Sunt tramvaie construite la URAC de catre RATB, care au podea Coborata in proportie de 60-70%.Primul vagon 401 a fost finalizat in 2005 iar pana in 2009 a efectuat tot felul de teste si festivitati ale RATB.In anul 2009 acesta a intrat in serviciu comercial pe linia 21( Sf. Gheorghe->Pasaj Colentina) fiind singura linie cu care acesta era 100% compatibil, fiind si una din cele mai moderne linie ale RATB.Anul acesta Incepand cu data de 1 Inunie acesta a intrat pe linia 34(Calea Vitan->Bd Banu Manta) asteptat ziua de 19 Iunie pentru a circula tot pe linia 34 insa pana la Terminalul Ghencea peste Pasajul Basarab.In anul 2010 RATB a luat decizia de a fabrica inca o serie de Bucur Lf (402-405) care vor intra in serviciu comerical in luna August ori pe linia 34 ori pe linia 41, inca nu sa luat o decizie.Incepand cu vagonul 406 inclusiv vagoanele vor avea actionare in Curent Alternativ, restul pana acum fiind in Curent Continuu.
Chev Celios scrie:Sunt tramvaie construite la URAC de catre RATB, care au podea Coborata in proportie de 60-70%.Primul vagon 401 a fost finalizat in 2005 iar pana in 2009 a efectuat tot felul de teste si festivitati ale RATB.
66%. #401 a fost finalizat in 2007 ! Cele 5 LF-uri sunt domiciliate la Depoul Dudesti si circula exclusiv pe linia 1. De asemenea, urmatoarele LF-uri (#406+) vor fi dotate cu A/C si in salonul calatorilor. Seria #406 - #410 o vom vedea in traseu abia in a doua jumatate a acestui an, iar acum nu se stie la ce depou va ajunge.
#404 - linia 1 (inelul interior) - 16 septembrie 2011
#402 - linia 1 (inelul exterior) - 21 septembrie 2011
Cu toate ca nu prea ma mai intereseaza tramvaiele, firobuzele si autobuzele RATB de cand nu mai pot merge si eu cinstit cu suta de bilete compostate in buzunar aceste tramvaie chiar imi plac(dar tot nu-mi cumpar card ), designul lor, cel putin pt mine, e unul atragator, prietenos cu calatorul si arata ca putem si noi construi tramvaie bune. Din pacate, LF-urile s-au cam ferit de mine exact cum fentez eu controlorii,asa ca nu am avut ocazia sa merg cu unul decat o singura data,cu 402
Eu vin cu o chestie care va va pune imaginatia la contributie. Urmarind niste filme de arhiva cu orasul Konigsberg (actualul Kaliningrad), am observat o oarecare asemanatoare a formei cutiei tramvaielor Bucur LF cu niste tramvaie de acolo, construite pe la finele anilor '30.
Sursa: Youtube.com
Erau tramvaie cu ecartamentul de 1000mm (initial au fost pe 1435mm, insa intre anii 1902-1904 odata cu introducerea tramvaielor electrice s-a trecut la 1000mm).
Sursa: Panoramio.com
Tramvaiele au fost construite la uzinele de profil din oras, din care doar o parte a componentelor erau de la Siemens, tramvaie cu o putere de 60KW si o latime de 2.2m. Iata o imagine din anul 1945 din timpul asaltului Armatei Rosii asupra orasului Konigsberg. IN plan departat se afla tramvaiele a caror forma pare ca a inspirat-o pe cea a Bucurului:
Sursa: http://www.facebook.com/myownkonigsberg
Pentru mine ramane uimitoare forma similara a cutiei acelor tramvaie cu cea a Bucurului, mai ales daca va uitati in spatele vagonului. Mai departe va astept si pe voi sa va dati cu parerea. Repet, e vorba doar de forma cutiei, nu si de alte detalii.
Problema ta - oricum tu nu mai vezi bine de ceva vreme incoace. E vorba despre forma cutiei prietene! Sunt acolo niste asemanari, mai ales in prima imagine. Dar nu stiu ce note ai avut tu la geometrie prin scoala...