Vagon cuseta insotitor tren RO-LA seria 85-90

Destinat discutiilor legate de alte tipuri de vagoane din Romania.

Vagon cuseta insotitor tren RO-LA seria 85-90

Mesajde Daniel pe 04 Oct 2011, 01:00

Vagon cuseta insotitor tren RO-LA seria 85-90 (modernizat Grivita)


Prezentat la:

Imagine si Imagine

Vagonul cuseta Bcee seria 85-90 la peronul 13 al Garii de Nord.jpg
Vagonul cuseta Bcee seria 85-90 la peronul 13 al Garii de Nord / Foto: Daniel


Caracteristici tehnice generale:

Sigla producatorului vagonului - 'Vereinigter Schienenfahrzeugbau der DDR, Bautzen' datat 1982.jpg
Sigla producatorului vagonului - 'Vereinigter Schienenfahrzeugbau der DDR, Bautzen' datat 1982 / Foto: Daniel


Tipul vagonului: Y/B70 (B70 standard Y) litera de serie Bcee
Producator: DWA Gorlitz (fosta RDG)
Anii de fabricatie: 1968 -1989.
Alte uzine producatoare: DWA Bautzen, DWA Niesky, DWA Berlin, DWA Halle si DWA Ammendorf.

Placuta fabricant GÖWA Gorlitz (fostele Wumag).jpg
Placuta fabricant GÖWA Gorlitz (fostele Wumag) / Sursa: Wikipedia


Placuta originala Uzinele Niesky RDG.JPG
Placuta originala Uzinele Niesky RDG / Sursa: Wikipedia


Vagonul din care provine: vagon seria 20-50
Modernizat / reconstruit la: Grivita S.A.
Anul reconstructiei: 2003
Numar bucati ale seriei 85-90 realizate: 9
Ecartament: 1435mm
Lungimea peste tampoane: 24500mm (standard Y de lungime)
Lungimea cutiei vagonului: 24200mm
Ampatamentul vagonului: 17200mm
Latimea vagonului: 2882mm
Inaltimea vagonului de la ciuperca sinei la coama acoperisului: 4230mm
Inaltimea planseului de la ciuperca sinei: 1255mm
Inaltimea axei tampoanelor de la ciuperca sinei: 1060mm (+/-5mm)
Inaltimea axei aparatului de tractiune de la ciuperca sinei: 1040mm (+/- 5mm)

Detaliu boghiu Gorlitz V.jpg
Detaliu boghiu Gorlitz V (5) Foto: Daniel


Tip boghiu: Gorlitz V
Ampatament boghiu: 2500mm
Diametrul cercului de rulare: Φ = 920mm
Aparat de ciocnire tip: STAS 4190-91
Intercomunicatie: fara
Numar de locuri: 39 (38 pasageri + 1 insotitor)
Numar de cusete: 7
Numar de grupuri WC: 2

Detaliu inscriptionari UIC.jpg
Detaliu inscriptionari UIC / Foto: Daniel


Raza minima a curbei de exploatare: 150m
Raza minima a curbei de garare: 80m
Viteza maxima de circulatie: 120km/h
Frana automata: cu aer comprimat (tip KE-GPR)
Frana de mana: frana cu fus filetat si piulita
Instalatie de alimentare cu energie: sursa statica cu 4 tensiuni SSVC 44
Instalatie de climatizare: complexa (incalzire + racire), in intregime automata
Doua cabine WC dotate cu oale WC tip vacuumatic si rezervor de retentie
Tip iluminat: fluorescent + incandescent.

Vagonul cu seria 85-30 004-4 al CFR Marfa.jpg
Vagonul cu seria 85-30 004-4 al CFR Marfa / Foto: Daniel


Modernizarea a constat in:

Montarea unei instalaţii de aer condiţionat, în întregime automată, de tipul cu un canal, cf. UIC 553
Montarea de WC-uri de tip vacuumatic, cu vas de retentie
Amenajarea unui spalator cu 2 chiuvete separat de cabinele WC;
Montarea unei surse statice tip multitensiune
Amenajarea interioara in vederea transportului de pasageri in regim RO-LA ( salon +cabine de dormit);
Montare aragaz, cuptor cu microunde, frigider, filtru de cafea, instalatie video-DVD in salon

Vagonul prezentat (63 53 85-30 004-4) este la origine un vagon tip WLAB produs de catre Uzinele DWA Gorlitz, GÖWA Gorlitz (fostele Wumag) in anul 1982. Seria originala a fost: 51 53 20-50 037 1, deci un fost vagon de clasa a doua, printre primele sosite in Romania la inceputul anilor ’80.

