Ziua Metroului Bucurestean - 33 de ani

Ziua Metroului Bucurestean - 33 de ani

Mesajde Vatmanu076 pe 19 Noi 2012, 09:22

Cu ocazia implinirii a 33 de ani, Metrorex si-a deschis portile pentru cei curiosi cine si mai ales cum se dirijeaza garniturile de tren, prin tuneluri.

Trronsoanele care au fost construite rand pe rand si date in exploatare dupa cum urmeaza:

• 1979 - Semănătoarea (azi Petrache Poenaru) - Timpuri Noi
• 1981- Timpuri Noi - Republica

• 1983 - Eroilor - Industriilor (azi Preciziei)
• 1984 - Semănătoarea (azi Petrache Poenaru) - Crângaşi
• 1986 - Piaţa Unirii 2 - Depoul I.M.G.B. (azi Berceni)
• 1987 - Piaţa Unirii 2 - Pipera, Crângaşi - Gara de Nord 1
• 1989 - Gara de Nord 1 - Dristor 2
• 1991 - Republica - Pantelimon

• 2000 - Gara de Nord 2 - 1 Mai
• 2008 - Nicolae Grigorescu 2 - Linia de Centură (azi Anghel Saligny)
• 2011 - 1 Mai - Parc Bazilescu.

*(Culorile reprezinta magistralele)

Va atasez cateva poze facute ieri la dispeceratul Metrorex din Piata Unirii.

DSCF0539 (Large).jpg

DSCF0533 (Large).jpg

DSCF0532 (Large).jpg

DSCF0531 (Large).jpg

DSCF0528 (Large).jpg

DSCF0524 (Large).jpg

DSCF0519 (Large).jpg

DSCF0517 (Large).jpg

DSCF0516 (Large).jpg

DSCF0502 (Large).jpg

DSCF0500 (Large).jpg

DSCF0498 (Large).jpg

DSCF0540 (Large).jpg
Dacă PRO înseamnă Pentru şi CON Împotrivă, de ce e Constituție şi nu Prostituție ?
Avatar utilizator
Vatmanu076


Mesaje: 2947
Membru din: 19 Mar 2012, 09:39
Localitate: Metrorex şi S.T.B. (R.A.T.B.)

Re: Ziua Metroului Bucurestean - 33 de ani

Mesajde zimbrulcarpatin pe 19 Noi 2012, 10:48

Salutare,
Mi-am permis sa operez cateva modificari la postul de mai sus, la capitolul istoria punerilor in functiune a tronsoanelor de metrou. :mrgreen:
Si ca tot a venit vorba de cei 33 de ani ai metroului din Bucuresti, postez si eu cateva imagini surprinse ieri pe retea. Enjoy!

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine
Avatar utilizator
zimbrulcarpatin


Mesaje: 233
Membru din: 25 Dec 2009, 20:14
Localitate: Bucuresti

Re: Ziua Metroului Bucurestean - 33 de ani

Mesajde Andrei Irimescu pe 19 Noi 2012, 11:09

Cateva instantanee si de la mine :)
Imagine
Imagine
Imagine
Imagine
Imagine
Imagine
Imagine
Imagine
Andrei Irimescu


Mesaje: 1467
Membru din: 06 Ian 2011, 22:37

Re: Ziua Metroului Bucurestean - 33 de ani

Mesajde kdlehel pe 19 Noi 2012, 13:40

este foarte fain mi a placut si mie sa calatoresc cu metrorex cand am avut pritezul un octombrie anul asta.
Avatar utilizator
kdlehel


Mesaje: 614
Membru din: 01 Noi 2009, 19:09
Localitate: Sandominic

Re: Ziua Metroului Bucurestean - 33 de ani

Mesajde Daniel pe 19 Noi 2012, 15:10

Intrare in statia Piata Unirii 1. Entrance to 'Piata Unirii 1' station.jpg
Intrare in statia Piata Unirii 1. Entrance to 'Piata Unirii 1' station / Foto: Daniel


