Vatmanu076 scrie:
Caracteristici tehnice
Alimentarea cu energie se face prin intermediul unor captatoare numite "troleuri", contacte glisante montate la capătul unor tije metalice lungi, ce culisează pe "linia de contact". Aceasta este compusă din două sârme de cupru paralele, cu diametrul de circa 8 - 10 mm, întinse pe suporți speciali fixați pe stâlpi, aflate la circa 4 - 5 m deasupra tramei stradale. Prin aceste fire troleibuzele sunt alimentate cu tensiune continuă de 600 - 800 V.
Reglajul vitezei se face la modelele mai vechi prin varierea tensiunii de excitare a motorului de propulsie printr-un sistem de rezistențe comutabile (asemănător tramvaielor), iar la modelele recente prin sisteme de reglare electronică.
Frânarea se face similar unui autobuz obișnuit, pneumatic sau pneumo-hidraulic, troleibuzele fiind echipate în acest scop cu compresoare acționate electric.
Climatizarea salonului de transport se face de asemenea cu aeroterme și ventilatoare acționate electric.
Troleibuzul are capacități de transport similare autobuzelor, el fiind însă nepoluant, ieftin și mult mai silențios.
Troleibuzul constituie o alternativă viabilă la transportul cu autobuze în orașe.
Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 2 vizitatori
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group