Detaliu placuta societate reconstructoare.jpg
Detaliu placuta societate reconstructoare / Foto: Daniel


Placuta cu numarul si seria veche a vagonului (51 53 20-50 037 1).jpg
Placuta cu numarul si seria veche a vagonului (51 53 20-50 037 1) / Foto: Daniel


Dar hai sa exploram interioarele acestui vagon. Intrarea in vagon se face doar intr-unul din capete, prin intermediul a doua usi pliante. Din vechea compartimentare a ramas in zona holului din capat o toaleta modernizata si dotata cu un spalator nou si un vas WC tip “vacuumatic” dotat cu sistem de retentie aflat sub cutia vagonului. Usa de intercomunicare a disparut, in locul ei fiind adaptata o fereastra pentru supravegherea garniturii de vagoane tip Saadkms ce transporta camioanele tip TIR.

Capatul vagonului cu usile de acces.jpg
Capatul vagonului cu usile de acces / Foto: Daniel


Usa laterala de acces.jpg
Usa laterala de acces / Foto: Daniel


Placa rabatabila  a usii de acces in vagion.jpg
Placa rabatabila a usii de acces in vagon / Foto: Daniel


Detaliu sistem blocare a usilor exterioare.jpg
Detaliu sistem blocare a usilor exterioare / Foto: Daniel


Detaliu fereastra supraveghere tren.jpg
Detaliu fereastra supraveghere tren / Foto: Daniel


Seria si numarul vagonului.jpg
Seria si numarul vagonului / Foto: Daniel


Robinetul franei de mana a vagonului.jpg
Robinetul franei de mana a vagonului / Foto: Daniel


Capatul cu usile de acces si fereastra de supraveghere a trenului.jpg
Capatul cu usile de acces si fereastra de supraveghere a trenului / Foto: Daniel


Spalator si geam al toaletei din capatul vagonului.jpg
Spalator si geam al toaletei din capatul vagonului / Foto: Daniel


Vasul WC tip vacuum al  aceluiasi grup sanitar (si resturi de Gaurel).jpg
Vasul WC tip vacuum al aceluiasi grup sanitar / Foto: Daniel


Din acest capat, in dreapta toaletei, se deschide un culoar cu doua ferestre inguste fixe (fara posibilitate de deschidere). In stanga acestui hol, in locul fostului spalator cu cabina, s-a instalat un altul cu doua chiuvete, oglinda, cosuri de gunoi mascate si cuier plus alte dotari moderne tip “hosp-design”. Din zona spalatorului, in dreapta chiuvetelor se deschide usa celui de-al doilea grup sanitar cu dotari similare primului.

Ferestrele inguste ale holului cu spalator.jpg
Ferestrele inguste ale holului cu spalator / Foto: Daniel


Spalatorul si holul pe care este instalat.jpg
Spalatorul si holul pe care este instalat / Foto: Daniel


Panorama a antreului dotat cu doua spalatoare (in dreapta cea de-a doua toaleta).jpg
Panorama a antreului dotat cu doua spalatoare (in dreapta cea de-a doua toaleta) / Foto: Daniel


Spalatorul cu 2 chiuvete.jpg
Spalatorul cu 2 chiuvete / Foto: Daniel


Detaliu chiuvete.jpg
Detaliu chiuvete / Foto: Daniel


Paorama verticala a grupului sanitar cu acces din holul lateral.jpg
Panorama verticala a grupului sanitar cu acces din holul lateral / Foto: Daniel


Detaliu spalator WC.jpg
Detaliu spalator WC / Foto: Daniel


Interior cabina WC catre usa de acces.jpg
Interior cabina WC catre usa de acces / Foto: Daniel