In cele ce urmeaza am sa va ofer o scurta relatare a evenimentelor de ieri. In jurul orelor 11:00 ne-am adunat in incinta statiei de metrou Piata Unirii 1, una din primele inaugurate oficial in anul 1979. Aici se afla si "creierul" Metroului bucurestean, respectiv Dispeceratul Central, care dirijeaza traficul acestor trenuri. In holul statiei din fata Dispeceratului, a fost agitatie mare. Echipe de televiziune si multi pasionati de transporturi, precum si simpli trecatori curiosi sa descopere putin din "secretele" Metroului.

In the following, I will offer to you, a short report of yesterday's events. As you maybe know, today, on 19 november, the Bucharest Subway celebrates 33 years of existence. The officials of Metrorex, invited everyone to visit some of it's objectives on the "Opened Gates Days" event, between 18-19 of november. Yesterday at 11:00 A.M. we gathered in Piata Unirii 1 station, one of the first stations opened in 1979. TV crews, enthusiasts and curious people, are waiting for the doors to be opened, in order to discover some of the Subway's "secrets"...

Automat de vandut cartele. Automatic card sold.jpg
Automat de vandut cartele. Automatic card sold. / Foto: Daniel


Membri Railnet.ro. Members of the Railnet.ro.jpg
Membri Railnet.ro. Members of the Railnet.ro / Foto: Daniel


Panorama a unei parti din vestibului statiei. A part of the station's vestibul in a panoramic view.jpg
Panorama a unei parti din vestibului statiei. A part of the station's vestibul in a panoramic view / Foto: Daniel


Pasionat la interviu. An enthusiast is given an interview.jpg
Pasionat la interviu. An enthusiast is given an interview / Foto: Daniel


Veteran de razboi prezent la eveniment. War veteran attendant on the event.jpg
Veteran de razboi prezent la eveniment. War veteran attendant on the event / Foto: Daniel


Dupa vreo jumatate de ora de asteptat, apar si oficialii Metrorex, care ne invita respectuos catre Centrul de Comanda. Drumul trece prin doua culoare largi de acces pana ajunge in fata intrarii acestui centru. After a half an hour of waiting, the Metrorex officials, respectfully invite us to the Command Center. The road to the center goes through two large hallways untill it stops in front of the entrance.

Hol catre Centrul de Comanda. The lobby that leads to the Central Dispatch room .jpg
Hol catre Centrul de Comanda. The lobby that leads to the Central Dispatch room / Foto: Daniel


Sala inainte intrarii in centru. An entrance hall in the front of the center's entrance.jpg
Sala inainte intrarii in centru. An entrance hall in the front of the center's entrance / Foto: Daniel


Intrarea in Dispeceratul Central. The entrance of the Central Dispatch .jpg
Intrarea in Dispeceratul Central. The entrance of the Central Dispatch / Foto: Daniel


Inainte de a intra efectiv in Centrul de Comanda, intr-un hol din apropiere, oficialii Metrorex incep o discutie cu cei prezenti. Ne este prezentata Istoria metroului bucurestean, dupa care urmeaza o sesiune de intrebari si raspunsuri. Unele intrebari puse de catre cei invitati sunt dificile si nu isi gasesc raspunsul. Before entering to the Command Center, in a nearby center's hallway the officials of Metrorex are starting a debate with the guests. They are telling us the History of the Bucharest's subway system, and after it follows a q&a session. Some questions became difficult to answer.

