Daca tot v-a amagit Andu cu o poza de pe Magistrala 700, am sa continui eu cu o serie de imagini de pe aceeasi magistrala. Am tras o tura impreuna cu Zofei prin zona in aceasta vara. Ce-i drept, pictorialul meu se va opri la Balotesti. Insa, va voi oferi aceste imagini in mai multe parti. Asadar, haideti sa urmarim frumusetea peisajului strabatut de aceasta linie si lucrurile interesante pe care ea le ascunde pe aceasta sectie...
Pornim intr-o zi frumoasa de vara cu imagini din apropierea haltei Depoul Bucuresti Triaj, unde se afla si noua pasarela pietonala inaugurata in primavara acestui an, ce supratraverseaza si linia Magistralei 700, cu mica halta acoperita de vegetatie...
- Catre halta Depoul Bucuresti Triaj pe M700 / Foto: Daniel
- Ne apropiem de noua pasarela pietonala ce supratraverseaza si M700 / Foto: Daniel
- In dreapta se afla peronul haltei Bc.T dincolo de vegetatie / Foto: Daniel
- Urmeaza singurul tunel activ din Complexul Feroviar Bucuresti / Foto: Daniel
Iata ca ne apropiem si de singurul tunel de cale ferata activ din Complexul Feroviar Bucuresti, cel al Magistralei 700 dinspre Bucuresti Triaj catre Mogosoaia. Prin acest tunel scurt, M700 subtraverseaza Magistrala 300:
- Ne apropiem de tunel dinspre Halta Bc.T catre Mogosoaia / Foto: Daniel
- Intrarea in tunel / Foto: Daniel
- O imagine din interiorul acestuia / Foto: Daniel
La iesirea din acest tunel, intalnim podul rutier (pasajul) al DN7A (Bucuresti - Targoviste) ce supratraverseaza Magistrala 700 la intrarea in orasul Chitila, punct din care linia noastra merge in paralel cu linia fostului racord c.f. Post Colentina - Mogosoaia, ce unea alte doua racordari construite pe la finele anilor 1970: Chiajna - Mogosoaia si Bucuresti Triaj - Mogosoaia. Dupa pasajul rutier, linia noastra traverseaza Raul Colentina pe un pod de fier vechi, in paralel cu vechiul racord, vizibil in partea stanga a imaginilor.
- Podul rutier al DN7A ce supratraverseaza M700 la Chitila / Foto: Daniel
- Vechiul pod ce traverseaza raul Colentina catre Mogosoaia / Foto: Daniel
- Podina trotuarului este descomplectata / Foto: Daniel
Trecem si de acest pod si inaintam catre Mogosoaia. Se observa stalpii fostei catenare a racordarii Post Colentina - Mogosoaia, dezgoliti de suporti si retea de contact...
- Catre Mogosoaia pe firul M700. In stanga firul fostului racord Chiajna - Bc.T- Mogosoaia si stalpii goliti ai catenarei acestuia. / Foto: Daniel
De aici ne pregatim sa intram pe podul de fier ce trece peste DN1A in zona localitatii Mogosoaia. Acest pod vechi de cale ferata comporta trei poduri separate: cel din stanga pentru fosta racordare, cel din centru pentru Magistrala 700 si cel din dreapta, candva un pod al fostei Linii a Forturilor, din care nu s-a mai pastrat decat tablierul adesea lovit de catre vehiculele agabaritice.
- In fata podului de la Mogosoaia ce supratraverseaza DN1A o restrictie de 15. / Foto: Daniel
- O imagine de ansamblu asupra podului cu cele trei cai de rulare. / Foto: Daniel
- Tablierele fostei cai de rulare a Liniei Forturilor azi dezafectata / Foto: Daniel
- Mai departe catre Mogosoaia / Foto: Daniel
Intram in statia CFR Mogosoaia:
- Capatul x al statiei CFR Mogosoaia / Foto: Daniel
- Doua batrane coloane hidraulice pentru alimentarea cu apa a locomotivelor cu aburi. / Foto: Daniel
- Mai departe catre capatul X al statiei / Foto: Daniel
- Ne aproiem de semnalele de iesire ale statiei / Foto: Daniel
- Semnale de iesire ale liniei curente si abatutelor statiei Mogosoaia / Foto: Daniel
- In plan apropiat semnal de iesire tip SSSR al liniei curente / Foto: Daniel
Statia Mogosoaia este punctul in care se termina racordarea dinspre Postul Colentina si din care se desparte linia de centura cu cale dubla, candva electrificata, ce continua catre Otopeni. Astazi, catenara este distrusa si linia inchisa circulatiei, in asteptarea unor vremuri mai bune...
- In dreapta vechea racordare cu linia de centura catre Otopeni / Foto: Daniel
- Separator catenara catre racordul cu Otopeni / Foto: Daniel
- In dreapta linia dubla a centurii catre Otopeni cu catenara furata, iar in stanga M700 continua catre P.O. Aeroport / Foto: Daniel
- Ne despartim de linia de centura ce continua intr-o curba la dreapta catre Otopeni. / Foto: Daniel
Ne continuam drumul, admirand peisajul de campie, dominat de galbenul crud al culturilor de floarea soarelui, ce contrasteaza placut cu albul norilor.
- Lanuri de floarea soareluri in dreapta M700 / Foto: Daniel
- Un vechi stalp de telegraf pe marginea liniei / Foto: Daniel
- Reteaua de telegraf coboara fata de linie pe langa lanul de floarea soarelui / Foto: Daniel
Trecem in viteza pe langa Halta Odaile, cu putin inainte de a ajunge la Punct Oprire Aeroport, una din statiile mai noi si importante ale acestei magistrale:
- Semnale de trecere in zona Haltei Odaile / Foto: Daniel
- Semnalul de trecere pentru directia X a liniei / Foto: Daniel
Ne apropiem si de localitatea Otopeni, marcata de trecerea liniei peste DN1, trecere realizata pe un pod metalic:
- In fata noastra se deschide o curba frumoasa / Foto: Daniel
- In dreapta terasamentului inalt al curbei M700 un drum local / Foto: Daniel
- In departare un semnal prevestitor / Foto: Daniel
- Semnale de trecere BLA cu functie de prevestitor in zona podului ce supratraverseaza DN1 / Foto: Daniel
Iata-ne ajunsi in apropierea Punctului Oprire Aeroport, finalul primai parti incursiunii noastre.
- Ajungem in dreptul P.O. Aeroport... / Foto: Daniel