Vas WC tip vacuumatic.jpg
Vas WC tip vacuumatic / Foto: Daniel


Usa de acces in salonul vagonului.jpg
Usa de acces in salonul vagonului / Foto: Daniel


Imediat dupa acest spalator aflat pe hol, se afla salonul vagonului in care se intra printr-o usa cu deschidere catre interiorul acestuia. Salonul este dotat cu doua mese inconjurate de canapele tip “coltar”. In salon se mai afla un ansamblu tip chicineta alcatuit dintr-o chiuveta cu oglinda, o hota, un cuptor cu microunde, un frigider si un rezervor de apa plata. In partea opusa acestei zone, se afla plasat deasupra ferestrelor salonului, un sistem video DVD cu televizor LCD, o priza de alimentare de 230v (50hz), o priza pentru antena TV, un set de comutatoare pentru luminile din plafon (de tip fluorescent) si un comutator de reglare a temperaturii in habitaclu. Ferestrele sunt dotate cu geamuri rabatabile inguste. Intre ferestre pe partea cu mesele se afla prize de alimentare aparatura electrocasnica de 230V precum si o priza de antena TV.

Din salon catre capatul cu toalete.jpg
Din salon catre capatul cu toalete / Foto: Daniel


Cele doua mese si canapele ale salonului.jpg
Cele doua mese si canapele ale salonului / Foto: Daniel


Canapea cu coltare si masa a salonului.jpg
Canapea cu coltare si masa a salonului / Foto: Daniel


Panorama a salonului catre spalator.jpg
Panorama a salonului catre spalator / Foto: Daniel


In partea opusa a meselor din salon.jpg
In partea opusa a meselor din salon / Foto: Daniel


Televizor LCD si prize electrice si TV in salon.jpg
Televizor LCD si prize electrice si TV in salon / Foto: Daniel


Sub televizor, termostat reglare temperatura, comutatoare lampi iluminare, priza alimentare 230V, priza antena.jpg
Sub televizor, termostat reglare temperatura, comutatoare lampi iluminare, priza alimentare 230V, priza antena / Foto: Daniel


Prize din salonul vagonului.jpg
Prize din salonul vagonului / Foto: Daniel


Din salon catre cusete.jpg
Din salon catre cusete / Foto: Daniel


Din salon, o alta usa cu deschidere catre interiorul salonului, conduce catre holul compartimentelor tip cuseta, in numar de 7.

Holul din dreptul cusetelor vazut dinspre salon.jpg
Holul din dreptul cusetelor vazut dinspre salon / Foto: Daniel


Holul este iluminat cu lampi fluorescente tip “neon” (lumina rece). Este interesant faptul ca s-a pastrat si modernizat vechiul sistem de ventilatie pentru holul vagonului ce se afla la vedere pe hol, acoperit de o grila. In fata fiecarui compartiment se afla cate o eticheta cu numarul cusetei si numarul locurilor din interior. Pe hol, in peretele ferestrelor se mai pastreaza scrumiere. Deasupra usii fiecarei cusete exista indicatoare cu “fumatul interzis”.

Hol al vagonului.jpg
Hol al vagonului / Foto: Daniel


Grila sistemului de ventilatie pe hol.jpg
Grila sistemului de ventilatie pe hol / Foto: Daniel


Detaliu grila sistem ventilatie hol.jpg
Foto: Daniel


Luminator cu tuburi fluorescente in tavanul holului.jpg
Luminator cu tuburi fluorescente in tavanul holului / Foto: Daniel


Eticheta cu numarul cusetei si numarul de locuri.jpg
Eticheta cu numarul cusetei si numarul de locuri / Foto: Daniel


Scrumiera fixata pe peretele holului.jpg
Scrumiera fixata pe peretele holului / Foto: Daniel


Fumatul interzis in cuseta.jpg
Fumatul interzis in cuseta / Foto: Daniel


Cusetele: in numar de 7, cu o capacitate totala de 38 de locuri (+1 al insotitorului), dispun de cate trei paturi suspendate aflate de-o parte si de alta a compartimentului. In fata ferestrei se afla montata o scara de acces catre paturile de la nivelurile superioare. In dreptul fiecarui pat, in coltul dinspre usa se afla montata cate o lampa de veghe cu lumina calda (bec cu incandescenta) precum si o priza pentru aparatele de ras electrice, cu doua faze: 110V si 230V. Sub fereastra se observa o masuta si un cos de gunoi, precum si grila sistemului de incalzire/racire (aer conditionat) a cupeului. Sub acesta se afla si o aerisire.