Incepe o scurta discutie intre oficiali si invitati. A short debate between the officials and the guests starts on here.jpg
Incepe o scurta discutie intre oficiali si invitati. A short debate between the officials and the guests starts on here / Foto: Daniel


Discutiile continua. The debate continues.jpg
Discutiile continua. The debate continues. / Foto: Daniel


Un hol ce pare ca duce nicaieri. A hallway wich seems to lead to nowhere..jpg
Un hol ce pare ca duce nicaieri. A hallway wich seems to lead to nowhere. / Foto: Daniel


Toata lumea este cu ochii pe intrarea in Centrul de Comanda. Everyone has an eye on the Command Center's entrance.jpg
Toata lumea este cu ochii pe intrarea in Centrul de Comanda. Everyone has an eye on the Command Center's entrance. / Foto: Daniel


Oficialii incep o prezentare a Istoriei metroului. The officials are teling us the story of the subway in Bucharest.jpg
Oficialii incep o prezentare a Istoriei metroului. The officials are teling us the story of the subway in Bucharest. / Foto: Daniel


Urmeaza o sesiune de intrebari si raspunsuri. After a q&a session.jpg
Urmeaza o sesiune de intrebari si raspunsuri. After a q&a session. / Foto: Daniel


Dialoguri cu presa. Dialogs with the press.jpg
Dialoguri cu presa. Dialogs with the press. / Foto: Daniel


O intrebare grea. A difficult question.jpg
O intrebare grea. A difficult question. / Foto: Daniel


Raspunsul... The answer...jpg
Raspunsul... The answer... / Foto: Daniel


Suntem invitati sa vizitam "Creierul" metroului Bucurestean, respectiv Centrul de Comanda. Acesta este impartit in doua centre de control al traficului pe cele patru magistrale de metrou ale Bucurestiului. In stanga noastra se afla un centru ce coordoneaza traficul pentru Magistralele 1,2 si 3. In dreapta exista un centru de control pentru Magistralele 3 si 4.

We are invited to visit the Bucharest's subway "Brain", the Central Dispatch. This is splitted in two traffic control centers, each for a group of the four main lines. The one from the left controls the Lines 1 and 2 and the one in the right side of the hall, controls the Lines 3 and 4.

Va invit sa vedeti cateva imagini cu aceste centre computerizate si dotate cu monitoare de observare a statiilor principale, precum si o luminoschema digitala. You will see some images with those computerized centers, endowed with monitors for the main stations and a digital lights scheme.

Multime adunata in holul dintre cele doua centre de comanda. Crowded visitors gathered in the hallway between the two command centers.jpg
Multime adunata in holul dintre cele doua centre de comanda. Crowded visitors gathered in the hallway between the two command centers. / Foto: Daniel


Detaliu monitoare si lumino schema a primului centru. Detail of the monitors and digital lights scheme of the first center.jpg
Detaliu monitoare si lumino schema a primului centru. Detail of the monitors and digital lights scheme of the first center / Foto: Daniel


Panorama a centrului pentru M1 si M2. Panoramic view for the Center that controls the M1 and M2 lines.jpg
Panorama a centrului pentru M1 si M2. Panoramic view for the Center that controls the M1 and M2 lines / Foto: Daniel


Jurnalisti si vizitatori. Visitors and journalists.jpg
Jurnalisti si vizitatori. Visitors and journalists ? Foto: Daniel


Panorama a centrului ce coordoneaza M3 si M4. Panoramic view of the second center which coordinates the M3 ans M4 lines.jpg
Panorama a centrului ce coordoneaza M3 si M4. Panoramic view of the second center which coordinates the M3 ans M4 lines / Foto: Daniel


O alta sesiune de intrebari si raspunsuri. Another Q&A session..jpg
O alta sesiune de intrebari si raspunsuri. Another Q&A session. / Foto: Daniel


Se fac fotografii. Photographs are taken..jpg
Se fac fotografii. Photographs are taken. / Foto: Daniel


Un alt oficial al Metrorex raspunde intrebarilor noastre. Another Metrorex official is answering to our questions.jpg
Domnul Constantin Ionescu, Director Infrastructura Metrorex raspunde intrebarilor noastre. Mr. Constantin Ionescu, CEO Infrastructure Department Metrorex, is answering to our questions. / Foto: Daniel


Inainte de a iesi din acest Centru de Comanda, descoperim o luminoschema veche scoasa din uz, intr-o alta sala. Posibil ca aceasta sa fi apartinut primului centru de comanda al Metroului. Before leaving the Dispatch Center, we discover an old lights scheme out of service in another room. It is possible to belong to the first subway's command center.

