Cu ocazia unui drum la Cluj in interes didactic, am reusit sa-mi rezerv o zi din week-end-ul trecut pentru o plimbare prin complexul feroviar, dar si prin oras. "turneul" foto a inceput in fata garii din Cluj, unde am revazut cu mare entuziasm un troleibuz DAC 212 E cu numarul de parc 080, in stare excelenta.
Mai apoi am aruncat o privire asupra garii din Cluj, destul de curata, si foarte bine intretinuta. O vedere cu liniile :
Si una cu peronul si o locomotiva diesel electrica in schema de culori clasica:
A urmat apoi o mica pauza pe peronul liniei 2, insotita de o discutie cu cativa ceferisti, de unde am aflat ca depoul de locomotive Cluj nu mai are punct de lucru CFR Marfa. Asadar, ca si cum n-ar fi fost de ajuns, ineptiile tipic romanesti, nu numai ca sunt multe, dar se si inmultesc : doi operatori cu acelasi proprietar, care isi platesc unul altuia reparatiile si celelalte operatiuni de interes comun...
EgM-ul 950 a trecut razlet prin gara si s-a retras in depou. Sub pod face cruce cu autotomorul TFG seria 76 care sosea de la Oradea :
Imediat, este tras la peron si un tren de persoane format din cuplu TE, remorcat cu locomotiva 060-EA-790 a depoului Cluj :
Dupa cateva manevre prin zona, locomotiva DA clasica 62-1130-4 stationeaza pe o linie abatuta timp de cateva zeci de minute, prilej bun de cateva poze.Mecanicul nu s-a aratat foarte prietenos cu activitatea de fotografiat locomotive, insa dupa scurt timp a lasat-o mai moale si a inteles intengia acestui gest.
Pentru ca era foarte cald afara, am hotarat ca astept trenul rapid Budapesta-Brasov, dupa care ma voi indrepta catre oras cu gandul de a manca si a ma racori intr-un loc ceva mai prietenos din punct de vedere al temperaturii. Trenul soseste timpuriu cu 2 minute, remorcat de GM-ul 1125, care va fi schimbat de EA-ul 826, ambele ale depoului Cluj.
Va urma !