Primele paturi de jos ale unei cusete.jpg
Primele paturi de jos ale unei cusete / Foto: Daniel


Al doilea si al treilea rand de paturi ale cusetei.jpg
Al doilea si al treilea rand de paturi ale cusetei / Foto: Daniel


Panorama a interiorului unei cusete.jpg
Panorama a interiorului unei cusete / Foto: Daniel


Detaliu aerisire compartiment si grila de incalzire.jpg
Detaliu aerisire compartiment si grila de incalzire / Foto: Daniel


Masuta, cos de gunosi si scara.jpg
Masuta, cos de gunosi si scara / Foto: Daniel


Pat si scara in cuseta.jpg
Pat si scara in cuseta / Foto: Daniel


Patul de jos dintr-o cuseta.jpg
Patul de jos dintr-o cuseta / Foto: Daniel


Panou din cuseta ce contine reglajul pentru caldura si semnal de alarma.jpg
Panou din cabina cusetei ce contine reglajul pentru caldura si semnal de alarma / Foto: Daniel


Panorama a sistemului de iluminare din tavanul  compartimentului cuseta.jpg
Panorama a sistemului de iluminare din tavanul compartimentului cuseta / Foto: Daniel


Tavanul cusetei cu dotarile aferente in partea dinspre hol (se observa si doua difuzoare).jpg
Tavanul cusetei cu dotarile aferente in partea dinspre hol (se observa si doua difuzoare) / Foto: Daniel


Prize pentru aparat de ras electric in dreptul patului (doua tensiuni).jpg
Prize pentru aparat de ras electric in dreptul patului (doua tensiuni) / Foto: Daniel


Cele doua prize pe 110 si 230V.jpg
Cele doua prize pe 110 si 230V / Foto: Daniel


Lampa de veghe in zona fiecarui pat.jpg
Lampa de veghe in zona fiecarui pat. / Foto: Daniel


Actionarea lampii de veghe.jpg
Actionarea lampii de veghe / Foto: Daniel


Deasupra usii de acces (de tip glisant) se afla un panou ce contine semnalul de alarma, comutatorul de aprindere a luminii din plafon (de tip fluorescent). Langa acestea reglajul pentru temperatura. Deasupra acestui panou, se gasesc fixate in plafon doua difuzoare audio de-o parte si de alta a usii, cu comutatoare.

Holul din dreptul cusetelor dinspre cabina sefului de vagon.jpg
Holul din dreptul cusetelor dinspre cabina sefului de vagon / Foto: Daniel


Cabina insotitorului de tren (sef de vagon cuseta): in partea stanga are montate trei apturi suprapuse, cu aceleasi dotari ca si celelalte cusete. In plus, exista un frigider in partea opusa paturilor. Tot pe aceasta parte se afla si tabloul electric de control al vagonului, de unde se controleaza toti parametrii acestuia: incalzirea, iluminarea, alimentarea cu energie electrica a prizelor, etc.

Cuseta sefului de vagon ce contine si tabloul electric.jpg
Cuseta sefului de vagon ce contine si tabloul electric. / Foto: Daniel


Frigider in cuseta sefului de vagon.jpg
Frigider in cuseta sefului de vagon. / Foto: Daniel


Firida (sau panoul/tabloul electric) este un sistem complex, care in spatele butoanelor de comanda de pe usi, contine un sistem electric destul de complex de sigurante, punti, diode si alte legaturi electrice prin intermediul carora se pot controla parametrii de functionare a vagonului.