O veche luminoschema. A vintage lights scheme unused today.jpg
O veche luminoschema. A vintage lights scheme unused today / Foto: Daniel


Acesta pare ca a fost primul centru de comanda al metroului. It seems that this was the first command center of the subway.jpg
Acesta pare ca a fost primul centru de comanda al metroului. It seems that this was the first command center of the subway / Foto: Daniel


Panorama a salii de la intrarea in centrele de comanda. Panoramic view of the hallway of the command centers.jpg
Panorama a salii de la intrarea in centrele de comanda. Panoramic view of the hallway of the command centers / Foto: Daniel


Primul val de vizitatori paraseste zona. The first wave of visitors is leaving the area.jpg
Primul val de vizitatori paraseste zona. The first wave of visitors is leaving the area / Foto: Daniel


Punct de control intrare Dispecerat Central. Control point of the Command Center.jpg
Punct de control intrare Dispecerat Central. Control point of the Command Center / Foto: Daniel


Alti vizitatori intra in Centru. Other visitors entering the Center.jpg
Alti vizitatori intra in Centru. Other visitors entering the Center / Foto: Daniel


Printre ei si copii cu parinti. Among them children with their parents.jpg
Printre ei si copii cu parinti. Among them children with their parents / Foto: Daniel


Hol catre iesire. The exit lobby..jpg
Hol catre iesire. The exit lobby. / Foto: Daniel


Una din hartile vechi ale Metroului. One of the older maps of the subway system.jpg
Una din hartile vechi ale Metroului. One of the older maps of the subway system / Foto: Daniel


Iesim si noi din aceasta zona fascinanta. We are exiting this fascinating area.jpg
Iesim si noi din aceasta zona fascinanta. We are exiting this fascinating area / Foto: Daniel


Cu speranta ca v-a placut aceasta incursiune si ca s-a dovedit interesanta pentru voi, va dau intilnire cu imagini de astazi de la viitoarea statie de metrou Academia Militara. Hoping that you liked this incursion, and it was interesting for you, I am proposing you a future meeting with today's images from the future "Academia Militara" subway station. ;)
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1


Re: Ziua Metroului Bucurestean - 33 de ani

Mesajde Daniel pe 20 Noi 2012, 23:32

Multumesc Danny! In continuare, pana cand vom pune si pozele de la eveniment, va invit sa urmariti un film realizat de zofei.2006 si Trifu22 cu discursurile oficialilor Metrorex. La eveniment, printre personalitatile invitate au figurat: Aurel Radu (Director General Metrorex), Gabriel Mocanu (Director de investitii), Stefan Roseanu (Director CFR Calatori), Lucian Iliescu (Ministru secretar de stat in Ministerul Transporturilor) si multi altii. Din apcate calitatea sonorizarii a lasat de dorit, insa, am reusit sa mai reglez cat de cat pistele de sunet. Important este sa urmariti materialul, deoarece veti afla chiar de la cei implicati in functionarea metroului bucurestean, amanunte interesante.



Incepand de maine vor sosi si pozele. ;)
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Ziua Metroului Bucurestean - 33 de ani

Mesajde Trifu22 pe 21 Noi 2012, 15:48

Completez si eu cu o fotografie asupra panoului sinoptic de la centrul de comanda:

DSCF7979_stitch.jpg
⇓⇓⇓ Accesează Radioreceptorul CFR ⇓⇓⇓
⚡⚡⚡http://t22sys.noip.me/radio/cfr/ ⚡⚡⚡
♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣
►►►Trifu22 Systems◄◄◄
Avatar utilizator
Trifu22


Mesaje: 2746
Membru din: 27 Oct 2009, 23:39
Localitate: Buftea, M300 km 14+600
Avertismente: 14

