drezinei în care călătorea Pauker, iar unul dintre proiectile a străpuns parbrizul. Se aflase că ea urma să sosească dinspre gara Videle. Atentatorul nu a fost găsit niciodată“, a spus inginerul Radu Bellu, specialist în istoria C.F.R. (George Crişan)"

Multumesc pentru atentie!
Avatar utilizator
zimbrulcarpatin


Mesaje: 233
Membru din: 25 Dec 2009, 20:14
Localitate: Bucuresti

Re: Drezina - automobil

Mesajde Daniel pe 22 Feb 2011, 00:50

No other comment... Oricum orice disputa pe aceste teme o consider ceva bun, care nu poate duce decat la descoperirea unor lucruri nois si interesante. Va felicit pe toti pentru modul in care ati trata acest subiect. Da, imi place "scandalul" da sa fie pe teme feroviare, la genul disputa cu argumente! ;)
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Drezina - automobil

Mesajde klein pe 22 Feb 2011, 08:35

Pai nu sunt prea multe de spus si nu vreau sa pornesc polemici. Da, e o Skoda VOS (desi initial acelasi istoric scria ca este un automobil de origine americana, dar si-a schimbat parerea dupa ce un grup de pasionati de istorie feroviara i-au atras atentia in scris asupra greselii).
E unul din foarte multele automobile din anii '50/ '60 care au fost transformate in drezine, prin adaptari normale (schimbari suspensie, roti, etc...) care a facut serviciu mult si bine pe liniile CFR. Aceasta drezina in particular a fost la Fetesti, acolo unde a si fost fotografiata in anul 1982 cu parbrizul intreg de ing Serban Lacriteanu.

FOTOGRAFIA CU DREZINA INTREAGA SI FUNCTIONALA LA FETESTI IN 1982 SE GASESTE IN CARTEA ISTORICUL TRACTIUNII FEROVIARE IN ROMANIA, VOLUM 3, PAGINA 475, JOS !!!!

Si atunci se pune intrebarea: fie atentatul a fost dupa 1982 (evident glumesc, Ana Pauker era moarta de 22 de ani) fie povestea parbrizului si a atentatului este o alta gogorita autor Radu Bellu, una din multele, din pacate.
Singurul lucru extraordinar la aceasta drezina e tocmai autoturismul original, asta pentru Skodele VOS au fost foarte putine. Drezina nu a dus nici un prim ministru, nici un rege, nici un papa ci doar lucratori feroviari.

Zimbrulcarpatin: revistele sunt facute tot de oameni si nu vreau sa intru in detalii cine este cel care scrie articolele din revista citata de tine si care este relatia cu istoricul Radu Bellu pentru ca intram intr-o alta discutie, fara legatura cu calea ferata....
Imaginile mint mult mai greu, si cu putina documentare, poti afla multe...daca vrei.
klein


Mesaje: 57
Membru din: 27 Mar 2010, 09:51
Localitate: orsova

Re: Drezina - automobil

Mesajde zimbrulcarpatin pe 22 Feb 2011, 09:25

Sa-mi fie cu iertare d-nule klein, insa nu vreau sa pun la zid pe nimeni, ci vreau doar sa prezint versiunea oficiala in ceea ce priveste vehiculul in sine. De curiozitate, o sa fac niste sapaturi, insa nus sigur de un singur lucru: totusi e o Skoda VOS. Cum spuneti si dvs "Skodele VOS au fost foarte putine", deci cam pare "trasa de par" afirmatia potrivit careia "drezina nu a dus nici un prim ministru, nici un rege, nici un papa ci doar lucratori feroviari". Parerea mea.

In continuare, mai adaug un strop de informatii gasite la un "search"

"Drezina Skoda VOS, 1948 / 1948 Skoda VOS Draisine
Cine a calatorit cu trenul prin Europa de Est fara discutie a vazut cate o drezina, de multe ori construita special dar in cazuri mai rare un automobil sau un microbuz modificat sa mearga pe cale ferata. Mai ales in tarile comuniste, erau comune, si inca mai exista cateva in tara, in marea majoritate ARO-uri, TV-uri sau microbuze mai moderne. Totusi au fost si alte masini modificate. In Romania postcomunista inca se foloseau modele ZIS, Volga, si Moskvich. Si aceasta superba Skoda, de prin 1948.
La un moment dat era expusa in aer liber la Fetesti. Cand veneam inapoi de la mare intotdeauna ma intrebam "ce o fi asta"? Nu stiam nimic despre modelul VOS, credeam ca era vorba de un Buick sau un Packard de prin 1950.