Firida (panou de control al vagonului) in compartimentul  sefului de vagon.jpg
Firida (panou de control al vagonului) in compartimentul sefului de vagon / Foto: Daniel


Schema tabloului.jpg
Schema tabloului / Foto: Daniel


Detaliu panou comanda iluminare.jpg
Detaliu panou comanda iluminare / Foto: Daniel


Control asupra punerii la masa a vagonului si indicator tensiune baterie.jpg
Control asupra punerii la masa a vagonului si indicator tensiune baterie. / Foto: Daniel


Comenzi ale altor parametri.jpg
Comenzi ale altor parametri / Foto: Daniel


Comenzi pentru diferiti parametri tehnici ai vagonului.jpg
Comenzi pentru diferiti parametri tehnici ai vagonului / Foto: Daniel


Dorsala capacului panoului de comanda pentru iluminare.jpg
Dorsala capacului panoului de comanda pentru iluminare / Foto: Daniel


Sigurante si diode din interiorul panoului electric.jpg
Sigurante si diode din interiorul panoului electric / Foto: Daniel


Diverse transformatoare.jpg
Diverse transformatoare / Foto: Daniel


Alte componente electrice din interiorul panoului.jpg
Alte componente electrice din interiorul panoului / Foto: Daniel


Cabluri de legatura intre butoanele panoului si compnentele electrice ale acestuia.jpg
Cabluri de legatura intre butoanele panoului si compnentele electrice ale acestuia / Foto: Daniel


De pe holul cusetelor, prin intermediul unei alte usi pline (fara geam) cu deschidere catre exteriorul holului, intram in sala ce adaposteste sursa statica multitensiune tip SSVC 44. In imaginiel de mai jos, veti putea observa interiorul acestui spatiu precum si componentele grupului energetic.

Acces catre sala ce adaposteste sursa statica multitensiune.jpg
Acces catre sala ce adaposteste sursa statica multitensiune / Foto: Daniel


Sursa statica cu 4 tensiuni SSVC 44: o inventie romaneasca semnata Strainescu Ioan, Radulescu Vasile si Dumitrescu Ion (din cadrul S.C. ICPE-SAERP, Bucuresti), brevetata in anul 1993.

Peretele din capat al acestei sali ( a se observa fereastra de supraveghere a trenului).jpg
Peretele din capat al acestei sali ( a se observa fereastra de supraveghere a trenului) / Foto: Daniel


Detaliu de geam pentru observarea trenului in mers.jpg
Detaliu de geam pentru observarea trenului in mers / Foto: Daniel


Partea stanga a acestui perete.jpg
Partea stanga a acestui perete / Foto: Daniel


Panorama a cabinei sursei statice de curent .jpg
Panorama a cabinei sursei statice de curent / Foto: Daniel


Intr-o laterala se afla un sistem de ventilatie.jpg
Intr-o laterala se afla un sistem de ventilatie / Foto: Daniel


Capacul ventilatiei pentru sala sursei.jpg
Foto: Daniel


Sursa statica si perete lateral dotata cu ventilatie.jpg
Sursa statica si perete lateral dotata cu ventilatie / Foto: Daniel


Invenţia se referă la o sursă statică multitensiune, pentru alimentarea serviciilor auxiliare şi de climatizare, de pe vagoanele de călători şi cele frigorifice, folosite pe calea ferată internaţională, sursa fiind alimentată pe rând de la magistrala multitensiune, în funcţie de ţara din care trece la tensiunile obişnuite, de 1000V curent alternativ - 16 2/3 Hz; 1500 V curent alternativ - 50Hz; 1500 V curent continuu şi 3000 V curent continuu, sursa recunoscând singură valoarea tensiunii de intrare, precum şi forma ei. Sursa statică, multitensiune, conţine un redresor (3), la intrarea căruia se aplică tensiune de intrare (Ua), care, la ieşire, dă o tensiune continuă pulsatorie, aplicată apoi unui filtru de reţea (4), pentru decuplarea sursei de reţea şi limitarea ondulaţiilor de tensiune şi curent şi apoi tensiunea de ieşire se aplică unui variator de tensiune continuă (7), ce asigură la ieşirea lui o tensiune continuă, stabilită, ce se aplică apoi unui filtru-tampon variator (16), din care este alimentat un invertor monofazat de frecvenţă ridicată (19),mult mai mare decât cea industrială de 50 Hz (sau 60 Hz), care, la rândul lui, debitează pe un transformator principal, monofazat (21), care are mai multe secundare la care sunt conectate nişte redresoare (22, 23, 24, 25, 26).