Re: Ziua Metroului Bucurestean - 33 de ani

Mesajde Trifu22 pe 21 Noi 2012, 17:53

In urmatorul material am sa prezint vizita la statia Academia Militara aflata inca in constructie
La ora 13:00 era deja multa lume, majoritatea lor fiind cetateni obisnuiti.
DSCF7992.jpg

Am luat Protectia muncii in serios:
Zofei, echipat conform normelor de  P.M..jpg
Zofei, echipat conform N.T.P.M. / Foto: Trifu22

Intre timp vizitatorii coboara in statia proaspat escavata:
Exacavatie proaspata.jpg
Exacavatie proaspata / Foto: Trifu22


Statia a fost construita prin mulaj, adica saparea de puturi adanci in pamant pentru coloanele de sustinere, dupa care s-au introdus armaturile apoi s-a turnat betonul. Planseul a fost turnat si el direct pe pamant, dupa care sub el s-a escavat turnandu-se si celalalt planseu.

Adancimea totala a satiei este de 17 metri, iar tipul betonului este B600 - acelassi tip de beton care se foloseste pentru constructia pistelor pe aeroporturi, sau folosit pentru buncare antiatomice.

DSCF7998.jpg
capatul de forarea al utilajului ce va sapa tunelul

Capatul de forat are o masa de aproximativ 180 tone; diametru: 6,5 metri; număr „dinţi”: 58 si o capacitate săpătură: 15-30 metri cubi pe zi
Vedere laterala a capatului de taiere:


DSCF7999.jpg
Detalii dinti

DSCF8013.jpg
vedere -la scara-

Vedere frontala a capatului de taiere:
Vedere frontala cap de taiere.jpg
Vedere frontala cap de taiere / Foto: Trifu22

Burghiul se afla in partea de jos a capului de taiere unde se colecteaza molozul. El ajuta la evacuarea molozului de la suprafata de lucru catre o banda rulanta spre exteriorul tunelului.
DSCF8017.jpg

Dintii frezei sunt dintr-un otel special (carbura de wolfram WC)

Detaliu cap taietor.jpg
Detaliu cap taietor / Foto: Trifu22



Captusala tunelului este alcatuita din segmente din beton armat prefabricate, ce se interblocheaza cu o garnitura de cauciuc.
DSCF8001.jpg
captusala tunelului

Lungimea totala a frezei este de 70 metri cu o masa totala de 960 de tone
DSCF8009.jpg
restul frezei


Capatul de taiere Sfanta Maria este deja coborat si orientat spre suprafata de lucru.jpg
Capatul de taiere Sfanta Maria este deja coborat si orientat spre suprafata de lucru / Foto: Trifu22


Chiar si cu vizita oficiala, se lucra de zor (nu stiu daca doar de ochii lumii)
DSCF8012.jpg

Macaraua cu care a fost coborata freza:
Macara de mare putere.jpg
Macara de mare putere / Foto: Trifu22

si in sfarsit - nebunu' care a scris toate astea:

Trifu in actiune.jpg
Trifu in actiune / Foto: Zimbrulcarpatin
⇓⇓⇓ Accesează Radioreceptorul CFR ⇓⇓⇓
⚡⚡⚡http://t22sys.noip.me/radio/cfr/ ⚡⚡⚡
♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣
►►►Trifu22 Systems◄◄◄
Avatar utilizator
Trifu22


Mesaje: 2746
Membru din: 27 Oct 2009, 23:39
Localitate: Buftea, M300 km 14+600
Avertismente: 14

Re: Ziua Metroului Bucurestean - 33 de ani

Mesajde impiegatdemiscare pe 22 Noi 2012, 15:26

FELICITARI PENTRU CE ATI FACUT ESTE UNA DINTRE CELE MAI MARI REALIZARI FACUTE DE CEASCA CARE IN ZIUA DE AZI NU AR FI FOST POSIBIL DE FACUT SI FARA DE CARE BUCURESTIUL AR FI FOST PARALIZAT DIN PUNCT DE VEDERE AL CIRCULATIEI .BRAVO VOUA! VA ADMIR.
impiegatdemiscare
Feroviar