Skoda VOS a fost construit in serie foarte mica (cca. 100) intre 1948 si 1952. Cam jumatate din exemplarele facute erau blindate. Motorul era un V8 de 5195 cmc imprumutat de la fabrica Praga, care dezvolta 120cp; viteza maxima, pentru versiunea blindata, era 115kmh.

http://3.bp.blogspot.com/_LsNV-g_PkR8/TAdghJil9PI/AAAAAAAAAQc/f8qSnEkHbz4/s1600/Skoda-vos-l.jpg

Aceste masini erau numai pentru elita comunista, fiind echivalente cu un ZIS sau, mai tarziu, o Ceaika. (Masina din poza, de exemplu, e o masina prezidentiala expusa in muzeul Skoda.) Clar, masina a fost pentru un mare oficial, si ulterior a fost facuta in drezina, probabil in anii 60 cand s-au importat noi flote de masini "de elita". (Se spune ca a fost masina Anei Pauker insa spusul e usor, documentatia vine mai greu.)

In moment drezina se poate gasi la gara din Sinaia, in stare ... precara. Geamul blindat spart, piese originale pas, de fapt nici nu se gasesc, masina fiind mai rara, folosind o expresie englezeasca, ca dintii pasarilor. Totusi e un model rarisim care reprezinta foarte bine Romania stalinista. Daca aveti un drum prin Sinala nu ratati o vizita!"


Sursa: volganeagra.blogspot.com
Avatar utilizator
zimbrulcarpatin


Mesaje: 233
Membru din: 25 Dec 2009, 20:14
Localitate: Bucuresti

Re: Drezina - automobil

Mesajde klein pe 22 Feb 2011, 12:32

Sigur, ca nu pot decat sa-ti urez noroc in activitatea de documentare. Sper sa apelezi la surse mai sigure, de tipul fotografii de epoca sau documente de arhiva, nu doar la bloguri si articole de pe net. Acestea din urma sunt de multe ori copy-paste -uri obscure.

Da, VOS-uri au fost putine insa te asigur ca oficialii comunisti nu mergeau cu drezina. Un drum de la Bucuresti la Fetesti cu o drezina le-ar fi zdruncinat bine creierii si capacitatea creatoare :)
Oficialii comunisti au folosit pentru deplasari trenul regal (cel care exista si astazi) vezi multele poze de pe net cu Gh Dej la geamul trenului si se pot vedea indicutabil geamurile duble ale Bredelor regale, sau automotoarele foste regale. CFR a avut (si are) o flota de automotoare salon, pe 2osii (foste 77), pe 4 osii (vezi si actualul automotor ministerial care era folosit si in anii '40 tot pentru transport demnitari), 8 sau 6 osii (fostele automotoare regale) care ofera conditii de calatorie decente. Vorbim de capii statului totusi...

Personal ma retrag din dicutie (cel putin pentru moment :)) pentru ca sunt genul care vorbeste concret pe date si imagini, nu pe bloguri si presupuneri. :mrgreen:

PS: articolul citat de tine mai sus este un copy-paste dupa un articol semnat de mine (sub alt nume :D )...
klein


Mesaje: 57
Membru din: 27 Mar 2010, 09:51
Localitate: orsova

Re: Drezina - automobil

Mesajde Daniel pe 22 Feb 2011, 12:42

Eu nu cred ca trebuie sa te retragi din discutie. Stiu ca mereu vii cu informatii interesante pe care eu cel putin, le citesc cu placere. :) In definitiv un forum este creat pentru a naste dispute de cele mai multe ori constructive. Numai asa putem dezvolta un subiect si putem ajunge acolo unde ne dorim cu totii, respectiv la adevar. ;)
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Drezina - automobil

Mesajde zimbrulcarpatin pe 22 Feb 2011, 17:17

Eu nu inteleg de ce te retragi. Daca spui ca nu este asa cum spun eu prin sursele citate. Bun nu zic ca o fi asa, insa AVEM OBLIGATIA PENTRU GENERATIILE VIITOARE SA SPUNEM ADEVARUL! Asa ca hai sa nu ne mai ascundem si sa incercam sa punem cap la cap lucrurile pentru a afla adevarul!

In alta ordine de idei, cred ca ar fi interesante o serie de fotografii din interior.
Referitor la atentatul de la Rosiori, cred ca ar fi trebuit sa avem ceva urme si pe caroserie...nu doar acel geam spart.
Un alt aspect, ce merita luat in calcul, este perioada in care se presupune ca a fost folosita drezina. Din cate stiu, atunci se muncea la CANALUL DUNARE-MAREA NEAGRA. Nu exista posibilitatea sa fie folosita in aceasta zona drezina.

PS: Ma indoiesc sa gasesc prin vreo arhiva vreo referire la acest vehicul.
Avatar utilizator
zimbrulcarpatin


Mesaje: 233
Membru din: 25 Dec 2009, 20:14
Localitate: Bucuresti


ÃŽnapoi la ALTE CATEGORII (material rulant de alt tip) / OTHER type of rolling stock

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 2 vizitatori

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style by Webdesign www, książki księgarnia internetowa podręczniki