Partea inferioara a acestei surse.jpg
Partea inferioara a acestei surse / Foto: Daniel


Partea centrala.jpg
Partea centrala / Foto: Daniel


Partea superioara a sursei statice multitensiune cu transformatorul principal.jpg
Partea superioara a sursei statice multitensiune cu transformatorul principal. / Foto: Daniel


Panorama a sursei tip SSVC 44 plasata in capatul vagonului.jpg
Panorama a sursei tip SSVC 44 plasata in capatul vagonului / Foto: Daniel


Ansamblul sursei statice.jpg
Ansamblul sursei statice / Foto: Daniel


Sa exploram pe sub vagon....jpg
Sa exploram pe sub vagon... / Foto: Daniel


Haideti sa urmarim un set de imagini cu ceea ce se afla sub cutia vagonului.

Detaliu aparat de cuplare.jpg
Detaliu aparat de cuplare / Foto: Daniel


Carlig de tractiune cu inscriptia CSD.jpg
Carlig de tractiune cu inscriptia CSD / Foto: Daniel


Boghiu tip Gorlitz V al vagonului seria 85-90 (tip WLAB).jpg
Boghiu tip Gorlitz V al vagonului seria 85-90 (tip B70) Foto: Daniel


Sigla producatorului boghiului 'Vereinigter Schienenfahrzeugbau der DDR,  datat 1983.jpg
Sigla producatorului boghiului 'Vereinigter Schienenfahrzeugbau der DDR, datat 1983 / Foto: Daniel


Detaliu imbinare traversa frontala cu bara superioara boghiu si saboti franare.jpg
Detaliu imbinare traversa frontala cu bara superioara boghiu si saboti franare. / Foto: Daniel


Detaliu suspensie secundara, cutie de osie cu perie pentru punere la masa pentru a nu uza rulmentii.jpg
Detaliu suspensie secundara, cutie de osie cu perie pentru punere la masa pentru a nu uza rulmentii. / Foto: Daniel


Detaliu boghiu Gorlitz V cu traversa frontala si suport punct fix al franei.jpg
Detaliu boghiu Gorlitz V cu traversa frontala si suport punct fix al franei / Foto: Daniel


Capat al boghiului sub sasiu.jpg
Capat al boghiului sub sasiu / Foto: Daniel


Panorama  a extremei boghiului in care se observa suportul punct fix al franei.jpg
Panorama a extremei boghiului in care se observa suportul punct fix al franei. / Foto: Daniel


Bara transversala a boghiului, suport atarnator saboti, furtune ale conductelor de aer.jpg
Bara transversala a boghiului, suport atarnator saboti, furtune ale conductelor de aer. / Foto: Daniel


Cilindri de aer si timonerie de frana, traversa frontala boghiu.jpg
Cilindri de aer si timonerie de frana, traversa frontala boghiu / Foto: Daniel


Lonjeroane sasiu, distribuitor de frana, sistem golire a camerei de aer a distribuitorului de frana, traversa frontala boghiu, bara purtatoare sistem saboti si portsaboti.jpg
Lonjeroane sasiu, distribuitor de frana, sistem golire a camerei de aer a distribuitorului de frana, traversa frontala boghiu, bara purtatoare sistem saboti si portsaboti. / Foto: Daniel


Lonjeroane ale sasiului, timonerie de frana, cilindri de aer, cutie instalatie aclimatizare.jpg
Lonjeroane ale sasiului, timonerie de frana, cilindri de aer, cutie instalatie aclimatizare. / Foto: Daniel


Vedere de sub cutie a distribuitorului de frana si a instalatiei de climatizare, lonjeroane sasiului.jpg
Vedere de sub cutie a distribuitorului de frana si a instalatiei de climatizare, lonjeroane sasiului. / Foto: Daniel


Detaliu agregat climatizare.jpg
Detaliu agregat climatizare / Foto: Daniel


Sistem climatiare plasat sub sasiu.jpg
Sistem climatizare plasat sub sasiu. / Foto: Daniel