Mesaje: 8
Membru din: 09 Oct 2012, 15:27

Re: Ziua Metroului Bucurestean - 33 de ani

Mesajde Daniel pe 22 Noi 2012, 21:19

In continuare va voi oferi un set de imagini semnate zofei.2006 din zona statiei Academia Militara, acolo unde cele doua TBM-uri, Sfanta Mucenica Varvara si Sfanta Mucenica Filofteia, vor incepe in curand sa sape galeriile tunelurilor de metrou ale viitoarei magistrale 5. Vom parcurge un scurt drum prin acest santier, sper eu ca interesant.

Partea din spate a TBM-ului Sf. Varvara aflat la suprafata.JPG
Partea din spate a TBM-ului Sf. Varvara aflat la suprafata / Foto: zofei.2006


Niveluri ale viitoarei statii Academia Militara.JPG
Niveluri ale viitoarei statii Academia Militara / Foto: zofei.2006


Scutul tip EPB denumit 'Sf. Varvara' cu capatul de taiere.JPG
Scutul tip EPB denumit 'Sf. Varvara' cu capatul de taiere / Foto: zofei.2006


Prefabricate moderne folosite la scutul tunelurilor (captusire).JPG
Prefabricate moderne folosite la scutul tunelurilor (captusire) / Foto: zofei.2006


Vedere de ansamblu a celor trei niveluri - statia Academia Militara.JPG
Vedere de ansamblu a celor trei niveluri - statia Academia Militara / Foto: zofei.2006


Panorama a vestibulului de la partea superioara a viitoarei statii Academia Militara.jpg
Panorama a vestibulului de la partea superioara a viitoarei statii Academia Militara / Foto: zofei.2006


In spatiul special amenajat de catre Metrorex pentru presa si vizitatori, au fost expuse mai multe planse cu etapele constructiei parcurse pana in acest moment, redate in imagini intrate in istorie. Astfel, data de 15 Noiembrie 2012 va ramane in memoria Bucurestiului, ca momentul in care primul scut denumit Sfanta Mucenica Filofteia, a fost coborat in subteran.

Coborarea primului scut .JPG
Coborarea primului scut / Foto: zofei.2006


Coborarea TBM-ului Sf Filofteia la 15 noiembrie 2012.JPG
Coborarea TBM-ului Sf Filofteia la 15 noiembrie 2012 / Foto: zofei.2006


Finantatorii proiectului.JPG
Finantatorii proiectului / Foto: zofei.2006


Oficiali ai Metrorex si M.T. la conferinta de presa.JPG
Oficiali ai Metrorex si M.T. la conferinta de presa / Foto: zofei.2006


Domnul Stefan Roseanu, Director CFR Calatori alaturi de un alt oficial.JPG
Domnul Stefan Roseanu, Director CFR Calatori alaturi de Ing. Gheorghe Aron, Director Exploatare RATB / Foto: zofei.2006


In continuare va voi oferi cateva date tehnice (oferite de catre Metrorex) referitoare la un astfel de TBM (TUNNEL BORING MACHINE), insotite de imaginile lui Zofei de la fata locului:

Şnecul capatului de taiere Sf. Filofteia deja coborata.JPG
Şnecul capatului de taiere Sf. Filofteia deja coborata / Foto: zofei.2006


Capatul de taiere (axul de cutite) al TBM-ului Sf. Filofteia.JPG
Capatul de taiere (axul de cutite) al TBM-ului Sf. Filofteia / Foto: zofei.2006


