De cateva zile am auzit pe ici pe colo, niste zvonuri conform carora vagoane de epoca ale
CFR sunt taiate undeva la
Gara Obor din
Bucuresti. In zona se aflau de cativa ani garate (aruncate) un numar de 5 vagoane de epoca, ce au facut parte pana pe la finele anilor '90 inceputul anilor 2000 din fostul tren turistic al
SFT, denumit "
Trenul BucurestI" daca nu ma insel. Vagoanele erau: un
Hecht german de pe la
1924, un
Breda italienesc de prin aceeasi perioada, doua bucati
BMX-uri fabricate pe la inceputul anilor 1900 cu sasiul original pe osii nu pe boghiuri, si un
Astra Arad restaurant din anul
1936, un vagaon pe care epntru prima data l-am vazut in vara anului trecut la Obor si cred ca singurul de acest tip din Romania care in aceasta dupa amiaza a inceput sa fie matrasit... Nu intru in prea multe detalii referitor la aceste vagoane, insa din pozele facute in vara anului trecut, aratau destul de bine, si nu necesitau decat o revopsire. Oricum ele aratau cu muuuult mai bine decat cele de la Muzeul de la Sibiu din cate am vazut de prin pozele altora. Ma intreb oare cine de la SFT (Societatea Feroviara de Turism) a decis aruncarea la fier vechi a acestor vagoane de epoca, in conditiile in care multe tari din jur si din toata lumea ar da orice sa mai aiba asa ceva... Hai sa vedem cum aratau in vara anului trecut:
- Foto: Daniel
- Foto: Daniel
- Foto: Daniel
- Foto: Daniel
- Foto: Daniel
- Foto: Daniel
- Foto: Daniel
- Foto: Daniel
- Foto: Daniel
- Foto: Daniel
- Foto: Daniel
- Foto: Daniel
- Foto: Daniel
- Foto: Daniel
- Foto: Daniel
- Foto: Daniel
Pe la jumatatea lui Ianuarie 2012 am mai trecut prin zona si erau tot acolo...
- Foto: Daniel
- Foto: Daniel
- Foto: Daniel
- Foto: Daniel
- Foto: Daniel
- Foto: Daniel
- Foto: Daniel
Astazi dupa amiaza alarmat de cateva poze aparute pe net zilele trecute, am dat o fuga impreuna cu Mihaita sa vedem si noi ce se intimpla. Iata ce am descoperit. Sunt doar o parte din imaginile suprinse astazi...
- Foto: Daniel
- Foto: Daniel
- Foto: Daniel
- Foto: Daniel
- Foto: Daniel
- Foto: Daniel
- Foto: Daniel
- Foto: Daniel
- Foto: Daniel
- Foto: Daniel
- Foto: Daniel
- Foto: Daniel
- Foto: Daniel
- Foto: Daniel
- Foto: Daniel
- Foto: Daniel
- Foto: Daniel
- Foto: Daniel
- Foto: Daniel
- Foto: Daniel
- Foto: Daniel
- Foto: Daniel
- Foto: Daniel
- Foto: Daniel
- Foto: Daniel
- Foto: Daniel
- Foto: Daniel
- Foto: Daniel
- Foto: Daniel
- Foto: Daniel
- Foto: Daniel
Am sa va arat in schimb, ceea ce fac austriecii, maghiarii si englezii in Romania, undeva in zona Brad, in atelieriele domnului Georg Hocevar, un austriac impatimit de trenuri si de salvarea lor, care a reusit sa salveze fost fabrica de vagoneti minieri de la Criscior si sa o transforme intr-o uzina de reparatii material rulant istoric de exceptie. Ce am gasit acum vreo 2 ani pe la domnul Hocevar: un automotor cu aburi englezesc, adus de undeva dintr-o colonie a lor de prin tarile calde, intr-un hal de degradare de neconceput, pe care domnul Hocevar l-a refacut din resturi. Mai apoi cateva vagoane de cale ingusta austriece degradate mai rau decat cele de la Obor pe care le-a facut ca noi. Ultima treaba foarte tare: un vagon acoperit de marfa de linie ingusta cu cutie de lemn, pe 3 osii, adus intr-o stare jalnica din Ungaria, pe care domnul Hocevar l-a readus la starea initiala (zic eu chiar mai bine decat a fost vreodata). Haideti sa vedeti ca nu va mint:
- Foto: Daniel
- Foto: Daniel
- Foto: Daniel
- Foto: Daniel
- Foto: Daniel
- Foto: Daniel
- Foto: Daniel
Acuma: ce au facut cei indrituiti oficial sa apere aceste
valori ale Istoriei Romaniei care dispar zilele acestea sub autogenul firmelor de fier vechi? [
pasaj eliminat] Domnul
Mircea Dorobantu, directorul celui mai jalnic muzeui din Bucuresti,
Muzeul CFR: s-a jucat cu trenuletele de plastic pe noua diorama a lui Vescu instalata pe bani grei la acelasi muzeu, ai carui pereti stau sa cada, a carui arhiva de documente vechi e vai de mama ei prin suboluri pline de apa, cu patrimoniul lasat vraiste si la mana unora si altora din CFR Calatori care il dau la fier vechi, etc.
Niciunul din acesti "distinsi domni" ingineri sau ce or mai fi fost la viata lor (nu stiu ce ale activitati "colaterale" au mai prestat la viata lor de au ajuns in functii mari)
nu au iesit in presa,
nu si-au asumat riscuri,
pentru a salva aceste comori ale oricarei cai ferate din lume! [
pasaj eliminat] Dorobantu a tacut ca sa nu-si piarda cumva functia si trenuletele de plastic cu care se joaca si acum, la o varsta cam inaintata...
Ce au facut oficialii de la CFR Calatori???
MATREATA!NImeni nu s-a opus... Adio Romania, adio Istorie, adio Patrimoniu Feroviar! CFR-ul odihneasca-se in pace, iar calaii sai sa fie "rasplatiti" dupa merit!
Dumnezeu nu doarme!Inca nu s-au atins de Breda si de Hecht! Se mai poate face ceva pe ultima suta de metri oare????BMX-urile au fost taiate, la Astra s-a inceput in seara asta...
UPDATE: Neoficial am inteles ca cineva s-ar fi sesizat in aceasta privinta si se incearca ceva. Om vedea maine. Oricum e pacat...