Sistemul de aclimatizare aflat sub sasiul vagonului.jpg
Sistemul de aclimatizare aflat sub sasiul vagonului. / Foto: Daniel


Generator Diesel - electric pentru grupul electrogen al vagonului.jpg
Generator Diesel - electric pentru grupul electrogen al vagonului. / Foto: Daniel


Sub cabina sursei statice.jpg
Sub cabina sursei statice. / Foto: Daniel


Vas retenta a WC-ului.jpg
Vas retenta a WC-ului / Foto: Daniel


Placuta a  atelierelor reconstructoare plasata pe sasiu.jpg
Placuta a atelierelor reconstructoare plasata pe sasiu. / Foto: Daniel


Placuta reconstructie Grivita S.A. datat 2003.jpg
Placuta reconstructie Grivita S.A. datata 2003 / Foto: Daniel


Cutiile cu acumulatori ale vagonului.jpg
Cutiile cu acumulatori ale vagonului / Foto: Daniel


Detaliu suporti conducte de aer de 10bar.jpg
Detaliu suporti conducte de aer de 10bar. / Foto: Daniel


Priza electrica marca AEG.jpg
Priza electrica marca AEG. /Foto: Daniel



Cateva imagini cu exterioarele vagonului:

Capatul dinspre grupul energetic.jpg
Capatul dinspre grupul energetic / Foto: Daniel


Lampa finala a vagonului.jpg
Lampa finala a vagonului / Foto: Daniel


Se observa grila de aerisire laterala a salii grupului energetic.jpg
Se observa grila de aerisire laterala a salii grupului energetic / Foto: Daniel


Capatul in care se afla grupul energetic al vagonului.jpg
Capatul in care se afla grupul energetic al vagonului. / Foto: Daniel


Detaliu exterior grila de ventilatie hol.jpg
Detaliu exterior grila de ventilatie hol. / Foto: Daniel


Geamurile celor doua toalete ale vagonului.jpg
Geamurile celor doua toalete ale vagonului. / Foto: Daniel


Cam asta este descrierea acestui tip de vagon. Daca am omis ori am gresit ceva, astept comentarii pentru imbunatatirea informatiilor oferite! :dance:

Vagonul vazut dinspre peronul liniei 13.jpg
Vagonul vazut dinspre peronul liniei 13. / Foto: Daniel


:mrgreen:
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Vagon cuseta insotitor tren RO-LA seria 85-90

Mesajde Oana Valentina pe 04 Oct 2011, 17:02

Foarte frumos. :dance:
In sfarsit am vazut si eu cum arata in interior un vagon de dormit. :D
Avatar utilizator
Oana Valentina


Mesaje: 244
Membru din: 01 Iun 2011, 21:02
Localitate: Bucuresti/Craiova
Avertismente: 1

Re: Vagon cuseta insotitor tren RO-LA seria 85-90

Mesajde kdlehel pe 04 Oct 2011, 18:52

este vagon combinat mai bine aparata ca un asa numit "caboose" tip european dar o poarte este de dormit numai. Este comceput pentru soferii de camion.
Avatar utilizator
kdlehel


Mesaje: 614
Membru din: 01 Noi 2009, 19:09
Localitate: Sandominic

Re: Vagon cuseta insotitor tren RO-LA seria 85-90

Mesajde Oana Valentina pe 04 Oct 2011, 19:23

kdlehel scrie:este vagon combinat mai bine aparata ca un asa numit "caboose" tip european dar o poarte este de dormit numai. Este comceput pentru soferii de camion.