Tipul scutului: EPB
Raze de curbura: 180m - 800m
Presiune de lucru: 4bar
Diametru: 6570mm
Tip: electric
Motoare: 8x
Putere: 1280 kw
Moment de torsiune: 4500 kNm
Viteza: 1-20m/zi
Cilindrul principal de impingere: 2x16 cilindru
Lungimea cilindrului de impingere: 2200mm
Forta de impingere: 42575 kN
Diametrul scutului din fata: 6540mm
Lungimea scutului din fata: 3520mm
Diametrul scutului din centru: 6530mm
Diametrul scutului din coada: 6520mm

Acelasi utilaj pregatit sa intre in actiune.JPG
Acelasi utilaj pregatit sa intre in actiune / Foto: zofei.2006


Capatul din spate al cilindrului de impingere a TBM-ului Sf. Filofteia.JPG
Capatul din spate al cilindrului de impingere a TBM-ului Sf. Filofteia / Foto: zofei.2006


Vedere laterala a capatului de taiere Sf. Filofteia (EPBM).JPG
Vedere laterala a capatului de taiere Sf. Filofteia (EPBM) / Foto: zofei.2006


De mentionat ca un astfel de utilaj este folosit si in constructiile hidrotehnice, insa numai cand este vorba de roci moi, asa cum este situatia in Bucuresti unde avem argile, nisipuri argiloase, marne, bolovanisuri. La final, pana la prezentarea ultimelor imagini realizate de catre Zofei la acest eveniment, va mai ofer cateva planse de la fata locului cu furniturile 3D ale viitoarelor statii ale Magistralei 5:

Furnituri 3D ale statiilor Favorit si Eroilor 2.JPG
Furnituri 3D ale statiilor Favorit si Eroilor 2 / Foto: zofei.2006


Furnituri 3D ale statiilor Tudor Vladimirescu si Orizont.JPG
Furnituri 3D ale statiilor Tudor Vladimirescu si Orizont / Foto: zofei.2006


Furnituri 3D ale statiilor Valea Argesului si Drumul Taberei.JPG
Furnituri 3D ale statiilor Valea Argesului si Drumul Taberei / Foto: zofei.2006


Furnituri 3D ale statiilor Raul Doamnei si Romancierilor.JPG
Furnituri 3D ale statiilor Raul Doamnei si Romancierilor / Foto: zofei.2006


;)
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Ziua Metroului Bucurestean - 33 de ani

Mesajde COSTACHE MIHAIL pe 22 Noi 2012, 21:47

Felicitari pentru reportaj! Am urmarit topicul cu multa atentie!!
Avatar utilizator
COSTACHE MIHAIL


Mesaje: 418
Membru din: 17 Sep 2010, 16:56
Localitate: Bucuresti

Re: Ziua Metroului Bucurestean - 33 de ani

Mesajde Daniel pe 24 Noi 2012, 11:56

Multumim pentru aprecieri! Pana vom urca si ultimele imagini, va invit sa urmariti un film gasit pe net, destul de interesant:



8-)
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Ziua Metroului Bucurestean - 33 de ani

Mesajde Daniel pe 24 Noi 2012, 14:40

Ca sa nu prelungesc asteptarea unor imagini noi de la acest eveniment, am sa va ofer si ultimul set de poze realizate de catre Zofei pe santierul viitoarei statii Academia Militara. Voi incepe cu cateva schite pe hartie ale statiei, planse cu imagini din timpul lucrarilor si harti ale planului de orientare, sistematizare si extindere a retelei de metrou din Bucuresti, furnituri 3D ale viitoarelor statii ale Magistralei 5, expuse de catre cei de la Metrorex.