Am vazut ca am fost acolo. :D
Avatar utilizator
Oana Valentina


Mesaje: 244
Membru din: 01 Iun 2011, 21:02
Localitate: Bucuresti/Craiova
Avertismente: 1

Re: Vagon cuseta insotitor tren RO-LA seria 85-90

Mesajde kdlehel pe 04 Oct 2011, 22:03

arata bine tinand cond este o diferenta totusi sa vedem ce are ökombi ul
http://www.vagonweb.cz/fotogalerie/foto ... thho-4.jpg
si ce are Hupac
http://www.roundhouse.ch/Grafik/Liliput ... 388125.jpg
Avatar utilizator
kdlehel


Mesaje: 614
Membru din: 01 Noi 2009, 19:09
Localitate: Sandominic

Re: Vagon cuseta insotitor tren RO-LA seria 85-90

Mesajde Daniel pe 08 Oct 2011, 20:28

Am inteles ca vagonul 85-90 este superior ca dotari si confort celorlalte similare din alte tari. Am intrebat si eu pe cineva mai competent in aceasta problema, de ce nu au amplasat si un dus in acest vagon? Explicatia a fost foarte simpla: din experientele de pana acum, in special cu soferi turci si sarbi, acestia dupa imbarcare consuma bauturi alcoolice in exces, dupa care adorm asa cum sunt pana la granita. Din acelasi motiv, s-a scos plita electrica din vagon si s-a inlocuit cu un cuptor cu microunde. Se pare ca atunci cand se gatea se facea mizerie foarte mare in salon. :lol:
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Vagon cuseta insotitor tren RO-LA seria 85-90

Mesajde Oana Valentina pe 09 Oct 2011, 08:01

Daniel scrie:Am inteles ca vagonul 85-90 este superior ca dotari si confort celorlalte similare din alte tari. Am intrebat si eu pe cineva mai competent in aceasta problema, de ce nu au amplasat si un dus in acest vagon? Explicatia a fost foarte simpla: din experientele de pana acum, in special cu soferi turci si sarbi, acestia dupa imbarcare consuma bauturi alcoolice in exces, dupa care adorm asa cum sunt pana la granita. Din acelasi motiv, s-a scos plita electrica din vagon si s-a inlocuit cu un cuptor cu microunde. Se pare ca atunci cand se gatea se facea mizerie foarte mare in salon. :lol:


:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Adevarat...eu credeam ca numai ai nostri sunt asa,dar dupa ce ne-a zis nenea ala m-am lamurit. :lol:
Avatar utilizator
Oana Valentina


Mesaje: 244
Membru din: 01 Iun 2011, 21:02
Localitate: Bucuresti/Craiova
Avertismente: 1

Re: Vagon cuseta insotitor tren RO-LA seria 85-90

Mesajde Daniel pe 23 Mai 2012, 17:06

Ei bine, acum trei saptamani, 5 astfel de vagoane se aflau la Videle in fostul triaj. Cu o saptamana si ceva in urma, unul din ele a disparut, asadar mai erau patru. Intre ele se aflau mai multe siruri de vagoane tip Saadkms. Din pacate nu am avut timp sa fotografiez sau sa filmez ceva in zona, insa cu ajutorul unei imagini din GoogleEarth va voi arata pozitia lor ultima data cand le-am vazut:

Cusete la Videle.JPG
Sursa: GoogleEarth


Stiu ca in zona si in week-end se taie vagoane intr-o veselie. Este posibil ca una din cusete sa fi disparut sub flacarile autogenului... Sau nu. :think:
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Vagon cuseta insotitor tren RO-LA seria 85-90

Mesajde nenuandrei pe 24 Iun 2017, 11:44

Azi am avut parte de o surpriză interesantă în Gara Băneasa.Cei de la CFR Marfă au început să folosească vagoanele Ro-LA.Azi am prins 2 astfel de Vagoane și erau cu revizia la zi ceea ce m-a surprins enorm să văd știndule în Gara Videle abandonate
Imagine
Imagine
Avatar utilizator
nenuandrei


Mesaje: 141
Membru din: 14 Feb 2012, 19:08
Localitate: Bucursti Nord

Re: Vagon cuseta insotitor tren RO-LA seria 85-90

Mesajde Daniel pe 24 Iun 2017, 13:19

Nu stiu sa se fi reluat circulatia vreunui tren RO-LA, insa cel mai probabil or fi fost aduse la reparatii pe la IMMR. Am mai vazut si anul trecut astfel de vagoane iesind de la Grivita.
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1


Înapoi la Vagoane cu alte utilitati. / Coaches with other utilities.

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 0 vizitatori

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style by Webdesign www, książki księgarnia internetowa podręczniki