Schita a statiei Academia Militara.JPG
Schita a statiei Academia Militara / Foto: zofei.2006


Sectiune transversala a aceleiasi statii.JPG
Sectiune transversala a aceleiasi statii / Foto: zofei.2006


Furnituri 3D ale statiei Academia Militara.JPG
Furnituri 3D ale statiei Academia Militara / Foto: zofei.2006


Amplasare statie.JPG
Amplasare statie / Foto: zofei.2006


Imagini cu lucrarile de excavatie.JPG
Imagini cu lucrarile de excavatie / Foto: zofei.2006


Executie pereti mulati si planseu.JPG
Executie pereti mulati si planseu / Foto: zofei.2006


Harta a viitoarei M5 pana la Eroilor 2.JPG
Harta a viitoarei M5 pana la Eroilor 2 / Foto: zofei.2006


Statia si depoul Valea Ialomitei.JPG
Statia si depoul Valea Ialomitei / Foto: zofei.2006


Viitoarea statie Valea Ialomitei.JPG
Viitoarea statie Valea Ialomitei / Foto: zofei.2006


Harta viitoarelor linii de metrou.JPG
Harta viitoarelor linii de metrou / Foto: zofei.2006


Legenda hartii.JPG
Legenda hartii / Foto: zofei.2006


Harta detaliata pentru jumatatea de Vest a orasului.JPG
Harta detaliata pentru jumatatea de Vest a orasului / Foto: zofei.2006


Partea de Nord-Est a aceleiasi harti.JPG
Partea de Nord-Est a aceleiasi harti / Foto: zofei.2006


Harta a dezvoltarii retelei in urmatorii 20 de ani.JPG
Harta a dezvoltarii retelei in urmatorii 20 de ani / Foto: zofei.2006


La final va mai ofer cateva imagini de la fata locului, care vor inchide acest scurt reportaj de la acest eveniment. Vom suprinde o echipa de ingineri si tehnicieni ai santierului in timpul unor prezentari, mai apoi veti vedea cateva detalii ale cupoanelor de sina folosite pentru calea ferata speciala ep care se deplaseaza TBM-urile. De asemenea, cateva imagini cu prefabricatele ce vor fi folosite la captusirea peretilor viitoarelor tuneluri de metrou ale Magistralei 5.

Echipa de ingineri.JPG
Echipa de ingineri / Foto: zofei.2006


Cupon de sina pentru deplasarea  TBM-ului.JPG
Cupon de sina pentru deplasarea TBM-ului / Foto: zofei.2006


Detaliu comparativ latime cupon.JPG
Detaliu comparativ latime cupon / Foto: zofei.2006


Detaliu piese metalice pentru imbinarea prefabricatelor captuselii tunelului.JPG
Detaliu garnituri pentru imbinarea prefabricatelor captuselii tunelului / Foto: zofei.2006


Prefabricate pregatite pentru captusirea tunelurilor de metrou.JPG
Prefabricate pregatite pentru captusirea tunelurilor de metrou / Foto: zofei.2006


Stiva de prefabricate captusire galerie tunel.JPG
Stiva de prefabricate captusire galerie tunel / Foto: zofei.2006


Evenimentul a fost unul deosebit pentru publicul vizitator, deoarece a oferit sansa intrarii in zona acestui santier. Mai mult de atat, dupa imaginile prezentate, putem conchide ca lucrarile la viitoarea Magistrala 5 a metroului bucurestean, se inscriu intr-un grafic alert al executiei, ceea ce va aduce si mai aproape de noi, momentul inaugurarii acestui nou tronson extrem de necesar Bucurestiului.

Cartela de metrou editie limitata '33 ANI'.JPG
Cartela de metrou editie limitata '33 ANI' / Foto: zofei.2006


La multi ani Metrorex si la mai mare! :clap: :clap: :clap:
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Ziua Metroului Bucurestean - 33 de ani

Mesajde bitter pe 27 Noi 2012, 11:32

asta e editia 2012?:))
Avatar utilizator
bitter


Mesaje: 361
Membru din: 07 Apr 2010, 14:29
Localitate: Brasov

Re: Ziua Metroului Bucurestean - 33 de ani

Mesajde Daniel pe 27 Noi 2012, 12:49

bitter scrie:asta e editia 2012?:))

Numai la "reporterul" Iasmin Sandu la "agentie" poate! :lol: :lol: :lol:
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1


Înapoi la METROU

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 0 vizitatori

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style by Webdesign www, książki księgarnia internetowa podręczniki